Srpen 21Srp 21 Autor Před nedávnem jsem tady psal, že letošní, celkem vzrůstající prodeje elektromobilů jsou tak trochu manipulativní hry čísel. Některými bylo naznačeno, že je to přebráno z propagandistického kanálu, no a že by tedy pro tohle převzetí to nebyla pravda, ale jen účelová demagogie? Dobře, Váš názor, já mám jiný názor. Ale co tedy řeknete na oficiální článek, zveřejněný asociací německých prodejců aut (KZF), která se mimo jiné odvolává i na data získaná pro změnu německým svazem automobilového průmyslu (ZDK)? To je taky propaganda, nebo demagogie? KZF k věci říká: „Obchodní realita mnoha prodejců automobilů a autoservisů je podstatně napjatější, než naznačují oficiální prodejní statistiky. Rostoucí počet nových registrací elektrických aut zakrývá realitu v maloobchodním sektoru. Co se zdá být statisticky úspěšné, je často výsledkem samoregistrace výrobců a prodejců, fleetových obchodů nebo taktických opatření - nikoli skutečné poptávky zákazníků v maloobchodním sektoru.” Z dat získaných ZDK vyplývá, že během prvního letošního pololetí automobilky a jejich dealeři v Německu registrovali hned 65 401 elektromobilů na sebe. To je dvakrát vyšší číslo, než jak tomu bylo v v roce 2023. A podle asociace na pilu skutečně tlačí automobilky, u nichž se počet samoregistrací za poslední dva roky zečtyřnásobil. Něco takového jen koresponduje s přerozdělovacími mechanismy EU, které na určité procento prodaných elektrických aut potichu tlačí už dnes. Nedostát mu znamená platit pokuty, takže automobilkám přijde lepší vytvářet fiktivní prodeje. Ovšem v Německu dle dat neklesají jen prodeje elektromobilů v maloobchodním sektoru, ale stagnuji i tzv. fleetové prodeje elektromobilů. No, ale data jejich registrací tedy vesele stoupají a tak se nám čile prezentuje, jak mají lidé a firmy čím dále, tím větší zájem o elektromobilitu. Zde je odkaz na onen článek na oficiálním webu KZF, překladač pomůže... https://www.kfzgewerbe.de/kfz-gewerbe-warnt-eigenzulassungen-taeuschen-ueber-e-auto-flaute-hinweg Upraveno Srpen 21Srp 21 od DušanV
Srpen 28Srp 28 Automobilky otočily. Konec spalovacích motorů v roce 2035 už podle nich není reálný (novinky.cz)
Srpen 28Srp 28 Autor Otázka, jestli otočí Evropská komise a hlavně některé státy EU, které jsou v trendu urychleného, až neuváženého zavádění elektromobility podle mne až přehnaně agilní (Nizozemí, Dánsko), nebo se přidají k pragmatičněji zaváděné elektromobilitě rozhodující státy jako je Německo, Francie, Itálie, Španělsko. EK otočí jen tehdy, pokud na ni bude vyvíjen dostatečně velký tlak. Nakonec, zažili jste někdy politika/ky, kteří veřejně na plnou hubu uznali že se mýlili a ještě se k tomu ochotně domluví na rozumnějším řešení? To dříve asi bude objeveno perpetuum mobile....
Srpen 28Srp 28 Ja myslim ze tlak je cim dal vetsi a bude silit. Uršula se vrati zpatky na gyndu odkud prisla a spalovaky se budou vyrabet dal.
Srpen 31Srp 31 Autor 6 roků to zde v tomto tématu mnozí omýláme stále dokola, tedy to, že elektromobilita a evropský Grenn deal svět nespasí a rozhodně nebudou po světě v budoucnu jezdit jen elektromobily. Určitě ne v té podobě a tím způsobem, jak si to doposud představovala a prosazovala EU prostřednictvím svého rádoby legislativního, řídícího a kontrolního orgánu, tedy EK. Proč tomu tak je a bude, když stále dost lidí věří tomu , že Evropa svým příkladem nakopne ostatní? Což tak si přečíst úryvek z doloženého článku na Fórum 24, tedy toho internetového média, které doposud skoro 100% horovalo pro Green deal a elektromobilitu. Jak se lidi a jejich názory v celkem krátkém čase mění, co říkáte? A při tom by stačilo používat obyčejný rozum , nebo nebát se říkat svůj názor již od začátku.Argument, že ostatní části světa se k nám v dohledné době připojí, když uvidí kladný příklad, je zásadní omyl a ilustruje popletené představy vedení Evropské unie. Miliardy lidí v třetím světě se nebudou řídit podle EU. Je jim to jedno. Jde jim primárně o peníze, o živobytí. Netrpí žádnou potřebou obětovat se pro „dobro“. Vztah Evropské unie k mimoevropským národům by se dal popsat jako vztah matky ke zlobivým dětem. My jsme ti moudří a musíme vám pomáhat. Dali jsme vám svobodu a můžete si vládnout sami, ale jenom tak, jak chceme my. Budeme vás hodnotit a pak uvidíme, komu dáme „dáreček“. https://www.forum24.cz/eu-by-mela-zrusit-sve-emisni-cile-a-prestat-poucovat-cely-svet?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box
Neděle v 17:445 dny Jak se nedávno řešilo, že se manipuluje s prodeji elektroaut, tak dcera si koupila roční hybridní Oktávku a v techničáku je první majitel Škoda Auto. ;-)
Úterý v 12:554 dny Autor V návaznosti na dříve vzpomínanou manipulaci se stoupajícími prodeji elektromobilů, zde dávám statistiku, kde je jasně vidět, jak je to (či spíše není) s podílem čistě elektrických aut na celkovém prodeji aut v Evropě za červenec 2025 a to dle dostupných dat z Data Force. V první třicítce prodejů není žádný, vyložený elektromobil, i když musím uznat, že některé, zde uvedené modely mají i svoje čistě elektrické verze ( nikoliv hybridy), např. Peugeot 208, Opel Corsa. Ovšem rozklad jejich prodejů na jednotlivé verze ukazuje, že podíl elektrických verzí na celkovým odbytu se pohybuje okolo pouhých 10 procent a žádná nespadá mezi nejžádanější elektrické vozy. A ano, některá ze zde uváděných aut mají svoje mild-hybridní , hybridní nebo plug-in hybridní verze, ovšem nejsou to elektromobily, vždy je tam spalovací motor.Ani se vším tím ohýbáním trhu v prospěch elektromobilů, umělému zlevňování, záplavě marketingových aktivit i mediálnímu roztleskávání nejsou s to se ani zdaleka blížit prodejům dávno vyvinutých, neinovovaných, zatracovaných a uměle zdražovaných spalovacích aut. Neříkám co je lepší řešení, každý má stále možnost si vybrat to svoje řešení mobility, jen se onou statistikou prodejů ukazuje, jak diametrálně odlišné jsou světy nabídek a poptávek po těchto dvou řešeních.(pořadí, model - počet prodaných aut, meziroční trend)1. Dacia Sandero - 21 040 (-7,9)2. VW T-Roc - 20 737 (+8,2)3. Toyota Yaris Cross - 16 983 (-1,8)4. VW Tiguan - 16 209 (+7,9)5. VW Golf - 15 615 (+14,0)6. Skoda Octavia - 15 361 (+19,4)7. KIA Sportage - 14 909 (-4,6)8. Dacia Duster - 14 847 (-6,3)9. Renault Clio - 14 341 (-4,5)10. Opel Corsa - 14 035 (+4,9)11. Hyundai Tucson - 13 798 (-2,2)12. Peugeot 2008 - 13 737 (+7,3)13. Toyota Yaris - 13 021 (-15,2)14. Ford Puma - 12 482 (+22,3)15. Peugeot 208 - 12 183 (-6,5)16. Toyota Corolla - 10 744 (+1,4)17. Audi A3 - 10 443 (+25,7)18. Citroen C3 - 10 392 (-8,1)19. VW T-Cross - 10 221 (-0,9)20. Škoda Kodiaq - 9 960 (+29,6)21. Škoda Fabia - 9 880 (+13,1)22. Nissan Qashqai - 9 762 (-1,0)23. BMW X1 - 9 746 (-1,6)24. Mercedes GLC - 9 710 (+7,3)25. Škoda Kamiq - 9 514 (+7,2)26. Dacia Bigster - 9 432 (+/-0,0)27. Toyota C-HR - 9 156 (-7,7)28. Hyundai Kona - 9 149 (-1,7)29. MINI One/Cooper - 9 146 (+27,6)30. MG ZS - 9 135 (+9,9) Upraveno Úterý v 13:194 dny od DušanV
Úterý v 13:004 dny 4 minut zpět, DušanV řekl:7. Škoda Sportage - 14 909 (-4,6)asi mensia chybicka. alebo novy model?? :)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.