Guf Vloženo 1. Únor 2020 Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 Ahoj, po 12 letech jsem poslal svou O2 1.9 TDI PD do důchodu a koupil novou O3FL v edici Tour s 1.5 TSI v manuálu. 1) Chtěl bych se zeptat, jak auto zajíždět, aby bylo dynamicky zajeté a nebylo “líné ”? Dávat např. VIF aditivum hned při zajíždění (a i do již aditivovanych paliv)? 2) Kdy vyměnit olej, po 3 nebo 5 tisících? Potom chci měnit maximálně po roce nebo 15 tis. Auto bude denně jezdit dálnici 40 km do práce a 40 km zpět. 3) Má smysl přemýšlet u nového laku o nějaké ochraně typu nanokosmetika (Picatech atd.)? A tak všeobecně co dělat, aby ten motor 1.5 TSI dlouho bez problémů sloužil. Díky rady! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kuchar7 Vloženo 1. Únor 2020 Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 ad 1) Jezdi normálně, nepodtáčej pod 1500 ot. Benzín bez řepky (např. Verva 100). Občas mu dej po zahřátí řádně napít. A motor bude vrnět radostí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 1. Únor 2020 Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 (editace) 1a) Ze začátku v klidu, a zhruba od 1000Km využívat maximum výkonu v celém spektru otáček a nebát se ručičku otáčkoměru přilepit na červenou. Samozřejmě základem je ohřátý motor a především olej, dochlazování a ty kraviny které každý z nás zná. Víc než 1000TKm nemá smysl a i těch tisíc je dost velká rezerva.. 1b) VIF v tvém případě už nebude hrát tak velkou roli, protože se jedná čistě o přímovstřikový motor, tudíž žádné aditivum v palivu nemá šanci pracovat na čistotě sacích ventilů, které jsou u nových motorů nejvíce zatížené znečištěním, je to fakt a s tím nehneš. Samozřejmě netvrdím, že by byl k ničemu, nicméně hlavní benefit prostě nevyužiješ. Tankuj kvalitní palivo, nebo třeba obyčejné a aditivuj si ho sám, já třeba jezdím na Optimal 95e od euro oil + VIF. Samozřejmě Verva je jistota, a v tvém případě bych VIFoval jenom občas. 2) Nedokážu posoudit, ale podle mého názoru je důležitější starat se o olej v dlouhodobém hledisku, což v tvém případě znamená tebou zmíněné intervaly. Jako druhý faktor bych řekl je olej, což je taky problém, protože dneska dostat do auta svůj olej v rámci autorizovaného servisu chce solidní diplomatické soft skills, ale to je na dlouhou diskuzi. V tvém případě je další - faktor nutnost použití místo oleje té zkurve....é eko břečky, možná už normu plní i nějaké oleje ale nevím.. 3) Důležité je si ujasnit, co si od toho slibuješ, jestli si myslíš, že ti nějaká ochrana mimo folie ochrání auto od mechanického poškození tak si silně na omylu. Křemičitý povrch slouží především k tomu aby auto bylo krásné, krásně a lehce se udržovalo a k tomu je pár benefitů. Já rozhodně doporučuji a sám mám, ale nechat si tam dát keramiku a pak se o to nestarat (mýt třeba jednou za čtvrt roku) nebo to nedejbože vzít do kartáčů fakt nemá smysl, aby to fungovalo a vypadalo to chce se o to starat. Pak se ti odvděčí ve formě jednoduché úrdržby a velmi slušného vzhledu. Zde doporučuji nechat aplikaci na odbornícíh a vyhnout se reklamní sračce jménem Pikatek která se ví že nefunguje a je jen navoněná bída... Prostě si ujasni jestli to auto je nástroj pro A<->B a nebo hračka.. 4) Vyvarovat se základním chybám, využívat výkon, nesnažit se jezdit pouze na spotřebu a držet se toho co psal kolega kuchař Editováno: 1. Únor 2020, autor: headerTDI Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guf Vloženo 1. Únor 2020 Autor Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 Super díky moc za reakce. To mě mrzí, že VIF už mi nebude fungovat jako dřív. Ale stejně jej nejspíš budu používat dál. Asi neexistuje žádný jiný způsob, jak si ohlídat čistotu sacích ventilů? S tou keramickou ochranou laku, asi bych do toho i šel, doporučili byste mi prosím nějakého profesionály na Moravě, ideálně Brno, Zlín, Olomouc co by byli schopní to kvalitně aplikovat. Mám černou metalízu a auto chci udržovat v pěkném stavu, protože z toho mám radost :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 1. Únor 2020 Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 Bohužel ne, protože přes ně jde čistě a pouze vzduch, palivo se vstřikuje přímo do válce. Holt se třeba po 200Tkm + budou muset vyčistit, ale s tm si nelam hlavu. Jejich znečištění po 100tkm si můžeš najít ve SM kde kuchali fabii nebo rapida či co to bylo, tam je to vidět... Za mě Jozka Cevela z Hodonina, podle myho jeden z nejlepsich na moravě. Černá je zlo, něco o tom vím :D ale když se zadaří :) https://martinaudia3.rajce.idnes.cz/Skoda_Octavia_III_RS_../#P1530960.jpg Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 1. Únor 2020 Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 Uplnej zaklad je jak tu padlo zahratej motor, resp. olej. Ukaztel teploty sice ukazuje provozni teplotu, ale olej v ten moment nema ani 50, takze doporucuju mit na ocich stale teplotu oleje a teprve od 80 muzes trochu slapat na plyn, do te doby opatrne. Dalsi vec je omezit pocet jizd, kdy se olej vubec nedostane na provozni teplotu, zadny priskoky do obchodu pro rohliky a tak. Start neohratyho motoru zpusobuje cca 8x vetsi opotrebeni nez u zahratyho. Idealni je co nejrychleji natocit na tachomtru 1500km, kdy si vsechno seda a citlivost na zachazeni je nejvyssi. Ja uz jsem mel 3x novy auto a vzdy jsem tohle dodrzoval a nikdy nebyl s motorem problem a nikdy jsem mezi vymenou nedolival ani kapku. Za 14 dnu budu vyzvedavat dalsi auto a budu se toho drzet. Jako palivu doporucuju Efectu 95 od Benziny. Driv jsem bral jedine Optimal 95 od EuroOil, ale po tydeni odstavce auta potom cukal, presel jsem k Benzine a nikdy ani naznak skubnuti, oni davaji taky VIF. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guf Vloženo 1. Únor 2020 Autor Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 před 22 minutami, headerTDI napsal: Za mě Jozka Cevela z Hodonina, podle myho jeden z nejlepsich na moravě. Černá je zlo, něco o tom vím :D ale když se zadaří :) https://martinaudia3.rajce.idnes.cz/Skoda_Octavia_III_RS_../#P1530960.jpg Pěkné RSko, černá magická perleť, že? Mám tu stejnou. Neměl jsem moc na výběr, zbyla na mě tak snad to nebude s údržbou hrůza. Moje první černé auto... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guf Vloženo 1. Únor 2020 Autor Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 před 8 minutami, vormen napsal: Uplnej zaklad je jak tu padlo zahratej motor, resp. olej. Ukaztel teploty sice ukazuje provozni teplotu, ale olej v ten moment nema ani 50, takze doporucuju mit na ocich stale teplotu oleje a teprve od 80 muzes trochu slapat na plyn, do te doby opatrne. Dalsi vec je omezit pocet jizd, kdy se olej vubec nedostane na provozni teplotu, zadny priskoky do obchodu pro rohliky a tak. Start neohratyho motoru zpusobuje cca 8x vetsi opotrebeni nez u zahratyho. Idealni je co nejrychleji natocit na tachomtru 1500km, kdy si vsechno seda a citlivost na zachazeni je nejvyssi. Ja uz jsem mel 3x novy auto a vzdy jsem tohle dodrzoval a nikdy nebyl s motorem problem a nikdy jsem mezi vymenou nedolival ani kapku. Za 14 dnu budu vyzvedavat dalsi auto a budu se toho drzet. Jako palivu doporucuju Efectu 95 od Benziny. Driv jsem bral jedine Optimal 95 od EuroOil, ale po tydeni odstavce auta potom cukal, presel jsem k Benzine a nikdy ani naznak skubnuti, oni davaji taky VIF. Omlouvám se za hloupý dotaz, ale kde zjistím tu teplotu oleje? Dá se to najít někde v infotaimentu vozu? Má stará O2 to neměla... Jinak benzin budu brát od Benziny, jsem tak zvyklý a občas neberu i jinde. Trošku se bojím toho denního provozu na dálnici. Skoro okamžitě najedu na dálnici (asi 3 km od domu) a pak pálím 40 km do hokny. To asi nebude pro ten motor moc optimální - s takovou se snad nezahřeje a bude kamarád s karbonovymi usazeninami ne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 1. Únor 2020 Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 (editace) Jojo barva sedi, černá je hezká ale musí bejt čistá, pro někoho kdo to chce jenom jako prostředek na transport nejhorší barva no. Ale zase na druhou stranu, přes léto když je na tom ochrana jenom oplach demi vodou a sušení a jednou za měsíc šampon ;) Přesně tak, na palubním PC máš teplotu oleje, stejně jako spotřebu. S tou dálncií nevídím problem, jen tam nesmíš jet kilo třicet na dvojku :DD Nevidím důvod proč by se to za 40Km nezahřálo, to není lodní motor :D Editováno: 1. Únor 2020, autor: headerTDI Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 1. Únor 2020 Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 Jak tu padlo, teplota oleje je na maxidotu, ta dalnice nebude problem, akorat bych to drzel kolem 2tis. otacek nez se to ohreje. Ja mam dalnici asi 10 km a najizdim na ni s teplotou oleje kolem 70 a pak proste jedu asi stovkou nez to vyleze nahoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guf Vloženo 1. Únor 2020 Autor Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 (editace) před 6 minutami, vormen napsal: Jak tu padlo, teplota oleje je na maxidotu, ta dalnice nebude problem, akorat bych to drzel kolem 2tis. otacek nez se to ohreje. Ja mam dalnici asi 10 km a najizdim na ni s teplotou oleje kolem 70 a pak proste jedu asi stovkou nez to vyleze nahoru. Super, tak pokud je to opravdu tak, tak s tím nebude problém. U Rohlenky to rozpálím (nebo spis do někoho napálím). Ja Maxidot doteď neměl a hodně se na něj těším. Ještě bych se chtěl zeptat. Auto je komplet v černé z výroby - maska, rámeček masky, těsnění kolem oken... Ještě 100% nevím, ale máte nějaké zkušenosti s dokoupením dekoračních chromových (nerezových) lišt kolem bočních oken? Třeba tohle: https://www.tuning-chrom.cz/nerez-okenni-listy-Skoda-octavia-iii-sedan-p-6029.html Hlavně aby to drželo, nedělaly se tam na tom časem nějaké fleky a taky v nejhorším to šlo sundat bez poškození podkladu? (Nebo se na to vykašlat a nechat to v černé všechno). Editováno: 1. Únor 2020, autor: Guf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 1. Únor 2020 Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 A proč sis nedal chrompaket?Tohle řešení nedoporučuji, už sám výrobce měl problém uhlídat že začátku kvalitu chrompaketu u dodavatelů, tohle se fakt nehodí, to si spíš tu jednolitost rozbij nějakou linkou z fólie nebo tak něco.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guf Vloženo 1. Únor 2020 Autor Sdílet Vloženo 1. Únor 2020 Chrompaket jsem si nedal, protože se jedná o skladový vůz (navíc patřím mezi těch cca 30% nešťastníků = soukromých vlastníků). Byla to prostě dobrá nabídka a možnost vyměnit 12 let staré auto. Tak na ty linky kašlu, maximálně vy šla dat linka mezi přední mlhovky. Ale víc parády udělají 17” nebo 18” kola. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 2. Únor 2020 Sdílet Vloženo 2. Únor 2020 Ja tomu rozumím, mám to stejně. Jako samozřejmě kola dělají auto, ty prvky pohrebbaku se dají rozbít třeba fólií na zrcátka, na ten zkurvenej plast co je na dveřích na B sloupku ten je stejně hned poškrábanej a nic s tím neuděláš.Musíš to brát tak, že to tvoje auto, koukat se na něj budeš ty, takže si ho udělej pro dle svého gusta [emoji106] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 2. Únor 2020 Sdílet Vloženo 2. Únor 2020 před 17 hodinami, Guf napsal: Trošku se bojím toho denního provozu na dálnici. Skoro okamžitě najedu na dálnici (asi 3 km od domu) a pak pálím 40 km do hokny. To asi nebude pro ten motor moc optimální - s takovou se snad nezahřeje a bude kamarád s karbonovymi usazeninami ne? Jo jo, zajíždě auto na dálnici by se mně taky moc nelíbilo. Stejné otáčky motoru, neřadí se, nebrzdí se ...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Guf Vloženo 2. Únor 2020 Autor Sdílet Vloženo 2. Únor 2020 před 8 hodinami, headerTDI napsal: Ja tomu rozumím, mám to stejně. Jako samozřejmě kola dělají auto, ty prvky pohrebbaku se dají rozbít třeba fólií na zrcátka, na ten zkurvenej plast co je na dveřích na B sloupku ten je stejně hned poškrábanej a nic s tím neuděláš. Musíš to brát tak, že to tvoje auto, koukat se na něj budeš ty, takže si ho udělej pro dle svého gusta Ty fólie - nemám s tím vůbec zkušenost, co všechno se s nimi dá dělat a kdo to aplikuje? Jako uvidím, potřeboval bych nějakou inspiraci, abych věděl do jakých úprav a jestli se vůbec pustit. Jinak s tím zajížděním si asi udělám víkendový výlet... abych to pořádně projel v různých režimech provozu a hotovo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 2. Únor 2020 Sdílet Vloženo 2. Únor 2020 Všechno, od písmenek, znaků, kol, oken, až poc celý auto ;). Jsou na to firmy které to dělají, někdo si koupí folii a dělá si to doma sám;) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 10. Únor 2020 Sdílet Vloženo 10. Únor 2020 1. Střídat kvalty, nenechat zlenivět. První jízda je nejpodstatnější, ale asi se nepodaří/nepodařila dál než k první benzínce... Aditivovat teď netřeba, ale radši koupit něco, kde je míň biosračky. Jezdit, netočit to monotónně, netahat přívěs. Aditivum bude dobře sloužit na zlepšení mazivosti, a to i oleje. Oil, pokud možno, změnit na pevný interval a nějakou VW 504.00 nebo líp VW 502.00 (poslední norma pro pevný interval, čili např. 5w40). 2. 5tkm OK, pak 15tkm very OK... 3. Možná, osobně plánuju folie. Nástřik dutin už jsem asi provařil, ale nechce se mi česat půl auta - kryty atd. 4. Navštívil bych některého z "SW masterů", aleří umějí s diagnostikou a nechal si upravit, co je potřeba, hlavně eliminovat rekuperaci, ynteligentní nabíjení, S/S. Dochlazování - volně dojet na parkoviště, minutku počkat. Přesně, jak psáno, teplotu hlídat podle oleje, ne podle fake ručičky. Nesrat na intervaly brzdovky, chladicí, převoďáku... No a jak zajet brzdy...? Hlídej si tlak v pneu. Radši o cosi víc, jak 1,8bar atd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 10. Únor 2020 Sdílet Vloženo 10. Únor 2020 (editace) @bouchy bod 2 to lepsi bude 1500 km a vymena oleja pak 15000km. Myslim ze 504.00 bude dobry olej. Nevim presne jak to je v octavich, ale u fabie kdyz nastavis pevny interval (15000 km/1rok) to nemas v maxiku teploty oleja. Teplotu oleje je jen u Longlife (30000 km / 2 roky) 3. Lepsi jsou folie . Folie chrani dokonce i pred kaminkem. Pravdou je ze folie jsou dost drahe, ale to stoji za to. 4. Nejrychej odpoj SS a jine teho druhu sracky Benzin doporucuji premiovy popr. maxxmotion, v-power racing , 100 evo od mola. Ja stale jezdim na stofce a nemam problemua pri vetsim zrychlenim vuz jde lip nez na obycejne benzine. Tehdy citis tohle srdce ? Editováno: 10. Únor 2020, autor: TOMUS 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
michal.vrbka Vloženo 10. Únor 2020 Sdílet Vloženo 10. Únor 2020 Jinak chrompaket nemáš, protože tam je paket sport, nebo jak se to jmenuje. Ten má: - četný rámeček - černé obložení oken (guma) - spoiler na kufru - možná míš černý interiér (strop) - černá zpětná zrcátka (máš černý auto, tak to nepoznáš) :-) Já to mám také v paketu dynamic ke stylu, kde jsou ještě RS sedačky v látce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bouchy Vloženo 11. Únor 2020 Sdílet Vloženo 11. Únor 2020 Nějak nechápu, proč by u pevného intervalu neměla být teplota oleje...? Mohl by to někdo potvrdit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
headerTDI Vloženo 11. Únor 2020 Sdílet Vloženo 11. Únor 2020 Mám OIII TSI RS CHHA, pevný interval a samozřejmě teplota oleje tam je. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 11. Únor 2020 Sdílet Vloženo 11. Únor 2020 On TOMUS dost často plácá nesmysly, protože nemá správné informace a motají se mu jednotlivé modely škodovek mezi sebou. Toto se totiž stávalo u některých starších aut (typicky u některých FII FL anebo i některé OII FL), kdy servis překódoval flexibilní servisní interval na pevný a teplota oleje u některých aut zmizela z maxidotu. U OIII jsem o tom nikdy neslyšel. Měl jsem to takto překódováno na OII FL a mám to i teď na OIII a nikdy jsem se zobrazením teploty oleje neměl sebemenší problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Josef177 Vloženo 26. Únor 2020 Sdílet Vloženo 26. Únor 2020 V 11. 2. 2020 na 21:11, Pawouk napsal: On TOMUS dost často plácá nesmysly, protože nemá správné informace a motají se mu jednotlivé modely škodovek mezi sebou. Toto se totiž stávalo u některých starších aut (typicky u některých FII FL anebo i některé OII FL), kdy servis překódoval flexibilní servisní interval na pevný a teplota oleje u některých aut zmizela z maxidotu. U OIII jsem o tom nikdy neslyšel. Měl jsem to takto překódováno na OII FL a mám to i teď na OIII a nikdy jsem se zobrazením teploty oleje neměl sebemenší problém. Tak u mé OIIi prvních tisíc Km ukazoval teplotu oleje a najednou teplota zmizela a nahradila ho digitální rychloměr.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Twisted Vloženo 26. Únor 2020 Sdílet Vloženo 26. Únor 2020 V 10. 2. 2020 na 18:41, bouchy napsal: Oil, pokud možno, změnit na pevný interval a nějakou VW 504.00 nebo líp VW 502.00 (poslední norma pro pevný interval, čili např. 5w40). Pokud má GPF, tak 502 určitě ne. Osobně bych bez ohledu na filtr zůstal u 504.00. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.