Přejít na obsah

1.0 TSI vs 1.5 TSi


Cappsi

Doporučené příspěvky

Ahojte všetci,

 

kupujem Škoda Kamiq Monte Carlo a zvažujem príplatok 2000 EUR za 1.5 TSI alebo zobrať radšej 1.0 TSI. Ohľadom výbavy, som si istý. Mal som kedysi Rapid 1.2 TSI 81kw a nedávno som predal O3FL 1.5 TSI DSG 110kw. S tou 1.5 boli stále problémy. Čo sa týka spotreby.. Neviem, moja dlhodobá skúsenosť s 1.5 TSI bola 6,5-7 litrov na 100 a to som extra pomaly nechodil. Skúšal som aj na deň tú 1.0 TSI 85kw a zdalo sa mi to celkom obstojné. Nakoľko som mal Rapid v slabšej výbave, O3FL v plnej výbave, viem čo už chcem..  A preto si tretie auto konfigurujem podľa môjho využitia.. Otázka nastáva, ušetriť alebo nie. O peniaze až tak nejde, ale viem si predstaviť ich investovať aj inak, ako do auta, ktoré má tak či tak odvezie tých 25km denne rovnako.. Pri tej 1.5 TSI sa bojím výmeny rozvodov, APS vrstvy na valcoch z dlhodobého hľadiska a vadilo mi na O3FL to dunenie pri 1400 ot/m (áno DSG takto držalo bežne) a 2 valcovom režime.. 

 

Vaše názory? Rady?

 

Ďakujem Vám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je docela schizofrenní volba … k Monte Carlu by jednoznačně šel 1.5 TSI, na druhou stranu, pokud bude používáno jen na ježdění kolem komína, jednoznačně litr. Sám už bych koncernový 1.5 TSI do new wagenu nechtěl, takže pokud bych stál před volbou koupě embéčka, jedině litr (pokud bych jezdil jen 25 km k soustruhu), nebo bych přestal lít naftu do kamen a lil bych ji do auta (pokud bych jezdil dále, nebo častěji dálnice) ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poviem to takto.. Na Rapide som najazdil za 16 mesiacov 19k km, Na O3FL som najazdil 16k km za rok. Cez týždeň je auto v garáži a max večer ku priateľke cesta 20km a ráno späť alebo do práce keď niečo treba cca 25km, inak výlety.. Cez leto dovolenka, v zime lyžovanie.. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cappsi,co napsat! Sám píšeš, že jsi měl již 1,5TSi tak víš jaký ten motor je. Já jsem ho manželce z kraje taky objednal ale pak jsem vše přehodnotil a objednal 1,0TSi 85KW a manuál. V pěti lidech to jelo jak z praku a ani nebylo znát za jízdy, nebo v kopcích, že by ten motor nestíhal. Předjíždění v pohodě a já nepřítel 3 válců jsem musel změnit pohled na tento motor  a myslím, že litovat nebudeme. A to jsem okolo toho dost zjišťoval. mrkni na jeden test a řidiči ani nepoznali jestli to je nafta nebo 1,0 nebo 1,5 TSi. Nehledě na to, že ani v servisech neví jak by jednou měli něco opravovat na 1,5TSI!!! Ale stačí vyzkoušet a každý se musí rozhodnout sám. Lepší investovat do výbavy i když fůru věcí člověk nemusí ani mít. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=ZNp1KhiiaDk

Editováno: , autor: Hkubes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš pravdu, mám skúsenosti s 1.5 TSI. Tú 1.0 TSI som skúšal, cca 50km, nejako extra skúsenosti s ňou som nenabral, akurát si pamätám, že bolo dosť problematické sa pohnúť, teda.. problematické, viac práce so spojkou bolo treba, oproti iným autám, s R4. Potom pri jazde som už nemal pocit slabého auta. Len či nemáte niekto skúsenosti aj s tým motorom a aj s tým, priame porovnanie.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jel jsem s 1,0TSi 70KW a automat a nikdy bych to nechtěl automat podtáčí motor atd. S 1,5TSI jsem jel ve Scale taky automat a opět mě to nepřesvědčilo. Pak jsme měli  85KW Kamiq na 4 dny a já byl s jízdou a manuálem spokojený. A věř, že jsem žádnou práci neměl se spojkou. Auto bylo pocitově živější jak ta 1,5TSI. Ale to je můj názor a někdo může mít jiný. Ale na každém autě se dá vždy něco negativního najít.

Editováno: , autor: Hkubes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedná sa mi skôr o spotrebu, tú som pri 1.0 TSI 85kw 6man nemal ako otestovať, nakoľko je Kamiq celkom vysoké auto s veľkým odporom vzduchu, aby to nepapalo ako tá 1.5 TSI. Samozrejme, ak sa spotrebou budem hýbať okolo 5,0-5,5 litra na 100km a auto sa nebude výslovne trápiť, nie je čo riešiť. Ročný nájazd mám pomerne malý. Určite chcem manuál, DSG ma strašne nudila a to ako ten motor dusila mi šlo proti srsti.. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, posledný deň som mal požičaný Kamiq 1.0 TSI 85kw 6°M. Spravil som s nim cca 360kmbs výslednou spotrebou 5.2l. Auto som výslovne nešetril a jazdil normálne. Podľa dotankovania, bola spotreba 5.37l/100km. S ťahom auta som bol naozaj spokojný, bolo to veľmi živé. Dlho som v hlave bojoval s tým, že to je trojvalec, ale keď sok zistil, že motor a celkovo auto je perfektne odhlučnené, moje obavy opadli. Rozhodol som sa aj s priateľkou a na cca 12k km ročne, 70% okresky, 15% mesto a 15% diaľnica (hlave cesta do Chorvátska) je to ideálna voľba. Srdcom nášho nového autíčka Kamiq Monte Carlo bude 1.0 TSI 85kw, °6M. 

 

Pre tých, ktorí riešia podobnú dilemu ako ja, odporúčam si ten motor naozaj vyskúšať a bez predsudkov vybrať. Nejaké vibrácie na voľnobeh som nepostrehol, ideálne s autom jazdiť okolo 2t. ot. /min. Vtedy sa má motor najlepšie. 

Bol som popravde zvedavý, že ako bude vyzerať motor na voľnobeh, ale je úplne kľudný, dokonca menej uvibrovaný ako TDI. 

Mimochodom, k tej spotrebe, auto malo niečo vyše 1000km, keď som ho preberal, predpokladám, že spotreba pôjde máličko dole, avšak plánujem používať olej VW504.00, teda klasickú 5w30, čím môže ísť spotreba opäť trošku hore (pri tejto zmene na O3fl 1.5 TSI som nárast spotreby nezaznamenal).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mel jsem moznost zkusit oba motory. Ale v tezsim Karoqu. S nalozenym i prazdnym autem. Volba byla jednoznacna - 1,5 TSI.

Motor 1,0 TSI je OK, pokud je auto poloprazdne, pripadne pokud nepoterbujes zrychlit do kopce. Tam mu hodne rychle dochazi dech a leze nahoru i spotreba.

Motor 1,5 TSI je klidnejsi, tissi, vyrazne sviznejsi (i s plnym autem). Vypinani valcu nekomu vadi, ja ho nepostrehnu, ani kdyz se na to soustredim. S cukanim jsem se nikdy nesetkal (stejne to resi novy soft). Problem je spotreba. Po ujeti cca 12500km mam prumer cca 8.2 l/100km. Z uvedenych km je asi polovina najeta s nalozenym autem po dalnici a polovina s prazdnym aute po meste.

Kamiq je lehci nez Karoq, proto si myslim, ze motor 1,0 TSI je dobra volba, pokud bude auto urceno na kratsi cesty okolo komina. Pokud bych planoval jezdit dal, s vice lidmi nebo sportovneji, volil bych jednoznacne 1,5 TSI.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není nad to si obě motorizace srovnat, pokud je má prodejce jako předváděčky. Protože mým ženám doma již nepostačuje citigo, resp. je na něj pořadník, do kterého se zapisuji i já, vyvstává možnost pořízení dalšího wagenu. Měl jsem tedy možnost se svézt v Kamiqu s 85 Kw litrem i 1.5, obé v šestistupňovém manuálu (byť vzhledem k tomu, že by si wagen financovala z větší části ze svých zdrojů dcera, by to bylo asi s DSG, bo je líná a nechce řadit … :-).

 

1.0 TSi je překvapivě živé, připomíná mě to můj předešlý 1.2 TSi yeti, jede lehce a svižně i na dálnici, při překročení dálničního limitu už mu lehce dochází dech a i ten zvukový projev motoru už také není ono. 1.5 TSi je taková rozvážnější, tedy při rozjezdu mě nepřijde tak dynamická, ale naopak při překročení dálničního limitu neztrácí dech a zvukový projev motoru je v pohodě a kultivovanější. Kupodivu neskáče a i mě přijde, že snad ve svém klokanu mám 1.5 z jiného auta. Spotřeba na stejném okruhu a stylu jízdy byla 5,8 u litru, versus 6,8 u 1.5.

 

Ne že bych mě averzi vůči 1.5, koneckonců jsem s ní už nakonec v Karoqu celkem spokojen, ale u Kamiqu byl si zvolil 85 Kw litr … je s tím takové veselejší a živější svezení, má při běžném použití menší spotřebu a kdo by si kupoval wagen, aby s ním překračoval rychlostní limity ... na nějaké převážení tuny dřevěných briket, kde by byl 1.5 vhodnější, Kamiq stejně není stavěný, bo má malý kufr a nemá varioflex ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

no prave mam cerstve porovnanie. 1.0 vs 1.5 obe DSG.

1.0

- viac ho automat podtaca

- plynulejsie rozjazdy z 0kmh. lepsie sa da ovladat plyn

- niekedy jemne citit vibracie pod 2000 rpm (logicky)

- pri kickdowne a prudkej akceleracii sa nic prekvapujuce nedeje - auto zrychluje, ale ziadna spicka. vdaka digitalnemu stitu, od 2000rpm uz ma 45kw, takze to aj dava zmysel.

- celkovo plynlejsia jazda, AK clovek ide na spotrebu

1.5

- kultivovanejsie

- zvacsia drzi vacsie otacky, aby mohol prepnut na 2 valce

- 2 valce je zamna takmer nepocutelne, niekedy aj brzdi motorom s 2mi 

- velmi neprijemne nastaveny plyn pri rozjazde z 0kmh, zaujimave je, ze pri rozjazde na 2ku z napr. 5kmh, je to uz uplne v pohode. ale jednoducho ked sa clovek zabudne, staci ze sltaci sa plyn cca na 33%, tak to silne trhne s krkom, ako keby sme boli v autoskole. co je horsie, ze az to trhne a "pusti" spojku, tak je to chvilu mrtve. bude sa proste treba s tym naucit jazdit

- na volnobehu pri zaradenom P pocujem nejake klopkanie spred spolujazdca

 

Co musim ocenit oproti superbu 2016 s DSG - prevodovka si v rychlostiach okolo 60kmh a 90kmh sem tam sama plachti po pusteni plynu,  napriek rezimu D. je to vymyslene velmi dobre a vobec ma to neotravuje, 1.0 tsi viac plachti, to mam pocit ze je opat koli tomu ze 1.5 ma 2 valcovy rezim

Obe auta maju najazdenych 150km. Kedze na tom budu jazdit zeny, tak zial su to DSG, osobne by som asi siel do 1.5 manual. uplne ma prekvapilo to, ze to nema autohold koli chybajucej zadnej el. rucnej. A este dodam, ze VW e-up (citigo iev) je urcite lepsia, dynamickejsia, uspornejsia volba ako 1.0 tsi DSG. Jednoducho kym ta dvojspojka podradi, natlakuje turbo + chybajuca rekuperacia. + elektricke v B rezime samo zastavi - ma autohold :)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...