Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Přeji ať ti ty upgrady dobře dopadnou a jen se to zlepší, dej zase info.

V piatok som spustil tri upgrady, ktoré viseli v poznámkach. Chcel som ich pustiť po jednom, ale potom si "skákali navzájom do reči" a klikal som len potvrdenia, že chcem sťahovať upgrade a inštalovať. Po pár minutách postupne vypisovali že upgrade prebehol úspešne.

Chcel som hlavne odskúšať Lauru, ale nešla vôbec tak som prepínal medzi nemčinou, angličtinou a češtinou - po chvíli už bol infotainmment z toho tak zblbnutý, že písal pre všetky vybraté jazyky, že hlasové ovládanie nefunguje. Potom tvrdil, že neexistuje hlavný užívateľ. Aj som oľutoval prepínanie do iných jazykov ale po asi 5÷6 resetoch sa infotainment spamätal a v podstate všetko začalo fungovať normálne. Chýbali len správy z telefónu, ale vypol som BT na telefone a znova zapol a správy sa znova objavili v menu a fungujú tak ako predtým - výborne.

Od upgradu som urobil asi 1500km a spolu asi 20 rôzne dlhých ciest. Za celý čas - klopem na drevo - sa len dnes ráno ozval front assist, ale je jasné že príčinou bolo namrznuté okno - po 10 min jazdy sa ohrialo a alarm zmizol. Inak všetko funguje absolútne OK, všetci asistenti. Dokonca som si vyskúšal aj reakciu na defekt - signalizácia prišla po vyfučaní 30kPa.

 

Laura ale funguje zvláštne - keď má dobrú náladu tak jej ide všetko na prvý šup - nastavenie klímy, navigácia, telefonovanie. Dokonca hľadá v zozname aj keď poviem text z prostriedku mena. Tiež sa naučila novú frázu a keď chcem zmeniť teplotu tak povie "s potešením". Potom má zlú hodinku a to sa s ňou nedá - stále točí "prosím čekejte", "chvilku prosím" a nakoniec skončí tak, že vôbec nič neurobí a vypne sa. No.

Tiež sa mi ešte nepodarilo preladiť rádio - stále tvrdí, že nemôže nájsť požadovanú stanicu. Podarilo sa mi len prepnúť medzi "hrej rádio" a "hrej média" keď spustí z USB posledne počúvanú hudbu.

 

Motor prestal žrať olej - pri prvej výmene som za 30tkm dolial asi 7dl. Teraz mám 44tkm a olej je stále rovnako ako po výmene.

zimné pneu majú teraz 20tkm, predné boli o ca 1.5÷2mm ojazdené viacej, takže som urobil výmenu predné-zadné. Pritom som pozeral hrúbku brzdových doštičiek. Neviem akú hrúbku mali nové doštičky, ale na počudovanie predné majú väčšiu hrúbku než zadné?!

 

Za mňa teda posledný týždeň tohto auta bol úplne najlepší - včetne bezdotykového otvárania kufra a KESSY. Ani neviem či tento príspevok vlastne patrí do tohto kritického vlákna. :)

Tak tohle už se dobře čte, ještě ta Laura aby byla v pohodě .

Na to ze ti dlhodobo nebude zrat olej by som si dal pozor, trochu oleja musi zrat kazdy motor. Aby potom nebol problem s riedenim s naftou/benzinom

Při nájezdu co píše bych se toho nebál... To se při jízdě odpaří jak se olej zahřeje.

To, že každý motor musí žrať olej nie je pravda. po 20-tich rokoch mnohých áut a kilometrov inej značky som si musel kúpiť olej na dolievanie až do O4.

 

Ale ano, chapem. Nehovorim o dolievani, hovorim ze z principu sa aspon minimalne v kazdom motore nejaky olej strati. Zmysel riesit to ma samozrejme iba ked toho oleja pribuda.

Keď olej pribúda je ďaleko nebezpečnejší stav.

Ubúdanie oleja skôr či neskôr bude signalizované na palubovke. "Pribúdanie" nie.

  • 3 týdny později...
V 9. 2. 2023 na 17:11, OpelInsi napsal:

To, že každý motor musí žrať olej nie je pravda. po 20-tich rokoch mnohých áut a kilometrov inej značky som si musel kúpiť olej na dolievanie až do O4.

 

O4 je po dlouhé době auto, které mi jako nové sežralo navíc 2l oleje. Přibližně po 30000 km se zdá, že si motor "sednul" a už zvýšenou spotřebu nepozoruju.

Upraveno od Gater

@GaterO kolik ti klesla spotřeba a cca na kolika najetých km? Díky.

Po prvních 13 tis. jsem musel dolít asi 3/4 litru oleje. Po dalších 12-13 tis. to bylo to samé ještě jednou. Pak se kolem 30 tis. měnil olej a od té doby jsem nemusel doplňovat zatím ani kapku. Najeto asi 50 tis.

2.0 TDI, během prvních 10tKm jsem dolil 1l oleje a chladící kapalinu, pak už jsem nedoléval (výměna po 15tKm). 

před 12 hodinami, Gater napsal:

Po prvních 13 tis. jsem musel dolít asi 3/4 litru oleje. Po dalších 12-13 tis. to bylo to samé ještě jednou. Pak se kolem 30 tis. měnil olej a od té doby jsem nemusel doplňovat zatím ani kapku. Najeto asi 50 tis.

To vypadá, že ti kapal a při výměně to pořádně dotáhli. 

Mám presne to isté ako Gater, len menej. Do prvej výmeny 30000km som sa zmestil s 3/4L. Teraz má auto 50000km a olej na mierke sa od výmeny nepohol.

Keby kapal musel by byť niekde jedine nasatý v nejakom tlmiacom obložení. Keby vykapalo 3/4L to by som si všimol keďže parkujem v svojej garáži a na fľaky pod autom som extrémne citlivý.

Olej 0W-20, originál VAG.

V 11. 3. 2023 na 4:46, boban1108 napsal:

To vypadá, že ti kapal a při výměně to pořádně dotáhli. 

Parkuji v garáži a pod autem nikdy nebyla ani kapka. Motor 1.5 TSI.

 

Upraveno od Gater

7 hours ago, OpelInsi said:

Mám presne to isté ako Gater, len menej. Do prvej výmeny 30000km som sa zmestil s 3/4L. Teraz má auto 50000km a olej na mierke sa od výmeny nepohol.

Keby kapal musel by byť niekde jedine nasatý v nejakom tlmiacom obložení. Keby vykapalo 3/4L to by som si všimol keďže parkujem v svojej garáži a na fľaky pod autom som extrémne citlivý.

Olej 0W-20, originál VAG.

 

pod motorom je kryt, ktorý má na sebe tlmiacu plsť, tá vypije aj liter oleja, dokedy začne tiecť.

Kryt pod motorem zadnou plst neobsahuje. Je to jen plast😉

Že by u IV. šetřili? OIII tam plst má.... 

No ono to taky může prosakovat pouze za vyššího tlaku a nižší viskozity. Tedy při zahřátí a otáčkách. Jinými slovy jen za jízdy. 

20 hours ago, Tomas_cz1 said:

Kryt pod motorem zadnou plst neobsahuje. Je to jen plast😉

 nemáš pravdu, foto zo sveta motoru, O4.

 

image.thumb.png.bd81aca244789db31b6df056ae947db1.png

Upraveno od NemesiSK

Nevim co je to za foto, ale 2m zpet jsem ten kryt mel dole pri vymene oleje a byl to jen cisty plast😉

Jaby som povedal ze zalezi bud od MR alebo od motora.

1 hour ago, Tomas_cz1 said:

Nevim co je to za foto, ale 2m zpet jsem ten kryt mel dole pri vymene oleje a byl to jen cisty plast😉

 

prelistuj pár strán dozadu, kde niekto nafotil celý článok o O4 zo sveta motorov.

Tam to nájdeš celé.

před 8 hodinami, Tomas_cz1 napsal:

Nevim co je to za foto, ale 2m zpet jsem ten kryt mel dole pri vymene oleje a byl to jen cisty plast😉

Co máš za motor a MR? 

 

Během 1-2 týdnů taky budu měnit olej, tak se na to schválně taky zaměřím.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.