Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Dovolil jsem si zde dát výňatek z článku, z odkazu @stanmara, z něhož začíná být zřejmé, že ani vrcholní politici velkých států EU nejsou až tak zajedno z příliš jednoznačného prosazování elektrifikace automobilního pohonu ze strany komise EU. Doufejme, že to nedopadne tak, jak si ta komise představuje, mělo by to velký dopad do  života lidí, což si úředníci z Bruselu pravděpodobně nedokáží ani představit, nebo spíše ani nechtějí představit, nakonec každý úředník pracuje tak, jak má nařízeno. Jen v tomto případě ani nevíme od koho to nařízení takhle  vzešlo, no a mám takový zvláštní pocit, že politici možná  i neuváženě nastoupili do rozjetého vlaku a ani pomalu neví jak se tam do toho rychlíku dostali.  Vystoupit je skoro pozdě a zatáhnout za záchranou brzdu se každý z nich  bojí, co by tomu řekli zelení voliči v příštích volbách. 

 

Merkelová ocenila pokrok v elektromobilitě a vyzvala k technologické otevřenosti pro další alternativy automobilových pohonů.

Kancléřka také prohlásila, že na cestě k emisně čisté mobilitě je nezbytné, aby Německo zůstalo otevřené alternativním pohonům, jako je například vodíkový. Důraz je podle ní potřeba klást i na jistotu pracovních míst v automobilovém průmyslu, který je pro Německo klíčovým sektorem ekonomiky.

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A taky trochu toho humoru ohledně elektromobility. Předseda naší současné vlády (raději ani nejmenovat) před volbami cílí na hlasy, kterým není po chuti Elektromobilita, ale opět to dělá humpoláckým způsobem, který má pro normálně uvažující lidi spíše nádech humorné vsuvky, holt slíbit se dá všechno. 

 

https://www.forum24.cz/babis-chce-dal-vyrabet-auta-se-spalovacim-motorem-asi-v-agrofertu-na-dvore/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=0dCqo7S4j4m-202109081654&dop_id=13370346 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to nepůjde po dobrém tak s vámi zatočíme ....

https://tn.nova.cz/auto/clanek/443851-nemecko-se-chysta-razantne-zdrazit-benzin-dotkne-se-to-i-vyrazne-ceska

 

Osobně jsem tuto variantu "přesvědčování" očekával a dokážu si i představit, že pokud budou mít v německém parlamentu po jejich volbách většinu zelení a jiná taková havěť která nechce spalováky ani vidět je to ve výhledu i reálné.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@stanmarNo většinou čím bláznivější nápad, tím více se chceme v ČR opičit po tzv. vyspělém západním světě, tj. i po Německu. Samozřejmě tam jim to případné  navýšení udělají pomocí vyšší daně, ale zase to pravděpodobně plánují němečtí zelení a kdoví, jestli budou vládnout oni. U nás jedna nejmenovaná strana s kostmi na flágu, pokud by měla být u kormidla, tak předpokládám, že by  taky chtěli něco podobného co nejrychleji zavést. Na druhou stranu, jestli si  v Europarlamentu a v jednotlivých členských státech odhlasujeme tu "vizi55" a to zdaleka nemusí být ta 100% varianta s kterou nedávno komise EU vylezla, tak stejně do budoucna počítejme s tím, že nějak se elektromobilita protěžovat bude a vyšší zdanění fosilních paliv se krásně a lehce nabízí, přímo takříkajíc na stříbrném podnosu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@wolfspitzObávám se , že tvoje vize, že tedy spalovák s rozumnou spotřebou bude na provoz levnější než elektromobil,  moc nevyjde! Rád bych se mýlil, ale nevím, nevím? Ono to funguje jako spojené nádoby, tedy zdražení jednoho druhu energie se kopíruje k jiným druhům energie a to ani nemusíme počítat umělé restrikce a že ty stejně přicházejí a další přijdou, tak na to bych "vzal jed".  A ceny spalováků, tak ty rostou již teď a to ještě není norma EURO 7, nakonec sami vrcholoví představitelé Škodovky již dnes tvrdí, že v celkem blízké budoucnosti bude stát nejlacinější Škodovka od 500.000,- Kč výše. Údajně jen to, aby nová Fabia IV splnila tu případnou normu EU7, co má platit od roku 2025, tak bude potřeba ji dovybavit zařízením na čištění výfukových plynů za cca 130.000 až 150.000,- Kč. 

Dobře pro nás petrolheady již bohužel bylo, jestli bude dobře pro tu  až skoro "Mýtickou ekologii", a vlastně i pro lidi,  tak to čím dále, tím více pochybuji.

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snad to nebude tak hrozný s navýšením ceny za uhlovovíková paliva, viz aktuální šílenost z Německa. Totiž ve finále by to způsobilo nesmírný nárust ceny dopravy zboží a i celkový nárust cen všeho co je třeba k životu a inflace by byla astronomická. Tohle si snad politici uvědomí a taky mají možná obavy z podobné vlny, jako žluté vesty ve Francii. Sice na toto nehledí šílení zelení a piráti, ty mají zvrácené vidění světa, ale doufám , že nakonec zvítězí pragmatický ekonomové při rozhodování o cenách paliv. Proto elektrika se dá obětovat na vyšší cenu i díky emisním povolenkám , ale drahá uhlovodíková paliva by byl ještě větší ekonomický průser. No uvidíme co bude po volbách v Německu a to pak bude třeba pokusná laboratoř na budoucí vývoj .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, těžko říci, jak to bude s cenou fosilních paliv! Například Lukáš Kovanda, tj. hlavní ekonom Trinity bank a člen Národní ekonomické rady vlády, predikuje, že pokud  v Německu po volbách v Bundestagu projde to navýšení zdanění fosilních paliv, tak u nás by mohla být cena benzínu časem kolem 60Kč/litr, v nepříznivém případě až 75Kč/litr.  To co to způsobí je asi zřejmé, tj. inflační spirála jako prase (pardon za vulgarismy, ale nemohu si pomoci) a vše další co s tím souvisí.  Já si dovolím tvrdit, že to může být i horší, než odhaduje Kovanda a málokdo si dnes dokáže představit co nás vlastně čeká a mám silný pocit, že si to nedokáže, nebo nechce připustit ani ta slavná Evropská komise, co tohle vymýšlí.  

PS: Ostatně, dovolil jsem si zde dát organizační diagram  a členské složení Evropské komise zabývající se  energetikou. Opravdu "krásné" složení, odborníky abychom v něm pohledali, většinově právníci, dále lidi vyštudovaní v politických vědách, ekonomové,  farmacetolog, apod..  Zájemci si mohou něco více o konkrétních lidech v komisi  a jejich profesní kariéru  dohledat taktéž přes google.  Diagram není celý, celkově tam má být cca 80 lidí, z čehož je prý jen cca 14 techniků. Kompetentnost komise, to je hlavně oddanost vůči EU, nakonec proč ne, za ty peníze. 

 

 

green_deal_organigram.jpg

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kovandu jsem slyšel v zprávách, ale on občas vypouší dost nepravdivé informace a prognozy. Ten záměr s vypuštěním informace o navýšení ceny o cca 18 korun na litru paliva byl jasný předvolební krok v Německu a to je jen dobře, jelikož zelení v Německu mají z mého pohledu neskutečnou podporu. Bohužel je to stejné  jako v historii, každá ideloogie tam byla nesmírně zbožňovaná.  Snad tamní velká inflace a i u nás dokáže vrátit rozum zpět na zem, jinak nás to uvrhne zpět o 100 let a bída zavládne v Evropě. To díky Green pomatenosti Bruselu + Berlína a  zcestným plánům Evropské Komise, kterou nikdo nevolil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím počítej, to je už jasná věc. Pokud se lidé v EU nevzbouří. Uvalí se vysoké daně na veškerá uhlíková paliva a nikdo ani nemusí stávající automobily se spalovacími motory zakazovat, takto je vyřídí velmi snadno. Jim už vadí i zemní plyn v energetice. A ano, vrátíme se o 100 let zpět, bude se chodit pěšky a doma ve svetrech... Mimochodem, málo se mluví o tom, že přechod na elektromobily bude nakonec znamenat obrovský výpadek ve výběru daní z fosilních paliv (po jejich konci). A ten bude nutné něčím nahradit. A kdepak se ty peníze vezmou? No to je snadné, uvalí se na elektřinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já zaslech v OVM toho viceprezidenta Svazu průmyslu a dopravy Radka Špicara, který mj. tvrdil, že se budou postupně elektromobily zlevňovat.... No jestli tomu někdo věří tak je asi naprostý optimista, anebo spíš blázen. Automobilkám ty investice do elektromobilů bude někdo muset zaplatit a pokud půjde do kopru prodej aut se spalovacími motory, už nikdy nebou prodeje nových vozů na číslech jenž byla doposud. To je naprosto nereálné a nejedná se jen o ČR.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem dobře to řekl v těch dnešních  OVM bývalý guvernér ČNB Singer.  Kdysi před cca 30. a více lety začal Internet, mobilní technologie a všechny ty digitální technologie, teprve potom  začalo lidstvo uvažovat, jak toho technologického pokroku využít, no a ejhle dnes tady máme digitální éru, tedy využití všeho toho. Ale určitě nikdo před těmi 30. lety nepřikazoval a neurčoval, že tomu tak v budoucnu bude, prostě napřed přirozenou inovačně technologickou cestou  a v tržním konkurenčním prostředí se tohle vyvinulo, no a pak se to použilo.

Dnes ne, napřed se direktivně nalajnuje a určí , že fosilní technologie je ta jediná špatná a jedině čisté OZE a elektromobilita nás celosvětově spasí, no a pak se skoro ihned  všechno tohle ještě ani pořádně neodzkoušené a ne zcela vyvinuté a v praxi kdo ví jak použitelné, zavádí do provozu a všude se jen dozvídáme, že baterie budou časem  lepší, lacinější, kapacitnější, nové OZE budou lepší, ještě ekologičtější, energeticky využitelnější a účinnější. Jedině elektřina z OZE je ta jediná a správná cesta k čistému životnímu prostředí, nic jiného se neuznává, nic jiného se podporovat nebude. Takže napřed příkaz, že tak a tak je to správné  a pak se bude čekat, že se  to možná technologicky a sociálně povede a společnost to ustojí, nebo taky nepovede.

Osobně pamatuji dobu, kdy se v RVHP v mnoha oblastech přerozdělovali a určovali výrobní kapacity, tedy kdo má co a jak vyrábět a co má vlastně vyvíjet a kam to musíme dodávat a kam to nesmíme dodávat, atp.. Fungovalo to mimo jiné těch 40 let a pak se to sesypalo jak domeček z karet.  A jestli si někdo nahoře v EU myslí, že lidé budou neustále v rámci dogma "green dealu" jen držet hubu a krok,  tedy např. co se týče té mobility půjde nižší třída jen do MHD, střední třída pak podle konta a servility   a  tzv. nedotknutelné špičky společnosti dle libosti, tak si myslím, že se hrozně mýlí.  Pokud se tohle  co se v tzv. green-dealu zamýšlí  nepovede, tak třeba jim to  v těch dnes vytyčených mantinelech vydrží dalších 40 let, ale věčně určitě ne! 

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poručíme větru dešti, to známe. A víme jak to skončilo. A skončíme tak znovu. Bohužel na západ od našich hranic nemají naše zkušenosti a nevěří nám. Pracuji v energetice, nikdo si ani neumí představit, co bude green deal v tomto oboru znamenat, zdražení všeho, protože bez el. energie dnes není vůbec nic. A to zdražení bude nejspíš radikální. Například jen navrhované rozšíření emisních povolenek na vytápění obytných budov (jak pro dodavatele, tak i pro lokální zdroje přímo v domech) podle studie zvýší cenu tepla o 11 tKč ročně, přitom už dnes v EU zhruba 50 miliónů obyvatel žije v energetické chudobě...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejpřekvapivější mi připadá, že "inteligentní většina" chápe, že je to nesmysl sociálního inženýrství, přičemž dřívější neúspěšné pokusy (namátkou povinná biopaliva a jejich implementace v EU) vystavili jasné hodnocení těch nařízení. Přesto malá skupina úspěšně manipuluje evropské stádo, neprobíhá diskuze, vědecké dokazování apod. Prostě se to nařídí a bez větší medializace potichu odhlasuje v Bruseli... Ví průměrný volič kdo a jak hlasoval za nás?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neví, a řekl bych, že ho to vůbec nezajímá. Stejně tak, jak ho nezajímá, jak se to projevuje ve volebních programech našich partají k blížícím se volbám. Zajímat ho to nejspíš bude, až mu přijde první mastný účet a až mu zdraží žrádlo a bydlení a vůbec všechno. Ale to už bude pozdě. Ono dnes už je skoro pozdě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je jako cena nového auta na benzín nebo naftu. Proto se elektroauto nemůže vůbec vyplatit protože optimální životnost baterie je 8 let a to při dodržení docela přísných postupů nabíjení a zacházení. Při použití silného nabíjení a ládování na 100 % bude kapacita po 8 letech ještě nižší a dojezd třeba poloviční. Nedá se předpokládat zlevnění baterií, cena surovin stále stoupá a poptávka po bateriích také. Tedy dlouhodobě bez šance na lepší cenu.

Snad je ten šílený Bruselský návrh na konec výroby spalovacích motorů nutný odsouhlasit všemi státy Eu a tak to nakonec neprojde. Jinak by to bylo horší než za RVHP a řádění direktivy Moskvy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No je otázka zda bude v roce 2035 ještě existovat tento spolek zvaný Eu. Polsko a Maďarsko již jsou značně nespokojený a tedy jednota hlasování o podstatných věcech je asi nepožná. Spíš se to rozdělí na pomatený země jak Německo, Francie , Belgie a Holandsko. Jinak dnes jsem viděl kandidáty na kancléře v Německu a asi ještě budeme s povděkem vzpomínat na Mutti Merkel, nyní to jsou ekologický pomatenci a je jim jedno co provedou s průmyslem a dopravou. Asi by to chtělo silnou ekonomickou krizi na zkrocení jejich zelených plánů.

 

Ještě k té ceně baterky Enyaq, to bude bez ceny výměny a možná i bez DPH. Tedy nesmysl, zůstatková ceny Enyaq bude v tu dobu nižší a tak to bude prohlášené jen na použití okolo komína na dojetí. To je panečku ekologie , až se to bude šrotovat. Zlatý věčný benzíňák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci být zbytečně "pozitivní", ale s příchodem malých turbomotorů se tvrdilo že nepřežijí 100tis km, dnes se ukazuje že ani 300tis. pro ně není problém... Elektromobily už tu jsou nějakou dobu, BMW i3 je nekdy z roku 2013, s baterkou podle servisů většinou nejsou problémy a kapacitu drží. Stejně tak Tesla model S z 2012 a problémy s baterkou se týkají zdá se spíš jednotek kusů než že by to byl vyloženě systémový problém (https://electrek.co/2020/06/06/tesla-battery-degradation-replacement/ po 250tis km kolem 92% kapacity). Zde třeba výměna celé baterie v Leafu (v popisu i rozpis cen dílů):

cenu uvádí kolem 54tis. CZK. Uplně novou baterii od výrobce asi nikdo kupovat nebude (stejně tak skoro nikdo nekupuje nový motor do spalovacího auta od výrobce, ale koupí za zlomek ceny použitý z vrakoviště).

 

Plně souhlasím, že toto "tlačení bez možnosti volby" je cesta uplně mimo, ale to diskuzí na fóru nevyřešíme...

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@MartabAno to opravdu zde na diskusním fóru nevyřešíme a nejsme tady přímo od toho abychom to mi osobně vyřešili, ale ozvat se můžeme. Jednak vidíme sami mezi sebou , že ten náš většinově spíše rezervovaný názor vůči skoro násilně zaváděné elektromobilitě, není až tak ojedinělý a jednak proč bychom se nemohli jeden od druhého něco více dozvědět.  Pokud lidi jen drží hubu a krok, tak  se nic dít nebude a všem co chtějí tohle elektrické  šílenství zavést to bude náramně vyhovovat. Možná mám už děravou paměť, ale jaksi si nevzpomínám, že by se něco zásadního v historii změnilo, pokud se lidé mezi sebou nedomlouvali, nekomunikovali nebo se nespojili. K tomu částečně může přispět i to, že o tom tady diskutujeme.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...