Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Co myslíte, geometrie ? Měnil jsem si kotouče a všiml si toho... je to na levém předním kole na vnitřní části. Druhé kolo se jeví být ok. Mám DCC.... auto nebourané, jen tedy asi před rokem promazávali silentbloky v ramenech kvůli vrzání.

 

obrazek.thumb.png.663814977b9607c1c8ce0cb4eaf74ef8.png  obrazek.thumb.png.ce5f461618ca76ae649d56ee0fc8ac2a.png

 

 

 

Vloženo

Tlaky pneu máš v pořádku? Bok je sjetý mnohem více než prostředek, takže nízký tlak.

Kdyby tohle udělala geometrie, tak to bys musel vidět okem, že je to kolo nakloněný. Možná výrobní vada pneu...

Vloženo

Díky všem za reakci, tlaky jsou v pořádku (2,3 bar) a ano, vypadá to, že to na té hraně běžně nesedí, takže se tak děje zřejmě v zatáčkách... někdo se mne ptal, jestli jsem nejel na okruhu - ne, nejel :-) Zcela náhodou jsem teď ale řešil pokles tlaku v levé zadní z 2,3 na 1,7 - nevím jak dlouho jsem s tím jezdil. Že by to mohlo mít vliv ?

Popř. mám to s ohledem na měkký běhoun raději fouknout na víc ?

 

Jinak pneu je opravdu Pirelli Cinturato 235 / 45 R18 94W , dělá to zdá se jen jedna... navíc mám je od konce roku 2016, takže pokud by to byl dlouhodobý problém s pneu, už by byla po smrti.

 

Takže aktuálně nemám jak jinak než požádat o kontrolu geo.

 

Přední pohled LP

obrazek.thumb.png.cca7f791171d1251090c9ffb3e689464.png

 

Zadní pohled LP

obrazek.thumb.png.1b7dfca20b15491379a74413cba201b2.png

Vloženo

Geometrii by ani neměli udělat, pokud vidí, jak je jedna pneu ometená (90% jich vezme prachy, pošťourá a víc je nezajímá...) - na to mají solidnější servisy certifikovanou sadu pneu, které jsou sjeté naprosto pravidelně - no při počtu druhů aut a disků asi chápeš, kolik by jich museli mít (někteří mají, nebo se to pučuje). Takže bych dal aspoň zimní (pokud máš a v dobrém/lepším stavu), nafoukat na správnou hodnotu +0,1 a jít na geo. Další lepší servisy umějí pneu upravit na správnou ovalitu a ojetí (zatím jsem neviděl, ale u TIR se to občas dělá) a v republice je několik servisů, které dělají test uniformity, což je vyvážení s točícími se pneu na autě na válcích. Když je řeč o vyvážení - to by se taky mělo udělat. Přesně, co ukazuješ na foto, jsem měl na FII s Bridgestonem (sjetý do A), jinak super guma, druhá sada toto nedělá, popochpitelně ani zimáky. Tam to bylo vyložený nesednutí geo novýho auta a pneu, jehož technologii neznám, ale skoro to vypadalo na dvě směsi (nevím, jestli to není moje halucinace, ale all season pneu se tak prý dělaj - z každý trysky lehce jiná směs záběr/stabilita...). Tady bych zavčasu doporučil prohodit Inside za Outside (ok, není to košer, ale co.)

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Zdravím, když jsem nedávno přezouval na zimu, tak si mě zavolal mechanik a ukázal stejný problém na předních pneu- stejné pneu i rozměr. Akorát že já měl jednu pneu sjetou právě ze vnitř až na dráty, prý jsem byl už druhý superb se stejným problémem. Ještě chci říct, že mi cca 14 dní před výměnou vyskočila hláška na ifotainmentu, že mám nechat zkorolovat tlaky ve všech 4 pneu.

Vloženo

Ta guma je na vyhození. Dal bych dobré gumy a jel na geometrii. 

 

Po tom promazání puků, nalisovali Ti je zpět správně, nebo neroztrhli ten puk u tohoto kola? Zkontroluj si to. 

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tak mám stejný problém, akorát na obou předních pneu.. vůbec jsem o tom nevěděl, dokud mi nevyskočila kontrola tlaku v pneumatikách v německu na dálnici 500km od domu. Než jsem zastavil tak P P kolo prázdné. Šok přišel ve chvíli kdy jsem zjistil, že levé přední kolo je taky na drátech a já mám jen jednu rezervu, takže jsem ho přehodil se zadní a domů těch 500km dokulhal potom co mi pojišťovna řekla odtah 20 000kč. Pirreli P7, nicméně na geometrii jsem se raději objednal

9A07691F-01BE-4398-BA78-06E11619CC39.jpeg

Vloženo

V sekcii O3 sa riešilo niečo podobné, akurát mal dotyčný orvané zvnútra všetky 4 pneu a boli to Dunlopy tuším (presný typ si narýchlo nespomeniem takto od boku)... 

Vloženo
Před hodinou, Maaarty92 napsal:

Tak mám stejný problém, akorát na obou předních pneu.. vůbec jsem o tom nevěděl, dokud mi nevyskočila kontrola tlaku v pneumatikách v německu na dálnici 500km od domu. Než jsem zastavil tak P P kolo prázdné. Šok přišel ve chvíli kdy jsem zjistil, že levé přední kolo je taky na drátech a já mám jen jednu rezervu, takže jsem ho přehodil se zadní a domů těch 500km dokulhal potom co mi pojišťovna řekla odtah 20 000kč. Pirreli P7, nicméně na geometrii jsem se raději objednal

9A07691F-01BE-4398-BA78-06E11619CC39.jpeg

Ved ta pneu uz nema celkovo ziadny dezen,ako podla foto pozeram.Toto si akoze prehliadol,ved ta pneu vypada uplne hola na papier.

Vloženo (editace)

Jj, také bych řekl, že už byla celkem po smrti..i když to sjetí samozřejmě není normální. Jinak u mne geo byla rozhozená...

Editováno: , autor: Shaarky
Vloženo

Jasný pneu po smrti byla, dával jsem je tam před dovolenou na dojetí a dával jsem jim vysloveně zabrat, nicméně minimální hloubka dezénu tam ještě je (na foto to tak nevypadá, je to špatně vyfocené). Jsem zvědavý na tu geo

Vloženo

Mel jsem je na Vectre a taky se sjizdely z vnitrni strany. Geometrie OK.

Na Superbu uz je tam naznak plosky na vnitrni strane taky. Geometrie OK.

Podle protokolu od Shaarkyho jeho nastaveni geometrie predni napravy OK, ale taky LP s ploskou na vnitrni strane.

 

Jak jsem psal vyse, toto je skoro vlastnost Pirelli Cinturato P7.

Vloženo

No já neměl geometrii zcela ok, byla rozhozená sbíhavost, i když ne zásadně - dle technika se díky tomu kolo "soukalo" po vnitřní straně. Prý to ještě mohl umocnit fakt, že jde o 4x4, ale to se mi nezdá. Na Pireli jsem se jej ptal, shodou okolností o tomto problému nikdy neslyšel, což je zajímavé, když šlo o řekněme "profi" pneuservis, kde přezouvají desítky možná i stovky aut denně. Jinak tento problém jsem já osobně viděl už i na Facebook Superb 3 fóru taktéž i u zcela jiných výrobců... možná za to může daná konstrukce nebo výrobci našli "kurvítko" :-) To je vše možné, tak jako tak, tohleto je zahrávání si s životy...mne se to takto poškodilo během 3000km...

Do těch Pireli uvažuji, že půjdu osobně znovu, tak schválně zde mohu za pár let napsat :-)

Ještě mne napadlo, co kontaktovat výrobce?

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Ahoj stejný problem, na 19" P7 ..... taky sjeté až na dráty.....geoska delana v norme, ale dotahli to na max... co mi řekli, tak foukat maximální tlaky.... To foukám a zatím to vypada OK

  • o 10 měsíců později...
Vloženo

Mam už 2.sadu gum zničených tímto způsobem.  První byly origo Pirrelky, nyní po 20 tisících Lansaily v 19". Geoška byla dělaná každý rok. Je divné, že to dělají jen prední 19" kola. Zimní mám 18" a ty se sjíždějí rovnoměrně  .

20211104_181438.jpg

Vloženo (editace)

no ... mam to stejne ... prvni letni sada. obe predni kola stejne - vnitrek 2cm na draty ... zbytek asi 2,5mm ... proste jete na hranu pred prezutim .. VIM TO ... ale na ten vnitrek jsme proste nesahal ...  :(  zadni sjete rovnomerne.

pak prezuto na zimni.

za 3 tydny geometrie ... jsem zvedav ... (jo a vsechno 19'' .. Byly to Bridgestone Potenza S001 ..)

Editováno: , autor: hamoun
Vloženo

potvrzuji, po přezutí jsem na tom stejně, BRIDGESTONE POTENZA S001 - 19", auto má najeto 26 tis. km, na zimních najeto s ohledem na coronu max. 25 %, sjeté vnitřky kol, tedy zatím ne na dráty... děs

 

každopádně kolega s Mercedesem CLS, pneu 20", je na to úplně stejně... dle jeho servisu MB je to dáno odklonem kola vs. šířka pneu - smutné, že to inženýři z NDR nějak nevyřešili...

 

 

Vloženo

Dejte chlapi vědět jakou máte geomatrii, jestli je rozhozená. 

Já se na to taky každým dnem chystám. Ale je fakt divné, že zimní 18" gumy mám sjeté krásně rovnoměrně, a letní 19"  takto sjeté vnitřky. Zvažuju, že ty 19" prodám a koupím letní 18". 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...