Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Došli jsme ke konečné konfiguraci, ale náš prodejce chytil covid. Každopádně, je to oranžová F IV 1,0 81 kW DSG Style Plus + navi, vyhřívaný volant, vyhřívané sklo, 16", kotouče, el. sklopná zrcátka se zatmavením, ACC, tažné zařízení, aut. dálková, hnědý dekor, kamera, zadní LED světla, zimní 16", 50l palivová nádrž.

 

Co v konfiguraci není:

  • Travel Assist (Lane Assist+, čtení značek, prediktivní tempomat, virtuální kokpit) - pro zamýšlený provoz to působí jako overkill.
  • Funkční paket (volič režimů a pár dalších blbostí) - zřejmě není nutné pro plachtění.

 

Dodání do února 2022 - slot pro skladovku, pokud se to nepokazí. Sleva obligátních 10 tisíc Kč tak jako u předchozích aut (no tam byly ještě slušné akce na financování) a podařilo se vysomrovat povinnou výbavu atd.

 

Co by pro někoho mohlo být užitečné, včera mě napadlo si projít manuál a podle něj skutečně Fabia podporuje prediktivní tempomat. Klasický ACC zahrnuje s automatem funkci Stop & Go, zatímco manuální převodovka nepodporuje rychlost pod 30 km/h.

 

Proč má DSG tak vysokou normovanou spotřebu, jsem nerozluštil. 

Neuvažoval si o 1.5 mě ten litr přijde s DSG hrozně ucukaný. Při rozjedu nejprve nic a pak to vystřeli jak na gumě a moc příjemný to není a celé je to takové ucukanější. Za mě je DSG s 1.5 podstatně lépe sladěna a hlavně točí o 500 otáček míň na 7q a to je hozně znát.

@Boleslaváktakhle... já zjistil až teď, že za 1.5 bychom připláceli jen 27 tisíc. Jenže

1. máme výbornou zkušenost s 1.0, i když s tou původní, která je živější.

2. auto bude jezdit město, okresky, dálnice 120 km/h. Je pro staršího člověka - nemusí zarážet do sedačky.

3. DSG vykryje problematický projev 1.0.

4. Dávno jsme překročili finanční limit.

5. SM se o 1.5 nevyjadřuje až tak nadšeně co do provozních nákladů, prý je dost složitý.

 

Ale jo, být to moje auto, vyhodím navi paket a jezdím radši s 1.5.

osobně bych ty vyšší provozní náklady bral trochu s rezervou...

Tak s přihlédnutím k tomu, že nevím, jak dlouho to auto budu mít na starost, se nechci pouštět na tenký led. Ale hlavně mě děsí, že bychom byli pomalu na ceně Yaris Crossu v hybridu, u kterého jsme se shodli, že je to trošku moc.

Ano ty náklady 1.5 jsou děsivé. Za 10, 15 let se budou majitelé divit.

Z mých zkušeností je litr do rodiny vhodnější, kdo už je vyježděný, hlavně nižší spotřeba, pojistka. 

Nevím jestli to ještě patří do tohoto tématu, ale v čem je 1.5 složitější/nákladnější oproti 1.0? Rozvody stejné, kvůli emisím předpokládám, že nastavení (které u 1.5 zmiňoval Vaculík) bude nutno udělat u obou poctivě.

Přestavovače vaček (které u 1.5 zmiňoval vaculík) mají oba, plasmatický nástřik válců taky oba, GPF oba. Prostě tam nevidím v čem by ta 1.5 měla být oproti litru za 10-15 let servisně dražší...

Tak třeba já, jakožto konzervativní člověk, bych se dlouhodobě dost bál vypínání válců.

Celé je to v sekci Kamiq nafocené.

Ale u litru ty přestavovače nezlobí, jen za takovou ,,blbost" 16 tis a Franta z horní dolní to asi nedá. 

Určitě dříve odejdou suché spojky v DSG ( jen díly 18 tis), jak to ACT bude fungovat za 10 let a 300 tkm asi neví ani automobilka, atd.

Nejsem expert, nevím v čem se mohou lišit (má ACT i mechanickou funkcionalitu?), ale Vaculík říká, že u Kamiqu odchází variátor sací vačkové hřídele a sestava vodní pumpy, a že jsou opravy 1.5 velmi náročné. Mám pocit, že o tom motoru někde detailněji mluvil, ale už nevím kde. Mně nezbývá, než mu věřit.

  • Autor

ACT je samozřejmě mechanická a elektrická záležitost. No a Vaculík by se měl podívat do dílenské příručky pro motory 1.0 TSI, nastavení rozvodů má 8 stran, stejně jako pro 1.5 TSI. Pouhá kontrola časování dvě a půl stránky pro oba motory. A tím zde podobné debaty končím. Téma je o něčem jiném.

@Pawouk nešlo by založit třeba téma "Výběr motoru do F4" a tam to přesunout, ať se diskutuje k věci?

Tak tahle je krásná. Škoda, že MC nemůže mít tažné. :-/

Upraveno od Twisted

V 27. 9. 2022 na 21:10, Twisted napsal:

Nejsem expert, nevím v čem se mohou lišit (má ACT i mechanickou funkcionalitu?), ale Vaculík říká, že u Kamiqu odchází variátor sací vačkové hřídele a sestava vodní pumpy, a že jsou opravy 1.5 velmi náročné. Mám pocit, že o tom motoru někde detailněji mluvil, ale už nevím kde. Mně nezbývá, než mu věřit.

Tady třeba postup, jak se zbavit zhoršování ACT s kilometry.

To u litru nehrozí a kdo si to bude nechat chtít vyčistit, za 100 mu to asi neudělají ...

 

8CD39B09-C052-4809-9FF4-479A23E3007C.jpg

Na 18” opticky to je dobrá koza

By chtělo v D sehnat KW tak - 40mm aby to vypadalo

C4899DA7-9166-430C-BFBD-65873DB147DA.jpg5B166E21-EFAB-4347-8337-D3B108560F8D.jpg28116BB0-1E61-4B6F-BE0A-ADCBBA3E55BB.jpg

17” daleko lepší pohled a i na těch 17 nic moc komfort

76665F14-9DE9-4DD9-9FE1-D38C0F1AEA50.jpg6203DBAC-5254-4794-A1E8-E20006D290D0.jpg

Je možnost to maličko snížit fabrickým sportovním podvozkem.

To budeš mít? -10, 15 umí?

O 15 mm je snížení.

Na 18" se mi snad nejméně líbí to vystavování miniaturních zadních kotoučů, jinak to celkem jde. Ale taky mám zatím v objednávce 17" + sportovní podvozek. -40, to už bych se hodně bál obrubníků. Nicméně, tady do toho někdo šel: https://www.skodacommunity.de/threads/die-ersten-tuning-teile-sind-da.143217/post-2279854

To vypadá hodně dobře, jen kdyby zahodil ty Aero kryty.

Tady právě psali i na 17 nic moc komfort. Chce si to zkusit.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.