Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

 

včera jsem byl na přezutí gum a všiml jsem si, že všechny 4 pneu byly na vnitřních krajích běhounu sjeté výrazně více než na zbytku běhounu. Celkově už byl vzorek celkem na hraně, do 2 mm s přimhouřenýma očima na všech pneu. Ale kraje u vnitřní strany byly sjeté do hladka na všech pneu. Zbytek běhounu sjetý rovnoměrně. Pneu byly Dunlop SP Sport MAXX RT, standardní rozměr 225/45 R17. Motor 2.0 TDI 110 kW DSG 7s.

 

Auto je ježděné 25 měsíců, 105 tis. km, 65 % dálnice, 30 % okresky, 5 % město.  Kromě dvou letních dovolených, kdy bylo naložené po střechu (celkem 4000 km, s patřičně upraveným tlakem v pneu), v něm jezdím sám a bez nákladu. Tlak vozím o 0,1 bar vyšší než je předepsaný, pravidelně kontroluji jednou měsíčně a drží se v toleranci 0,1 bar. Jezdím převážně plynule a neagresivně, mimo město lehce nad limity, pokud to rozumně jde (100 / 140 km/h). K autu se chovám ohleduplně, Sem tam mám chuť se svézt, ale to dělám na dobrém asfaltu a i v tomhle režimu jezdím tak, že ESP nebo ABS zasahuje naprosto výjimečně. Celkově tahle ostřejší jízda zabere do 1 % všech kilometrů.

 

Takže na rozhozenou geometrii mi to moc nesedí. Auto se pocitově chová normálně, netáhne do strany ani při akceleraci ani při brždění. Drží směr, při zatáčení a následném puštění volantu se jízdou srovná.... Je mi divný, že sjeté kraje jsou na všech kolech rovnoměrně. Nedostatečný tlak můžu vyloučit a to by navíc byly sjeté oba kraje. 

Připadaly by v úvahu ty dovolené. V autě 4 lidi, kufr plný, na střeše velký XL box. Tlak v pneu upravený na doporučený výrobcem dle zatížení + 0.1 bar. Ale celkem 4000 km s autem naloženým v podstatě na max.

 

Objednával jsem se do servisu na kontrolu geometrie. Tam mi ale pan technik řekl, že vzadu je to nastaveno napevno a s tím že nic neudělají (víceprvek tam myslím není).

 

Zkušenosti, podněty, komentáře? Předem děkuji.

Jseš si jistý svým pneuměřičem ? Pokuď jsou sjeté špatně všechny čtyři, nevidím to

na chybu na podvozku. Má zkušenost, co pneuměřič to originál, nakonec jsem kupoval

FLAIG za tisícovku co má certifikát.

Stačí Kovo Brno - plastový nebo ten kovový, nejlíp do 4,5 atm. Umějí i kalibraci i opravy (poštou). Ale já nevidím problém s tlakem. I kdybych věřil na různé hodnoty na různých manometrech (na benzínkách), tak dle mojí zkušenosti nebude rozptyl hodnot (min-max) vyšší jak takové 0,4 atm, čili na dejme tomu 2,5 atm asi 1/5. To není fatální. Navíc to lze velmi jednoduše ověřit - objet pár benzínek a zkusit změřit (ty starší kompresory ukazují tlak ihned po připojení hadice bez foukání, ty novější vlastně taky.) Jo je tam ještě pastička v těsnosti a v tom, že se z pneumatiky (v danou chvíli) plní i objem hadice a měřidla. Marginální. Pokud někdo namítne, že jízdou se pneu prohřeje, tak stačí objet benzínky v různé dny za cca stejné teploty. Styl jízdy - podhuštění, jízda v zatáčkách po dvou kolech... zde asi nenastal.

Viděl bych to na dvě věci - buď geometrie (asi bych trval na provedení na rovnoměrně sjetých pneu, třeba zimních, nebo na certifikované sadě - používá se při dokazování závad na záruku atd., solidní servis může půjčit něco z uskladněných) - na těch Dunlopech je to naprosto o ničem. Nebo, a to je horší, jde o špatně vyrobenou pneu. Já jsem taky jeden takový pár z výroby zažil. Pneu pravidelně střídané jak přední/zadní, tak strany a 2 ks se ojížděly zevnitř. Víckrát geometrie, vyvážení, pomohla až výměna stářím. Druhá sada stejného typu zatím OK. U této značky bych "lowcost" přístup nečekal, ale pokud se ročně dělá třeba 200 000 aut s touto specifikací pneu, ten tlak na cenu za kus je obrovský (málokdo si může dovolit napálit cenu a přijít o jistý odbyt v prvovýrobě (aut)...). Jako další by v úvahu připadala jiná závada na podvozku, silentbloky, čepy, tlumiče(!),...

Auto už asi není v záruce, že? 105tkm na jednu sadu letních je teda dost (a zímních ofc). Co se týká zadní nápravy, nevím, ale moje FII s "vlečkou" nastavit nějak šla, pokud si ty čísla do protokolu nevymysleli.

Při výběru nových bych asi pro jistotu změnil lokál.

Divný je, že je to na všech čtyřech, ledaže by to bylo prohazováním gum po sezoně,

tedy předních za zadní a všiml sis toho až teď, protože jsou uvnitř bez vzorku. To by

znamenalo, že jedna z náprav má špatnou geometrii. Máš výstup z toho měření, resp.

seřízení ? Co to znamená, že zadek nejde seřídit, tzn že je mimo limity ?

  • Autor

Manometr je Skalenwert 0.05, takže tím to nebude :-).

 

105 tis. km samozřejmě není jen na těch letních, byly do toho dvě zimy, takže na letních cca půlka. A ano, byly přehozeny přední za zadní po první sezóně. Ne geometrii jsem objednaný na 20.11.a mám čerstvě přezuté nové zimní pneu (Pirelli Sottozero 3).

 

Závady na podvozku typu čepy, tlumiče, silentbloky při jízdě nepozoruju. Uvidíme po té geometrii, na co přijdou nebo nepřijdou.

A staré zimné boli v pohode, neboli ohobľované zvnútra? 

  • Autor

To bohužel netuším, neviděl jsem je.

Připojím se k problematice, na své 1,6TDI 77KW 2014 jsem to nyní také zjistil, ale víc mám sjeté přední, netuším zda to dělalo už předtím, nevšiml jsem si toho až teď když jsou ty gumy na vyhození, kontroloval jsem to hned i na další O3 1,6TDI 85KW 2016 a taky to dělá na předních hlavně.

Obě auta obuty na Dunlopech jako autor vlákna. Co tak pročítám do hloubky forum, nebude to asi náhoda teď spíš otázka, dělají to Dunlopy nebo nějaký šotek v autě?

Upraveno od Zodiaque1
překlep v modelu Octavie

Nepíšeš, co je to za typ gum a jestli jsi je měnil (prohazoval, měnil za zimní/letní). Je naprosto normální, že se na hnací nápravě víc opotřebovávají, navíc dieselový motor bude mít vždy větší hmotnost. Takže máš ojetější vnitřky? No neplaš s Dunlopem, taky jsem si (Winter Sport 5) kupoval. Jediná nápomoc je seřízení geometrie na jiné sadě a pak prohodit inside/outside, nebo dle "rotation" z levé strany na pravou.

  • Autor

Takže dnes proběhla geometrie v autorizovaném servise. Všechny hodnoty jsou prý jak u nového auta, všechno je přesně tak, jak má být. Technik mi ukazoval protokol a hodnoty jsou s rezervou v rámci povolené tolerance. Což je sice "blbý", protože to neodpovídá na otázku, proč byly letňáky takhle neropvnoměrně sjetý. Na druhou stranu jsem rád, že je podvozek po 108 tis. km netknutý. Sice se snažím, ale sem tam přeci jen nějakou tu díru nechtěně vymelu.

 

Takže pokud to není nějaký šotek, opravdu to vypadá na konstrukční vadu Dunlopů. No uvidím po zimě. Mám komplet nové pneu a do dubna najedu cca 25-30 tis. km.

Upraveno od Bubaq

Ty sa máš... Ja chodím na geometriu 2x ročne pre istotu, lebo furt nejakú dieru trafím...

Teda konštrukčná vada... Je to možné, spomínam si že pred časom som na niečo podobné narazil, len už nepamätám značku pneu... 

Pirelli P7 Cinturato

  • 2 týdny později...
V 20. 11. 2020 na 17:21, Bubaq napsal:

Takže dnes proběhla geometrie v autorizovaném servise. Všechny hodnoty jsou prý jak u nového auta, všechno je přesně tak, jak má být. Technik mi ukazoval protokol a hodnoty jsou s rezervou v rámci povolené tolerance. Což je sice "blbý", protože to neodpovídá na otázku, proč byly letňáky takhle neropvnoměrně sjetý. Na druhou stranu jsem rád, že je podvozek po 108 tis. km netknutý. Sice se snažím, ale sem tam přeci jen nějakou tu díru nechtěně vymelu.

 

Takže pokud to není nějaký šotek, opravdu to vypadá na konstrukční vadu Dunlopů. No uvidím po zimě. Mám komplet nové pneu a do dubna najedu cca 25-30 tis. km.

Dopadlo to nějak? Doufám, že geometrie nebyla měřená na těch špatných pneu.

  • Autor

No dopadlo to tak, jak píšu v příspěvku, který cituješ 😉.

A ohledně pneu jsem 9. 11. napsal "Na geometrii jsem objednaný na 20.11.a mám čerstvě přezuté nové zimní pneu (Pirelli Sottozero 3)."

  • 10 měsíců později...

Sice je vlákno starší, ale po 4 letech jsou moje dunlopy na vyhození.  3 pneu sjeté vnitřní strany až na plátno.  Auto na zimních pneu do strany natáhne,  ale na geometrii si zajedu. 

20211011_150311.jpg

20211011_150321.jpg

20211011_150334.jpg

Neni to tim co řikal Vaculík ve videu o octavii 3? Ve 30 minutě rozbíhavost kvůli silentblokům?

 

  • 5 týdnů později...
  • Autor

To by ale byla špatná geometrie, což u mýho auta není....

  • 2 roky později...

Dobrý den,mohu se zeptat kde byl problém,mám to úplně stejně.

Gometrie byla OK. Žádná závada nebyla nalezena. Přisuzuji nižšímu tlaku v pneu. Měl jsem na jaře více sjeté prostředky a tak jsem nechával měkčí cca 2.2 normálně foukám 2.5 aby nebyly právě sjeté kraje z venku.

 

IMG_20241111_192255.jpg

IMG_20241111_192247.jpg

IMG_20241111_192237.jpg

IMG_20241111_192228.jpg

resili jsme to i ve vlaknu v superbu. je to stejne. resil jsem to taky. presne, jak rikal Vaculik. zadni silentbloky spodnich ramen predni napravy.

vymenit.

na geometrii to nepoznate, vse je ok. geometrie se meni za jizdy prave pri brzdeni, kdy silentbloky "uhnou" a rozhodi se to.

následkem jsou sjete vnitřky pneu.

 

silne to zavisi na stylu jizdy. pohodovy jezdec to nebude mit v podstate vůbec. 

 

ps: vse samozrejme v pripade, ze tu geometrii mate ok 😄 

a vyresi se tim jen predni naprava. zadni ne :) 

Upraveno od hamoun

Puky v ramenech na předku jsem dával  loni. Potom geometrie. Zadní kola vypadala hůř než přední. Na zimních 16" ten problém nemám. Třeba by chtěl zadek udělat taky, gum je tam spousta.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.