Jump to content

Nerovnoměrně opotřebená pneu na jednom kole


Recommended Posts

Co myslíte, geometrie ? Měnil jsem si kotouče a všiml si toho... je to na levém předním kole na vnitřní části. Druhé kolo se jeví být ok. Mám DCC.... auto nebourané, jen tedy asi před rokem promazávali silentbloky v ramenech kvůli vrzání.

 

obrazek.thumb.png.663814977b9607c1c8ce0cb4eaf74ef8.png  obrazek.thumb.png.ce5f461618ca76ae649d56ee0fc8ac2a.png

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Tlaky pneu máš v pořádku? Bok je sjetý mnohem více než prostředek, takže nízký tlak.

Kdyby tohle udělala geometrie, tak to bys musel vidět okem, že je to kolo nakloněný. Možná výrobní vada pneu...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Díky všem za reakci, tlaky jsou v pořádku (2,3 bar) a ano, vypadá to, že to na té hraně běžně nesedí, takže se tak děje zřejmě v zatáčkách... někdo se mne ptal, jestli jsem nejel na okruhu - ne, nejel :-) Zcela náhodou jsem teď ale řešil pokles tlaku v levé zadní z 2,3 na 1,7 - nevím jak dlouho jsem s tím jezdil. Že by to mohlo mít vliv ?

Popř. mám to s ohledem na měkký běhoun raději fouknout na víc ?

 

Jinak pneu je opravdu Pirelli Cinturato 235 / 45 R18 94W , dělá to zdá se jen jedna... navíc mám je od konce roku 2016, takže pokud by to byl dlouhodobý problém s pneu, už by byla po smrti.

 

Takže aktuálně nemám jak jinak než požádat o kontrolu geo.

 

Přední pohled LP

obrazek.thumb.png.cca7f791171d1251090c9ffb3e689464.png

 

Zadní pohled LP

obrazek.thumb.png.1b7dfca20b15491379a74413cba201b2.png

Link to post
Share on other sites

Geometrii by ani neměli udělat, pokud vidí, jak je jedna pneu ometená (90% jich vezme prachy, pošťourá a víc je nezajímá...) - na to mají solidnější servisy certifikovanou sadu pneu, které jsou sjeté naprosto pravidelně - no při počtu druhů aut a disků asi chápeš, kolik by jich museli mít (někteří mají, nebo se to pučuje). Takže bych dal aspoň zimní (pokud máš a v dobrém/lepším stavu), nafoukat na správnou hodnotu +0,1 a jít na geo. Další lepší servisy umějí pneu upravit na správnou ovalitu a ojetí (zatím jsem neviděl, ale u TIR se to občas dělá) a v republice je několik servisů, které dělají test uniformity, což je vyvážení s točícími se pneu na autě na válcích. Když je řeč o vyvážení - to by se taky mělo udělat. Přesně, co ukazuješ na foto, jsem měl na FII s Bridgestonem (sjetý do A), jinak super guma, druhá sada toto nedělá, popochpitelně ani zimáky. Tam to bylo vyložený nesednutí geo novýho auta a pneu, jehož technologii neznám, ale skoro to vypadalo na dvě směsi (nevím, jestli to není moje halucinace, ale all season pneu se tak prý dělaj - z každý trysky lehce jiná směs záběr/stabilita...). Tady bych zavčasu doporučil prohodit Inside za Outside (ok, není to košer, ale co.)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Zdravím, když jsem nedávno přezouval na zimu, tak si mě zavolal mechanik a ukázal stejný problém na předních pneu- stejné pneu i rozměr. Akorát že já měl jednu pneu sjetou právě ze vnitř až na dráty, prý jsem byl už druhý superb se stejným problémem. Ještě chci říct, že mi cca 14 dní před výměnou vyskočila hláška na ifotainmentu, že mám nechat zkorolovat tlaky ve všech 4 pneu.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Tak mám stejný problém, akorát na obou předních pneu.. vůbec jsem o tom nevěděl, dokud mi nevyskočila kontrola tlaku v pneumatikách v německu na dálnici 500km od domu. Než jsem zastavil tak P P kolo prázdné. Šok přišel ve chvíli kdy jsem zjistil, že levé přední kolo je taky na drátech a já mám jen jednu rezervu, takže jsem ho přehodil se zadní a domů těch 500km dokulhal potom co mi pojišťovna řekla odtah 20 000kč. Pirreli P7, nicméně na geometrii jsem se raději objednal

9A07691F-01BE-4398-BA78-06E11619CC39.jpeg

Link to post
Share on other sites

V sekcii O3 sa riešilo niečo podobné, akurát mal dotyčný orvané zvnútra všetky 4 pneu a boli to Dunlopy tuším (presný typ si narýchlo nespomeniem takto od boku)... 

Link to post
Share on other sites
Před hodinou, Maaarty92 napsal:

Tak mám stejný problém, akorát na obou předních pneu.. vůbec jsem o tom nevěděl, dokud mi nevyskočila kontrola tlaku v pneumatikách v německu na dálnici 500km od domu. Než jsem zastavil tak P P kolo prázdné. Šok přišel ve chvíli kdy jsem zjistil, že levé přední kolo je taky na drátech a já mám jen jednu rezervu, takže jsem ho přehodil se zadní a domů těch 500km dokulhal potom co mi pojišťovna řekla odtah 20 000kč. Pirreli P7, nicméně na geometrii jsem se raději objednal

9A07691F-01BE-4398-BA78-06E11619CC39.jpeg

Ved ta pneu uz nema celkovo ziadny dezen,ako podla foto pozeram.Toto si akoze prehliadol,ved ta pneu vypada uplne hola na papier.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Jasný pneu po smrti byla, dával jsem je tam před dovolenou na dojetí a dával jsem jim vysloveně zabrat, nicméně minimální hloubka dezénu tam ještě je (na foto to tak nevypadá, je to špatně vyfocené). Jsem zvědavý na tu geo

Link to post
Share on other sites

Mel jsem je na Vectre a taky se sjizdely z vnitrni strany. Geometrie OK.

Na Superbu uz je tam naznak plosky na vnitrni strane taky. Geometrie OK.

Podle protokolu od Shaarkyho jeho nastaveni geometrie predni napravy OK, ale taky LP s ploskou na vnitrni strane.

 

Jak jsem psal vyse, toto je skoro vlastnost Pirelli Cinturato P7.

Link to post
Share on other sites

No já neměl geometrii zcela ok, byla rozhozená sbíhavost, i když ne zásadně - dle technika se díky tomu kolo "soukalo" po vnitřní straně. Prý to ještě mohl umocnit fakt, že jde o 4x4, ale to se mi nezdá. Na Pireli jsem se jej ptal, shodou okolností o tomto problému nikdy neslyšel, což je zajímavé, když šlo o řekněme "profi" pneuservis, kde přezouvají desítky možná i stovky aut denně. Jinak tento problém jsem já osobně viděl už i na Facebook Superb 3 fóru taktéž i u zcela jiných výrobců... možná za to může daná konstrukce nebo výrobci našli "kurvítko" :-) To je vše možné, tak jako tak, tohleto je zahrávání si s životy...mne se to takto poškodilo během 3000km...

Do těch Pireli uvažuji, že půjdu osobně znovu, tak schválně zde mohu za pár let napsat :-)

Ještě mne napadlo, co kontaktovat výrobce?

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...