Přejít na obsah

Dodělání tažného zařízení


Jawores

Doporučené příspěvky

To jsou cenné upřesňující fundované info a díky za ně. Taky jsem se bavil při čtení pohádek že i u starších modelů typicky O1 že je nutná extra výbava (brzdy, altík, chlazení a dokonce jiná převodovka!). Pro nás hobby vlekaře není třeba i když já mám i sk. B+E a za 20 let ji nevyužil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jaca: Jak budete u prodejce, tak se poptejte na produktový list. Týká se to opravdu jen mřížky. Je to bráno jako součást chladícího systému, takže pokud Vám říká, že se mění chladící systém, má v zásadě pravdu :-).

Jawores: posílám, co se za co mění. Vše záleží na tom, jak moc vůz budete zatěžovat. Pokud pojedete s plně naloženým autem nějakou větší vzdálenost, tak je to na zváženou. Je to sice párkrát do roka, ale pokud něco zrovna odejde v motoru ( a nemusí to být tím chlazením), tak jsme zase u té záruky...

 

 

 

Mřížka otevřená.PNG

Mřížka uzavřená.PNG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Jaca napsal:

Je otázka, jak si ty pohádky potom vyhodnotí při případném požadavku na záruku v ŠA servisu.Proto sháním informace a zatím jsou rozporuplné....

ŠA nebude pochopitelně podporovat "nezávislou" montáž z principu a bude se jen vyviňovat z možných problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, ben06 napsal:

ŠA nebude pochopitelně podporovat "nezávislou" montáž z principu a bude se jen vyviňovat z možných problémů.

Ono není se čemu divit. Pokud Vám tam někdo v garáži plácne tažný, tak nenese žádnou zodpovědnost za možné důsledky s tím spojené.

V garáži nainstalují tažné klidně i na to CNG, ale to, že je to K.O. kritérium pro crash zezadu řešit nebudou (ani to nevědí), protože s nimi se soudit nikdo nebude... :-) Vliv na výsledek nárazu zezadu má i tvar samotného železa. O nárocích na samotné sváry nemluvě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, Michi07 napsal:

Jaca: Jak budete u prodejce, tak se poptejte na produktový list. Týká se to opravdu jen mřížky. Je to bráno jako součást chladícího systému, takže pokud Vám říká, že se mění chladící systém, má v zásadě pravdu :-).

Jawores: posílám, co se za co mění. Vše záleží na tom, jak moc vůz budete zatěžovat. Pokud pojedete s plně naloženým autem nějakou větší vzdálenost, tak je to na zváženou. Je to sice párkrát do roka, ale pokud něco zrovna odejde v motoru ( a nemusí to být tím chlazením), tak jsme zase u té záruky...

 

 

 

Mřížka otevřená.PNG

Mřížka uzavřená.PNG

 

Ale tyto masky nejsou z Kamiqa, ale si bude rozdíl v průchodu vzduchu s tažným nebo bez, což foto pro představu ukazuje.

I když, koukal jsem na našeho Kamiqa, tak v případě, že tam ty clonky nebudou, tak se změní průtok o nula nula prd. :-)

Pokud bych nejel s karavanem s váhou na hranici limitu tažného do Chorvatska nebo kamkoliv, tak bych to na tahání kárky asi vůbec neřešil.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je potřeba si uvědomit jednu věc.Pokud budu TZ používat jen občas  s vozíkem na stěhování,odvoz bordelu a podobně nebo pro nosič na kola,není potřeba dávat chladič,baterii a podobně,tohle se dává za předpokladů,že budete tahat obytný přívěs.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte, podelím sa o moje skúsenosti , či dôvodmi, prečo takáto voľba a tiež poprosím o info ohľadne zahraničia /teda za hranicami Slovenska /. Keď som si v roku 2020 konfiguroval nového Kamiqa uvažoval som aj o ťažnom zariadení. Boli v ponuke, ale iba tie elektrické , ktoré stáli a stoja viac ako 945 € /dnes/  . Preto som si aspoň nakonfiguroval predprípravu na ťažné viz. na stránkach Škodovky. Teraz je u mňa opäť čas na realizáciou ťažného, kedy za Kamiqom budem ťahať  brzdený jednotonový príves, na ktorom si vozím traktorík, dnes kosačku do svahu. Preto som sa pozrel na stránku Škodovky, kde pre Kamiqa v časti E-shop, vonkajšia výbava a  je možné ho zakúpiť za   168,84 EUR -  neodnímateľné ťažné zariadenie, ktoré je špeciálne konštruované pre model KAMIQ. Zatiaľ mi v servise Škoda nenacenili celkovú cenu vrátane montáže a samotného dielu a ďalšej dovýbavy  , v mojom prípade kabeláž a  kryt pre uchytenie riadiacej jednotky. Dám vedieť.

Možno je sporné, prečo pevné ťažné a nie odnímateľné? Nuž po štúdiu podmienok na Slovensku toto zariadenie nie je potrebné dávať dolu, ak neťahám príves. Tu sa chcem popýtať ako je to v zahraničí, predovšetkým v Česku a Rakúsku, resp. Poľsku. Vďaka za informácie, na nete je to všakovaké a info sú zavádzajúce. Samozrejme hovorím o prevádzke s  pevným ťažným na aute bez prívesu  a podmienky v tom , ktorom štáte.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...
  • Pawouk změnil název na Dodělání tažného zařízení

Na motorizaci v podstatě vůbec nezáleží. Nejpodstatnější věc je, že u aut bez přípravy na TZ nejsou výztužené podélníky karoserie, kam se TZ ukotvuje a došlo by vlivem "dejchání" TZ při akceleraci a deceleraci k rozlámání karoserie. Tak je to alespoň u skupiny Škoda. Pak je tam ještě výkonnější chladič, alternátor, bývají i brzdy ,pérování a nějaké jiné detaily.

Nejpodstatnější jsou ale ty výztužené podélníky.

Ale u většiny aut, jde tažné zařízení přesto namontovat, ale pouze jako držák např. nosiče, třeba jízdních kol.

Naprosto totožné TZ, které se odlišuje pouze harmonizačním kódem. To znamená, že se na to může pověsit nosič kol, ale nesmí se s tím nic tahat..... Na první pohled nezjistitelné, při kontrole, pokud za tím bude vlek, tak je to jízda vozidlem, které nemá schválení k provozu se všemi důsledky.

Ten harmonizační kód je zapsaný v dokladech k vozidlu (malém techničáku nebo jak se to teď jmenuje).

Editováno: , autor: 153624
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, 153624 napsal:

Na motorizaci v podstatě vůbec nezáleží. Nejpodstatnější věc je, že u aut bez přípravy na TZ nejsou výztužené podélníky karoserie, kam se TZ ukotvuje a došlo by vlivem "dejchání" TZ při akceleraci a deceleraci k rozlámání karoserie. Tak je to alespoň u skupiny Škoda. Pak je tam ještě výkonnější chladič, alternátor, bývají i brzdy ,pérování a nějaké jiné detaily.

Nejpodstatnější jsou ale ty výztužené podélníky.

Ale u většiny aut, jde tažné zařízení přesto namontovat, ale pouze jako držák např. nosiče, třeba jízdních kol.

Naprosto totožné TZ, které se odlišuje pouze harmonizačním kódem. To znamená, že se na to může pověsit nosič kol, ale nesmí se s tím nic tahat..... Na první pohled nezjistitelné, při kontrole, pokud za tím bude vlek, tak je to jízda vozidlem, které nemá schválení k provozu se všemi důsledky.

Ten harmonizační kód je zapsaný v dokladech k vozidlu (malém techničáku nebo jak se to teď jmenuje).

nezavádzaj takýmito drístami , karoséria je furt rovnaká , nejde o nič iné ako o eko lobby bruselu 

v prípade origo ťažného alebo prípravy býva často iný akumulátor , alternátor , iné tlmiče , iné zadné ložiská napríklad , iná lambda sonda pri niektorých benzínoch , iné chladiče a ventilátory , odpadá žaluzia pred chladičom a kopa iných blbostí ktoré asi reálne bežný český človek nikdy nezistí kedže nebude ťahať karavan niekde na grossglockner 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to víš zcela určitě, tak Tě o tom nebudu přesvědčovat, ale schválně jsem nahlédl do výkresové dokumentace a statických a zejména dynamických výpočtů souvisejících s TZ a skutečně je ve výkresové dokumentaci, v zadní části podélných nosníků, zvláště v místech kotevních bodů TZ, zesílená konstrukce. Samozřejmě, že karoserie je stejná, jen ty podélníky v zadní části jsou zesílené.

Třeba máš ale lepší informace, případně zkušenosti....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...