Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

před 1 hodinou, silarm napsal:

Buduje se infrastruktura, zdroje, zlevňují technologie. Za stejnou dobu co octavia zdražila o 200tKč tak tesla o 200tKč zlevnila.

Až bude Tesla za cenu od 600 - 650 tisíc můžeme se bavit o cenách. Zatím je třeba model 3 tuším za cenu od 1 028 000,-. Takže "lidovka". Všechna auta se spalovacím motorem zdražují, proto to pak opticky vypadá, že jdou elektromobily s cenou dolů. 

Už jsem tu psal, že nevím přesný důvod klesajících cen konkrétněu Tesly, nicméně trh většinou kopíruje zájem, to by pak znamenalo, že ve skutečnosti je nutno zlevňovat, aby se prodávalo. Obráceně, když je na trhu o něco zájem tak to jde zpravidla s cenou nahoru.

Editováno: , autor: stanmar
doplnění textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaký je rozdíl mezi republikánským senátorem Jimem Donaldsonem (Wyoming) a Tondou-B?

Tonda-B nepožaduje zakázat v roce 2035 prodej elektromobilů...

Považuji to za stejný nesmysl, jako zákaz aut se spalovacími motory.

Jen s opačným znaménkem.

Chápu, že když si někdo koupí dům, solární panely, baterie, řídící elektroniku a elektromobil, že ho považuje za fajn věc.

Je jen třeba, aby neměl do práce daleko a i v práci měl možnost dobíjení.

Když si ještě pořídí auto se spalovacím motorem na delší cesty, bude to dokonalé.

Elektromobily mají zkrátka své zákazníky.

Ale aby si někdo v paneláku koupil elektromobil, vyhodil z okna ve 12. patře kabel a dobíjel,

nebo aby po práci objížděl dobíjecí místa a čekal kdy na něj dojde řada s dobíjením, je prostě o ničem.

Stejně jako představa, že když auta zbavím výfuku, že tím zachráním planetu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak uvidíme co nám přinese rozšíření platformy MEB a rok 2026. Se šesti novými plně elektrickými modely ve všech segmentech do roku 2026 směřuje Škoda Auto ještě rychleji k udržitelné individuální elektromobilitě.

https://www.auto.cz/skoda-odkryva-karty-na-spalovaci-motory-nekasle-levny-kompakt-bude-ze-spanelska-148490

 

V roce 2025 se očekává představení modelu Small, tedy malého městského crossoveru s délkou přibližně 4,1 metru a kufrem zhruba na úrovni modelu Scala, který bude základem elektrické nabídky. Výroba vozu bude probíhat ve španělské továrně koncernu Volkswagen a jeho cena by se měla pohybovat do 25.000 eur (do cca 590.000 Kč), díky čemuž by měl zpřístupnit elektromobilitu širší veřejnosti.

 

Pro uklidněni ochránců lidí z malých vesniček a měst:

„Spalovací motory budou pro značku Škoda i v období přechodu na elektromobilitu nadále velmi důležité.“ 

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 36 minutami, stanmar napsal:

Už jsem tu psal, že nevím přesný důvod klesajících cen konkrétněu Tesly, nicméně trh většinou kopíruje zájem, to by pak znamenalo, že ve skutečnosti je nutno zlevňovat, aby se prodávalo. Obráceně, když je na trhu o něco zájem tak to jde zpravidla s cenou nahoru.

Tesla má na skladě už 75 tisíc neprodaných aut.

Takže máš pravdu, musí se zlevnit, aby se prodávalo.

A ostatní na to musí reagovat.

Došlo i na Škodovku - zatím jen v Holandsku - ale Enyaq zlevnili už o víc než 3 tisíce Euro.

Takže Musk už odstartoval závod ke dnu.

Ale asi to není důvod k radosti pro nás příznivce aut se spalovacími motory.

Jestliže se dotují ceny elektromobilů z cen normálních aut - a značně - kolik budou muset stát po snížení cen elektromobilů?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Pawouk napsal:

Zdraží zase prakticky úplně všechno, ale aby prostý lid tak moc nekřičel, tak mu milostivě něco dají z klimatického fondu.

Jenže žebračenku dostane jen ten, kdo nebude zlobit Evropskou unii a všechno jí odkývá.

Takže Orbán má smůlu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zasadni je aby se ceny spalovaku vyrovnali cenam EL. Cekal jsem ze EL auta budou zlevnovat ale kulisaci vymysleli ze radeji zdrazi spalovaky. Rekneme Scala benzin za 500tisic a v elektrice 600tisic tak by pak clovek premyslel jestli se to uz nevyplati. Ale zatim ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 hour ago, silarm said:

jak jsme psal, nechtěl jsem to sem dávat.... ale nakonec jsem rád, že jsem to sem dal. 

Opět jak to není názor co se hodí, tak automaticky dehonestovat,  zesměšnit a nadávat. 

A kdo určuje, který názor se "hodí" a který ne? Ty? Hmmm...

 

Primární zdroj zesměšnění hledej ve svých příspěvcích. Já na ty nesmysly jen poukazuju a zasazuju je do reálného prostředí a reaguji relevantními otázkami, které ta idealistická fantasmagorie vyvolává. Není divu, že zůstávají bez odpovědi. Že pak tvé příspěvky vyniknou jako skutečně směšné není ale mým zaviněním.

 

Svědky Jehovovy (viz výše, trefné), lepiče k asfaltu, Gréty, ekologické fanatiky a podobnou lůzu, která ve svém zaslepeném fanatismu není schopna vnímat věci v jejich širších souvislostech, lze těžko brát vážně, považovat za relevantní partnery pro diskusi či jakkoliv jinak projevovat cokoliv jiného kromě despektu. Ale opět, není to vinou těch, kdo na nesmyslnost fanatismu poukazují...

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

23 minutes ago, Deawon said:

Zasadni je aby se ceny spalovaku vyrovnali cenam EL. Cekal jsem ze EL auta budou zlevnovat ale kulisaci vymysleli ze radeji zdrazi spalovaky. Rekneme Scala benzin za 500tisic a v elektrice 600tisic tak by pak clovek premyslel jestli se to uz nevyplati. Ale zatim ne.

Otevřeně se o tom mluví už teď, že spalovákům (zvlášť těm starším) se bude postupně komplikovat život. Je více než zřejmé, že levičáčtí fanatici postupně zavedou silnější a silnější plošné restrikce. Možností mají dost - drahé palivo, drahé přihlášení, drahá STK, později nemožnost přihlášení.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kupředu levá, zpátky ni krok...

On se život komplikuje i těm menším, takže nebudou a lidi si buď vůbec nekoupí nové auto, časem ani ojeté malé auto a budou jen ojeté velké krávy, kterým jiné krávy a volové budou vypouštět kola:

https://echo24.cz/a/Hp8ps/zpravy-ekonomika-autoprumysl-varuje-pred-dopady-normy-euro-7?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=leg0&dop_req_id=JZlFo4Cin6f-202304260433&dop_id=20515601

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Česko má šanci najít efektivní řešení složité situace s udržitelnými energiemi."

 

Tak tohle je nadpis článku, které já neustále vyhledávám a čtu, abych pochopil jednak myšlení  té tzv. druhé strany a snad i  poznal  a pochopil to řešení co nám mnozí z nich nabízí. Klidně si to přečtěte, je to krátké, za cca 1 minutu nebude co řešit. Nadpis všeříkající a pomalu má z něj člověk dojem, že autor již odhalil nám všem účinné řešení energetické krize, obsah ale vyznívá jako  propaganda ala stranická schůze KSČ, ihned po únoru 1948. A to nám předkládá politik  a poslanec současné koalice, no už se nedivím, že když máme ve vedení naší politiky takové odborně fundované špičky, tak to u nás vypadá, jak to vypadá. Proč mám pořád takový divný pocit, že v poslední dekádě  EU a potažmo  náš stát  řídí amatéři, nebo snad zaprodaní agenti cizí moci? Plnou elektromobilitou  a zelenou energetikou vpřed, zpátky ni krok.....(mnozí starší určitě znají).

 

PS: "Vinohrad ve stínu je bezpochyby zajímavý nápad" , kdo přečetl v odkazu přiložený článek, tak pochopí..... 

 

https://medium.seznam.cz/clanek/michal-kucera-cesko-ma-sanci-najit-efektivni-reseni-slozite-situace-s-udrzitelnymi-energiemi-7416?utm_campaign=abtest222_hitovani_v_komentarich_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=blogy.sznhp.box&dop_vert_ab=&dop_vert_id=&source=hp&seq_no=1

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že v ČR by ke snížení emisí více prospělo dostat z cest staré střepy. Zrušit emisní povolenky u levných aut a lobovat u automobilek k zachování např. modelu Fabia Combi za rozumnou cenu, aby i ti chudší měli chuť a peníze se těch starých vraků zbavit.

 

Je to reálnější než že do roku 2035 bude třeba milion dva EL aut. Můj názor je, že naopak lidi si budou držet stará auta co nejdéle a hlavně venkov bude taková naše Kuba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

11 hours ago, Tonda-B said:

Tesla má na skladě už 75 tisíc neprodaných aut.

Takže máš pravdu, musí se zlevnit, aby se prodávalo.

A ostatní na to musí reagovat.

Došlo i na Škodovku - zatím jen v Holandsku - ale Enyaq zlevnili už o víc než 3 tisíce Euro.

Takže Musk už odstartoval závod ke dnu.

Ale asi to není důvod k radosti pro nás příznivce aut se spalovacími motory.

Jestliže se dotují ceny elektromobilů z cen normálních aut - a značně - kolik budou muset stát po snížení cen elektromobilů?

 

   Staré přísloví říká "za vším hledej ženu", a nové přísloví socialistických centrálně plánovaných ekonomik říká "za vším hledej dotace". Výrazný nástup prodejů e-aut, podle mého názoru, táhly zejména dva faktory: (a) dotace, (b) zájem inovátorů, tedy zákazníků, kterým se to líbí a mají dost peněz. Nyní jsme v situaci, kdy státy omezují dotace, v (US) se nálada také možná mění, ale ve státech EU určitě už se dotace omezují, a to ochladí zájem. No a kapacita počtu kupců, bohatých nadšenců, je také omezená, možná už se vyčerpala, a teď ta e-auta za současné ceny nikdo nechce. 

   Jak z toho ven? ... po socialisticku příkazy, povinným nákupem do podniků, dotacemi, a nebo po kapitalisticku tržné snížením cen. Uvidíme, jaké vlivy převáží. 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak ty podniky a veskrze právnické osoby to aspoň u nás s  elektromobilitu určitě potáhnou (musí táhnout). Nakonec to vidíme, že nějaké dotace na nákup elektromobilů pro právnické osoby a pro státní správu u nás v ČR  již jsou. Banky ,aj. finanční instituce, velké nadnárodní korporace  jsou zvenku tlačeny na prosazování různých  zelených projektů a i nákup a preferování elektromobilů, tj. kdo není tzv. zeleně progresivní  a neprezentuje se aspoň zájmem o elektromobilitu a zelenou politiku, tak má v smůlu, třeba i v poskytování úvěrů na jakékoliv nové projekty. EU a s ním spojené finanční instituce si s tzv. nenásilným zaváděním elektromobility a vůbec zelené politiky určitě svým způsobem poradí. To, že je to vlastně jen a jen plánované hospodářství , ala socialismus jako vyšitý, až tak moc nevadí.....

Že k tomuto pomalu směřujeme, mně potvrzují mimo jiné i nápady na zavedení tzv. základního nepodmíněného příjmu, tedy něčeho jako je zaručená mzda bez podmínek (snad bude jen podmínka naprosté poslušnosti systému). Piráti  mohli  byste vyprávět, ne ?  

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý národ má takovou vládu, jakou si zaslouží... 

Ono vlastnictví auta v ČR je ve srovnání s Německem opravdu levné. V Německu už dlouho platí lidi z aut silniční daň. Německý TÜV ve srovnaní STK Dekra je taky ohodně přísnější.   

Silniční daň se počítá jestli to je diesel nebo benzin jakou to má euro normu a popř. kolik to má CO2g/100km 

O1 1,9TDi - 304€/rok - zhruba 7500Kč

04 1,5Tsi - 58€/rok - zhruba 1400Kčsd

https://www.bundesfinanzministerium.de/Web/DE/Service/Apps_Rechner/KfzRechner/KfzRechner.html 

 

 

 


 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si to vypočítal dle tabulky, kdybych žil v Německu. Za Fabii combi 1.0 Mpi, rok výroby 2018 bych dnes platil výpalné (pardon silniční daň) 52 Euro, Za Aygo rok výroby 2021, bych platil 56 Euro. Pro mne v mém postavení to není až tak hrozné a taky mám malá auta s malým objemem (co víc reálně potřebují 2 důchodci) , ale co ti, co nemají takové příjmy a co auto tak jako tak potřebují a mají jen na starší a opravdu levné a kolikrát již notně ohrkané vozy.

Např. můj soused v paneláku, má 3 malé děti, potřebuje větší auto, kde se mu vlezou vedle sebe 3 dětské sedačky, moc peněz  s manželkou na mateřské nemají. Takže má již roky VW Sharan 1.9 Tdi,  rok výroby 2011 a ejhle, hned z výpočtu vyšlo výpalné na jejich auto 266 Euro, opravdu nic moc na rodinu pod průměrem a co nemohou z praktických důvodů jezdit Aygem jako já. Je to sice teorie, nejsme v Německu, ale čekám kdy něco podobného, nebo něco jiného, co ji přinese další příjmy, si usmyslí zavést naše vláda. 

O těch cca 3 až 5 korunách jako ekologické dani z paliva za ty 3-4 roky ani raději nemluvit, s tím se člověk bohužel asi musí smířit. 

A už vidím třeba za těch cca 20  let podobnou rodinu s podobnými reálnými příjmy,  jak si pořizuje starší elektromobil stejné  velikosti, aby se do něj normálně vešla rodina s 3 autosedačkami. Co koupí reálně v přepočtu za dnešních adekvátních cca 150.000,- Kč, aby to nebyl střep, nebo spíše elektromobil na hranici odpisu baterie?  Nějaký Enyaq nebo VW ID.5 s baterií "prosím tě neodejdi, neboť na novou určitě teď nemám"?

Ne opravdu nejsem založením socialista, nebo komunista, nebo neprosím stát o charitu a jiné dávky pro chudší, spíše jsem životem poučený realista. Buď takové rodiny nebudou jezdit, nebo budou žádat a dostávat od státu stále nové a větší příspěvky. Firmy, instituce, neziskové organizace a státní, krajská, okresní a obecní správa dotace, lidi dávky. Pořád jen vidím začarovaný kruh  a green deal a zelená politika tomu rozhodně neodlehčí......

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Náš premiér má opravdu vážnou starost o to, proč se nám v ČR tak razantně zvedla cena energie, tj. plynu a elektřiny. Že by měl řešení jak tomu zabránit, popř.  cenu snížit? Myslíte si, že řešením je zavolat si na kobereček   zástupce energetických firem i ERU a ČSÚ a bavit se o nějaké statistické chybě ve výpočtech, tedy že dle premiéra nesedí čísla a neodpovídají realitě? 

 I kdyby tomu tak bylo, tak tohle setkání, nebo snad tlak na uvádění a propočet těch správných čísel nám samo o sobě sníží cenu energií? Lidi snad až tak nezajímají nějaká  poměrná %, kdo, kdy a o kolik oproti jiným platí více, či méně, lidi si snad dokáží sami spočítat kolik vydělávají a kolik jim z toho poměrově  sebrala energie dříve a nyní.  

To má být od premiéra nějaký majstrštyk, nebo proč tohle vypouští do médií, to jako samo o sobě pomůže, nebo si už neví rady co s tím, nebo je to jen pouhý  manévr na odvrácení pozornosti?

 

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-fiala-k-nejvyssim-cenam-plynu-v-eu-cisla-pry-nesedi-40429863#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=abtest222_hitovani_v_komentarich_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fotbalista Ujfaluši v odpovědi na otázku, zda si na hotelový pokoj reprezentantů objednali prostitutky a on zaplatil za jejich služby 41 tisíc korun: " nic jsem neplatil, a ta částka absolutně nesouhlasí" ...

 

Premiér Fiala v odpovědi na otázku, zda v ČR zdražila za jeden rok cena zemního plynu nejvíce z celé EU o celých 231%: "v ČR plyn vůbec nezdražil, a to procento zdražení absolutně nesouhlasí."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V loňském roce u nás Škoda prodala 62.905 aut.

Ale elektrický pohon mělo jen 1.293 z nich.

Škoda plánuje do roku 2026 představit 6 elektrických aut, z toho 4 úplně nové modely.

Nevíte někdo proč tak urputně hodlají lidem nabízet auta, která skoro nikdo nechce?

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 když vynechám ČR, kde to vždycky dopadne tak nějak po česku, bohužel pro nás většinou nevýhodně.  Světové prodeje elektromobilu se zvýšili za poslední 2-3 roky ze 4% na 20% a myslím, že prognóza do budoucna je taky jasná.  Myslím, že to Škoda dělá dobře, všechno ostatní by byla ekonomická sebevražda.... Kam ty spalováky chcete vyvážet? 

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-temer-kazde-pate-letos-prodane-auto-bude-elektricke-prorokuje-mezinarodni-agentura-pro-energii-40429781 

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptám se jinak. A kam ty elektromobily chceš vyvážet a kdo ty drahé elektromobily bude kupovat, když např. i v relativně  bohatší Velké Británii a USA mají lidé s  nákupem nového vozu finanční potíže? A to prosím v těch jejich statistikách cen nových vozů je mix jak spalováků,  tak elektromobilů. Časem tam zůstanou jen ty elektromobily a rozhodně se nedá zatím předpokládat, že budou v přepočtu na dnešní mzdy reálně lacinější. U nás v ČR asi takový problém nebude, když 80% prodejů jde do flotil (a  třeba státní správě se to jednoduše nařídí a zadotuje), no ale prodeje nejsou jen státy s převažujícím firemním odbytem. 

 

https://www.autoexpress.co.uk/opinion/360046/average-workers-cant-afford-new-cars-costing-ps40k-apiece

 

No a že zatím nebude co se týče kupní síly obyvatelstva nějak o moc lépe, svědčí např. i to, že koncern Stellantis jen v USA nabídl cca  34.000 firemním  pracovníkům tzv. dobrovolný odchod. Důvod je nasnadě, tj. zavádění větší efektivity  a větší konkurenceschopnosti v rámci drahé výroby a vývoje elektromobilů, potřeba menšího počtu pracovníků. Opět začarovaný kruh kdy více lidí bez práce, nebo lidí co si  bude hledat novou práci, bude kupovat určitě méně.  Určitě všichni v rámci odstupného (jestli něco takového v USA mají) poletí pro nový elektromobil. A to se bavíme o USA, kde Bidenova administrativa rozjela velké dotační pobídky do průmyslu a elektromobility a kde mají údajně ceny energií na 1/3 cen v EU a kdy se u nás objevují zprávy, že velké firmy se za levnější energií budou stěhovat právě do těch USA. Stellantis na tom musí být v USA asi ne moc dobře a co potom tady v Evropě? 

A co potom až Škodovka u nás bude časem vyrábět jen elektromobily, kolik to postihne našich zaměstnanců  a jak to budou naše politické špičky řešit? Zatím řeší statistické chyby ve výpočtech cen energií, asi na víc  zatím nemají, no a o nějakém budoucím úbytku zaměstnanců v automotive pravděpodobně ani nepřemýšlejí, to by bylo na ně v tom dnešním energetickém kalupu už moc. Ale i svým přičiněním si na to zadělali.

 

A ano, jak píše silarm světové  prodeje elektromobilu se zvýšily za poslední 2-3 roky ze 4% na 20%. Jakby ne, ony se postupem doby stále budou zvyšovat, když ve velké části světa se budou smět prodávat jen elektromobily a snižují se uměle počty a nabídka aut na fosilní palivo. Ovšem jaké bude absolutní číslo prodaných elektromobilů v poměru k dnešním číslům spalováků? 

 

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/stellantis-offering-voluntary-exit-packages-33500-us-employees-2023-04-26/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...