Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

@Zzzzz citace příspěvku se používá v případě, že chceš reagovat na konkrétní příspěvek, který není bezprostředně nad tvým posledním (nachází se třeba na předchozí straně), jinak jak už kluci poradili, použití zavináče je super alternativa, pokud reaguješ na někoho konkrétního

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Nemáte někdo problém s nabíháním infotainmentu (Columbus)? Čím dál častěji se mi stává, že po nastartování je obrazovka černá a vzpamatuje se až po několika minutách. Štve mě to hlavně teď v zimě, kdy není možné nastavit teplotu.

 

Editováno: , autor: Gater
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám problém s tým, že sice Columbus nabieha okamžite - mne sa zdá ako by bol pokaždé len v nejakom stand-by mode, ale často neukazuje on-line dopravu. V rádiu počujem, že je kolona na diaľnici hodinu a columbus neukazuje nič. Pritom "zemeguľa" ukazuje, že spojenie so servrami je v poriadku. Urobím reset systému držaním vypínacieho tlačítka, navigácia a systém reštartuje a v tom momente ukazuje červené cesty a značky s kolonami a nehodami v mape.

 

tiež ma štve, že pri každom aj minutovom zastavení - napríklad platenie na pumpe - navigácia stratí trasu. Niekedy ešte ponúkne, či sa má pokračovať, inokedy sa dá nájsť cieľ už len v položke "posledné ciele". Keď boli na trase ale viaceré prejazdové body, tie sú v ťahu a treba ich programovať znova.

 

ďalšia vec je, že z 10 naštartovaní 8x Columbus oznámi "vitajte XY" a všetko funguje podľa mojich nastavení.

2x z 10 sa ale prepne bez výstrahy do Hosť. Keď si to ale nevšimnem a naprogramujem navigáciu - napríklad 4÷5 prejazdových bodov a potom zrazu zistím, že neviem naladiť svoje rádio, pretože predvoľby v Hosťovi nie sú nastavené mám dve možnosti - buď pokračovať s neustálým vyhľadávaním rádia alebo musím zmeniť užívateľa na seba a tým pádom zruším celé nastavenie navigácie a začínam znova.

 

je to ešte stále boj aj keď zatiaľ zásadné chyby, že by niečo nefungovalo (senzory a pod) sa mi nestali.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ještě horší, než jsem si myslel. Ale to se určitě nějak vydrží, neboť údajně přijde jen jeden pouhý facelift (který asi tu kvalitu moc nezvedne), no a pak hurá, jen plně elektrický ekvivalent současné Octavie. No a  uživateli nastanou úplně jiné starosti, takže na pouhou nedodělanost může klidně s úsměvem vzpomínat. A nebo, že by taky ne???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Facebooku fanoušků tj. " Toyota klub Česká republika" si řada majitelů stěžuje na zastaralé a pomalé aplikace Toyoty, až tam jeden z majitelů přidal odkaz na článek ohledně Škodovek se skrytým odkazem, aby si Toyoťáci nestěžovali, že je někde i hůře viz. odkaz. No já nevím co je pro koho lepší, jestli  údajně zastaralé a  pomalé aplikace, nebo moderní a přitom stále nefunkční, nebo se stálými výpadky.  Nějak jsem si v tom chtěl udělat konečně sám jasno (žádnou novou Škodovku s tím současným  infotainmentem a aplikacemi nemám a nepoužívám, jen sleduji zkušenosti ostatních ), no a tak jsem po delší době zašel za známým prodejcem Škodovek, se kterým se známe skoro 30 let a ledacos se dozvím, no a dozvěděl se věci, z kterých se mně tzv.  "otvírala" kudla v kapse. Slíbil jsem mu, že to nebudu na veřejnosti konkrétně rozebírat a nechci mu dělat potíže, mimo jiné i proto, že  to mám jen z jednoho zdroje (více prodejců tak důvěrně neznám), ale  konstatuji "hrůza a děs" a to nejenom co se týče výše jmenovaného.  

Abych to neházel jen na Škodovku, tak i ta Toyota má taky dost svých problémů, stačí i to moje jednoroční vlastnictví Toyoty a následné zkušenosti s prodejci/servisem, ale aspoň komunikují příměji a bez vytáček, a i ten šéf Toyoty/Lexusu pro ČR Martin Peleška, když veřejně hovoří  o současných problémech a budoucnosti v automotive, tak je ta komunikace směrem k veřejnosti o dost jiná, než od koncernu. 

 

https://energozrouti.cz/clanek/majitele-skodovek-si-stezuji-na-nefunkcni-soucast-vozu-podle-firmy-je-problem-v-celem-koncernu?fbclid=IwAR1Rw_rsMLDQ9sSHfacVJtvZvTemGH1G5-_WM6c3Wu7k9HKq3sHEso-4_Z4

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, DušanV napsal:

Nějak jsem si v tom chtěl udělat konečně sám jasno (žádnou novou Škodovku s tím současným  infotainmentem a aplikacemi nemám a nepoužívám, jen sleduji zkušenosti ostatních ), no a tak jsem po delší době zašel za známým prodejcem Škodovek...

Takže jestli jsem to pochopil správně, nechtěl jsi už jen dát na řeči ostatních a chtěl si v tom udělat jasno. Vyřešil jsi to tak, že sis opět jen poslechl zkušenost ostatních, v tomto případě prodejce? :) Navíc ani neřekneš co ses dozvěděl...? Pak moc nechápu, proč nám to vůbec sem píšeš :)

 

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Rapid1.0 napsal:

@DušanV A co tím chtěl básník říct? Slyšel jsem o nějakých problémech (které třeba většina z nás zná), ale neřeknu vám je. 

 

Vypovídající hodnota příspěvku 0. 

Volně přeloženo škodovka a těch problémech ví, ale na koncové zákazníky sere, hlavně že se vydělává. Pokud je problém tak to přehraje na servis a ten se z toho může posrat protože zpětná vazba do fabriky téměř není. 

Bývalá O4 byla hezké auto, ale spokojený jsem nebyl, to když to vezmu z pohledu auto - auto tak ze současného karoqa jsem nadšen uživatelsky absolutně bez problémů.

Editováno: , autor: kacer1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z větší části jsme se bavili o kvalitě současných Škodovek a ano, ono to kopíruje zde na fóru popisované závady a problémy.  Jen mně dost překvapilo, že co  říkal ten  prodejce, tak mně to přišlo i horší a ve větším rozsahu, než tady mnozí popisují. Taktéž vztahy mezi výrobcem a dealery a stále se měnící, kolikrát ne lehce  proveditelné požadavky fabriky  a taky komunikace mezi výrobcem a prodejcem.  Mluvil taky o  možnostech a o ochotě  a i o časté zoufalosti  servisů jak řešit problémy současných vozů a někde i o frustraci zaměstnanců prodejce a servisu. 

Já uznávám, že pro ostatní to nemá tu přidanou, vypovídající hodnotu,  jen naznačuji, jaká  je atmosféra u jednoho, nejmenovaného dealera a nemyslím si, že u ostatních to bude až tak podstatně lepší.  Prostě byl  jsem nemile překvapen současnou  "naštvaností" zmiňovaného prodejce. 

@kacer1Zpětná vazba tam při řešení problémů údajně je, ale  skřípe to a je to hodně pomalé (hlavně tedy pro zákazníka).

 

PS: třeba se pomalu někdo chytl za nos  a aspoň v dalších modelech/faceliftech  Škodovky se něco pro zákazníka změní, viz odkaz.

 

https://www.autojournal.cz/skoda-skonci-s-dotykovym-ovladanim-pohar-trpelivosti-zda-se-pretekl/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už to konečně pochopily!!!

 

Taky nechci uvádět detaily od dealera, proto jsem to napsal všeobecně. Pro info když mi u O4 přehrávali SW tak postupovali dle postupů škody, napojení, aktualizace, kontrola, odpojení a problém opět- nelze načíst nastavení a auto bylo na dílně týden!

A po komunikaci se ŠA z nich ještě dělali blbce že to neumí. Takhle se ŠA chová k dealerům.

 

 

Editováno: , autor: kacer1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 46 minutami, kacer1 napsal:

Bývalá O4 byla hezké auto, ale spokojený jsem nebyl, to když to vezmu z pohledu auto - auto tak ze současného karoqa jsem nadšen uživatelsky absolutně bez problémů.

Jestli to není hlavně v tom, že na vývoj Karoqu mohlo být  více času a asi nebyl šit tak horkou jehlou jako současná OIV, no a ten infotainment tam taky není tak "moderně sofistikovaný" jako  v té Octě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 28 minutami, DušanV napsal:

Jestli to není hlavně v tom, že na vývoj Karoqu mohlo být  více času a asi nebyl šit tak horkou jehlou jako současná OIV, no a ten infotainment tam taky není tak "moderně sofistikovaný" jako  v té Octě?

Jasně není tak sofistikovaný, ale uživatelsky a co se týče spolehlivosti je proti tomu O4 sráč. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dobrý den všem uživatelům. Co tedy dělat - čekat až na Octavii 4 výrobce doladí všechny problémy softwaru, nebo si radši koupit Superba ? Momentálně mám Octavii 3, r. 2017, v pěkné výbavě, najeto 125 tkm, mám ji od nova, olej měním po 10 tkm, auto je absolutně bez problémů. Když tady čtu ty příspěvky, asi si svoje auto ještě 5 let nechám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jarda237 100 lidí 100 chutí. Já svoji O4 po dvou letech a 42000 km vyměnil za staršího S3.  Koncern jezdim posledních 15 let a O4 pro mě bylo nejhorší auto. Vzhledově pecka, ale vevnitř…. Dotykové ovládání bylo děsný, sw nemá cenu ani komentovat. Mechanicky vrzající sedačky, povolené zámky na dveřích, klepající zadní opěradlo….

 

Pokud máš O3 od prvního a pěkně se o ní staráš nevidím důvod měnit. Max za S3 ;) ten je větší a hezčí 😈

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před 2 měsíci jsem obměnil OiV za OIII. Za mě jsou mouchy už vychytané. Na druhé stránce jsou tam kroky zpět proti OIII. A ty se měnit nebudou. Namátkou nestmívané pravé boční zrcátko, absence šuplíků pod předními sedadly, ovládání klimatizace ale i nezávislého topení přes infotainment, stejně jako vypínání Start-Stopu ....

Na druhé straně LED Matrix, celkem spolehlivé hlasové ovládání, asistovaná jízda TOP ....

Každý má jiné potřeby. Pro mě u OIV výhody nad OIII převažují. Obě auta jsem měl/mám skoro v plné palbě. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...