Patres Vloženo 9. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2019 Zdravím vás páni možno smiešna otázka pre niekoho no mne vŕta už dlhšie v hlave. Mám škodu superb 2012 motor 3,6 vr6 a otázka znie. Môže škodiť tomuto motoru dlhodobé používanie ( tankovanie) 100 oktánového benzínu? Ďakujem vopred za serióznu odpoved. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KROKODIL666 Vloženo 9. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2019 Pre tento motor je 100 oktánový motor odporúčaný. Zabraňuje karbonizacii motora, okrem lepšieho výkonu. Ja tankujem len 100ku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patres Vloženo 9. Prosinec 2019 Autor Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2019 Super dik za odpoved a pravdepodobne tankujes na Slovnafte že tu 100vku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
acesky Vloženo 9. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2019 Asi takhle ... předepsané palivo uvedené na krytce víčka nádrže je:Min. 95 Bezolovnatý benzínDoporučovaný je 98 oktanový benzín.Kdo chce motor rozmazlovat, leje 100 oktanový (tankuji ho už 3 roky a v pohodě - to aby ses nebál). 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 9. Prosinec 2019 Sdílet Vloženo 9. Prosinec 2019 V některých manuálech Škoda uvádí: Oktanové číslo Používejte benzin s oktanovým číslem předepsaným pro Váš vůz. Benzin s vyšším oktanovým číslem, než je předepsaný, je možné používat bez omezení. 1 1 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MaWa Vloženo 3. leden 2020 Sdílet Vloženo 3. leden 2020 A co 102 oktan v Německu ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 3. leden 2020 Sdílet Vloženo 3. leden 2020 Taky bez omezení. Je vyšší a tedy bez omezení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 3. leden 2020 Sdílet Vloženo 3. leden 2020 před 54 minutami, MaWa napsal: A co 102 oktan v Německu ? Neexistuje aby boli vsetky uhlikove skupiny naplnene na 102%.musi to byt len aditivovana 100vka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 3. leden 2020 Sdílet Vloženo 3. leden 2020 Jak neexistuje? Ethanol i LPG mají oktanové čílso vyšší. Benzíny do závodních motorů taky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 3. leden 2020 Sdílet Vloženo 3. leden 2020 Oktanové číslo může mít hodnotu vyšší než 100, pokud je dané palivo ještě odolnější proti samozápalu než čistý izooktan. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpatrikm Vloženo 3. leden 2020 Sdílet Vloženo 3. leden 2020 Bavime sa o benzine tak neviem preco sa pytate na LPG.20 rokov dozadu som sa ucil na chemii,ze benzin vznika nahradzanim uhlikovych vazieb.Teda ak sa nahradi vsetkych 100% oktanove cislo je tiez 100. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MaWa Vloženo 4. leden 2020 Sdílet Vloženo 4. leden 2020 Jedná se o toto https://www.aral.de/de/global/retail/kraftstoffe-und-preise/unsere-kraftstoffe/kraftstoffuebersicht/ultimate/aral-ultimate-102.html Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 4. leden 2020 Sdílet Vloženo 4. leden 2020 @mpatrikm Tak to nevím, co jste se učili, možná něco lepšího než obvykle... zrovna tohle bych mohl odcitovat: "Oktanové číslo znamená, že testovací motor pracuje stejně dobře jako s poměrem směsi 2,2,4-trimethylpentanu a heptanu" - kde t.m.p. (neboli isooktan) je ten rozvětvený, který dobře hoří a heptan, nerozvětvený, špatně. Zde "dobře" znamená bez klepání čili detonace. Holt tehdy (70-90 let nazpět?) navrhli nějakou testovací metodu se známými sloučeninami a 100% isooktanu bylo maximum. 102% sice nemá smysl, přesto jsou paliva s takovým o.č. Mimochodem, v benzínu jsou havně jiné sloučeniny, tedy uhlovodíky s různým počtem C, násobných vazeb i přip. skupin. Pozn. - taky jsou odlišnosti ve výsledku, podle použité motorové versus výzkumné metody, viz wiki. Ale ČSN EN i DIN to mají jednoznačně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kazimir80 Vloženo 24. Květen 2020 Sdílet Vloženo 24. Květen 2020 (editace) V USA v těchto motorech VW přešel na "regular 87", což je na naše asi 90 oktanů, ale ten benzin je mizerný. Leju tam "premium 93", což je na naše 98 ten má i čistící aditiva. Jezdí to pěkně, jen doufám, že to není potřeba nikde softwarově zohlednit a vše si sama ECU doladí. :) Editováno: 24. Květen 2020, autor: Kazimir80 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David Davo Komlóši Vloženo 5. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2020 Keď čítam že niekto do tohto motoru leje n95 a ešte sa pýta či mu môže 100okt uškodiť, tak mi je zle. 98oktan+ je pre tento motor nuntost. A n95 je pre tento motor čistá smrť. Ani sa nedivím že superbom po par rokoch namerajú z pôvodných 260ps iba 220~230 :D Už len ta predstava ako kompresia 11,4:1 stláča n95 a pritom nemá detonacne horenie je dobre sci-fi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 7. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2020 jazdil som aj 95 aj 100 a nezbadal rozdiel , každá 3,6 inak ide a nie je to len benzínom Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
David Davo Komlóši Vloženo 11. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2020 Rozdiel nezbadaš, ale keby ho napojiš na diagnostiku, a zaškrtneš si korekcia klepania, tak vidis ako ten motor brutalne trpi pri prudkom plyne s N95, a hlavne karbonom po dlhom použivani. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 11. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2020 Karbonom trpia všetky priamovstreky a je jedno čo tankuješ. Ak jazdíš na spotrebu tak toho karbónu tam bude viac než dosť aj keby jazdíš čisto len na 100oktán. Každý motor je iný. Osobne viem porovnať dve rovnaké fabie s rovnakým motorom a dve rovnaké octavie s rovnakým motorom a všetky 4 autá jazdia mierne inak a aj majú mierne odlišný zvukový prejav. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martttin Vloženo 12. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2020 (editace) Je to sice na SIII, ale pozrite, ako vypada motor so 100oktanom po 135t. Urcite nehovorim, ze 100oktna je rovnaky ako N95, ale tiez si nemyslim, ze je to zaruka, ze ten motor bude cisty. Odprucam precitat par prispevkov v tom vlakne, su tam aj nejake clanky o karbonizacii. Strana 13, ak vas to nahodou hodi na prvu stranu. Editováno: 12. Říjen 2020, autor: Martttin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
suri. Vloženo 12. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2020 no vyzerá to ako moja 1,8 po 230000km , a to jazdila len N95 štandard a ku koncu na tom jazdil kde kdo ... iné ako mechanické čistenie nepomôže ...aditíva maximálne zachovajú "čisté" dierky vo vstrekoch , a aj tomu netreba bezhlavo veriť ... pár motorov som rozobral , a iné ako jazdiť a jazdiť a nepodtáčať ma nenapadá ... treba to zohriať a dávať mu pravidelne napiť inak to zarastie všetko 3,6 som mal dve , pár som ich servisoval a trochu ten motor poznám , a rozhodne by som netvrdil že mu 95 ubližuje ... poznám autá kde bol pridelený šofér a 400tis km bez problému ,a poznám autá čo kľakli po 30tis km na motor ... 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kazimir80 Vloženo 19. Říjen 2020 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2020 Tak holt na západním pobřeží EU mají dost kvalitnější paliva než u nás. Já měl v 60tkm u nafty paliv. filtr úplně čistý a koncovky taky, tady pomalu nereálné. S benzínem to bude podobné. Jinak za sebe jsem se ptal, jestli není ECU jinak naladěná, pokud mám auto z USA a tam 3.6ka v tom autě byla schválená na regular (cca 90 oktan který tam neleju, jelikož to není úplně čistý benzin a motor má kompresi 12:1). Čili jestli je potřeba ECU doladit, nebo se s tím popere sama, vedle teda úspory problémů s předčasnou detonací. K. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.