Přejít na obsah

Škoda Fabia IV


Pawouk

Doporučené příspěvky

Co se podvozku týče, tak za těch 21 let došlo průběžně ke změnám a nejen jen v rámci obměny generací. Číselné označení je dost matoucí, protože Roomster a Fabia II začínaly s původní "PQ24", v roce 2008 dostaly novou přední nápravu jako u Pola a Ibizy, ale se zúženým rozchodem o 30 mm. Na ten plnohodnotný přešel až Rapid a Fabia III (včetně širšího rozchodu i vzadu). PQ26 je pak jen drobnou evolucí. Tuším, že drtivá většina změn se týká jen podružných věcí, jako přechod na MQB elektriku se vším souvisejícím (snímače,...). Rozvor a celková koncepce ale zůstala za ty tři generace pořád stejná.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... takže sem patří srovnání s předchůdcem. Zabývat se milimetrovými změnami nemá smysl. Ona v tom má zřejmě bordel i škodovka:

 

Udávaný rozvor

2005-2009 (bez ohledu na generace) - 2462 mm

2010-2014 (do konce druhé generace) - 2465 mm

2015 a 2016 - 2470 mm

2017 a počátek 2018 - 2455mm

2018 po FL - opět 2470 mm

září 2019 - návrat na 2455 mm

 

Jak může kolísat udávaný rozvor u třetí generace o 15 mm mezi jednotlivými roky, to netuším.

 

Čtvrtá by měla vyrůst do šířky rozchodem o 62 mm vpředu a 48 mm vzadu. Poprvé se zvětší znatelně i rozvor, o cca 90 mm. Polo udávaný rozvor 2551mm (délka 4 053 mm), Ibiza 2564 mm (délka 4 059 mm). Stávající Fabia délku 3 992 mm.

 

Oproti Scale tedy odstup už ne 17, ale jen 8 cm rozdíl. Vevnitř by měla vnitřní šířka vyrůst o cca 2,5 cm vpředu a 2 cm vzadu. Scala by měla být vevnitř na šířku větší už jen o 1,5 cm vpředu a 2 cm vzadu.

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Když není v segmentu Fabie žádný jiný malý kombík, tedy žádná konkurence, tak proč by se toho nevyužilo. Jak je tam psáno, prostě chtějí si nechat zaplatit i s úroky výrobní zařízení. Na druhou stranu, co tak světoborného můžeme čekat od nového kombíku Fabia IV? Jinou karosérii, tak to určitě, skoro stejné motory, nebo maximálně trochu inovované, prostornost a kufr asi skoro stejné. Snad jen ten "světový"  infotainment s obrovským tabletem a ovládáním skoro všeho na dotykové obrazovce? Tak to tedy stejně velké množství lidí ani nechce a ani nepotřebuje, takže proč ne, klidně jsem pro, aby se Fabie  combi III ještě vyráběla, ona si zájemce určitě pořád nalezne. Na druhou stranu Fabie IV hatchback, bude zase pravděpodobně ta testovací varianta (bohužel v poslední době pravidlo) pro nedočkavé zákazníky, co budou zadara vychytávat chyby a přešlapy fabriky, takže klidně si na Fabii IV combi počkejme, ten hatchback to zatím vychytá. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

No, mě tam v tom článku  velmi zaujala ta informace, že posun začátku výroby Fabie IV ve verzi kombi až na rok 2023, by mohl být spojován s uvažovaným ukončením výroby Scaly. Něco na tom může být a určitou logiku to má. Scala se moc neprodává (tedy míň, než asi fabrika očekávala) a nová Fabia IV kombi se s rozměry a využitím může blížit a klidně i prodejně kanibalizovat na Scale. Takže jak se v článku naznačuje, necháme Scalu dožít, ať se nám aspoň zaplatí vývojové a výrobní náklady, pak ji ukončíme třeba i bez přímého následníka, no a mezeru po ní zaplníme Fabií IV kombi. Je to úvaha, ale i tak by to mohlo být. 

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bychom si měli zvyknout, že pokud člověk nechce být testovacím článkem, tak by neměl kupovat nové modely během prvních 2 let jejich výroby. Ostatně mě se to už párkrát taky vyplatilo. S Yetinou problém nebyl po FL, ale je fakt, že to bylo ještě poctivě navržené MBčko. Rapid 2019 na konci výroby - bez problémů (ale je fakt, že ten z pohledu dnešní moderní doby neobsahuje nic, co by se mohlo pokazit po SW stránce :-D ) no a současná generace Touaregu už taky jede 4. rokem, takže u MR2021 nepozoruji žádné problémy. Klep klep...

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Monte Carlo  bych pochopil, že se někdo může nachytat, stačí trocha černé a vypadá to jinak,  mě by spíše zajímalo to hypotetické spojení počátku výroby FIV kombi a možného konce výroby Scaly. Tyhle informace asi nebudou jen takové pouhé spekulování, nějak se mi to nezdá, že by to bylo jen pouhé plácnutí do vody, no ale ke zdrojům přístup nemáme. Někdy na  přelomu roku  2022/3 by měl teoreticky dorazit facelift Scala/Kamiq, možná dříve než ta Fabia kombi, takže se uvidí, jestli ano, nebo ne Scale. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...