Prosinec 6, 20231 r Jezdím s odpojeným kablíkem a sledoval jsem napětí při dobíjení, které kolísá mezi 13,7V - 14,7V . Funguje tam teplotní čidlo, které reguluje napětí dle venkovní teploty. V létě padá až ke 13,7V a mrazech 14,7V. Důležité je, že baterie je neustále dobíjena. S inteligentní nabíjením je degradována nestálým vybíjením.
Leden 15, 20241 r Když se kablik zapojí zpět na baterii tak to bude opět normálně fungovat nebo nastane nějaký problem a bude potřeba to řešit diagnostikou ?
Leden 16, 20241 r Připojením káblíku se vše vrátí, diagnostika nic nevykazuje a to jsem byl v AS i s reklamacemi. Na zimu jsem ho vrátil, odpojení nemá smysl, protože venkovní teplota stejně potlačí debilní nabíjení i podle V-metru v zapalovači. Za pár týdnů mě končí 5letá záruka, baterka má v klidu trvale pod 12V s káblíkem i bez káblíku a to ji dokrmuju lídlovkou.
Únor 20, 20241 r Jezdil jsem se zapojeným káblíkem na mínus pólu baterie 5 let. Po 4 letech se odporoučela původní baterie, dal jsem novou, nakódovala se a více než rok byl celkem klid. Občas jsem baterku oživil a jezdilo se. Nyní ale po nedávném dobíjení před dovolenou na horách a následném ujetí 2000 Km se mi při startu objevila hláška o nefunkčím parkovacím systému, což znamená, že baterie nemá dostatečnou kapacitu a odpojuje určité okruhy. Po změření napětí jsem naměřil 12,2V. Zkusil jsem odpojit kabel od "inteligentního dobíjení" a světe div se, po dvou normálních 50 Km jízdách má najednou baterie 12,7V . Jedinou vadou na kráse je občasná hláška o chybě start/stop systému, ale to přežiju. Takže za mě je toto super fíčurina na ničení baterie nikoli aby se něco vydrželo delší dobu !
Únor 22, 20241 r Konektor jsem odpojil co nejdříve od koupi + pravidelné dobíjení nabíječkou doplna. Jenom další nesmyslné kurvítko co té přírodě jenom uškodí.
Březen 2, 20241 r Ja jsem odpojil ten konektor a schvalne zmeril napeti na baterii pri nastartovanem motoru bez zapojeneho kabelu. A ukazalo mi to napeti 17.5V, coz je strasne moc. Mate to nekdo stejne? Diky
Listopad 18, 2024Lis 18 Teď mě napadlo, co třeba další věci po odpojení konektoru - jako regenerace DPF, probíhá normálně i když auto píše, že má závadu StartStop?
Únor 3Úno 3 Právě řeším dosluhující baterii. Jestli to dobře chápu, tak po odpojení konektoru S/S ani nepotřebuju drahou AGM, ale stačila by i klasika s podobnými parametry? S/S mám navíc i soft. deaktivovaný.
Únor 3Úno 3 A máte tam opravdu AGM? Ta se dává v současné době jen do aut s webastem. Takže jestli máte webasto, šup tam AGM. Jestli ne, dejte jaká tam byla, tipuju tedy EFB+
Únor 3Úno 3 Dnes jsem lídlovkou dokrmoval, bylo to opět na 11,9V. Pro tazatele, na e-shopu ŠA jsou baterie v akci, objednat vyzvednutí v AS a nechat zrovna nainstalovat a nakódovat pokud má tedy debilní dobíjení.
Únor 3Úno 3 Objednal jsem na e-shopu Škoda s dodáním do dealerství Škoda (vše za opravdu pěkný peníz v dnešní době), nainstaloval si ji doma sám dle pokynů v DP a pak jen dovezl známému do servisu, aby kódováním nastavil, že je baterie výměna a nastavil její aktuální parametry.
Únor 4Úno 4 před 19 hodinami, Clerfayt napsal: A máte tam opravdu AGM? Ta se dává v současné době jen do aut s webastem. Takže jestli máte webasto, šup tam AGM. Jestli ne, dejte jaká tam byla, tipuju tedy EFB+ Mám Superba 2 2015. Dle WIN i fyzicky je tam AGM.
Únor 4Úno 4 před 5 hodinami, Sedlsson napsal: Mám Superba 2 2015. Dle WIN i fyzicky je tam AGM. Aha, to je z doby kdy se na baterkách nešetřilo. Můžeš dát i EFB, ale muselo by se to překódovat v ŘJ
Únor 5Úno 5 V 4. 2. 2025 na 12:58, VeteranChild napsal: @Sedlsson Tohle je ale sekce Rapida. Baterie v Superbu 2 má svoje téma tady: Aj. Omluvenka. Nevšiml jsem si. Ale to téma inteligentního dobíjení S/S je prakticky společné. Šlo mi jen o to. Na modelu nesejde.
Únor 5Úno 5 před 20 hodinami, Clerfayt napsal: Aha, to je z doby kdy se na baterkách nešetřilo. Můžeš dát i EFB, ale muselo by se to překódovat v ŘJ Rozumím díky.
Duben 6Dub 6 Mohl bych tady poprosit nemůžu najít jištění toho konektoru , abych ho mohl rozpojit. Díky za rady.
Duben 6Dub 6 Není to přimo konektor ze snímače u baterky, ale je to tam dobře vidět. Jen nevím jestli zmáčknout nebo zvednout. Asi spíš zmáčknot. A někdy pomůže celý konektror zatlačit ve směru zasouvání, aby se uvolnila západka na pojistce.
Duben 6Dub 6 McMatej - Opravdu díky moc našel jsem to mám to rozpojené, bohužel nemohu vyzkoušet , jak se to bude nyní chovat, mám baterku na nabíječce. Díky
Duben 6Dub 6 Bude se to chovat jako s "hloupým" dobíjením, takže lépe. 🙂 Zkoušel jsem za jízdy měřit napětí a bylo (asi) 14,7 V pořád, bez závislosti na brždění motorem.
Červenec 16Čvc 16 Ahoj. Tak jsem se dnes přemluvil a také odpojil ten mínusovej kablík. Pár věcí je ve mně proti, Baterie u těchto aut od novoty vydrží i 8 a více let, tak dlouho by přeci žadná baterie, která nedostává co má nevydržela. Jistě asi jsou kvalitní, ale i tak je to dost, ja ji preventivně vyměnil po 9 letech, ale nebylo třeba. Pak, že by inženýři co vymysleli motor, že by toto nedotáhli a nevěděli by, že to baterii škodí, zas takoví blbci to nebudou. Mě už nebavila ta změna stylu jízdy, skoro nikdy nevyřazovat a dojíždět s rychlostí, aby se baterie nabila, pořád na to myslet, ale po vytažení drátku SS to už dělám automaticky. Poznám, že baterie je málo nabitá, že mi vypíná SS, po krátké jízd opět funkční, takže se dobije, když je třeba, samozřejmě v zimě to bude jinak, jezdím hodně málo. Asi to nevydržím a zasunu ho zpět do dírky, promluvim s jedním dobrým mechanikem co mi na to řekne.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.