Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Jeste nedavno jsem mival F3 a tam nikdy nebyl problem. FA spinal jen kdyz slo do tuheho a za 4 roky zadny plany poplach. 

 

Tohle je smutne. 

Mě spíš přijde smutné, že si někdo může myslet že takový asistent bude fungovat na 100 %.  Nefunguje a nikdy nebude protože ani nemůže. Nikdo nedokáže (v uvozovkách jednoduchý) takový systém nastavit na všechny možný podmínky a situace. To není ABS. 

Jinak viz. str. 166 v návodu a funkce se jmenuje EDR - Event Data Recorder, takže tím pádem by se na to dalo poukázat a automobilka by ta data měla poskytnout.

Takže díky EDR by neměl být ani problém to reklamovat, popřípadě vyčíst nějaké info o důvodu aktivace?

...Zaznamenané údaje mají napomáhat při analýze, jak
se chovaly systémy vozu krátce před, v průběhu
a krátce po nehodě a přispívat tak k lepšímu objasnění
okolností, při nichž došlo k nehodě se škodami na
majetku a případně i na zdraví....

 

Otázka je jak jsem psal, jestli nebude automobilka s daty nějak manipulovat a poskytne je tak, jak byla zaznamenána, protože je potřeba pro jejich získání nějaký jejich "dekodér" a výrobce by měl z principu trvat na tom, že auto za nic nemůže, protože jinak by to byl skandál. Ale prostě v návodu to je, takže to může uživatel nárokovat.

Upraveno od vormen

Tímhle úsekem jezdím každý den. Spíš to byla asi souhra náhod, ale stalo se to prostě v moment, kdyz mě míjelo auto v protisměru..Jak píše Joker, tohle prostě 100% nikdy nebude a co FA v tu chvíli bral jako "nebezpečí", to se asi nedozvíme..EDR ukáže kdy, ale asi ne proč (co ho aktivovalo)... Jinak FA funguje "normálně".. 

Upraveno od Tomíno S.

Pokud jsem správně pochopil, tak ty data by měli být dostupné "komukoli" (https://en.wikipedia.org/wiki/Event_data_recorder), otázkou je, jak to EU nastavila u nás no :/

před 1 hodinou, Joker 85 napsal:

Mě spíš přijde smutné, že si někdo může myslet že takový asistent bude fungovat na 100 %.  Nefunguje a nikdy nebude protože ani nemůže. Nikdo nedokáže (v uvozovkách jednoduchý) takový systém nastavit na všechny možný podmínky a situace. To není ABS. 

 

Já to vidím takto: asistenční bezpečnostní systémy mají předcházet nebezpečným situacím a nebo zmírňovat jejich následky.

 

Takže jsem ochoten akceptovat, když někdy nebudu (třeba) FA fungovat 100% tak, že občas nějakou nebezpečnou situaci nevyhodnotí jako problém a nezasáhne, tedy nebude předcházet ani nezmírní následky nebezpečné situace.

 

Ale podle mne je nepřípustné, a nikdy by nemělo nastat, že asistenční systém sám aktivně vytvoří nebezpečnou situaci, tím že něco špatně vyhodnotí. Pokud to výrobce neumí udělat lépe, tak ať to tam nedává.

 

Tvůj názor - to je jako kdybys řekl, že je právě to ABS je zcela OK, když většinou zafunguje a zabrzdí. A že je taky OK, když třeba v 1% případů ale nezabrzdí vůbec a řidič se zabije.  

 

 

 

 

 

Tenhle úhel pohledu je jednoznačně správný.Bezpecnostni systémy mají předcházet a ne způsobovat..Ale nemyslím si, že to bude někdy absolutně dokonalé a nějaké mizivé procento, že FA něco špatně vyhodnotí tu je (viz koleje atp.). Myslím, že více nebezpečný je adaptivní tempomat, třeba když detekuje odbočující auto a okamžitě šlape na brzdy a výrazně sníží rychlost, to teprve ty za tebou koukají co se děje...prostě dneska to tak je a tyhle systémy jsou povinné, ale naštěstí ještě vypínatelné...(v mém případě Lane assist, který mi, díky ne úplně citlivým zásahům do řízení, přijde dost nebezpečný)

Upraveno od Tomíno S.

Nemyslim si, ze je to 1% ok. Ale teoreticky mas nekonecno moznosti. Vsetky tie systemy pracuju na zaklade nejakych vstupnych parametrov/premennych. A kazda z nich sa meni v nejakom rozsahu, pricom napriklad vodic pripadne chodec je asi najmenej resp. najtazsie odhadnutelna velicina. Cize ano, chybu dokazes eliminovat, aby si sa priblizil k 100% uspesnosti resp. 0% chybovosti, ale "nikdy" to nedokazes dokonale. Minimalne nie v podmienkach, akych sa pohybujeme. Tie systemy su stale vo vyvoji, ked prvy krat prisiel ABS, tak urcite nebol tak dokonaly tak, ako dnes, ale bol dostatocne dobry nato, aby zamedzil resp. znizil povedzme nehodovost. A tu je filozoficka otazka, ci ak system bude spolahlivo fungovat v 99% a v 1% nie, co je lepsie, ci je lepsie, ak prezije kvoli tomu systemu 99 ludi zo 100, alebo ten system tam nedame kvoli tomu jednemu cloveku vobec a umrtnost a povedzme zvysi o XX percent a uz neprezije 99 zo 100 ale povedzme 50...

 

Upraveno od Martttin

Přijde mi to nějaké divné. Já jsem s Rapidem, který měl FA, najezdil 80 tisíc kilometrů, švagr to teď "tahá" dál (od 13.srpna). Jezdil jsem za různých podmínek a situací a nikdy se mi nestalo, že by FA zasáhnul tedy, když by neměl a tudíž to řidič nečeká. A zatím se to nestalo ani švagrovi. Stejně tak teď se Scalou, kde mám najeto něco přes 10 tisíc km. Vše OK.

42 minutes ago, Martttin said:

Nemyslim si, ze je to 1% ok. Ale teoreticky mas nekonecno moznosti. Vsetky tie systemy pracuju na zaklade nejakych vstupnych parametrov/premennych. A kazda z nich sa meni v nejakom rozsahu, pricom napriklad vodic pripadne chodec je asi najmenej resp. najtazsie odhadnutelna velicina. Cize ano, chybu dokazes eliminovat, aby si sa priblizil k 100% uspesnosti resp. 0% chybovosti, ale "nikdy" to nedokazes dokonale. Minimalne nie v podmienkach, akych sa pohybujeme. Tie systemy su stale vo vyvoji, ked prvy krat prisiel ABS, tak urcite nebol tak dokonaly tak, ako dnes, ale bol dostatocne dobry nato, aby zamedzil resp. znizil povedzme nehodovost. A tu je filozoficka otazka, ci ak system bude spolahlivo fungovat v 99% a v 1% nie, co je lepsie, ci je lepsie, ak prezije kvoli tomu systemu 99 ludi zo 100, alebo ten system tam nedame kvoli tomu jednemu cloveku vobec a umrtnost a povedzme zvysi o XX percent a uz neprezije 99 zo 100 ale povedzme 50...

 

 

Je absolutně naivní si myslet, že něco bude takto fungovat na 100%. Toho prostě nejde dosáhnout nijak a nikdy. Systém by neměl problémy vytvářet, ale zase toho prostě nelze dosáhnout nikdy tak, aby byl zároveň i použitelný k tomu, k čemu má sloužit. Ostatně už vidím jak byste řval, kdyby systém v případě problému nezasáhl a vy měl i díky tomu nehodu. A to se nezastávám škodovky. Takový systém není vytvořit nikdo. Ani tesla a ta je co se týče asistentů a autonomního řízení zdaleka nejdál (z toho co opravdu na silnicích jezdí).

Asi je zásadní současný trend, směrem k vyššímu podílu elektroniky a elektronických systémů (nejen v autech, ale obecně), čímž ty systémy nahrazují stále více a více lidských činností, třeba při řízení, jsou velmi složité, a když udělají chybu, tak je to složitější vyhodnotit. A třeba určit viníka. Mě se tento trend sice nelíbí, ale to je asi tak vše, co s tím mohu dělat. 

 

Joscer:

mě se tato situace stala za poslední 3 roky asi 4x, vždy na stejném místě, jinak mám najeto 60 tis. km, jindy a jinde se to s tímto autem nestalo. Jezdím tím místem každý den. Myslel jsem si, že jsem blázen :-) , dokud jsem si zde na fóru (v sekci OIII) nepřečetl příspěvek jiného uživatele, řidiče též OCTIII, kterému jeho FA zabrzdil také bez příčiny na úplně stejném místě. ... od té doby si už nemyslím, že jsem blázen, ale že FA prostě občas udělá fatální chybu, tady asi špatně vyhodnocuje nerovnost u kolejnice.

 

Tady mezi námi to asi nevyřešíme, ale je dobré o tom mluvit a uvědomovat si to. Do autorizované servisu jsem to na prohlídce nahlásil i s videonahrávkou, ale jestli to někdo nějak řešil či předal info dál, to nevím.

 

Upraveno od Wdog

6 hours ago, boonno said:

 

Je absolutně naivní si myslet, že něco bude takto fungovat na 100%. Toho prostě nejde dosáhnout nijak a nikdy. Systém by neměl problémy vytvářet, ale zase toho prostě nelze dosáhnout nikdy tak, aby byl zároveň i použitelný k tomu, k čemu má sloužit. Ostatně už vidím jak byste řval, kdyby systém v případě problému nezasáhl a vy měl i díky tomu nehodu. A to se nezastávám škodovky. Takový systém není vytvořit nikdo. Ani tesla a ta je co se týče asistentů a autonomního řízení zdaleka nejdál (z toho co opravdu na silnicích jezdí).

 

Tuto reakciu, hlavne "Ostatně už vidím jak byste řval, kdyby systém v případě problému nezasáhl a vy měl i díky tomu nehodu" som nepochopil, ospravedlnujem sa, ale neviem ako si to myslel :)

Protože jsem chtěl reagovat na jiný příspěvek :) Váš se mi tam připletl omylem.

  • 2 týdny později...

ahojte,

 

minule ma neprijemne prekvapil Lane asist. aj ked ho zvyknem vzdy vypnut, minule som zabudol.

 

Na ceste (krasna nova cesta, siroka, s jasnymi ciarami) bola namraza, a vyjazdene kolaje dostali svetlejsiu farbu vdaka tejto namraze. Lane asist si asi myslel ze toto je jazdny pruh a snazil sa ma narvat do tychto uzkych kolaji - vibrovalo to teda fakt dost :)

 

len tak pre info...

@frfr a na tej namraze v dosledku prudsej korekcie nebolo citit i smyk kolies? Ja som nad tymto rozmyslal, ze ako to zareaguje ak auto nabehne na smyklavy povrch a volant zasiahne vyraznejsou korekciou

Volant se má držet pevně, i když samozřejmě ne křečovitě. Oběma rukama. Pak pokusy LA zasáhnout korekcí řidič zvládne bez jakéhokoliv problému v pohodě.

jasne ze som volant drzal pevne a nic hrozne sa nestalo, ale proste tie vibracie boli silne - ako keby vam niekolko krat za sekundu sa posuval volant cca o 0.5cm z lava dorpava a naopak.

 

stalo sa to na rovinke, auto stale islo rovno, ale tie kolaje boli proste na sirku kolies a tak sa stale snazil narvat medzi ne. a smyk som necitil @csabac

Upraveno od frfr

  • 7 měsíců později...

Dnes při jízdě v dešti v obci, se rozsvítil oranžový trojúhelník a hláška, že front assist nemá výhled. Po chvilce jsem zastavil a na radaru kromě vody nic nebylo, tak jsem po něm akorát přejel rukou. Šel jsem nakoupit a následně po zapnutí zapalování ta hláška zase  krátce problikla a z reproduktorů se ozvalo krátké nepříjemné lupnutí  a dál už zase všechno fungovalo. Setkal se někdo s hláškou, že FA nemá výhled?

Mě to udělalo na Karoqu, byla rosa, celé auto "mokré" (malá kapičky vody), po nastartování a popojetí hláška že nemá výhled. Po vypnutí a znovu nastartování motoru to už bylo OK. Nejspíš jak je radar za maskou, na které se může držet voda a nemá výhřev tak to někdy dělá problém... U aut které mají radar v mřížce dole a mají jej vyhřívaný jsem se s tím nesetkal.

díky za rychlou reakci, já už jsem právě zažil mnohem větší lijáky a nikdy nic.ještě dodám, že se teď stalo asi po 3km, teda se studeným motorem, u teplého se možná část tepla z chladiče dostává k radaru a je to míň náchylnější.

Upraveno od vormen

S deštěm jsem ještě problém neměl, ale když sněží, tak to už problémy jsou skoro vždy :)

Robi to aj za husteho dazda. Mam doma nanofoliu, tak to tam vyskusam nahodit. Otazne je, ci to nebude s tou foliou blbnut este viacej. Snad to cez vikend zrealizujem a zacnem to testovat.

@boonno @csabac takže vám oběma už se objevila stejná hláška, že FA nevidí a oranžová kontrolka? v případě sněhu/deště? Ono je totiž blbý, že jakmile to jednou naskočí, tak už FA znovu nenaběhne ani v případě, že už zase "vidí" a je potřeba auto restartovat. Takže když se to stane hned na začátku cesty, třeba na dílničním přivaděči, je to docela blbý. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.