Jump to content

Nerovnoměrně opotřebená pneu na jednom kole


Recommended Posts

Co myslíte, geometrie ? Měnil jsem si kotouče a všiml si toho... je to na levém předním kole na vnitřní části. Druhé kolo se jeví být ok. Mám DCC.... auto nebourané, jen tedy asi před rokem promazávali silentbloky v ramenech kvůli vrzání.

 

obrazek.thumb.png.663814977b9607c1c8ce0cb4eaf74ef8.png  obrazek.thumb.png.ce5f461618ca76ae649d56ee0fc8ac2a.png

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Tlaky pneu máš v pořádku? Bok je sjetý mnohem více než prostředek, takže nízký tlak.

Kdyby tohle udělala geometrie, tak to bys musel vidět okem, že je to kolo nakloněný. Možná výrobní vada pneu...

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Díky všem za reakci, tlaky jsou v pořádku (2,3 bar) a ano, vypadá to, že to na té hraně běžně nesedí, takže se tak děje zřejmě v zatáčkách... někdo se mne ptal, jestli jsem nejel na okruhu - ne, nejel :-) Zcela náhodou jsem teď ale řešil pokles tlaku v levé zadní z 2,3 na 1,7 - nevím jak dlouho jsem s tím jezdil. Že by to mohlo mít vliv ?

Popř. mám to s ohledem na měkký běhoun raději fouknout na víc ?

 

Jinak pneu je opravdu Pirelli Cinturato 235 / 45 R18 94W , dělá to zdá se jen jedna... navíc mám je od konce roku 2016, takže pokud by to byl dlouhodobý problém s pneu, už by byla po smrti.

 

Takže aktuálně nemám jak jinak než požádat o kontrolu geo.

 

Přední pohled LP

obrazek.thumb.png.cca7f791171d1251090c9ffb3e689464.png

 

Zadní pohled LP

obrazek.thumb.png.1b7dfca20b15491379a74413cba201b2.png

Link to post
Share on other sites

Geometrii by ani neměli udělat, pokud vidí, jak je jedna pneu ometená (90% jich vezme prachy, pošťourá a víc je nezajímá...) - na to mají solidnější servisy certifikovanou sadu pneu, které jsou sjeté naprosto pravidelně - no při počtu druhů aut a disků asi chápeš, kolik by jich museli mít (někteří mají, nebo se to pučuje). Takže bych dal aspoň zimní (pokud máš a v dobrém/lepším stavu), nafoukat na správnou hodnotu +0,1 a jít na geo. Další lepší servisy umějí pneu upravit na správnou ovalitu a ojetí (zatím jsem neviděl, ale u TIR se to občas dělá) a v republice je několik servisů, které dělají test uniformity, což je vyvážení s točícími se pneu na autě na válcích. Když je řeč o vyvážení - to by se taky mělo udělat. Přesně, co ukazuješ na foto, jsem měl na FII s Bridgestonem (sjetý do A), jinak super guma, druhá sada toto nedělá, popochpitelně ani zimáky. Tam to bylo vyložený nesednutí geo novýho auta a pneu, jehož technologii neznám, ale skoro to vypadalo na dvě směsi (nevím, jestli to není moje halucinace, ale all season pneu se tak prý dělaj - z každý trysky lehce jiná směs záběr/stabilita...). Tady bych zavčasu doporučil prohodit Inside za Outside (ok, není to košer, ale co.)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Zdravím, když jsem nedávno přezouval na zimu, tak si mě zavolal mechanik a ukázal stejný problém na předních pneu- stejné pneu i rozměr. Akorát že já měl jednu pneu sjetou právě ze vnitř až na dráty, prý jsem byl už druhý superb se stejným problémem. Ještě chci říct, že mi cca 14 dní před výměnou vyskočila hláška na ifotainmentu, že mám nechat zkorolovat tlaky ve všech 4 pneu.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...