Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj, ma niekto skusenosti, alebo pouziva nejaky DPF cleaner?

Jazdim casto kratke trasy a mam obavy o stav DPF, naposledy mi vyhodilo kontrolku, isiel som to prebehnut a bolo to OK, ale vzhladom k tomu ze jazdim tie kratke trasy, casto sa stava ze pravdepodobne zacne regeneracia, ked vypinam motor.

Myslite ze by DPF cleaner aspon ciastocne setril takto namahany DPF filter?

Vloženo (editace)

Tak krátké trasy nejsou zrovna ideální, ale pokud jsou v pořádku vstřiky a čerpadlo, neviděl bych v tom problém.

Je potřeba se naučit poznávat, kdy probíhá regenerace a nechat ji celou dokončit. To je za mě No.1. Občas trochu tzv vypálit saze tím, že ten motor trošku protáhneš a vytočíš.

Pak vidím rozdíl v tom, že auto vypaluje někdy v 500 km a někdy až v 700 km. Krátké vs dlouhé trasy.

Jezdím taky často krátké trasy a občas to někam protáhnu. A nemám problém.

Sleduju množství sazí a ujeté km od poslední regenerace. A když vidím, že se blíží vypalování, protáhnu to kousek dál a vypalování nechám celé dokončit.

Nebál bych se toho. Na firemní dvojkové fábii mám nalítáno přes 270 000km a filtr moc neřeším. A stále funguje.

Editováno: , autor: AdoksS
Vloženo

Asi na to jsou různé krabičky do OBD, ale vystoupení z nastartovaného auta a pozorování jestli se točí delší dobu ventilátor, je nejjistější...pak to někam projet, nejlíp na vyšší otáčky.

Vloženo

Volnobezne otacky su vyssie aj v zime rano ked este nie je zohriaty motor, ale zaujalo ma upozornenie v menu auta na infotainmente- este som si to zatial nevsimol, skusim to sledovat, cize musis tam mat prepnute menu CAR ?

Vloženo (editace)

Když je motor v zimě studený, tak to jistě není regenerace. Je to někde v tom Stav, souvisí to se start-stopem, je tam uvedeno nutný běh motoru. Tzn. Otáčky okolo 1000 a tato hláška = regenerace. 

Samozřejmě tam ta hláška může být i jen pro chod klimatizace. 

Editováno: , autor: Stanson
Vloženo

Než jsem pořídil polarfis, tak jsem to sledoval jako věčina uživatelů tady.

Regenerace zapíná až při zahřátém motoru, kdy jsou otáčky cca na 1000 a v menu CAR pod stavem vozidla je hláška nutný běh motoru.

Motor má tak trochu nepravidelný chod. Jinak to bohužel poznat nejde.

Já jsem ještě dělal to, že po každé regeneraci jsem si vynuloval stav km v PP a vím, že regenerace na mém SIII probíhá při cca 720 Km.

Tak jsem to hlídal i podle ujetých km.

 

Vloženo (editace)

Zdar,

já to poznám podle toho, že po silnici v obci za normálního stavu při rychlosti 55 km/h se motor plouží v otáčkách 1000 - 1100 na pětku, ale když běží regenerace, tak otáčky ve stejných podmínkách vyskočí na 1900 a jede se na trojku. Abych měl přehled o stavu, pořídil jsem si aplikaci VAG DPF za 129 Kč (ale je i spousta jiných).

1582381072_Beznzvu.thumb.jpg.940ce8ac22d0e4b83e195147a0520375.jpg 

Editováno: , autor: Mira96
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Vloženo

...OBD adapter uz je na ceste, este sa to pokusim odsledovat aj na chovani motora, som zvedavy ci tam bude ta hlaska v menu "stav vozidla vozidla" pri prebiehajucej regeneracii. V kazdom pripade vdaka za vsetky rady a podnety.

Vloženo (editace)

DPF jako takový se přeci čistí úplně sám a nepotřebuje k tomu žádné přípravky. Životnost filtru je dána v drtivé většině případů stylem jízdy. Pokud člověk motor podtáčí, filtr dostává zabrat - stejně tak jako další komponenty auta. Nelejte do aut takový hovadiny, nejezděte dle palubního počítače a máte vyhráno. ;)

  

V 20. 5. 2020 na 18:28, AdoksS napsal:

Nebál bych se toho. Na firemní dvojkové fábii mám nalítáno přes 270 000km a filtr moc neřeším. A stále funguje.

Filtry vydrží klidně 400 tisíc kilometrů. Zrovna z DPF se dělá úplně zbytečný strašák.

Editováno: , autor: Sabiza
Vloženo

Zdravím, mám OIIFL bez start stopu a v menu stav vozidla jsem bohužel toto nikdy neviděl. Dá se to opravdu rozumně vyčíst přes obd adaptér ? Co jsem doposud viděl, tak veškeré obd hračky, co se spouštěly přes aplikaci Torque atd. měly jen nezajímavé informace. je mi jasné, že detailní info o dpf a vstřikách se dozvím pouze přes VAG a to je jiná liga za jiné peníze. Pokud by byla jednoduchá apka do mobilu přes obd bluetooth, která by pouze cinkla upozorněním, nebo měla info kolik km zbývá do další periodické regenerace, tak by to bylo super...

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Ahoj, dnes som si to vsimol, zdalo sa mi ze ide regeneracia, ventilator, vyssie otacky atd...., prepol som infotainment do informacii o vozidle-stav start-stop a tam to bolo uvedene ze je nutne aby bezal motor. 

Nechapem preco to nedali tak aby takato hlaska vyskakovala na PP bez toho ze to musim niekde hladat v menu infotainmentu (napriklad ako vyskakuje ze aktivujte start-stop.) 

Vloženo

Taky už tam mohli hodit kontrolku probíhající regenerace. Když přijedu do garáže s hučícím ventilátorem, tak se hned otáčím, zapínám apku na telefonu a vyrážím na projížďku. 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Nabízím modul, který signalizuje probíhající vypalování, také ukazuje aktuální stav. Jen se zapojí do diagnostické zásuvky a nikde nezavazí. Nemusí se nic zapínat, bez použití mobilu. Více info do zprávy.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Ahojte mam superb3 140kw 4x4 DSG6 s adeblue a chcem sa opytat ci ma niekto skúsenosti s cisticom od pro tec dpf?

Mozem ho ako preventívne používať ?mam 201 000km najazdené a stav dpf je 68%.Dakujem 

  • o 2 týdny později...
Vloženo

Zdravím, takže jestli tomu dobře rozumím, takže když jsem dnes ráno přijel do práce, cca po 25km jízdy, - 11 stupňů a běžel ventilátor, otáčky na volnoběh 1000/min, tak běžela regenerace? Už se mi to stalo víckrát a vždy se divil proč běží větrák nebo proč jsou ty otáčky na volnoběh najednou vyšší. Jaká nejlepší ráda, když zjistím, že běží? Pokračovat v jízdě a trochu ho projet? Lze to nějak zjistit, kdy nebo za jak dlouho bude regenerovat? Moc děkuji za všechny vaše poznatky a rady. Tomáš

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...