Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Agentura Reuters se obrátila na leasingovky v reakci na iniciativu EU, která pod tlakem lobbystů z Transport & Environment zvažuje, že by už od roku 2030 nařídila leasingovým společnostem pronajímat jen elektrická auta. Je to krásný socialistický nápad, který ale může vytanout na mysli jen někomu, kdo absolutně není schopen předjímat jeho ekonomické dopady. A vzhledem k tomu, že EU soustavně dokazuje, že toho schopna buď není, nebo je jí to úplně jedno, může se takovým směrem klidně vydat. Leasingovky jsou z toho u vytržení a říkají, že jsou připraveny celou dosavadní „elektrickou revoluci” v Evropě jednou ranou potopit ještě dřív, než takový nesmysl EU realizuje.

 

https://www.autoblog.com/2024/08/13/leasing-model-behind-europes-ev-drive-at-risk-of-breakdown/?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Statistiky praví, že spalováci hoří  poměrově k celkovému počtu těchto vozů častěji než elektromobily, to se nedá moc rozporovat.  Otázka je, jak do toho promlouvají takové věci jako je stáří automobilu, všeobecně se jeví, že  je průměr stáří provozovaných elektromobilů nižší než spalováků, ale nikde moc nevidím statistiky, že hořelo tolik a tolik automobilů, takového a takového typu a zároveň se uvádělo, že  takového či oného stáří. Klidně se může časem stát, že s přibívajícím stářím elektromobilů a jejich baterií se tato čísla mohou začít obracet, i když je to z mé strany jen spekulativní úvaha. 

 Proč takhle uvažuji? No třeba i proto, že po nedávném požáru jediného elektromobilu v  Korei bylo poničeno cca 880 okolních, zaparkovaných  automobilů a následně v důsledku požáru bylo dočasně odpojeno 1600 domácností od el. sítě.  Sranda by asi byla, kdyby v té inkriminované podzemní garáži nehořel jediný elektromobil, ale bylo tam třeba 50% elektromobilů z celkového počtu zaparkovaných a to klidně v budoucnu může být, pokud se tedy klimafanouškům podaří ta zaplánovaná elektromobilní doktrína. Aniž bych chtěl malovat čerta na zeď, tak představa několika desítek, či stovek současně hořících elektromobilů v podzemí výškové budovy, inklinuje k představě hořících  "dvojčat" ze září 2001 v USA. 

Abych se vrátil k inkriminovanému požáruv Korei , tak ona Korea, která je  sama  dost velkým výrobcem elektromobilů a taky samotných baterií, tak přesto zavádí dost velké restrikce a omezení ohledně parkování elektromobilů v podzemních garážích. Vše působí dojmem, že Korejci chtěli udělat „prostě něco”, aby utišili vyděšené obyvatelstvo, současně ale nechtěli udělat nic, co by šlo výrazně proti „elektrické doktríně”. Pochybuji, že zaváděnými restrikcemi se vůbec něco vyřeší a hlavně eliminuje, ostatně blíže v přiloženém článku, viz. odkaz.

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/jizni-korea-po-pozaru-elektromobilu-ktery-ponicil-880-aut-a-odpojil-1-600-domacnosti-od-site-zakaze-jejich-parkovani-s-nabitymi-bateriemi/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já bych zrovna autoforum.cz v tomto ohledu moc nečetl. Tam jde jen o čtenost a prokliky, ne o relevantní informace. Slovensko má tento "web" dokonce na seznamu dezinformačních stránek. Ti dva pánové, co tam toto ani-elektrošílenství tvoří a následně rozdistribuovávají na sociální sítě jsou buď extrémně vypočítaví jedinci žijící z prokliků na články o elektromobilitě bez ohledu na obsah a pravdivost nebo by měli změnit ošetřujícího lékaře.

 

V roce 2021 se třeba ve velkém šířil článek, jak Německo zakáže parkování v podzemních garážích, poté co v Klumbachu hořelo v podzemí auto. No, když se pátrá trochu víc, tak tam hořel 12 let starý dieselový Golf, co neměl s elektroauty nic společného a ani nyní (tj 2024) není v provozním řádu těch garáží (dostupné na stránkách města) o elektromobilech ani čárka. Nebo se mi to alespoň nepodařilo dohledat.

 

Ale uvádět věci na pravou míru, to není prací těchto "novinářů". Na jaký titulek klikneš spíš?  "Omlouváme se za dezinformaci, ale na hořící lodi nehořel jediný elektromobil" nebo "Němečtí řidiči jsou zděšení. Pojišťovny se snaží prodat elektromobily z hořící lodi"? 🤣

Kdyby ta loď byla napěchovaná dieselovými auty, tak se o tom v našem "středozemí" ani nedozvíme, že něco někde tisíce kilometrů od nás na moři hořelo. 🙂 Třeba co se týče kontejnerových lodí, tak ty hoří v průměru 1 loď každých 9 dní. Ale články a odkazy na sociálních sítích o tom moc nevznikají. I když každý by si rád přečetl o kontejneru rybí moučky od kterého blafla skoro celá paluba. Nic. No možná kdyby měl kapitán alespoň v tisíce kilometrů vzdáleném domově elektromobil, nejlépe teslu a povedlo by se to dát do nějaké bombastické souvislosti s titulkem "Kapitán s teslou málem uhořel", tak bychom se o tom dozvěděli, ale jinak máme prostě smůlu.

 

Nevím, jestli ty prokliky tolik sypou nebo to platí výrobci paliv a olejů, ale přijde mi, že strach z elektomobilů za chvíli překoná i strach z pavouků, hadů a podobné havěti. A když se podíváš, jak málo lidí v ČR za vytvářením té fobie u tisíců až desetitisíců lidí ve skutečnosti stojí, tak mají víceméně i můj obdiv.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Nerozporuji názory některých na web autofórum, opravdu tam občas píší účelově, někdy  až bulvárně to se musí přiznat, ale  třeba uváděná  čísla poškozených automobilů v Korei se dají v pohodě vyčíst i z jiných zdrojů, to že jsem použil odkaz na autofórum není žádným účelem, mohl jsem použít klidně i jiný odkaz.

Chtěl jsem i tímto odkazem poukázat, že mně osobně se zdá, že mnohé, nehodící se problémy a přešlapy v konceptu elektromobility a v konceptu samotného Green dealu se spíše zametávají pod koberec a relativizují se. 

Tak jak se v tzv. středněproudých médiích vyzdvihují přednosti a úspěchy elektromobilů a elektomobility, což určitě mnohé  jsou a mají je, tak nevidím problém poukazovat i na tu druhou, negativní  stránku věci.

PS: lidi strach z elektromobilů podle mne až tak nemají, spíše jsou naštvaní, že jim někdo bere možnost výběru a káže jim, co je pro ně to jediné správné a proč to tak  musí být, no  a i proto se mnozí proti nim vymezují...

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Tradiční světové automobilky jsou tak docela v pasti. Prodej ryzích elektromobilů aspoň u nás v Evropě nyní pokulhává a zákazníci pravděpodobně i s vidinou, že klasická, spalovací auta pomalu nebudou tak snadno k mání, prostě kupují to, co považují pro sebe za smysluplné a racionální. Ačkoliv nebyla v plné a  EK plánované výši schválena emisní norma EURO7, tak automobilky jsou ve zmiňované pasti tím, že i tak se max. výše vypouštěných emisí CO2 až do inkriminovaného roku 2035 bude nadále podstatně snižovat.

Pro rok 2024 byl limit CO2 u osobních automobilů v průměru 116 g/km, během roku 2025 se však bude snižovat v průměru na 93,6 g/km, což představuje omezení o 19 %.

Limit je přitom průměrný a zohledňuje se také hmotnost vozidel, které automobilka vyrábí. Pokuta je pak 95 eur (cca 2380 kč) za každý gram nad limit krát počet registrovaných vozidel. 

Další zásadní krok by měl následovat v roce 2030, kdy se mají emisní limity omezit v průměru z 93,6 g/km až na 49,5 g/km !!!

 

Podle grafu společnosti DataForce, na který upozornil Motor1, se letošní limity daří plnit většině velkých automobilek, limity pro rok 2025 ale zatím splňují pouze dvě společnosti. Tou první je Tesla, která má nulové emise, tou druhou pak čínská společnost Geely, pod kterou spadají značky jako Volvo a Polestar.

Z velkých tradičních automobilek je na tom aktuálně nejlépe Toyota (105 g/km), kterou následuje skupina BMW (106 g/km) a skupina Daimler (108 g/km). U skupiny VW AG se však bavíme o hodnotě 123 g/km, zatímco u Fordu o 125 g/km. Automobilky se tak budou muset pokusit snížit emise o pěkný kus, nebo prodávat více elektromobilů, což ale s ohledem na trh a jeho nynější priority asi nebude nejsnazší.

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-automobilky-musi-vyrazne-srazit-emise-jinak-jim-budou-hrozit-pokuty-40485531#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest247_clanky_podle_okresu_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A přitom by stačilo nemít flotilový průměr dotovaný elektromobily. Nasadit že, ta a ta třída dle objemu MAX. No jo ale takhle to někdo dávno vymyslel aby mohlo zůstat mnoho velkoobjemových motorů a oběť jsou maloobjemová. Tomu se říká ekologie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Záznam přednášky Engineering Student Club z 9. dubna 2024, který proběhl na Fakultě strojní ČVUT v Praze s názvem "Elektromobilita a obecnější otázky elektrifikace vozidel". Podotýkám, že na materiálech k tématu přednášky se podílela i Škoda Auto a.s., co vím konkrétněji tak  Ing. Martin Hrdlička, co by  šéf vývoje pohonu a podvozku ve jmenované firmě. 

Ze samotných, jiných  přednášek Ing. Martina Hrdličky taktéž na ČVUT jsem pochopil, že otázka nucené a EU prosazované  elektromobility mu samotnému nejde až tak pod fousy a rozhodně se tím na veřejnosti netají.....

Jelikož je to dosti dlouhé, tak nepředpokládám, že většina z nás to dokouká až do konce, nakonec tohle téma zde na Škodafóru je pravděpodobně dost okrajové, ale pro ty co chtějí mít podrobnější náhled na danou problematiku je to příležitost, např. i v možném porovnávání s jinými zdroji a názory na danou věc. Doufám, že  snad i dnes pořád platí to, abychom   studovali, četli porovnávali, a přebrali si to v hlavě sami, i když občas o tom v dnešním světě už i já pochybuji.....

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ve Volkswagenu to po dnešní poradě vedení (2.9.2024) vře. Ve hře je velké propouštění a uzavírání fabrik. Představenstvo společnosti je přesvědčeno, že značky v rámci koncernu musí být kompletně restrukturalizovány. „Situace je mimořádně napjatá a nelze ji překonat jednoduchými opatřeními a snížením nákladů,“ uvedl v prohlášení šéf značky VW Thomas Schäfer. Příčina? Podle mne nucená elektromobilita na jedné straně  s rychlým  příklonem k danému, který byl tak "úspěšně" započat ještě za Herberta Diesse, no a tržní chování zákazníků na druhé straně..

 

Ostatně to , že elektromobilita je u VW AG stále priorita č. 1, ať už k tomu dojde jakoukoliv cestou, tak o tom svědčí i další vyjádření šéfa koncernu Olivera Blumeho 

Značka VW je první ze značek koncernu, která snižuje náklady s cílem do roku 2026 ušetřit deset miliard eur (250,4 miliardy korun). Chce tak zefektivnit výdaje, aby přežila přechod na elektromobily. Obtížné ekonomické prostředí, noví konkurenti v Evropě a klesající konkurenceschopnost německé ekonomiky znamenají, že automobilka toho musí udělat více, zdůvodnil postup šéf koncernu Oliver Blume.

 

https://www.newstream.cz/zpravy-z-firem/ve-volkswagenu-to-vre-ve-hre-je-velke-propousteni-a-uzavirani-fabrik?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Článek novináře Milana Smutného ohledně v Evropě  zadrhávající  elektromobility  a tak trochu navazující na můj předchozí příspěvek, ohledně koncernu VW AG. Ale hlavně přehledně ukazující, proč je to s elektromobilitou v současnosti takové a  jak to zpravidla vnímají lidé, kteří se o tenhle obor jen  trochu obšírněji zajímají.

 

Jen malá ukázka z článku, jak docela nedávno uvažoval vrcholný představitel VW AG a jak uvažuje jeho šéf dnes: 

Člen nejvyššího vedení koncernu VW a jeho finanční šéf Arno Antlitz v rozhovoru pro deník The Financial Times 6. dubna 2022 sebevědomě prohlásil, že VW vsadí vše na elektromobilitu a ukončí výrobu desítek modelů na benzín a naftu. Antlitz, který dodnes zodpovídá na finanční zdraví koncernu, dokonce tehdy sáhl na dosavadní modlu tržní ekonomiky. „Naším klíčovým parametrem není růst,“ řekl a dodal, že VW do sedmi let ukončí výrobu desítek různých modelů se spalovacím motorem, zastaví vývoj těchto klasických motorů a investuje do elektromobility 52 miliard eur (1,3 bilionu korun). O pouhých 26 měsíců později 2. září 2024 současný šéf koncernu Oliver Blume přiznává obrovské ztráty a otevírá možnost či dokonce nutnost propustit až 110 tisíc zaměstnanců. Strategie totálního přechodu na elektromobily koncernu VW – a nejen jemu – pohořela.

 

PS: Jak je to se současnou  elektromobilitou dle konkrétních automobilek, tak tomu doporučuji si přečíst poslední číslo časopisu Svět motorů (36/2024), kde je to stěžejní téma čísla.

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-krize-koncernu-volkswagen-jako-odraz-degradace-zemi-eu-zelenou-ideologii-84049

 

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vývoj ve smyslu uvažovaného zavírání některých výrobních závodů ve Volkswagenu má své pokračování. Ve středu 4.9.2024 předstoupilo vedení VW před své řadové zaměstnance ve Wolfbsurgu a oznámilo jim, že pro svoji současnou výrobní produkci není zajištěn odbyt pro cca 500.000 automobilů (nebylo specifikováno, jestli se jedná o spalováky či elektromobily či jejich mix) a je nutno tím pádem nějak reagovat. Finanční šéf Arno Antlitz na setkání prohlásil, že firma „má rok, možná dva”, aby dala věci do pořádku, jak uvádí agentura Reuters. 

Odbory vyhrožují, že žádné zavírání závodů a propouštění nedopustí, ovšem vedení VW si stále jede  své, tj. potřebují další a další peníze údajně na tzv. novou modelovou smršť, myšleno pravděpodobně  elektromobilů....

 

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-chybi-nam-odbyt-pro-dva-zavody-tvrdi-vedeni-volkswagenu-40486700#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=7&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 V reakci na tohle dění ve VW vydaly odbory Škoda Auto a.s. ve svém týdeníku Škodovácký odborář ze dne 5.9.2024 následující stanovisko, které zatím má nechávat zaměstnance v MB v klidu:

 

image.thumb.png.17b32994a693807a7c2cd4b0ccfc3cac.png

 

Jen se tak ptám - nejde  u VW jen  o nevyhnutelný následek zelené socialistické politiky EU, kterou přestaly zajímat ekonomické dopady jejích rozhodnutí a slepě míří za ryze politickými cíli prakticky za každou cenu a to společně s přehnaně aktivistickým směřováním VW k elektromobilitě? Vypadá to, že se automobilky, ale hlavně  Evropa  potřebují vrátit k racionálnímu ekonomickému fungování, jinak může dojít ke křeči, přesně tak, jako dnes dochází ke křeči ve  VW. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč nemám elektromobil, i když bych byl prý podle tabulek ideální cílovka?

Ne, tohle není o mé osobě, tohle je nadpis článku z webu Autíčkář a hlavně osobní úvaha jednoho z redaktorů tohoto webu. Redaktora z tzv. střední třídy, redaktora který testoval a testuje  desítky elektromobilů a má s nimi najeto tisíce a tisíce kilometrů. No a pod článkem je k tomu přidaná, docela zajímavá diskuse, mimo jiné i jiných  motoristických novinářů. Docela zajímavé a ukazuje to dle mne i na možné příčiny, proč trh s elektromobily je dnes tak nějak zatuhlý.....

 

https://www.autickar.cz/clanek/proc-nemam-elektromobil-i-kdyz-bych-byl-podle-tabulek-idealni-cilovka/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč nejdou v současné době elektromobily na odbyt, tak jak si výrobci  představovali?  Proč jde v současnosti v Evropě tak dobře na odbyt Dacia Sandero? 

Automobilový trh sklízí jen to, co výrobci  a unijní politické špičky zaseli.

 

image.thumb.png.29083990e5cd96a0a79b0235bb59dc02.png 

 

image.thumb.png.8457c9eefd7efaa81fbd8b01f9df6a1c.png

 

image.thumb.png.c05b9c848dc1d512076287436f089f4b.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle agentury Reuters současná cena ojetých elektromobilů klesla ve srovnání s obdobím před pandemií o 25%, zatímco cena ojetých automobilů se spalovacím motorem se za stejnou dobu  zvýšila o 15%. Někdo by řekl hurá, konečně má spotřebitel možnost si koupit levnější elektromobil, i když tedy jen ojetý. Na druhou stranu ještě jsem se sám osobně nesetkal s žádným soukromníkem kupujícím ojetý elektromobil. Ale třeba se málo ptám,  nebo špatně hledám, nebo je to jinak a lidi uvažují úplně  jinak, než party HIC z  EU a EK?

 

Ovšem problém a zakopaný pes je pravděpodobně někde jinde. V současnosti většina nových registrací elektromobilů pochází od komerčních flotil a leasingových společností, protože podniky se snaží těžit z lukrativních daňových úlev na elektromobily a z hlediska marketingu posílit svou „zelenou“ důvěryhodnost.

A právě podle   leasingových firem musí tzv. regulátoři zpomalit přechod na elektromobily, protože obrovské ztráty spojené s jejich odpisy a dalším prodejem  začínají existenčně ohrožovat nejen malé, ale i velké leasingové společnosti. Ostatně co leasingovým firmám v souvislosti s elektromobilitou a ztrátou hodnoty u ojetých elektromobilů hrozí, tak to je podrobněji popsáno viz. odkaz...

 

https://www.autojournal.cz/financovani-elektromobilu-v-evrope-kolabuje-nekterym-spolecnostem-hrozi-krach/?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plány Evropské komise o bezemisní mobilitě byly moc ambiciózní. Do roku 2035 není reálná, říká Martin Jahn ze Škoda Auto, a.s.. Naznačuje, že by nová evropská, politická reprezentace měla co nejrychleji zareagovat na současnou situaci a nové  emisní limity (rok 2025 a 2030), jinak i ve Škoda Auto mohou hrozit případné problémy , tak jako nyní u VW.  Ovšem plánované  představování nových elektromobilů ve Škodovce se nemění.  Nejeví se to pomalu jako takový technický Jekyll a Hyde....? 

 

https://www.youtube.com/watch?v=cDZ0LaLQzxg

 

Zatímco  Guru českých elektrofanoušků  Jan Staněk, alias Elektro DAD rovnou říká,  " Výroba spalovacích aut po roce 2035? Nesmysl!"

 

https://www.youtube.com/watch?v=RZFj87GaJJw

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Evropská unie by měla pomocí mimořádných předpisů o dva roky odložit zavedení přísnějších emisních cílů pro výrobce automobilů, které je naplánováno na rok 2025. Podle agentury Bloomberg to ve svém návrhu uvádí Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). 

Toto oznámení svým způsobem tak trochu navazuje na můj předchozí příspěvek, kde v rozhovoru  Martina Jahna ze Škodovky, tento  za tohle řešení nepřímo lobbuje. Určitě ví více, než kdokoliv z nás laiků, ovšem otázka zní, nakolik silní jsou  ve  slyšení u EU a EK  lobbisté z jakýchkoliv automobilek po roce 2015, tedy po začátku kauzy dieselgate.

Mnohdy tahají za kratší konec, někdy jim to vyjde (možná EURO7), mnohdy ne. Pokud EU a hlavně  EK nepoleví ve svých současných požadavcích na čistou a rychlou mobilitu, tak může být v docela  blízké budoucnosti v evropském automotive průmyslu  větší průser, než se doposud zdálo.....

 

https://www.auto.cz/bloomberg-automobilovy-svaz-acea-usiluje-o-dvoulety-odklad-emisnich-cilu-eu-153940

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Humbuk kolem evropských gigafactory je pravděpodobně na delší dobu pryč. Každopádně koncern VW AG vycouval ze záměru výstavby "baterkárny" u Plzně a nezdá se, že by odpor místních aviatiků byl ten rozhodující faktor, co koncern přimělo k odpískání záměru. Otazník je zatím i nad záměrem "nejmenované" zahraniční firmy na výstavbu  gigafactory u Dolní Lutyně na Bohumínsku, jednak pro odpor místních obavatel a některých tzv. ekologických organizací, jednak dle aktuální situace při současných povodních  je i Bohumín a blízké okolí v akutním ohrožení řekou Odrou, takže je otázkou, zda docela blízký zamýšlený prostor pro výstavbu "baterkárny" není taktéž v ohrožení (i navzdory povodňovým plánům), což může investora  odradit, ale to je samozřejmě jen moje úvaha a kalkulace. 

Každopádně Evropské firmy, které měly začít vyrábět baterie pro elektromobily na území EU, ruší zhusta své záměry, otázkou je, co např. Korejci a Čína? O těch zatím není moc informací, jak zamýšlejí s dalším pokračováním, či nepokračováním produkce baterií v EU  i když   výstavbou a produkcí baterií v EU by mohly obejít  případné  celní poplatky. Něco dalšího k situaci kolem gigafactory  viz. odkaz na článek...

 

https://www.hrot24.cz/clanek/evropsky-prumysl-se-dostal-do-cinske-smrtici-smycky-bez-pomoci-neprezije?

 

https://www.hrot24.cz/clanek/green-deal-v-praxi-nefuguje-svedsky-northvolt-hlasi-dalsi-trable-bude-propoustet

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ursula von der Leyenová, co by staronová šéfka EK, nemá dle  dostupných informací   valný zájem na  pokračování výroby a prodeje aut na fosilní paliva i po roce 2035, nebo na   případném přehodnocení v deklarovaném roce 2026, navzdory jejím určitým předvolebním prohlášením a ústupkům.  Mimo jiné o tom svědčí i jmenování nové eurokomisařky  Teresy Riberaové pro Green deal ( správně tedy komisařky pro ekologickou tranzici a zachování konkurenceschopnosti). Dle dostupných informací to má být něco jako Frans Timmermans v sukni  a všichni si asi pamatujeme, co ten v EK vyváděl než to  vzdal, nebo byl možná tzv. uklizen.  I europoslanec Saša Vondra z ODS, který horuje a lobbuje za lepší podmínky pro spalováky nemá z toho pražádnou radost.  V rámci objektivity nutno říci, že se jmenovaná eurokomisařka spíše negativně vyjadřovala k jádru a zemnímu plynu, co by energiím do budoucna a stejně ještě není  definitivně  vymalováno, komisařku pro Green deal čeká ještě tzv. grilování v Europarlamentu, ale ona si to  Ursula určitě ohlídá, aby to dopadlo. Příznivci spalováků se mají pravděpodobně i nadále na co "těšit"......

 

https://www.echo24.cz/a/HnwSA/zpravy-zahranici-spanelska-protijaderna-socialistka-riberaova-se-stala-mistopredsedkyni-ek?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...