Srpen 6, 20205 r To jsou cenné upřesňující fundované info a díky za ně. Taky jsem se bavil při čtení pohádek že i u starších modelů typicky O1 že je nutná extra výbava (brzdy, altík, chlazení a dokonce jiná převodovka!). Pro nás hobby vlekaře není třeba i když já mám i sk. B+E a za 20 let ji nevyužil.
Srpen 6, 20205 r Je otázka, jak si ty pohádky potom vyhodnotí při případném požadavku na záruku v ŠA servisu.Proto sháním informace a zatím jsou rozporuplné....
Srpen 6, 20205 r Jaca: Jak budete u prodejce, tak se poptejte na produktový list. Týká se to opravdu jen mřížky. Je to bráno jako součást chladícího systému, takže pokud Vám říká, že se mění chladící systém, má v zásadě pravdu :-). Jawores: posílám, co se za co mění. Vše záleží na tom, jak moc vůz budete zatěžovat. Pokud pojedete s plně naloženým autem nějakou větší vzdálenost, tak je to na zváženou. Je to sice párkrát do roka, ale pokud něco zrovna odejde v motoru ( a nemusí to být tím chlazením), tak jsme zase u té záruky...
Srpen 6, 20205 r Autor Záleží co pak půjdeš reklamovat, já jsem ze záruk vyléčený pokaždé co jsem šel reklamovat něco na golfy nebo škodu vždy se z toho vykecali že se na to záruka nevztahuje takže mám na parku celé zaruky
Srpen 6, 20205 r před 1 hodinou, Jaca napsal: Je otázka, jak si ty pohádky potom vyhodnotí při případném požadavku na záruku v ŠA servisu.Proto sháním informace a zatím jsou rozporuplné.... ŠA nebude pochopitelně podporovat "nezávislou" montáž z principu a bude se jen vyviňovat z možných problémů.
Srpen 6, 20205 r před 3 minutami, ben06 napsal: ŠA nebude pochopitelně podporovat "nezávislou" montáž z principu a bude se jen vyviňovat z možných problémů. Ono není se čemu divit. Pokud Vám tam někdo v garáži plácne tažný, tak nenese žádnou zodpovědnost za možné důsledky s tím spojené. V garáži nainstalují tažné klidně i na to CNG, ale to, že je to K.O. kritérium pro crash zezadu řešit nebudou (ani to nevědí), protože s nimi se soudit nikdo nebude... :-) Vliv na výsledek nárazu zezadu má i tvar samotného železa. O nárocích na samotné sváry nemluvě...
Srpen 6, 20205 r před 4 hodinami, Michi07 napsal: Jaca: Jak budete u prodejce, tak se poptejte na produktový list. Týká se to opravdu jen mřížky. Je to bráno jako součást chladícího systému, takže pokud Vám říká, že se mění chladící systém, má v zásadě pravdu :-). Jawores: posílám, co se za co mění. Vše záleží na tom, jak moc vůz budete zatěžovat. Pokud pojedete s plně naloženým autem nějakou větší vzdálenost, tak je to na zváženou. Je to sice párkrát do roka, ale pokud něco zrovna odejde v motoru ( a nemusí to být tím chlazením), tak jsme zase u té záruky... Ale tyto masky nejsou z Kamiqa, ale si bude rozdíl v průchodu vzduchu s tažným nebo bez, což foto pro představu ukazuje. I když, koukal jsem na našeho Kamiqa, tak v případě, že tam ty clonky nebudou, tak se změní průtok o nula nula prd. :-) Pokud bych nejel s karavanem s váhou na hranici limitu tažného do Chorvatska nebo kamkoliv, tak bych to na tahání kárky asi vůbec neřešil.
Srpen 6, 20205 r Autor Masky sice s kamiqa nejsou ale podstata věci je tím vysvětlena, u mého naftového kamiqa je průchod vzduchu malý ale všechny benziny mají tu mřížku která je komplet otevřená.
Srpen 6, 20205 r Je potřeba si uvědomit jednu věc.Pokud budu TZ používat jen občas s vozíkem na stěhování,odvoz bordelu a podobně nebo pro nosič na kola,není potřeba dávat chladič,baterii a podobně,tohle se dává za předpokladů,že budete tahat obytný přívěs.
Leden 27, 20223 r Ahojte, podelím sa o moje skúsenosti , či dôvodmi, prečo takáto voľba a tiež poprosím o info ohľadne zahraničia /teda za hranicami Slovenska /. Keď som si v roku 2020 konfiguroval nového Kamiqa uvažoval som aj o ťažnom zariadení. Boli v ponuke, ale iba tie elektrické , ktoré stáli a stoja viac ako 945 € /dnes/ . Preto som si aspoň nakonfiguroval predprípravu na ťažné viz. na stránkach Škodovky. Teraz je u mňa opäť čas na realizáciou ťažného, kedy za Kamiqom budem ťahať brzdený jednotonový príves, na ktorom si vozím traktorík, dnes kosačku do svahu. Preto som sa pozrel na stránku Škodovky, kde pre Kamiqa v časti E-shop, vonkajšia výbava a je možné ho zakúpiť za 168,84 EUR - neodnímateľné ťažné zariadenie, ktoré je špeciálne konštruované pre model KAMIQ. Zatiaľ mi v servise Škoda nenacenili celkovú cenu vrátane montáže a samotného dielu a ďalšej dovýbavy , v mojom prípade kabeláž a kryt pre uchytenie riadiacej jednotky. Dám vedieť. Možno je sporné, prečo pevné ťažné a nie odnímateľné? Nuž po štúdiu podmienok na Slovensku toto zariadenie nie je potrebné dávať dolu, ak neťahám príves. Tu sa chcem popýtať ako je to v zahraničí, predovšetkým v Česku a Rakúsku, resp. Poľsku. Vďaka za informácie, na nete je to všakovaké a info sú zavádzajúce. Samozrejme hovorím o prevádzke s pevným ťažným na aute bez prívesu a podmienky v tom , ktorom štáte.
Leden 27, 20223 r U nás bylo, pokud je napevno, tak se nemusí sundávat, ale koule nemá zakrývat SPZ, což kolikrát co vídávám se moc neřeší. Pokud je sundávací, tak by mělo být sundané.
Květen 26, 20232 r V 5. 8. 2020 na 17:32, Jawores napsal: 1250kg na 1.6tdi Ahoj, stejné i 1,5TSI, 1250 kg bržděný, 630 kg nebržděný
Červen 24, 20241 r Přemýšlím nad koupí kamiqa. Jak je to s dodatečnou montáží tažnýho? Když bych neměl zaplacenou ani tu přípravu TZ, tak je asi důležité co bude v techničáku? Jak to je teď? Děkuji
Červen 24, 20241 r U zvažovaného vozu si nech předložit VTP. Jak je tam 0/0, pryč od toho. Ještě by mě zajímalo, které modely jsou tímto nesmyslem postiženy a jestli záleží např. na motorizaci... "litr" pouze s přípravou, silnější kubatury bez nutné přípravy, aby neměly 0/0?
Červen 24, 20241 r Na motorizaci v podstatě vůbec nezáleží. Nejpodstatnější věc je, že u aut bez přípravy na TZ nejsou výztužené podélníky karoserie, kam se TZ ukotvuje a došlo by vlivem "dejchání" TZ při akceleraci a deceleraci k rozlámání karoserie. Tak je to alespoň u skupiny Škoda. Pak je tam ještě výkonnější chladič, alternátor, bývají i brzdy ,pérování a nějaké jiné detaily. Nejpodstatnější jsou ale ty výztužené podélníky. Ale u většiny aut, jde tažné zařízení přesto namontovat, ale pouze jako držák např. nosiče, třeba jízdních kol. Naprosto totožné TZ, které se odlišuje pouze harmonizačním kódem. To znamená, že se na to může pověsit nosič kol, ale nesmí se s tím nic tahat..... Na první pohled nezjistitelné, při kontrole, pokud za tím bude vlek, tak je to jízda vozidlem, které nemá schválení k provozu se všemi důsledky. Ten harmonizační kód je zapsaný v dokladech k vozidlu (malém techničáku nebo jak se to teď jmenuje). Upraveno Červen 24, 20241 r od 153624
Červen 24, 20241 r V březnu jsem objednával Kamiqa a chtěl jsem přípravu pro TZ kvůli případné instalaci později. Tady máš screen z COC listu. Pokud tam nebudou zapsané hmotnosti, počítám že TZ je pouze na nosič kol ... stejné hodnoty mám v TP.
Červen 24, 20241 r Děkuji za info, když se zeptám u prodejce, tak řekne dejte si přípravu a máte klid...
Červen 25, 20241 r před 22 hodinami, 153624 napsal: Na motorizaci v podstatě vůbec nezáleží. Nejpodstatnější věc je, že u aut bez přípravy na TZ nejsou výztužené podélníky karoserie, kam se TZ ukotvuje a došlo by vlivem "dejchání" TZ při akceleraci a deceleraci k rozlámání karoserie. Tak je to alespoň u skupiny Škoda. Pak je tam ještě výkonnější chladič, alternátor, bývají i brzdy ,pérování a nějaké jiné detaily. Nejpodstatnější jsou ale ty výztužené podélníky. Ale u většiny aut, jde tažné zařízení přesto namontovat, ale pouze jako držák např. nosiče, třeba jízdních kol. Naprosto totožné TZ, které se odlišuje pouze harmonizačním kódem. To znamená, že se na to může pověsit nosič kol, ale nesmí se s tím nic tahat..... Na první pohled nezjistitelné, při kontrole, pokud za tím bude vlek, tak je to jízda vozidlem, které nemá schválení k provozu se všemi důsledky. Ten harmonizační kód je zapsaný v dokladech k vozidlu (malém techničáku nebo jak se to teď jmenuje). nezavádzaj takýmito drístami , karoséria je furt rovnaká , nejde o nič iné ako o eko lobby bruselu v prípade origo ťažného alebo prípravy býva často iný akumulátor , alternátor , iné tlmiče , iné zadné ložiská napríklad , iná lambda sonda pri niektorých benzínoch , iné chladiče a ventilátory , odpadá žaluzia pred chladičom a kopa iných blbostí ktoré asi reálne bežný český človek nikdy nezistí kedže nebude ťahať karavan niekde na grossglockner
Červen 25, 20241 r Když to víš zcela určitě, tak Tě o tom nebudu přesvědčovat, ale schválně jsem nahlédl do výkresové dokumentace a statických a zejména dynamických výpočtů souvisejících s TZ a skutečně je ve výkresové dokumentaci, v zadní části podélných nosníků, zvláště v místech kotevních bodů TZ, zesílená konstrukce. Samozřejmě, že karoserie je stejná, jen ty podélníky v zadní části jsou zesílené. Třeba máš ale lepší informace, případně zkušenosti....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.