Přejít na obsah

Chiptuning


powerboost

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

nad timhle Chiptuningem do sve scaly (1.6 TDI - 85 KW 250Nm) jsem take premyslel. ALE bohuzel typ DSG prevodovky ktery je do scaly montovany je koncipovany do aut s max. 250Nm. Tudis cokoliv nad 250Nm nadmerne zatezuje DSG co urcite muze vest k predcasne poruse prevodovky nebo jejich casti. Samozrejme pro motor toto navyseni je zrejme v pohode, ale upravci nepocitaji prave s tim, ze problem je samotna prevodovka DSG ktera je ve scale namontovana. 

V pripade poruchy v ramci zarucni doby je pak otazka, zda budete schopni nahrat zpet puvodni SW nekde ze zalohy, protoze jinak zcela urcite bude upraveny SW DSG prevodovky povazovan za pricinu poruchy a to povede k odmitnuti reklamace.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, je to DQ200 so suchymi spojkami a max. krutiacim momentom do 250 N.m. 

Cize uz samotna prevodovka pri seriovom motore 1.6 TDI pracuje na hranici moznosti. Ta ista automat. prevodovka sa potom dodava aj do 1.5 TSI pripadne 1.0 TSI ( neviem ci je taka kombinacia dodtupna aj pre Scalu )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Zdar, co maxchip krabička? Nemá někdo prosím? 

Je za 5tis. a dá se kdykoliv vyndat. 

 

Otázka. Pokud jezdím hodně pohodově, myslíte, že nárůst krouťáku je i tak  pro dsg špatné??? 

Také se může rychleji zničit??? 

 

Já mám prioritu snížení spotřeby, ne navýšení výkonu. Výkonu mám na 1,6 pro mě až až. 

 

Nevím zda je vůbec možné u Skály na tdi ještě trochu snížit spotřebu?

Tady píšou 10%, vím že to tolik nebude, ale každá decka dobrá. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@keras neuraz sa, ale logika nejak nepusti.

chip s dochodcovskou jazdou?! potom preco to auto chces cipovat?

isto ta prevodovka ma minimalne standardne predimenzovanie. ale to by si potreboval vediet presne hodnoty a kedze definuju. ze je na 250Nm a ten motor ma momentalne 250Nm, tak uz by si siel do tej dimenzovanej rezervy.

nie je to raketa, ale ked to auto rozbehas a budes ho castejsie tocit, ozije.

prvych 30t km sa mi zdalo vyslovene lenive. teraz dostava uz na prdel ako predchodca, takze zrchlenie na 4ke zo 60 na 120 a podobne uz zvlada celkom slusne. Pri DSG sport rezim, ci manualne radenie by som zvolil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prevodovka u 1.6 TDI je tá "najmenej šťastná" DSG od VW koncernu s ohľadom na životnosť spoják. Keďže sú spojky suché, nechladia sa olejom - tým pádom sú viac náchylné na prehriatie a opotrebenie. Osobne nemám skúsenosť, ale čo človek číta, tak životnosť spoják je cca. 100 tis. km.  A je dimenzovaná na 250 N.m., čiže u 1.6 TDI funguje na maxime. Takže ja osobne by som do úpravy výkonu u automatu nešiel. To auto je pekne úsporné samo o sebe. Nie som si istý, že teória vyšší výkon a N.m. spôsobia, že budeš musieť menej šliapať na plyn a tým pádom pôjde spotreba ešte nižšie bude v praxi fungovať. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok díky kluci. 

csabac psal jsem to. kvůli spotřebě. kuba to pochopil. 

ale asi to ztrácí smysl.

když to budu málo točit tak se spotřebou už čip zřejmě nic neudělá.

viděl jsem to na alze tak proto takové hloupé otázky. 

 

měl jsem dříve čiplého supa 140kw, ale benzín. 

jezdil krásně a nakládál jsem mu. 

jenže spotřeba těžko říct. spíš regulérní přes 8.

 

tohle jezdí za polovic a ještě je nafta levnější. 

už bych od toho chtěl moooc🤣

Editováno: , autor: keras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Při chiptuningu který zvedne výkon a kroutící moment se doporučuje i výměna spojek za odolnější potažené kevralem cca za 20tis. Ty spojky jsou testovány na 470Nm.

Mně osobně ten výkon pro mé potřeby stačí ale jestli někdo chce investovat  něco kolem 60 klacků, proč ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Uspora paliva 0,5l a prumerns spotreba je kolem 5l. Seriovy motor ked nakladam stylom plyn podlaha a jazdim dialnice na 80% tempomat 145 zimne gumy, mam priemerku realnu 5,2. Za 80 k mam real podla apky 4,9-5l. Kde je ta super uspora pri cipovani oproti tejto spotrebe. Okresky/obce s vyklusavackou teraz 99/55tempomat na zimnych, par predbehnuti a zrychleni podlaha plyn robim podla pp zs 3,6-3,9 v zavislosti od smeru jazdy do prace. Sorry, ale tieto super reklamne keci, ako je vsetko bozsky vyladene oproti konkurentom a zvyseny krutak ma len same pozitiva su len ako predvolebne keci. Realne by tak chcelo klucove komponenty poznat, ako su dimenzovane, ze kolko percent maju rezervu. Lebo pri tej modernej vyrobe uz nebudu dimenzie ala cssr. Osobne by som netuningoval motor. To uz si kup poriadne auto ak chces zrychlenia. A kazde auto sa da “ vycvicit” casom. Aka bola scala leniva prvych 30k, tak fajne sa da s nou pracovat a zrychlovat teraz. Bez tak to auto ma dost slaby podvozok a na odskakujuci zadok v zakrutach pri rychlych prejazdoch treba mat aj gule, nielen chip tuning ;)

Editováno: , autor: csabac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou spotrebou máš pravdu, s ostatným s časti. Možno to nieje dimenzované ako za komunistov ale vtedy si napr z dvojlitra mal tak 80koní a nie 200koní. 

 

Reči o tom, že si máš kúpiť silnejšie auto sú tiež z časti pravda. Mám najsilnejšiu dieslovu Octaviu 3 a aj tak som si hu dal upraviť a môžem ti povedať, že rozdiel to je riadny. (viem to porovnať pretože mám doma dve rovnaké Octavie jedna bez čipu a druha s). 

 

Spotreba sa zmenila k vyšším hodnotám to je pravda, ale keby si ten výkon neužívam tak som na tom istom. Na dialnici pri rovnakej priemerke majú obe autá rovnakú spotrebu. 

A ak chceš koníky tak ich je treba nakŕmiť. 

 

Z osobnej skúsenosti by som doporučil úpravu mapy každému. Mám to tam cca 70tkm a všetko OK. A to nemám nájazd 100tkm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...