Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Přikládám video  z pořadu "Na rovinu"  Karla Havlíčka z ANO, ohledně jeho názoru  a odhalování příčin současných  problémů evropských automobilek  (a nejenom automobilek) a co vlastně s tím můžeme dělat a co dnes s tím asi bude dělat EU a kam se to celé může vyvíjet dál. Uznávám, že to celé může vyznívat tak  trochu jako stranická politická agitka a dodávám, že to pověstné máslo na hlavě má určitě i hnutí které reprezentuje, ale na druhou stranu, je to jeden z mála našich současných, vysoce postavených  politiků, co pojmenovávají a popisují věci v automotive  tak, jak  pravděpodobně opravdu probíhají. Pokud má aspoň z části pravdu, tak nic veselého nás v evropském automotive (a nejenom v automotive) tedy nečeká, obzvláště po tom, co naznačuje jednak možné složení nové EK a jednak   současná vyjádření té dosluhující EK a její staronové šéfky.  Sledovat se to dá od začátku až po cca 00:13:50 hod. záznamu, pak to již opravdu v části odpovědi na dotazy je stranická agitka

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes. tj.  3.10.2024 byla na webu nationalgeographic.cz  zveřejněna nedávná studie  mezinárodního týmu vědců, mapující rozsah teplot na naší planetě Zemi za posledních cca 500 miliónů let. 

Je to velice zajímavé čtení, evokující aspoň u mne otázku, zda  současné snažení lidstva ohledně tzv. boje za přijatelnější klima  (tedy celý ten Green deal i zhusta preferovaná  elektromobilita) není  vlastně boj s větrnými mlýny? 

Jediné, co závěry této práce 100% potvrzují, tedy v souladu se současným všeobecně přijímaným  názorem, je to, že rozhodující vliv na teplotu na Zemi má opravdu CO2, ovšem způsoby, kde se bere  a i  v minulosti bral všechen ten CO2 (vyjma přiznané lidské činnosti) je místy dost překvapující. Potvrzuje se pro mne to, a to si myslím již dávno, že  lidská činnost a s ní spojená produkce CO2, je v tom velkém ranci veškerého objemu CO2  pravděpodobně jen pouhým plivnutím do rybníka.  Je- li to opravdu tak, tak  zájmy a preference  dnešních, nám vládnoucích elit, tedy  pomocí redukování lidské  produkce CO2 nám údajně zachránit životy, jsou pravděpodobně dost mimo mísu a že ve srovnání našeho lidského snažení a veškerých, obrovských  výdajů na záchranu klimatu, je to stejné,  jako jít s pouhou injekční stříkačkou v ruce  na požár lesa. Ale nic, proklimaaktivisté mi určitě vysvětlí, že dnes už umíme poručit větru, dešti a ovládat celý Vesmír.  Jen prosím, pokud už vládnoucí elita nás obyčejné nýmandy chce účinně a efektivně  ovládat a držet při zemi, tak si snad už konečně vymyslete něco lepšího a věrohodnějšího. To vše výše napsané, neznamená, že brojím proti elektromobilům, klidně si třeba v budoucnu nějaký koupím, jen mě  štvou mnohá zdůvodnění pro  jejich až násilné zavádění a obhajobu, co nám neustále vtloukají do hlavy....

 

https://www.nationalgeographic.cz/veda/zeme-prodelala-vetsi-vykyvy-teplot-nez-jakymi-se-strasime/?

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to dnes , tj. 4.10.2024 definitivně shváleno, tedy zavedení dodatečného cla na dovoz čínských automobilů do EU a to z obvyklých, již dřívě zavedených  10%  až na 45% dle jednotl. výrobců.  „Návrh Evropské komise na zavedení definitivních vyrovnávacích cel na dovoz bateriových elektrických vozidel z Číny dnes získal potřebnou podporu členských států EU,“ uvedla EK.

 

Podle diplomatických zdrojů ČTK pro dodatečná cla hlasovalo deset členských států EU včetně Francie a Itálie. Pět zemí bylo proti clům a 12 zemí se hlasování zdrželo. K zablokování cel by bylo zapotřebí, aby se proti nim vyslovila kvalifikovaná většina 15 členů EU s 65procentním podílem na počtu obyvatel. Němci byli proti clům, jak jsme hlasovali mi jako ČR, zatím nevím, většinově v posledním období se držíme německého šosu, nakonec co nám taky zbývá....

Takže je zřejmé, že pravděpodobně započne  další hospodářsko-politická válka mezi EU a Čínou, otázkou je kdo v této hře drží trumfy a kdo černého petra.

 

Nejvíce na tom bude asi bita automobilka  VW, která dosud v Číně prodávala cca 1/3 své produkce a i tak má v Evropě svoje velké problémy a teď asi je bude mít globálně  ještě větší . Navíc je přitom otázkou, do jaké míry budou cla efektivní. Čínská státní automobilka SAIC v pátek před hlasováním vzkázala, že případné trvale navýšené clo do koncových cen svých aut prodávaných v EU stejně nepromítne, tzn. že si asi sama sníží marži, nebo využije další dotace a tím bude vozy dodávat do Evropy za ještě nižší ceny než dosud (samozřejmě počítáno bez toho cla, se clem tedy asi nastejno).  Podle jmenované automobilky se Brusel střílí do nohy v rámci své proklamované snahy o zelenou tranzici a její zásadní součást, tedy přechod k elektromobilitě.

No bude to ještě hóóódně  zajímavé, řekl bych, že pro EU spíše dost bolestné..... 

 

PS: dodatečná zpráva, Česko se při hlasování zdrželo.....

 

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-brusel-ma-zelenou-k-uvaleni-cel-na-cinske-elektromobily-40491715?

 

image.thumb.png.f05d8b942ae789d5f0860be9b29b6626.png

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Dodržování emisních kvót je šílenost", říká Martin Jahn ze Škody Auto v rozhovoru pro Forbes, alias pro někoho možná tak pláč na špatném hrobě, nebo snad pozdní pláč....?

Co z toho mixu protiopatření  u Škodovky, pokud se nepodaří EU v tomto zlomit,  může podle řeči Martina Jahna  vyplynout? Pravděpodobně zase částečné zdražování spalováků, ještě větší vnucování elektromobilů pomocí umělých výhod a na bázi  dumpingových cen, záměrné omezování výroby spalováků, no a v neposlední řadě asi i menší investice na vývoj nových modelů, pokud tedy nedojde nakonec i k tomu, co hrozí v Německu u VW, tedy k hrozbě propouštění zaměstnanců Škodovky, ale to bychom asi nikdo nechtěli.....

 

https://forbes.cz/dodrzovani-emisnich-kvot-je-silenost-rika-martin-jahn-ze-skody-auto/#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=Qf6fryLvAgS-202410041349&dop_id=34206961

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost zajímavá a dost dlouhá  (cca 45 minut) diskuse  o elektromobilitě, v souvislosti s aktuálně  schválenými dodatečnými cly na čínské elektromobily proběhla dne 4.10.2024 na ČT v pořadu 90´,  viz. přiložený odkaz a to v čase cca 00:08:33 až 00:56:00. Napřed diskutovali europoslankyně Gregorová za Piráty a europoslanec Turek za Přísahu a motoristy, ale důležitější a relevantnější podle mne byla diskuse od cca 00:33:30 a to Zdeňka Petzla za Sdružení automobilového průmyslu a Petra Knapa, co by odborníka společnosti EY pro automobilový sektor, Na rozdíl od Gregorové a Turka, kde to bylo zhusta hlavně politické soupeření (ale i tak zajímavé, ale nepadlo tam nic nového), tak tihle 2 pánové věděli o čem mluví. Vůbec poprvé zde padlo mimo jiné  tvrzení od příslušně znalých lidí, že to dnes není o tom, že by evropské automobilky v elektromobilitě zaspaly (což tvrdím taktéž, ale mnozí novináři a politici mají asi jiné zadání ) a co mele stále dokola i  ta zmiňovaná Gregorová, ale je to vše okolo docela jinak......

 

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11412378947-90-ct24/224411058131004/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

 Docela mne zaujal  článek  na internetu tj. Spalovací motor – hrdina povodní, z kterého zde vkládám malou ukázku, která jasně ukazuje, že   naplánovaná  elektromobilita jako skoro jediná dopravní alternativa budoucnosti, je dost nesmyslnou cestou.

 

Mementem letošních povodní bylo opět ukázka toho, že „co je na elektřinu“, tak v době přírodní katastrofy je úplně k ničemu. Už v období dešťů, kdy padaly sloupy, při povodních, kdy byly zatopeny rozvody a dokonce celé trafostanice, a po povodních, kdy lidé potřebovali čerpat vodu a vysoušet domy.

 

Je to opět ukázka toho, že neexistuje ta jediná správná cesta, kterou nám kdesi nahoře bruselští úředníci stanovili. Ať se to zeleným spoluobčanům nebude líbit, tak hrdinou povodní je spalovací motor. Ten dokázal udržet v chodu v náročných podmínkách tisíce opravárenských aut rozvodných sítí, hasičských aut, evakuačních autobusů, sanitek, vrtulníků, elektrických generátorů a samozřejmě čerpadel.

Není možné zakazovat něco, za co není adekvátní náhrada.

A to se nejedná jenom o ty motory, jedná se i o snadno kdekoliv dostupnou energii do těchto motorů v podobě velké sítě čerpacích stanic. Díky tomu tyto stroje a automobily byly schopné pracovat v kuse několik dní a střídaly se pouze posádky. Něco takového elektromobilita nedokáže nikdy a v extrémních podmínkách typu povodní už vůbec ne, neboť elektřina v kombinaci s vodou je životu nebezpečné prostředí."

 

https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/petr-blazek-spalovaci-motor-hrdina-povodni?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, DušanV napsal:

Na rozdíl od Gregorové a Turka, kde to bylo zhusta hlavně politické soupeření (ale i tak zajímavé, ale nepadlo tam nic nového), tak tihle 2 pánové věděli o čem mluví. Vůbec poprvé zde padlo mimo jiné  tvrzení od příslušně znalých lidí, že to dnes není o tom, že by evropské automobilky v elektromobilitě zaspaly (což tvrdím taktéž, ale mnozí novináři a politici mají asi jiné zadání ) a co mele stále dokola i  ta zmiňovaná Gregorová, ale je to vše okolo docela jinak......

 

https://www.ceskatelevize.cz/porady/11412378947-90-ct24/224411058131004/

No viděl jsem to a právě debata Turka s Gregorovou byla "zajímavější a důležitější", protože ukázala, jak může taková zelená europoslankyně být blbá, protože většinu toho, za co se Turkovi vysmívala, pak ti dva borci potvrdili a taky naprosto selhal ten moderátor, protože kde evidentně Turek mlluvil pravdu (o zákonech EU) nebyl schopen zasáhnout nebo potvrdit, že to tak je a nechal to, jako že se oni "jenom baví a nikdo neví, kde je pravda".

 

Takže demonstrace myšlení "elit" byla naprosto hrozivá. Ještě horší jsem to viděl já, když jsem na jednom monitoru viděl mlet Gragovou ty blbosti a na vedlejším monitoru jsem viděl seznam článků s titulky:

Dodržování emisních kvót je šílenost, říká Martin Jahn ze Škody Auto

Hororový podzim“ pro evropské automobilky: Prodeje klesají, ceny rostou

Automobilky jsou v krizi. Itálie chce přepracovat zákaz spalovacích motorů

 

Ukázka, kam nás magoři ve vedení dovedou.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak se nám do toho novináři začínají obouvat, tedy myšleno do elektromobility.  Skoro jako kdyby dostávali postupně odvahu a vylézají se svými články a úvahami z teplých děr svých kanceláří, kde jim doposavad bylo v pohodě umožněno psát oslavné články na elektromobilitu a tím měli pravděpodobně zajištěno dobré bydlo a klid od šéfredaktora. Možná se teď tak vehemnentně začínají ozývat i proto, že šéfredaktor konečně povolil a to pod dojmem, že se začínají ozývat i samotní politici, kdy i oni již začínají zjišťovat, že je opravdu něco špatně a nachystáno  pro plánovaný a bezproblémový  přechod na elektromobilitu nebylo prakticky nic, nebo abych byl spravedlivý, tak nemnoho.

Vzpomněl jsem si na to při čtení článku Firmy nevědí, jak šrotovat baterie elektroaut. Po státu chtějí pravidla.  No a já dodávám, že dle tohoto článku samotný  stát zase čeká na pravidla vytvořená EU. To jako co? To dodnes nikdo od  úrovně EU neví jak oficiálně a dle psaných pravidel správně likvidovat nebo jinak zpracovávat baterie elektromobilů? Pokud si dobře vzpomínám, tak ti samí novináři psali  o tom, že tohle je již legislativně a technicky vyřešeno  a čeká se jen na to, až to někdo ve velkém rozjede a bude dostatečná kapacita tzv. odžitých baterií. To jako nám zase lhali?

 Ono těch průserů, nedodělků  a nedomyšleností vylézá  na povrch s časem čím déle, tím více. Je to asi jednodušší  nasekat na úrovni EU nařízení, zákony, vyhlášky, příkazy, omezení a nechat v tom vymáchat ty ostatní co to musí uvádět do praxe, no a docela složité a drahé  je to všechno rozjet a dotáhnout dle představ úředníků a politiků, tj.  vymyslet, vybudovat, odstranit byrokratické a faktické nesmysly, odladit, vysvětlovat a přesvědčovat někoho, že to a to v praxi fungovat nemůže, atd. atd..

 

 Vzpomínám, že kdysi na dráze, když jsem tam před více jak 45-ti lety začínal,  tak byla mnohdy ( ale ne všude, protekce byla i tady)) zavedená praxe a to i pro vysokoškoláky, že se začínalo tzv. od píky, třeba i jen na pár měsíců jako obyčejný výhybkář, pak signalista, výpravčí, dispečer a pokud se člověk osvědčil i na té nejnižší úrovni, tak po pár letech skončil  třeba i na ministerstvu dopravy v Praze na dost významné funkci. No a pak zpravidla věděl která tzv. bije a co ti pod ním jsou schopni zvládnout. 

Docela obdobná praxe byla s výcvikem strojvedoucího vlaku. Skoro 100% byla praxe, že člověk musel vystudovat elektrotechnickou, nebo strojírenskou školu , což trvalo cca 4 roky, dále musel složit veškeré zkoušky, což dále trvalo několik měsíců, dále musel se naučit mechanickou praxi někde v depu, což klidně zabralo taktéž nějaký ten rok, dále tehdy musel nějaký ten rok jezdit jako pomocník strojvedoucího, a až pak se stal strojvedoucím a mohl samostatně jezdit, Na to aby se dostal na prestižní osobní dopravu někde na rychlíky, tak to si zase nějakou dobu počkal při několikaleté obsluze staničního posunu a nákladních vlaků.  Sumasumárum od rozhodnutí někoho stát se strojvedoucím někde na rychlíku a uskutečněním tohoto snu mohlo klidně uplynout cca 7 až 10 let, pokud měl už dopředu vystudovanou příslušnou školu, tak cca 3 až 6 let. No a dnes? Nejsou lidi a tak nový, "zralý" strojvedoucí je klidně kompletně "vymodelován" a hotov třeba i za 1 rok.  A kdo se pak má divit, že projetí vlaku  na červenou je na denodenním pořádku. A tenhle  rychlokvaškový  model se dnes praktikuje mnohde, bohužel nejen  na  nějaké té železnici. 

Netvrdím tím, že aplikace podobného, by dnešním vrcholovým úředníkům, manažerům a politikům nějak  zvlášť pomohla, ale někteří jsou evidentně mimo a nemají představu, co se dá a co nedá zvládnout na nižších úrovních, třeba i hned pod tou úrovní EK....

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-firmy-nevi-jak-srotovat-baterie-elektroaut-261899#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromobilita ano, ale s ohledem na realitu trhu. Evropský autoprůmysl bude potřeba nastartovat - to říká a prosazuje mimo jiné již i část našich vládnoucích politiků, konkrétně ministr dopravy Martin Kupka, zřejmě hlavně  pod tlakem automobilky Škoda Auto, a.s., jak jsme se mohli v nedávné minulosti přesvědčit za několika televizních reportážích, diskusích   a tiskových konferencí.

Změňme emisní limity co nejdříve, žádají automobilky. „Nemáme to v plánu,“ zní ale z EU.

Nevím jestli Češi vědí, že jedním z hlavních oponentů  automobilkami požadovaného zmírnění, či oddálení dalších emisních limitů v dopravě je náš krajan Jan Dusík.

Doprava je jediným sektorem, ve kterém emise trvale stoupají, říká Jan Dusík, který je v Evropské komisi (EK) zástupcem generálního ředitele pro klimatickou politiku. To je podle něj i jedním z důvodů, proč Evropská unie tlačí čím dál víc na elektrifikaci dopravy a on osobně není zastáncem toho, aby se cíle pro snižování emisí pro osobní i nákladní automobily posouvaly. A platí podle něj také rok 2035 stanovený jako konečné datum, odkdy se mohou v Evropě prodávat nová pouze bezemisní auta. Dusík se dá označit za Čecha s nejvyšším vlivem na Green Deal. 

Paradox, že ?  Náš ministr dopravy a předseda naší vlády se pod tlakem automobilek tak trochu vzpamatovali (či spíše otočili korouhvičku) a prosazují aspoň částečné zmírnění  či oddálení emisních limitů, no a Čech Jan Dusík , který má v tomto v EK obrovskou moc a vliv prosazuje opak. Jak to může  dopadnout...? 

 

https://auto.hn.cz/c1-67413160-elektromobilita-ano-ale-s-ohledem-na-realitu-trhu-evropsky-autoprumysl-bude-potreba-nastartovat?

 

https://archiv.hn.cz/c1-67316960-green-deal-bude-nove-primo-v-bruselu-ridit-cech-exministr-zivotniho-prostredi-vyhral-klicovy-souboj

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A je to tady.  Čína začíná EU, potažmo EK svým způsobem vracet   zvýšení cel na dovoz v Číně vyráběných vozidel do EU.

Čína zavede prozatímní antidumpingová cla 30,6 až 39 procent na dovoz brandy z Evropské unie, oznámilo dnes ( 8.10.2024) čínské ministerstvo obchodu. Děje se tak poté, co členské státy sedmadvacítky umožnily zavést definitivní cla na dovoz elektromobilů z Číny. Akcie výrobců koňaku na evropských burzách začaly po oznámení výrazně klesat. Ministerstvo dodalo, že uvažuje také o omezení dovozu motorových vozidel a že nadále vyšetřuje dovoz evropského vepřového. Evropská komise (EK) považuje cla za neodůvodněná a napadne je u Světové obchodní organizace (WTO).

Uvidíme kdo má jaké karty v ruce, ovšem hra může trvat dlouho, tak dlouho až to někteří výrobci v Evropě nemusí zvládnout. Ale co výrobci, nemá jít spíše o obyčejné lidi a jejich živobytí? Říkejme to ale někomu v Bruselu, tam je napřed asi ta ideologie a až pak rozum a chleba.  Nebylo to tady již někdy, nebo si ani ti starší již nevzpomenou?

 

https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ek-napadne-u-wto-prozatimni-cla-na-dovoz-brandy-z-eu-do-ciny/2579588

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Autoprůmysl v EU i díky silně prosazované elektromobilitě  se dostal do začarovaného kruhu, to je už evidentní asi i pro naprostého laika.  Pokud EU, tedy EK nenavrhne  a  Evropská rada neschválí nějaké smysluplné řešení, jak z toho kruhu vystoupit, tedy  aby si oním řešením přitom sama nepopřela ony proklamované klimatické cíle a nepřiznala tím fiasko a sama se nezesměšnila, ale raději bude dále tzv. šlapat na plyn, tak může být podle některých indicií  ještě hůře než je. Proč to všechno  a hlavně v čí prospěch? 

 

Je tu opět odkaz na článek z autofóra, který to celkem realisticky popisuje, myslet si sice o něm můžete co chcete, ale mě to gró  článku smysl dává.

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/jsou-to-mechanismy-eu-kvuli-kterym-jsou-spalovaci-auta-stale-drazsi-cely-system-muze-vybouchnout-v-radu-nekolika-mesicu/

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera tj. 8.10.2024 byla v Europarlamentu vedena tzv. široká diskuse na téma stavu evropského automobilového průmyslu, v souvislosti se zaváděním Green dealu. V přiloženém článku si můžete přečíst některé názory z vystoupení k danému tématu a to jak u našich, tak i u cizích europoslanců, ale ty budou asi pro nás, dle politické příslušnosti docela známé. Mně jen zaujal  docela dost velký rozdíl v přístupu k tématu u dvou europoslanců z domácí spřízněné čtyřkoalice.

 Podle českého europoslance Alexandra Vondry (ODS) z frakce Evropských konzervativců a reformistů (ECR) je nutné okamžitě revidovat Green Deal, tedy Zelenou dohodu pro Evropu, a zrušit zákaz spalovacích motorů, který EU naplánovala na rok 2035. Jan Farský (STAN) z frakce Evropské lidové strany (EPP) naopak řešení vidí ve větší dostupnosti levných evropských elektromobilů. Jen si tak říkám pane Farský, kdy se jich dočkáme a bude to opravdu stačit, aby se evropský, automobilový  (a nejen automobilový) průmysl vzpamatoval?

 

https://www.echo24.cz/a/HLwdK/zpravy-svet-autoprumysl-nejhorsi-stav-evropsky-parlament-zmena-green-dela-levna-auta?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, DušanV napsal:

Proč to všechno  a hlavně v čí prospěch?

Já se nemůžu zbavit pocitu, že v tom mají prsty automobilky. Pro ně je výhodné, že nebudou muset vyvíjet a vyrábět současně oba druhy pohonů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V dnešním televizním pořadu  (13.10.2024) tj. v  "Otázky Václava Moravce " se celou hodinu hovořilo čistě o elektromobilitě a bylo to tedy docela dost výživné.  EU, potažmo EK dostávala tzv "sodu" od všech účastníků diskuse, včetně zástupce Škody Auto a.s. Martina Jahna, který rovnou řekl, že EU  jednak zřejmě nepochopila o co v tomto tématu dnes  v celém světě  jde (nejde jen o Evropu) a taktéž EK není ochotna vůbec o něčem v tomto tématu se zástupci průmyslu diskutovat. Dokonce i diskutující regionální pražský politik, co by zástupce Pirátů (pro něž je ochrana klimatu určitě prioritní) uznal, že tenhle způsob, co dnešní EU v elektromobilitě prosazuje, není to pravé ořechové a že elektromobilita klima celosvětově rozhodně neřeší a nevyřeší. Padali tam další velice zajímavé informace, co se týče elektromobilního směřování jak např. USA, tak Číny, tak i ostatního mimoevropského regionu. Doporučuji zhlédnout...

 

https://www.ceskatelevize.cz/porady/1126672097-otazky-vaclava-moravce/224411030511013/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prezident Francie Emannuel Macron, u nás v ČR např. předseda Národní rozpočtové rady vlády Mojmír Hampl a dnes již  i mnohá nadnárodní  mainstreamová média (např. agentura Blomberg), ti všichni už zcela otevřeně mluví o tom, že dosavadní směřování  a kroky EU, mimo jiné i  v rámci Green dealu,  společně i s tou až násilně prosazovanou elektromobilitou, nás v Evropě vedou k obrovskému průseru.  Také člen vedení Škoda Auto Martin Jahn se najednou nebojí přicházet s kritikou, když tvrdí, že žádný jiný kontinent na světě se nerozhodl vnutit populaci technologickou změnu v podobě přechodu na elektroauta, jako to dělá Brusel. „To prostě fungovat nemůže,“ říká Jahn.

Výstižně napsaný článek, který se týká i oné pověstné zprávy  Maria Draghiho, kterou si nechala u něj  objednat  předsedkyně Evropské komise.  Zpráva, která pravděpodobně  dle zadavatele  dopadla tak, že sice je něco špatně, ale aby nebylo ještě hůře, tak musíme mimo jiné i na dekarbonizaci ještě více přitvrdit.  Ostatně to, že kolem šéfky EK Ursuly von der Layenové a jejich příznivců vznikl onen pověstný "sanitární kordón" ukazuje  na to, že nějaká větší  změna se vůbec  připouštět nebude, prostě není zájem.  Hlava to nebere, ale naši zvolení zástupci si zase zvolili svoji šéfku a tak na to všechno,  co by obyčejní lidé jen z daleka hledíme...

 

https://www.echo24.cz/a/HAdSR/zpravy-ekonomika-evropa-v-krizi-zaostava-neni-schopna-drzet-krok-s-usa-cinou-tvrde-regulace-brusel-ursula-von-der-leyen?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"To se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou"

Legendární hláška z Haškova Švejka, kterou pronesl feldkurát Katz, je jedním z nejtrefnějších komentářů dotací obecně. Ty elektromobilové jsou v mnoha ohledech ještě specifičtější a jejich česká adaptace pak ještě o fous více. 

Dovolil jsem si zde dát doslovně předcházející tři věty z přiloženého článku. Podle mne to přesně vystihuje obsah článku a autor se mimo jiné ptá. Komu to pomohlo?  Docela nepřekvapivě to pomohlo automobilce TESLA a skoro vůbec to nepomohlo evropským automobilkám, no a jestli to pomohlo klimatu? To nechť si každý odpoví sám. Každopádně velice trefně napsaný článek.

 

https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/komentar-neni-pravda-ze-cesi-odmitaji-elektromobilitu-za-dve-miliardy-z-eraru-ji-zacnou-hned-milovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vítejte v nově plánovaném, pseudo-socialistickém (unijním)  hospodářství, to už se jinak nedá nazvat. Současný, zvýšený zájem o spalovací auta a ochabnutí zájmu o elektromobily, není  pro koncern Stellantis něčím, co by vítal, o co by usiloval, je mu dokonce na obtíž a jedná v souladu s tím. O co se jedná? 

Je to jednoduché jak facka a šéfové Stellantisu to taky již otevřeně přiznali. Jelikož lidi nekupují elektromobily, tak jak si to Stellantis pod vlivem emisních limitů  naplánoval, ale chtějí převážně spalováky, tak se šéfové prostě rozhodli, že uměle omezí jejich výrobu a prodeje a ona jim ta čísla emisí prostě nějak vyjdou.  Popření trhu, podvolení se emisním nařízením tou nejjednodušší až primitivní cestou, ale podle mne tou cestou, která povede Stellantis  k ještě větším problémům, než současná automotiv má. 

 

Některé automobilky na to jdou jinak. Aby dostály požadavkům na předepsaný mix. emisí , tak třeba podporují prodeje elektromobilů prodávaných pomalu  pod cenou (touto cestou jde údajně Škoda s novým modelem Elroqu), nebo zaplatí emisní pokuty (touto cestou jde třeba Toyota), nebo nakoupí de facto emisní povolenky od konkurentů typu Tesla (touto cestou jde třeba Mercedes), nebo jednoduše zvýší cenu spalovacího automobilu právě o cenu emisní pokuty (pravděpodobné u luxusních značek, kde cena až tak nehraje hlavní roli).  

 

 Tak si říkám, jestli to Martinu Jahnovi a Škodovce, potažmo koncernu W AG a vlastně i ostatním evropským automobilkám  v Bruselu nevyjde ( myšleno pozastavení, nebo úprava  nových limitů emisí od 1.1.2025), tak se i u Škodovky a jiných  můžeme klidně dočkat dalšího zdražování, nebo omezení výroby a nabídky spalováků....

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/potvrzeno-fiat-vazne-umele-omezil-prodeje-pandy-a-zastavi-jeji-vyrobu-kvuli-zajmu-nikoli-nezajmu-a-nebude-posledni/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Televizní debata  (předtáčeno 22.10.2024) našich europoslanců z Bruselu, která se od začátku pořadu až do času 00:46:00 zabývá čistě elektromobilitou. Můj závěr? Naši zástupci na Evropské radě, coby servilní unijní politici, alias patlalové, kteří vůbec neměli představu, co z toho za průser může vzejít. Na jejich obranu snad jen mohu říci, že tu určitě neměli ani tehdejší unijní komisaři a mnozí europoslanci, bohužel.....

 

https://cnn.iprima.cz/hadka-o-green-deal-evropske-automobilky-zaspaly-rekla-gregorova-turek-se-chytal-za-hlavu-451424

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Druhá část rozhovoru s Martinem Jahnem ze Škody Auto a.s., kde napřímo tvrdí, že cíle elektromobility, které si EU stanovila do roku 2035 jsou naprosto nereálné, ať už technologicky, finančně, tak i z nezájmu zákazníků, tedy tržně.  Vysvětluje ze svého pohledu důvody proč Čína je s elektromobilitou tam kde je a proč to takhle nejde v Evropě a proč evropské automobilky dříve spíše mlčely a ozývají se  veřejně a hlasitě až dnes.

Podle mne to není pro Evropu bohužel jediný průser, co se na nás hrne, ale o tom nechci psát, ona bohatě pro nás příznivce aut stačí  i ta násilně a neuváženě  urychlená elektromobilita...

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-jahn-je-treba-zacit-cinu-vnimat-jinak-jako-velmi-silneho-soupere-263041#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi začíná ve Volkswagenu opravdu přituhovat. V německém, nedělním tisku (27.10.2024) se objevily zprávy, že vedení společnosti chce  uzavřít nejméně 3 výrobní závody, dále snížit platy zaměstnancům o cca 10% a zamrazit je až na 2 roky a ještě k tomu potřebuje zrušit desítky tisíc pracovních míst. 

 

https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-volkswagen-zvazuje-v-ramci-uspor-snizeni-a-zmrazeni-mezd-40494791#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=8&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 Odkazem na článek  na autofóru navazuji na svůj předchozí příspěvek ohledně současné, krizové situace ve VW, kde v článku je to ještě podrobněji rozepsáno. Aniž bych chtěl malovat čerta na zeď a šířit poplašné zprávy, tak se tak trochu bojím, že tenhle tzv. "vzorový" negativní případ může být nechtěným příkladem, kam se v rámci dalších, ne tak dobře promyšlených kroků v energetice, elektromobilitě a v rámci celého toho tzv. Green dealu může vyvíjet  ekonomika, životní úroveň a trh v  EU. Ne, nejsem odborník na finance, ekonomii, politiku, jen mám takové nepříjemné lechtání v podbříšku. Raději bych se v tomto mýlil, ale nedá mi to, abych se nevyjádřil.....

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/snizeni-platu-o-18-procent-desetitisice-propustenych-nejmene-tri-zavrene-tovarny-pokus-vw-uniknout-krizi-dostava-hrozive-rozmery/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opět videorozhovor s Martinem Jahnem ze Škoda Auto, a.s., ovšem tentokráte se dozvídáme, co se týče elektromobility zajímavější a podrobnější věci než v rozhovorech předešlých. Ono je to taky novinářem, který se ptát umí. Z Martina Jahna to pořád leze jak z chlupaté deky, ale přeci jen něco leze. Je poznat, že už i ve Škodovce mají velké obavy z  budoucnosti výroby jakýchkoliv vozů, ať už spalováků, či elektromobilů. Ostatně to vše  potvrzuje mé osobní poznatky a dojmy z některých rozhovorů, co jsem vedl se zaměstnanci v MB před více jak rokem. Nikdo  nic nechtěl více říci, ale nucený úsměv nahrazující bezprostřední, profesní  nadšení pozná  skoro každý, kdo aspoň nějakou dobu pracoval s jakýmkoliv kolektivem lidí. Na to nemusí být člověk studovaný psycholog.

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na začátku letošního září jsme zavítali ve skupině  do výrobního závodu Hyundai v Nošovicích a vedli jsem kromě jiného i nějaké rozhovory a padaly otázky ohledně výroby elektromobilů. Ani zde (stejně jako před cca rokem ve Škodovce) z řeči našeho průvodce nepadala nějaká optimistická očekávání, spíše naopak.  Dnes tj. 1.11.2024 i z důvodu slabšího odbytu zde vyráběného elektromobilu Kona Elektric je v Nošovicích odstávka  celé výroby. Blíže k tomuto tématu řekl mluvčí automobilky Petr Michník viz. odkaz na článek. V podstatě je to stejný problém jako má VW v Německu,  ale daleko v nižím rozsahu, vyjma enormního tlaku odborů, ten tady údajně zas takový neexistuje. 

PS: Jelikož jezdíme po automobilkách ve skupině a tak si předáváme navzájem svoje poznatky a dojmy, tak můžu napsat i za ostaní (na čemž jsme se všichni 100% shodli), že profesní, pracovní atmosféra a vztahy  mezi zaměstnanci  (pro nezávislé pozorovatele)   Škoda versus Hyundai jsou docela dost rozdílné, tedy  ve prospěch Hyundaie. Pravděpodobně  to může být i v tom, že ačkoliv se Škodovce stále daří, tak tlaky a očekávání  z koncernu VW AG tam stále jsou dost vysoké a výhled do budoucnosti moc optimistický zas tak není (s  nadcházející elektromobilitou pravděpodobně mnozí zaměstnanci moc smíření nejsou), no a  tohle se klidně může přenášet od vrcholového managementu až na poslední uklízečku, ale mýlit se můžu, jen nahlas uvažuji a glosuji čeho jsme si všimli a bylo to tedy  dost očividné...

 

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/hyundai-nosovice-automobilka-zajem-zakaznici-vyroba-odstavka-den.A241101_074250_ekonomika_jadv?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi jsem již tady někde psal, že komunisty opravdu nemusím, ale i tak jejich předsedkyně Konečná  má podle mne dnes celkem srozumitelný a pochopitelný  názor na celní restrikce EU vůči  do Evropy dováženým čínským elektromobilům. A není to jen  dle Konečné tak vehementně omílané zvýšené clo, to je již jen důsledem předchozího vývoje a směrování celé  EU  za posledních cca 20 let, nakonec její rozhovor s redaktorem ČT viz. níže...  

 

Ostatně máme tady již nějaká protiopatření z čínské strany o kterých Konečná v době rozhovoru asi ani ještě nevěděla: 

 

Vládě Číny se logicky nelíbí zvýšení cel na dovoz elektromobilů z říše středu do Evropské unie a USA.  Ihned proto začala mluvit o odvetných opatřeních a nyní tu máme první z nich. Podle Reuters totiž čínská vláda důrazně doporučila tamějším automobilkám neinvestovat v zemích, které hlasovaly pro zvýšená cla, případně se zdržely hlasování. Naopak v zemích, které hlasovaly proti, a mezi něž kromě Maďarska patří i Německo, mají rozsáhlé plánované investice pokračovat či dokonce růst. Tato zjevná snaha narušit jednotu Západu tak přinese ovoce hlavně Maďarsku, kde mohutně investuje největší světová automobilka BYD a kam dokonce zvažuje přemístit svou evropskou centrálu z Nizozemska. 

Největším problémem je toto opatření pro Španělsko, Francii a Itálii, které se o čínské investice do stavby továren aktivně ucházejí, avšak všechny tři země patří do skupiny, která se zdržela hlasování. Je tedy pravděpodobné, že nejednotnost přístupu jednotlivých eurounijních států se bude spíše prohlubovat a Čína bude blíže svému cíli zvýšená cla zvrátit.

 

 

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...