Přejít na obsah

Škoda Fabia IV


Pawouk

Doporučené příspěvky

Došli jsme ke konečné konfiguraci, ale náš prodejce chytil covid. Každopádně, je to oranžová F IV 1,0 81 kW DSG Style Plus + navi, vyhřívaný volant, vyhřívané sklo, 16", kotouče, el. sklopná zrcátka se zatmavením, ACC, tažné zařízení, aut. dálková, hnědý dekor, kamera, zadní LED světla, zimní 16", 50l palivová nádrž.

 

Co v konfiguraci není:

  • Travel Assist (Lane Assist+, čtení značek, prediktivní tempomat, virtuální kokpit) - pro zamýšlený provoz to působí jako overkill.
  • Funkční paket (volič režimů a pár dalších blbostí) - zřejmě není nutné pro plachtění.

 

Dodání do února 2022 - slot pro skladovku, pokud se to nepokazí. Sleva obligátních 10 tisíc Kč tak jako u předchozích aut (no tam byly ještě slušné akce na financování) a podařilo se vysomrovat povinnou výbavu atd.

 

Co by pro někoho mohlo být užitečné, včera mě napadlo si projít manuál a podle něj skutečně Fabia podporuje prediktivní tempomat. Klasický ACC zahrnuje s automatem funkci Stop & Go, zatímco manuální převodovka nepodporuje rychlost pod 30 km/h.

 

Proč má DSG tak vysokou normovanou spotřebu, jsem nerozluštil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Boleslaváktakhle... já zjistil až teď, že za 1.5 bychom připláceli jen 27 tisíc. Jenže

1. máme výbornou zkušenost s 1.0, i když s tou původní, která je živější.

2. auto bude jezdit město, okresky, dálnice 120 km/h. Je pro staršího člověka - nemusí zarážet do sedačky.

3. DSG vykryje problematický projev 1.0.

4. Dávno jsme překročili finanční limit.

5. SM se o 1.5 nevyjadřuje až tak nadšeně co do provozních nákladů, prý je dost složitý.

 

Ale jo, být to moje auto, vyhodím navi paket a jezdím radši s 1.5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jestli to ještě patří do tohoto tématu, ale v čem je 1.5 složitější/nákladnější oproti 1.0? Rozvody stejné, kvůli emisím předpokládám, že nastavení (které u 1.5 zmiňoval Vaculík) bude nutno udělat u obou poctivě.

Přestavovače vaček (které u 1.5 zmiňoval vaculík) mají oba, plasmatický nástřik válců taky oba, GPF oba. Prostě tam nevidím v čem by ta 1.5 měla být oproti litru za 10-15 let servisně dražší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celé je to v sekci Kamiq nafocené.

Ale u litru ty přestavovače nezlobí, jen za takovou ,,blbost" 16 tis a Franta z horní dolní to asi nedá. 

Určitě dříve odejdou suché spojky v DSG ( jen díly 18 tis), jak to ACT bude fungovat za 10 let a 300 tkm asi neví ani automobilka, atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem expert, nevím v čem se mohou lišit (má ACT i mechanickou funkcionalitu?), ale Vaculík říká, že u Kamiqu odchází variátor sací vačkové hřídele a sestava vodní pumpy, a že jsou opravy 1.5 velmi náročné. Mám pocit, že o tom motoru někde detailněji mluvil, ale už nevím kde. Mně nezbývá, než mu věřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ACT je samozřejmě mechanická a elektrická záležitost. No a Vaculík by se měl podívat do dílenské příručky pro motory 1.0 TSI, nastavení rozvodů má 8 stran, stejně jako pro 1.5 TSI. Pouhá kontrola časování dvě a půl stránky pro oba motory. A tím zde podobné debaty končím. Téma je o něčem jiném.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 9. 2022 na 21:10, Twisted napsal:

Nejsem expert, nevím v čem se mohou lišit (má ACT i mechanickou funkcionalitu?), ale Vaculík říká, že u Kamiqu odchází variátor sací vačkové hřídele a sestava vodní pumpy, a že jsou opravy 1.5 velmi náročné. Mám pocit, že o tom motoru někde detailněji mluvil, ale už nevím kde. Mně nezbývá, než mu věřit.

Tady třeba postup, jak se zbavit zhoršování ACT s kilometry.

To u litru nehrozí a kdo si to bude nechat chtít vyčistit, za 100 mu to asi neudělají ...

 

8CD39B09-C052-4809-9FF4-479A23E3007C.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 18" se mi snad nejméně líbí to vystavování miniaturních zadních kotoučů, jinak to celkem jde. Ale taky mám zatím v objednávce 17" + sportovní podvozek. -40, to už bych se hodně bál obrubníků. Nicméně, tady do toho někdo šel: https://www.skodacommunity.de/threads/die-ersten-tuning-teile-sind-da.143217/post-2279854

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...