Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

A on nikdo ještě neviděl stát klasické auto jak do něj majitel leje benzín z kanistru? To že mu dojde šťáva je chyba majitele...


Pro mě má elektromobilita smysl, ale ne v současné podobě. Dokáži si představit autíčka velikosti CitiGo, s dojezdem 200-300km a cenou proti spalovací verzi vyšší o cca 1/4. Jako Xté auto do rodiny, doma to stojí na nabíječe. Člověk pojezdí kolem komína...

Ale to má dva zásadní problémy. V současné době je zástavba a baterie dráha, tedy i to malé CitiGo stojí kolem půl milionu. Pak zbytek jsou elektromobily s cenou úplně jinde, hrají si na velká auta (ale zde už vadí ten omezený dojezd, když to chce člověk využívat jako hlavní auto).

Takže elektromobilita asi ANO, ale v jiné podobě než je momentálně propagována.

  • Autor

Elektromobil jako druhé auto do rodiny, tak dejme tomu. Na druhé straně kolik rodin, má na druhé auto a jsou rádi, že koupí jedno ojeté auto na všechno. Dnes je už taková doba, že auto k životu potřebujete a to zvláště na venkově, kde za vším podstatným jedete do města. Buďme k sobě upřímní, zde na fórum určitě nechodí lidi, co horko, těžko mají na pořízení auta, spíše tak průměrně střední vrstva.  Pro obrovskou skupinu  lidí, je možnost pořízení elektromobilu věcí skoro k ničemu, tyhle statisticky uváděné žebříčky průměrných platů a životní úrovně  a z toho vyplývající možnosti koupě nového auta, jsou jaksi mimo. Abychom se nedivili až tihle lidé nebudou mít přístup k po nás ojetým obyčejným automobilům,  a to z toho důvodu, že prostě již se nebudou  taková auta vyrábět, a kdo bude mít možnost a ochotu  koupit v budoucnu drahý ojetý elektromobil s drahou novou baterií, protože ta původní je již k ničemu? 

Elektromobilita nyní MOŽNÁ, pokud můžeš nabíjet doma přes noc = vlastní stání s přípojkou.

 

Elektromobilita v současné podobě a blízké budoucnosti NE. Musí dojít k zásadní změně akumulátorů.

 

Elektromobilita v budoucnu ANO, pokud přijedu na výměnnou stanici a tam během 5 minut dojde k výměně energetického článku za plně nabitý. To je při současné nízké energetické hustotě a totální zástavbě nemožné.

  • Autor

Čína v rámci tzv. elektromobility a taktéž downisingu je celkově variabilnější a pohotovější než celá EÚ. Zažily jste někdy, že by politické špičky přiznali pochybení ? Komunisti (ačkoliv je nemám rád) se s tím nemažou. V článku je napsáno, jak se některé automobilky tomu musely přizpůsobit. Možná je to tím, že Teng  nařídí a armáda úředníků musí jednat. V EÚ je to faleš a politikaření na druhou a zavádění komunistických regulačních manýrů, které s volným trhem nemají pranic společného, ale politiku sem zavádět radši nebudu a tak si přečtete spíše tento článek: https://www.autoforum.cz/predstaveni/je-to-smutne-ale-i-v-komunisticke-cine-uz-zakaznik-znamena-vice-nez-v-eu/

Upraveno od DušanV

Na elektromobily se.. Goro bílý pes. Je to slepá ulička vývoje. Dokud nebudou stát levněji, a to bez jakýchkoliv dotací, a nebudou mít minimálně stejný dojezd, jako klasická auta, nemají šanci.

  • Autor

Násilím a restrikcemi se dá prosadit skoro všechno, i když je to z principu třeba nesmysl. Část mé rodiny podniká v potravinářství (né ve stylu A. Babiš a dotace, ale poctivou, tvrdou prací) a tam to násilné prosazování slabomyslné vůle Bruselu je nádherně vidět, mám to od nich zprostředkováno v přímé přenosu. Skoro již začínám věřit (bohužel), že se to těm Bruselským paskřivcům nějak povede s tou pos....ou elektromobilitou. Všechny námitky proti ní, je jak házení hrachu na zeď.

Osobne som za vodík, to má zmysel...

Já bych ten vodík tak růžově neviděl, ano lze rychle natankovat, ale skladovatelnost taky není uplně růžová a energetická náročnost taky nic moc. Asi nejdál je Hyundai Nexo, to má spotřebu cca 1kg/100km. Na 1m^3 je třeba cca 2 - 5.2kWh, to je na 1kg mezi cca 20 a 57kWh, což už tak růžově ve srovnání s elektroauty nevyznívá (většinou se k výrobě použiíá elektrická energie a ta někde musí vzniknout). A ještě je třeba podotknout, že ty nižší hodnoty platí pro výrobu z fosilních paliv a těch 5.2kWh pro elektrolýzu z vody.

 

Údaje jsem čerpal odtud: https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=39656

V 11. 2. 2020 na 10:09, DušanV napsal:

Od 17.2.2020 příjem nových žádostí o příspěvek státu na elektromobilitu, bohužel ne pro nás, pro fyzické osoby.

https://www.narodniprogramzp.cz/nabidka-dotaci/detail-vyzvy/?id=80

 

U nás to dopadlo tak, že dotácie sa vyčerpali za necelé 4 minúty /predplnené žiadosti pravdepodobne/ a väčšinu zhrabla pofidérna firma živiaca sa prenájmom áut štátnym firmám za nehorázne prachy... Samozrejme, predtým stihli vypredať svoj autopark...

 

  • 2 týdny později...

A z novým supem PHEV máš smolíka...

Vyrábět můžou ale sem zvedavej komu je prodaj...

  • Autor

Tak ještě se ani v ČR nezačali elektromobily pořádně prodávat  a už ČEZ do toho zatíná tzv. kudlu v podobě paušálů, viz. odkaz dole.  A to je podle mne jen začátek.  Ano , když si předplatím u ČEZ, nebo u jiného dodavatele  nějaký paušál, tak ušetřím (zatím), ale  copak u konkrétní benzinky musím mít taky na naftu/benzín nějaký předplacený paušál. Určitě ne, tam je jednotná cena pro všechny zájemce a benzinku si vybírám dle zkušenosti, ceny, momentální potřeby. No pěkně nás to bude svazovat, ta elektřina. 

https://autozine.cz/vcera-zdarma-dnes-za-penize-cez-zacal-uctovat-elektromobilum-az-10-kc-za-kwh-i-stani-na-nabijecce/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

  • 2 týdny později...
  • Autor

Díky Pawouku za vložení této přílohy.

Já pořád říkám, že Svět motorů je jediné motoperiodikum, které se oboru automotive věnuje tak, jak chtějí a potřebují obyčejní motorističtí nadšenci a poskytuje relevantní a přehledné informace, na rozdíl od ostatních, tzv. jen "opisovačů témat převážně ze zahraničních zdrojů" Konečně někdo v uceleném a obsáhlejším tématu vysvětlil  i pro naprosté laiky a neznalé vše podstatné a základní ohledně elektromobility. Moc dobře vím, proč společně s mým otcem odebíráme SM i s jeho speciály již skoro 60. let!

Upraveno od DušanV

  • Autor

Zde jsem našel článek tj. rozhovor s  ministrem Havlíčkem, v souvislosti s pandemií a následným stavem ekonomiky. Nějak mi z toho vyplývá, že by snad i ta protěžovaná elektromobilita mohla jít na na nějakou  dobu k "šípku", viz. hlavně předposlední odstavec.  

https://www.denik.cz/z_domova/havlicek-koronavirus-rozhovor-20200316.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

 

Dokonce i naši někteří čeští europoslanci se rozhoupali k tomu, že posílají požadavek na EÚ, aby se pozastavili v současnosti nesplnitelné požadavky na nereálné snižování emisí aut. Společně probíhající krize v automotive v důsledku pandemie a zároveň skoro nerealizovatelné potřeby snížení emisí, by taky mohli položit velkou část evropského automobilového průmyslu. 

https://www.autojournal.cz/eu-by-mela-pozdrzet-legislativu-ke-snizovani-co2/

 

Odklad by nebyl od věci, ovšem bude velmi záležet na tom jak se bude celosvětově vyvíjet ekonomická situace. 

Taky by jim nemuseli pokuty prominout a peníze pak následně použít na zelepení euro pokladny. 

A kdoví s jakými šrámy vyjde většina automobilek až se to uklidní. Myslím, že bude hodně slabý prodej elektromobilů (a automobilů všeobecně) na všech trzích, moc bych se divil že si rozpočty evropských zemí budou moci dovolit rozhazovat peníze na nějaké dotace. 

  • Autor

No vypadá to, že aspoň u nás v ČR si Škodovka, co se týče dotace a podpory elektromobility od státu, moc neškrtne a to si vzpomínám jak někdy v únoru v televizním přenosu šéf škodovky Maier apeloval na naši vládu, jinak prý  rozjet větší prodeje u nás, bez pomoci a dotací nejde. Takže zatím se to asi nerozjede a to pořád fabrika dotuje elektrické  Citigo těmi 200.000,- Kč/kus. Pokud budem počítat i další ztráty fabriky v důsledku momentálního zastavení výroby a možná i propad prodeje ostatních modelů při možné popandemické krizi tak, asi tak zbydou jen velké "oči". Nevím jestli si fabrika bude pak moci dovolit neustále tak velkoryse dotovat cenu elektromobilů. Já osobně bych si pak el. Citigo za 3/4 mega nekoupil, ale kdo chce, ať kupuje.

Propad prodeje přijde každopádně. Už lednové a únorové statistiky jsou nižší. 

A to nemluvím o brutálním propadu na čínském trhu, kde by si koncern alespoň trochu zalepil zisky. 

Jak to bude vypadat až to (doufám že co nejdříve) opadne a rozjede se výroba by bylo spíše v aktuální situaci hádání z kávové sedliny. 

Úředníci by v Bruselu měli opravdu přehodnotit, jestli je lepší aby byly desetitisíce lidí bez práce když se dodrží emisní limity, anebo se hospodářství podrží i za tu cenu odkladu jejich tvrdého vyžadování. 

Zvlášť pro nás je automobilový průmysl tahounem ekonomiky a váže na sebe hodně pracovních míst. 

 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.