Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

No a o tom to je taky. Mají vůbec někde v EU na mysli, že i u nás v ČR, ale taky hlavně v tom Bulharsku, Rumunsku žijí na dědině statisíce, milióny  lidi, co se živí tvrdou prací někde na poli, nemají tam potřebné silnice, infrastrukturu, peníze a oni jim chtějí časem sebrat tu možnost provozovat nebo si i pořídit k tomu odpovídající stroj, auto  na spalovací motor?  Melou pořád  (Timmermans) něco  v rámci zavádění elektromobility  o jakýchsi dotacích a pomoci pro tzv. zaostalejší regiony a země, ale co ta dotace vyřeší, to si tam mají opravdu pořídit elektrický traktor na akumulátor, nebo nějakou elektrickou  F150 na to ježdění po okolních kopcích? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo tu lokaci znám, Olomouc u Globusu.   Smát se mi již nechce, na to nemám delší  dobu kvůli  řádění příznivců Green Dealu dobrou náladu a slzní kanálky již mě taktéž vyschly. Vypadá to na  promo akci Renaultu na jeho elektromobily, ale za tohle provedení  by měli spíše padat hlavy pověřených. "Potěmkinova" vesnice hadra.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Letos  to v Evropě prý moc nefoukalo a tak tzv. větrná, zelená energie se zas až tak moc neprodukovala a dokonce se objevují spekulace, že to, že to moc nefouká, je jen důsledek klimatických změn v důsledku lidské činnosti a musíme si počkat až ten CO2 nebudem tak moc produkovat a pak to prý zase bude foukat. Ale čím do té doby budeme topit, svítit, jezdit, tak to asi už neví ani Pán Bůh. :-)

Přibývá hlasů požadujících, aby názorově rozpolcená Evropská unie vzala na milost jadernou energetiku, protože se bez ní s emisemi bojovat nedá.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/cash-only-uhli-jede-naplno-a-britanie-testuje-udrzitelnost-zelene-revoluce-174880#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=Kum9RELu5yv-202109191615&dop_id=174880&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen tak pro zajímavost tady dávám odkaz na jeden z nepřeberného množství článků ohledně skokového zdražování el. energie po celé Evropě. A to pořádně se ještě ani nezačala  prosazovat Elektromobilita! Ono zatím stačilo, že dle počínaní EU a protlačování Green-dealu za každou cenu a násilného hulákání zpovykaných rádoby ekologistů, se začínají zavírat uhelné elektrárny, omezují jaderné elektrárny, zavádějí OZE, které jsou v reálném čase značně nestabilní apod.. Dámy a pánové držte si klobouky a připravte peněženky, začíná "Opravdová jízda", kde Elektromobilita bude jen jeden z problémů a to možná že jen ten menší, z těch velkých co pravděpodobně přijdou.

 

https://www.novinky.cz/stalo-se/clanek/energeticke-seky-by-potrebni-mohli-dostat-uz-koncem-roku-40372780#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&dop_req_id=AIK399Zh3tK-202109230822&dop_id=40372780&source=hp&seq_no=8&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podcast, alias delší rozhovor s redaktorem Světa motorů Martinem Vaculíkem ohledně motorismu, kde je i podstatná část rozhovoru o Elektromobilitě.  Překvapí jeho názor na tuto oblast a celkem otevřený přístup k Elektromobilitě, no a pro zájemce, ale i pro zaryté odmítače  se to  vyplatí poslechnout celé. Pořád jsou lidé, co používají obyčejný selský rozum a tak by to asi mělo být, tedy  tzv. "na obou stranách barikády". 

 

https://www.info.cz/podcasty/maxim-pavla-vondracka/maxim-martin-vaculik-podcast?fbclid=IwAR3ZID92_BguDq8-pngA_nPUvon1SCwr91hxVOjmK71qaxhazAsGKqGrJSU

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

"Pokud tedy výrobci elektromobilů nepřejdou na baterie, u nichž již nebude potřeba vzácných kovů, nelze na elektrický pohon pohlížet jako na spásu. A už vůbec nelze čekat jeho zlevnění, jak si někteří představovali."

Toliko jen dvě věty z následujícího článku, které podle mne trefně vystihují jak to zatím je s proklamovaným zlevněním elektromobilů.

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/klicovy-material-na-vyrobu-elektromobilu-skokove-zdrazuje-sen-o-zlevneni-je-vnedohlednu/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snění o bezuhlíkové Evropě a o čistě bezemisní energii se zeleno-levicovým příznivcům začíná vymykat z otěží. Ostatně budoucí účty za elektřinu si zaplatíme i my, co zde chodíme na fórum, ať už jsme, nebo nejsme příznivci Green Dealu. Taky o tomto  tématu se včera tj. 6.10.2021tvrdě jednalo v Europarlamentu

Přesto třeba taková Kadri Simsonová, evropská komisařka pro energetiku podotýkala, že je důležité objasnit, že současné zvyšování cen nemá nic společného s politikou EU v oblasti klimatu, ale souvisí se závislostí Evropy na dovážených fosilních palivech.  Jako kdyby Evropa někdy nebyla na dovážených fosilních palivech závislá, vyjma snad Norska!!!

 

https://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/economy/20210930STO13941/rostouci-ceny-energii-jaka-reseni-navrhuji-poslanci

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 15. 9. 2021 na 18:58, Kuolematon napsal:

1000cyklů, řekněme že to je pravda, počítají se celé, nebo maximálně 10-90 = cca 300 000km na běžné 60kw baterce, teprve potom začne ztrácet vlastnosti.

A přesně toto odpovídá praxi, Tesly mají po více než 300 000km a 8 letech stále v průměru nad 90%. Průměrný člověk najede 15000km, takže elektro bez problémů vydrží 20let ve výborné kondici.

Už dnes jsou auta které mají dojezdy 400-600km, takže ten pokles bude ještě méně výrazný a vydrží ještě déle.

Ono tvoje 3 roky každý den nabíjení do plna je chyba, co dělá většina těchto chytrých odpůrců elektra. Ani zdaleka každý den nenabíjíš a rozhodně nenabíjíš celou baterku, dojde to každému kdo umí počítat...

Ono zákaz spalováků má jasný důvod, EU, stejně jako Česko se zavázalo, že bude do 2050 CO2 neutrální, se spalováky toto nejde dosáhnout a pokud má běžný životnost minimálně 15 let, tak je zákaz ve 2035 ještě konzervativní.

Mimochodem, žádný zákaz, ještě schválený není, kdyby jste chodili k volbám a volili lidi co stojí za vašim názorem měli by jste šanci toto ovlivnit. Vždy někdo vládne a určuje pravidla, v demokracii to je většina co jde volit. A v EU ani v ČR si nejde stěžovat že volby jsou nevýznamné, nebo že jsme podreprezentováni.

Zákazy a nařízení jsou běžné dnes i v minulosti, stejně jako nemůžeš vyvádět svůj kanál na ulici ale do kanalizace se zakáže vypouštění plynů spalovací aut nejen v městech...

Ty budeš opravdu "počtář" - osobní doprava EU produkuje méně než 5% celosvětových emisí, takže takto plánovaná nucená elektromobilita vychází jen bruselským úředníkům nebo chytráků jako jsi ty ("se spalováky toto nejde dosáhnout"). Skutečně masivní zdroje znečištění se "úplně náhodou" přehlížejí. V evropě nebude (čistá) energie na výrobu baterií (u nás ani na nabíjení, Gigafactory bude vyrábět zřejmě jen když bude foukat a svítit slunce ve stejnou dobu), tak se budou baterie vozit z číny, kde se při nedostatku energie budou dál otvírat další uhelné eletrárny a ekologický přínos bude opět negativní jako vše, v čem se euroúředník začal šťourat.

K dojezdu - větší dojezd znamená pouze větší baterii (kterou bude za pár let potřeba pomocí spousty energie recyklovat), tím pádem větší váhu, tím pádem mnohem větší opotřebení všech dílů, včetně brzd a destiček, tedy víc prachu (aby nám ve městě nesmrděla tříválcová Fabie, bude nám tam prášit dvoutunový elektromobil, prima řešení!).

K výpočtu jak dlouho vydrží baterka - 1000 cyklů je teoretická laboratorní hodnota, počítá se každé připojení k nabíječce BTW. V podmínkách, ve kterých fungují běžná spalovací auta (každý se nemotá jen kolem komína a riskovat udávaný dojezd je loterie, takže nic než časté dobíjení mnoha uživatelům nezbude) proště bude baterka už po třech letech (né-li hned po roce) mnohem horší než nová. Konkrétně můžeš najít např. 9% pokles po roce užívání a 22 000 km (VW) nebo v podstatě mrtvou baterku po 150 000 km (Tesla), to jsou fyzikální vlastnosti, nikoliv poruchy. Většina lidí si kupuje auta ojetá a ojetý EM bude k ničemu (najdi si něco o vybíjecí křivce článků, provozní vlastnosti s počtem cyklů nemůžou být stejné a časem se jen zhoršují), zvlášť v místech kde mrzne nebo jsou naopak vysoké teploty. K tomu počítej emisní povolenky v cenách elektřiny a spotřební daň (objem peněz je v rozpočtu, takže až bude víc elektroaut, budou muset ty peníze do rozpočtu dodat řidiči jezdící na baterky), ztráty při nabíjení* a výhodnost (jak finanční tak ekologická) je v nedohlednu. Ostatně ti úředníci se sekli už několikrát (biopaliva, flotilové emise atd.).

Ty řeči o vypouštění plynů jsou směšné, jednak u nás bude většina zdrojů elektřiny vypouštět ještě dlouho spoustu plynů (a ještě dostávají dotace), dále pak v první vesnici za Prahou zjistíš, jak ekologicky se přes všechny velké plány a závazky stále topí (o kanalizaci toho taky moc nevíš, platí podobné). Na budovatelské výrazy jako uhlíkově neutrální nebo trvale udržitelné jsem vysloveně alergickej, to je jedna velká lež.

 

* MMCH Když natankuješ plnou, po dvou týdnech stání máš pořád stejný dojezd, baterie se ale takovým zacházením ničí (optimální napětí pro delší nečinost je cca 60%, některé smart baterie z jiných odvětví např. používají automatické vybití na storage napětí po třech dnech nečinnosti) a dojezd je automaticky nižší než u čerstvě dobité.

Editováno: , autor: virtual
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schizofrenie Elektromobility v Norsku. A to prosím Norské království vydělává neskutečné peníze na prodeji zemního plynu a ropy  (fosilní zdroje pro zelené příznivce jako vyšité) a i přesto............

https://www.autoforum.cz/predstaveni/norsky-sen-o-elektrickem-raji-ziskava-horkou-prichut-zacina-kruty-navrat-k-ekonomicke-realite/

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 hodinami, virtual napsal:

Ty budeš opravdu "počtář" - osobní doprava EU produkuje méně než 5% celosvětových emisí, takže takto plánovaná nucená elektromobilita vychází jen bruselským úředníkům nebo chytráků jako jsi ty ("se spalováky toto nejde dosáhnout"). Skutečně masivní zdroje znečištění se "úplně náhodou" přehlížejí. V evropě nebude (čistá) energie na výrobu baterií (u nás ani na nabíjení, Gigafactory bude vyrábět zřejmě jen když bude foukat a svítit slunce ve stejnou dobu), tak se budou baterie vozit z číny, kde se při nedostatku energie budou dál otvírat další uhelné eletrárny a ekologický přínos bude opět negativní jako vše, v čem se euroúředník začal šťourat.

K dojezdu - větší dojezd znamená pouze větší baterii (kterou bude za pár let potřeba pomocí spousty energie recyklovat), tím pádem větší váhu, tím pádem mnohem větší opotřebení všech dílů, včetně brzd a destiček, tedy víc prachu (aby nám ve městě nesmrděla tříválcová Fabie, bude nám tam prášit dvoutunový elektromobil, prima řešení!).

K výpočtu jak dlouho vydrží baterka - 1000 cyklů je teoretická laboratorní hodnota, počítá se každé připojení k nabíječce BTW. V podmínkách, ve kterých fungují běžná spalovací auta (každý se nemotá jen kolem komína a riskovat udávaný dojezd je loterie, takže nic než časté dobíjení mnoha uživatelům nezbude) proště bude baterka už po třech letech (né-li hned po roce) mnohem horší než nová. Konkrétně můžeš najít např. 9% pokles po roce užívání a 22 000 km (VW) nebo v podstatě mrtvou baterku po 150 000 km (Tesla), to jsou fyzikální vlastnosti, nikoliv poruchy. Většina lidí si kupuje auta ojetá a ojetý EM bude k ničemu (najdi si něco o vybíjecí křivce článků, provozní vlastnosti s počtem cyklů nemůžou být stejné a časem se jen zhoršují), zvlášť v místech kde mrzne nebo jsou naopak vysoké teploty. K tomu počítej emisní povolenky v cenách elektřiny a spotřební daň (objem peněz je v rozpočtu, takže až bude víc elektroaut, budou muset ty peníze do rozpočtu dodat řidiči jezdící na baterky), ztráty při nabíjení* a výhodnost (jak finanční tak ekologická) je v nedohlednu. Ostatně ti úředníci se sekli už několikrát (biopaliva, flotilové emise atd.).

Ty řeči o vypouštění plynů jsou směšné, jednak u nás bude většina zdrojů elektřiny vypouštět ještě dlouho spoustu plynů (a ještě dostávají dotace), dále pak v první vesnici za Prahou zjistíš, jak ekologicky se přes všechny velké plány a závazky stále topí (o kanalizaci toho taky moc nevíš, platí podobné). Na budovatelské výrazy jako uhlíkově neutrální nebo trvale udržitelné jsem vysloveně alergickej, to je jedna velká lež.

 

* MMCH Když natankuješ plnou, po dvou týdnech stání máš pořád stejný dojezd, baterie se ale takovým zacházením ničí (optimální napětí pro delší nečinost je cca 60%, některé smart baterie z jiných odvětví např. používají automatické vybití na storage napětí po třech dnech nečinnosti) a dojezd je automaticky nižší než u čerstvě dobité.

 

 

"Jen" 5% to opravdu není a nikoho nezajímá, kolik produkuje někdo mimo evropu, jde nám od nás, protože první si musíš vyčistit před svým prahem. Evropa kumulačně dala do atmosféry těch emisí zdaleka nejvíce. Opravdu nejde vinit čínu, afriku, jejich růst je mnohem méně znečištující než byl náš.

 

 Třeba cement, nebo maso prostě nenahradíš a neexistuje alternativa proto se prostě musí snižovat kde to jde, což automobily prostě jsou a bohužel pro tebe je to opravdu mnohem jednodušší, než cokoliv jiného, proto to všichni tlačí jako první a kromě generace elektřiny je to jediné téma.

Obě téma mají stejné, že jde do větší nebo menší míry lehce a ekonomicky dosáhnout neutrality, bez společenských následků.

 

Řekni první jak by jsi jinak těch tvých 5% emisí zmenšil jinde? 

 

Víš kolik těch 5% je, kolik energie by stálo vytahování tohoto z atmosféry, kolik stromů?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Evropa stojí na hraně zpochybnění toho, co si dala do vínku a co považuje za nejdůležitější – změny klimatu"

Zde jsem použil citaci úplně poslední věty z článku, který se jmenuje trochu jinak a je dobrou analýzou zdražování energií, ale přesně vystihuje dnešní situaci a to jsme pravděpodobně  teprve na počátku dalšího  zdražování energií. 

Nakonec mnozí tady na to upozorňujeme již cca 2 roky, co existuje toto téma ohledně Elektromobility a ono se opět ukazuje, že všechno souvisí se vším a že něco jen  nekompromisně nařizovat je holý nesmysl. Ano klima se bohužel horší, prostě je nás čím dál, tím víc a něco se s tím udělat musí, ale musí se u toho hóóódně  přemýšlet. A to jsme s uplatňováním klimatických vizí EU teprve na samém počátku a již tu máme tolik energetických problémů. A ať mi nikdo netvrdí, že za všechno může jen covid.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/analyza-evropu-drti-energeticka-krize-a-putin-za-to-nemuze-176796#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=qfmxR1v5DW0-202110081528&dop_id=176796&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé čtení, ale říkejme to příznivcům  zelené politiky, že!  Když si někdo myslí, že má pravdu, tak s ním nepohne ani lokomotiva a taktéž účelová propaganda je vždy  mocný nástroj. K poznání se většinou dochází zpravidla až po určité době a s nabytými zkušenostmi, ale to vyžaduje hodně času a námahy a to dnešní lidé nejsou moc ochotni podstoupit.

Vše musí být pokud možno hned a nejlépe okamžitě a taky kdo nejde s davem, tak jde proti nám. Neslyšeli  jste to již někdy dříve, tedy hlavně Vy trochu starší???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 10. 2021 na 11:28, Kuolematon napsal:

 

 Třeba cement, nebo maso prostě nenahradíš a neexistuje alternativa proto se prostě musí snižovat kde to jde, což automobily prostě jsou a bohužel pro tebe je to opravdu mnohem jednodušší, než cokoliv jiného, proto to všichni tlačí jako první a kromě generace elektřiny je to jediné téma.

 

Bez těch aut nebudeš mít ani cement, ani to maso...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diess, tedy generální ředitel VW AG  je dnes tj. 11.10.2021 v České republice. A to prosím se nemá údajně za jeho pobytu jednat o výstavbě tzv. Gigafaktory (továrna na baterie pro elektromobily) jak to bylo dříve plánováno a řečeno, ale spíše se bude jednat o vládní podpoře pro Škodovku, z důvodu zastavení výroby pro nedostatek polovodičů.  Tedy něco jako program Antivirus. Že by se nám státní dluh a plánovaný rozpočet rozrostl zase o nějakých těch pár miliard do mínusu? Jak říkám, Elektromobilita ještě ani pořádně nezačala a už ji budem z daní platit všichni, nebo ne? Já to odhaduji na tu první variantu.

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/vlada-zachranuje-autoprumysl-nejspis-vrati-program-antivirus-177508#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&dop_req_id=Jek3VVu3SX9-202110110947&dop_id=177508&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A opět tu máme generálního ředitele VW AG Herberta Diesse, který  dozorčí radě koncernu přednesl, že zavádění Elektromobility, si mimo jiné má jeho odhadem vyžádat až 30.000 propuštěných zaměstnanců, tedy asi 1/10 dosavadních zaměstnanců. Jen tak mimochodem, na veřejnosti v minulosti tvrdil, že k žádnému podstatnému propouštění  v důsledku zavádění výroby elektrických automobilů nedojde.

Závěr z toho pro mne je zase jen takový, že pak mějte nějakou vůli nebo snahu věřit automobilkám, nebo třeba  EU, jak tohle všechno kolem Elektromobility dělají jen a jen pro blaho a spokojenou budoucnost všech. Spíše jen některých.

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/sef-vw-priznal-dozorci-rade-ze-firmu-ceka-propusteni-30-tisic-lidi-verejne-rika-neco-uplne-jineho/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nám to pomalu začíná, tedy to, co jsme tady mnozí predikovali. Rakousko má od poloviny roku 2022 zavést novou tzv. ekologickou daň z fosilních paliv, no a z toho vyplývá, že cena benzínu, nafty bude pak samozřejmě vyšší. Dá se s vysokou pravděpodobností očekávat, že tento trend se brzy rozroste i na ostatní státy EU.

 

https://auto-mania.cz/a-je-to-tady-v-evrope-zacne-uz-v-pristim-roce-platit-ekologicka-dan-z-fosilnich-paliv/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=JYKbMuFtGio-202110140637&dop_id=13891850

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je ale taky třeba říct, ze jim dle toho článku zároveň zvyšují úlevu na dani o 100/200€, tedy pokud ti ve městě (100€ sleva) najednou pod 27tis km ročně, tak pro současné dani 0.06€ na tom ještě vydělají. Tím ten krok nehájím jen k A by se vždy mělo doplním i to B…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...