DušanV Vloženo Čtvrtek v 14:35 Autor Sdílet Vloženo Čtvrtek v 14:35 (editace) Přikládám video z pořadu "Na rovinu" Karla Havlíčka z ANO, ohledně jeho názoru a odhalování příčin současných problémů evropských automobilek (a nejenom automobilek) a co vlastně s tím můžeme dělat a co dnes s tím asi bude dělat EU a kam se to celé může vyvíjet dál. Uznávám, že to celé může vyznívat tak trochu jako stranická politická agitka a dodávám, že to pověstné máslo na hlavě má určitě i hnutí které reprezentuje, ale na druhou stranu, je to jeden z mála našich současných, vysoce postavených politiků, co pojmenovávají a popisují věci v automotive tak, jak pravděpodobně opravdu probíhají. Pokud má aspoň z části pravdu, tak nic veselého nás v evropském automotive (a nejenom v automotive) tedy nečeká, obzvláště po tom, co naznačuje jednak možné složení nové EK a jednak současná vyjádření té dosluhující EK a její staronové šéfky. Sledovat se to dá od začátku až po cca 00:13:50 hod. záznamu, pak to již opravdu v části odpovědi na dotazy je stranická agitka Editováno: Čtvrtek v 14:49, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Čtvrtek v 16:42 Autor Sdílet Vloženo Čtvrtek v 16:42 Dnes. tj. 3.10.2024 byla na webu nationalgeographic.cz zveřejněna nedávná studie mezinárodního týmu vědců, mapující rozsah teplot na naší planetě Zemi za posledních cca 500 miliónů let. Je to velice zajímavé čtení, evokující aspoň u mne otázku, zda současné snažení lidstva ohledně tzv. boje za přijatelnější klima (tedy celý ten Green deal i zhusta preferovaná elektromobilita) není vlastně boj s větrnými mlýny? Jediné, co závěry této práce 100% potvrzují, tedy v souladu se současným všeobecně přijímaným názorem, je to, že rozhodující vliv na teplotu na Zemi má opravdu CO2, ovšem způsoby, kde se bere a i v minulosti bral všechen ten CO2 (vyjma přiznané lidské činnosti) je místy dost překvapující. Potvrzuje se pro mne to, a to si myslím již dávno, že lidská činnost a s ní spojená produkce CO2, je v tom velkém ranci veškerého objemu CO2 pravděpodobně jen pouhým plivnutím do rybníka. Je- li to opravdu tak, tak zájmy a preference dnešních, nám vládnoucích elit, tedy pomocí redukování lidské produkce CO2 nám údajně zachránit životy, jsou pravděpodobně dost mimo mísu a že ve srovnání našeho lidského snažení a veškerých, obrovských výdajů na záchranu klimatu, je to stejné, jako jít s pouhou injekční stříkačkou v ruce na požár lesa. Ale nic, proklimaaktivisté mi určitě vysvětlí, že dnes už umíme poručit větru, dešti a ovládat celý Vesmír. Jen prosím, pokud už vládnoucí elita nás obyčejné nýmandy chce účinně a efektivně ovládat a držet při zemi, tak si snad už konečně vymyslete něco lepšího a věrohodnějšího. To vše výše napsané, neznamená, že brojím proti elektromobilům, klidně si třeba v budoucnu nějaký koupím, jen mě štvou mnohá zdůvodnění pro jejich až násilné zavádění a obhajobu, co nám neustále vtloukají do hlavy.... https://www.nationalgeographic.cz/veda/zeme-prodelala-vetsi-vykyvy-teplot-nez-jakymi-se-strasime/? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Pátek v 11:51 Autor Sdílet Vloženo Pátek v 11:51 (editace) Tak je to dnes , tj. 4.10.2024 definitivně shváleno, tedy zavedení dodatečného cla na dovoz čínských automobilů do EU a to z obvyklých, již dřívě zavedených 10% až na 45% dle jednotl. výrobců. „Návrh Evropské komise na zavedení definitivních vyrovnávacích cel na dovoz bateriových elektrických vozidel z Číny dnes získal potřebnou podporu členských států EU,“ uvedla EK. Podle diplomatických zdrojů ČTK pro dodatečná cla hlasovalo deset členských států EU včetně Francie a Itálie. Pět zemí bylo proti clům a 12 zemí se hlasování zdrželo. K zablokování cel by bylo zapotřebí, aby se proti nim vyslovila kvalifikovaná většina 15 členů EU s 65procentním podílem na počtu obyvatel. Němci byli proti clům, jak jsme hlasovali mi jako ČR, zatím nevím, většinově v posledním období se držíme německého šosu, nakonec co nám taky zbývá.... Takže je zřejmé, že pravděpodobně započne další hospodářsko-politická válka mezi EU a Čínou, otázkou je kdo v této hře drží trumfy a kdo černého petra. Nejvíce na tom bude asi bita automobilka VW, která dosud v Číně prodávala cca 1/3 své produkce a i tak má v Evropě svoje velké problémy a teď asi je bude mít globálně ještě větší . Navíc je přitom otázkou, do jaké míry budou cla efektivní. Čínská státní automobilka SAIC v pátek před hlasováním vzkázala, že případné trvale navýšené clo do koncových cen svých aut prodávaných v EU stejně nepromítne, tzn. že si asi sama sníží marži, nebo využije další dotace a tím bude vozy dodávat do Evropy za ještě nižší ceny než dosud (samozřejmě počítáno bez toho cla, se clem tedy asi nastejno). Podle jmenované automobilky se Brusel střílí do nohy v rámci své proklamované snahy o zelenou tranzici a její zásadní součást, tedy přechod k elektromobilitě. No bude to ještě hóóódně zajímavé, řekl bych, že pro EU spíše dost bolestné..... PS: dodatečná zpráva, Česko se při hlasování zdrželo..... https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-brusel-ma-zelenou-k-uvaleni-cel-na-cinske-elektromobily-40491715? Editováno: Pátek v 13:44, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Pátek v 14:15 Autor Sdílet Vloženo Pátek v 14:15 (editace) "Dodržování emisních kvót je šílenost", říká Martin Jahn ze Škody Auto v rozhovoru pro Forbes, alias pro někoho možná tak pláč na špatném hrobě, nebo snad pozdní pláč....? Co z toho mixu protiopatření u Škodovky, pokud se nepodaří EU v tomto zlomit, může podle řeči Martina Jahna vyplynout? Pravděpodobně zase částečné zdražování spalováků, ještě větší vnucování elektromobilů pomocí umělých výhod a na bázi dumpingových cen, záměrné omezování výroby spalováků, no a v neposlední řadě asi i menší investice na vývoj nových modelů, pokud tedy nedojde nakonec i k tomu, co hrozí v Německu u VW, tedy k hrozbě propouštění zaměstnanců Škodovky, ale to bychom asi nikdo nechtěli..... https://forbes.cz/dodrzovani-emisnich-kvot-je-silenost-rika-martin-jahn-ze-skody-auto/#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=Qf6fryLvAgS-202410041349&dop_id=34206961 Editováno: Pátek v 14:29, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Sobota v 08:46 Autor Sdílet Vloženo Sobota v 08:46 (editace) Dost zajímavá a dost dlouhá (cca 45 minut) diskuse o elektromobilitě, v souvislosti s aktuálně schválenými dodatečnými cly na čínské elektromobily proběhla dne 4.10.2024 na ČT v pořadu 90´, viz. přiložený odkaz a to v čase cca 00:08:33 až 00:56:00. Napřed diskutovali europoslankyně Gregorová za Piráty a europoslanec Turek za Přísahu a motoristy, ale důležitější a relevantnější podle mne byla diskuse od cca 00:33:30 a to Zdeňka Petzla za Sdružení automobilového průmyslu a Petra Knapa, co by odborníka společnosti EY pro automobilový sektor, Na rozdíl od Gregorové a Turka, kde to bylo zhusta hlavně politické soupeření (ale i tak zajímavé, ale nepadlo tam nic nového), tak tihle 2 pánové věděli o čem mluví. Vůbec poprvé zde padlo mimo jiné tvrzení od příslušně znalých lidí, že to dnes není o tom, že by evropské automobilky v elektromobilitě zaspaly (což tvrdím taktéž, ale mnozí novináři a politici mají asi jiné zadání ) a co mele stále dokola i ta zmiňovaná Gregorová, ale je to vše okolo docela jinak...... https://www.ceskatelevize.cz/porady/11412378947-90-ct24/224411058131004/ Editováno: Sobota v 09:43, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Sobota v 10:06 Autor Sdílet Vloženo Sobota v 10:06 Docela mne zaujal článek na internetu tj. Spalovací motor – hrdina povodní, z kterého zde vkládám malou ukázku, která jasně ukazuje, že naplánovaná elektromobilita jako skoro jediná dopravní alternativa budoucnosti, je dost nesmyslnou cestou. " Mementem letošních povodní bylo opět ukázka toho, že „co je na elektřinu“, tak v době přírodní katastrofy je úplně k ničemu. Už v období dešťů, kdy padaly sloupy, při povodních, kdy byly zatopeny rozvody a dokonce celé trafostanice, a po povodních, kdy lidé potřebovali čerpat vodu a vysoušet domy. Je to opět ukázka toho, že neexistuje ta jediná správná cesta, kterou nám kdesi nahoře bruselští úředníci stanovili. Ať se to zeleným spoluobčanům nebude líbit, tak hrdinou povodní je spalovací motor. Ten dokázal udržet v chodu v náročných podmínkách tisíce opravárenských aut rozvodných sítí, hasičských aut, evakuačních autobusů, sanitek, vrtulníků, elektrických generátorů a samozřejmě čerpadel. Není možné zakazovat něco, za co není adekvátní náhrada. A to se nejedná jenom o ty motory, jedná se i o snadno kdekoliv dostupnou energii do těchto motorů v podobě velké sítě čerpacích stanic. Díky tomu tyto stroje a automobily byly schopné pracovat v kuse několik dní a střídaly se pouze posádky. Něco takového elektromobilita nedokáže nikdy a v extrémních podmínkách typu povodní už vůbec ne, neboť elektřina v kombinaci s vodou je životu nebezpečné prostředí." https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/petr-blazek-spalovaci-motor-hrdina-povodni? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
panet Vloženo Sobota v 10:51 Sdílet Vloženo Sobota v 10:51 před 1 hodinou, DušanV napsal: Na rozdíl od Gregorové a Turka, kde to bylo zhusta hlavně politické soupeření (ale i tak zajímavé, ale nepadlo tam nic nového), tak tihle 2 pánové věděli o čem mluví. Vůbec poprvé zde padlo mimo jiné tvrzení od příslušně znalých lidí, že to dnes není o tom, že by evropské automobilky v elektromobilitě zaspaly (což tvrdím taktéž, ale mnozí novináři a politici mají asi jiné zadání ) a co mele stále dokola i ta zmiňovaná Gregorová, ale je to vše okolo docela jinak...... https://www.ceskatelevize.cz/porady/11412378947-90-ct24/224411058131004/ No viděl jsem to a právě debata Turka s Gregorovou byla "zajímavější a důležitější", protože ukázala, jak může taková zelená europoslankyně být blbá, protože většinu toho, za co se Turkovi vysmívala, pak ti dva borci potvrdili a taky naprosto selhal ten moderátor, protože kde evidentně Turek mlluvil pravdu (o zákonech EU) nebyl schopen zasáhnout nebo potvrdit, že to tak je a nechal to, jako že se oni "jenom baví a nikdo neví, kde je pravda". Takže demonstrace myšlení "elit" byla naprosto hrozivá. Ještě horší jsem to viděl já, když jsem na jednom monitoru viděl mlet Gragovou ty blbosti a na vedlejším monitoru jsem viděl seznam článků s titulky: Dodržování emisních kvót je šílenost, říká Martin Jahn ze Škody Auto Hororový podzim“ pro evropské automobilky: Prodeje klesají, ceny rostou Automobilky jsou v krizi. Itálie chce přepracovat zákaz spalovacích motorů Ukázka, kam nás magoři ve vedení dovedou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Sobota v 12:33 Autor Sdílet Vloženo Sobota v 12:33 (editace) Nějak se nám do toho novináři začínají obouvat, tedy myšleno do elektromobility. Skoro jako kdyby dostávali postupně odvahu a vylézají se svými články a úvahami z teplých děr svých kanceláří, kde jim doposavad bylo v pohodě umožněno psát oslavné články na elektromobilitu a tím měli pravděpodobně zajištěno dobré bydlo a klid od šéfredaktora. Možná se teď tak vehemnentně začínají ozývat i proto, že šéfredaktor konečně povolil a to pod dojmem, že se začínají ozývat i samotní politici, kdy i oni již začínají zjišťovat, že je opravdu něco špatně a nachystáno pro plánovaný a bezproblémový přechod na elektromobilitu nebylo prakticky nic, nebo abych byl spravedlivý, tak nemnoho. Vzpomněl jsem si na to při čtení článku Firmy nevědí, jak šrotovat baterie elektroaut. Po státu chtějí pravidla. No a já dodávám, že dle tohoto článku samotný stát zase čeká na pravidla vytvořená EU. To jako co? To dodnes nikdo od úrovně EU neví jak oficiálně a dle psaných pravidel správně likvidovat nebo jinak zpracovávat baterie elektromobilů? Pokud si dobře vzpomínám, tak ti samí novináři psali o tom, že tohle je již legislativně a technicky vyřešeno a čeká se jen na to, až to někdo ve velkém rozjede a bude dostatečná kapacita tzv. odžitých baterií. To jako nám zase lhali? Ono těch průserů, nedodělků a nedomyšleností vylézá na povrch s časem čím déle, tím více. Je to asi jednodušší nasekat na úrovni EU nařízení, zákony, vyhlášky, příkazy, omezení a nechat v tom vymáchat ty ostatní co to musí uvádět do praxe, no a docela složité a drahé je to všechno rozjet a dotáhnout dle představ úředníků a politiků, tj. vymyslet, vybudovat, odstranit byrokratické a faktické nesmysly, odladit, vysvětlovat a přesvědčovat někoho, že to a to v praxi fungovat nemůže, atd. atd.. Vzpomínám, že kdysi na dráze, když jsem tam před více jak 45-ti lety začínal, tak byla mnohdy ( ale ne všude, protekce byla i tady)) zavedená praxe a to i pro vysokoškoláky, že se začínalo tzv. od píky, třeba i jen na pár měsíců jako obyčejný výhybkář, pak signalista, výpravčí, dispečer a pokud se člověk osvědčil i na té nejnižší úrovni, tak po pár letech skončil třeba i na ministerstvu dopravy v Praze na dost významné funkci. No a pak zpravidla věděl která tzv. bije a co ti pod ním jsou schopni zvládnout. Docela obdobná praxe byla s výcvikem strojvedoucího vlaku. Skoro 100% byla praxe, že člověk musel vystudovat elektrotechnickou, nebo strojírenskou školu , což trvalo cca 4 roky, dále musel složit veškeré zkoušky, což dále trvalo několik měsíců, dále musel se naučit mechanickou praxi někde v depu, což klidně zabralo taktéž nějaký ten rok, dále tehdy musel nějaký ten rok jezdit jako pomocník strojvedoucího, a až pak se stal strojvedoucím a mohl samostatně jezdit, Na to aby se dostal na prestižní osobní dopravu někde na rychlíky, tak to si zase nějakou dobu počkal při několikaleté obsluze staničního posunu a nákladních vlaků. Sumasumárum od rozhodnutí někoho stát se strojvedoucím někde na rychlíku a uskutečněním tohoto snu mohlo klidně uplynout cca 7 až 10 let, pokud měl už dopředu vystudovanou příslušnou školu, tak cca 3 až 6 let. No a dnes? Nejsou lidi a tak nový, "zralý" strojvedoucí je klidně kompletně "vymodelován" a hotov třeba i za 1 rok. A kdo se pak má divit, že projetí vlaku na červenou je na denodenním pořádku. A tenhle rychlokvaškový model se dnes praktikuje mnohde, bohužel nejen na nějaké té železnici. Netvrdím tím, že aplikace podobného, by dnešním vrcholovým úředníkům, manažerům a politikům nějak zvlášť pomohla, ale někteří jsou evidentně mimo a nemají představu, co se dá a co nedá zvládnout na nižších úrovních, třeba i hned pod tou úrovní EK.... https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-firmy-nevi-jak-srotovat-baterie-elektroaut-261899#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz Editováno: Sobota v 13:19, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Neděle v 19:33 Autor Sdílet Vloženo Neděle v 19:33 Koho ještě zajímá zákazník a jeho tužby a potřeby? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo před 11 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 11 hodinami (editace) Elektromobilita ano, ale s ohledem na realitu trhu. Evropský autoprůmysl bude potřeba nastartovat - to říká a prosazuje mimo jiné již i část našich vládnoucích politiků, konkrétně ministr dopravy Martin Kupka, zřejmě hlavně pod tlakem automobilky Škoda Auto, a.s., jak jsme se mohli v nedávné minulosti přesvědčit za několika televizních reportážích, diskusích a tiskových konferencí. Změňme emisní limity co nejdříve, žádají automobilky. „Nemáme to v plánu,“ zní ale z EU. Nevím jestli Češi vědí, že jedním z hlavních oponentů automobilkami požadovaného zmírnění, či oddálení dalších emisních limitů v dopravě je náš krajan Jan Dusík. Doprava je jediným sektorem, ve kterém emise trvale stoupají, říká Jan Dusík, který je v Evropské komisi (EK) zástupcem generálního ředitele pro klimatickou politiku. To je podle něj i jedním z důvodů, proč Evropská unie tlačí čím dál víc na elektrifikaci dopravy a on osobně není zastáncem toho, aby se cíle pro snižování emisí pro osobní i nákladní automobily posouvaly. A platí podle něj také rok 2035 stanovený jako konečné datum, odkdy se mohou v Evropě prodávat nová pouze bezemisní auta. Dusík se dá označit za Čecha s nejvyšším vlivem na Green Deal. Paradox, že ? Náš ministr dopravy a předseda naší vlády se pod tlakem automobilek tak trochu vzpamatovali (či spíše otočili korouhvičku) a prosazují aspoň částečné zmírnění či oddálení emisních limitů, no a Čech Jan Dusík , který má v tomto v EK obrovskou moc a vliv prosazuje opak. Jak to může dopadnout...? https://auto.hn.cz/c1-67413160-elektromobilita-ano-ale-s-ohledem-na-realitu-trhu-evropsky-autoprumysl-bude-potreba-nastartovat? https://archiv.hn.cz/c1-67316960-green-deal-bude-nove-primo-v-bruselu-ridit-cech-exministr-zivotniho-prostredi-vyhral-klicovy-souboj Editováno: před 11 hodinami, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo před 6 hodinami Autor Sdílet Vloženo před 6 hodinami (editace) A je to tady. Čína začíná EU, potažmo EK svým způsobem vracet zvýšení cel na dovoz v Číně vyráběných vozidel do EU. Čína zavede prozatímní antidumpingová cla 30,6 až 39 procent na dovoz brandy z Evropské unie, oznámilo dnes ( 8.10.2024) čínské ministerstvo obchodu. Děje se tak poté, co členské státy sedmadvacítky umožnily zavést definitivní cla na dovoz elektromobilů z Číny. Akcie výrobců koňaku na evropských burzách začaly po oznámení výrazně klesat. Ministerstvo dodalo, že uvažuje také o omezení dovozu motorových vozidel a že nadále vyšetřuje dovoz evropského vepřového. Evropská komise (EK) považuje cla za neodůvodněná a napadne je u Světové obchodní organizace (WTO). Uvidíme kdo má jaké karty v ruce, ovšem hra může trvat dlouho, tak dlouho až to někteří výrobci v Evropě nemusí zvládnout. Ale co výrobci, nemá jít spíše o obyčejné lidi a jejich živobytí? Říkejme to ale někomu v Bruselu, tam je napřed asi ta ideologie a až pak rozum a chleba. Nebylo to tady již někdy, nebo si ani ti starší již nevzpomenou? https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ek-napadne-u-wto-prozatimni-cla-na-dovoz-brandy-z-eu-do-ciny/2579588 Editováno: před 6 hodinami, autor: DušanV 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.