Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Chcel by som sa spýtať jak dlho Vám ohreje olej na prevádzkovú teplotu 90 stopnu ja mám furt max 82 stúpnu . Dnes ráno -11 stupňov voda sa ohriala dosť rýchlo potych 7 km jazdy ale olej bol este 51 aj kdyz sem prišiel do roboti ukazovalo 72 stupňov pak znížilo na 62 samozrejme som išiel miernou jazdou??

Ahoj,

s tím olejem to mám stejně. Jezdím cca 17km a až při dojezdu je olej kolem těch 82-85 stupňů. To zahřívání oleje je taky takové "zvláštní". Oproti Fabii 1.2TSI - tam to fungovalo docela lineárně a jak se začal olej zahřívat, tak šel pomalu po stupni nahoru.

Tady u Scaly (a teď nemluvím jen o těchto zimách) - se ohřívá dlouho na těch 50 a pak se během jízdy dokonce i ochlazuje a nejde jen nahoru k těch 80-...

V aktuálních teplotách kolem - 10 mám po příjezdu do práce (12km) teplotu někde kolem 65°. Taky mi to občas o pár stupňů spadne dolů a pak zase leze výš. 

  • Autor

Presne jak hovoríš dneska som prejel 23 km olej taký mal 80 stúpnu max síce bol -11 ale i když je 0 stúpnu taký to mám 80 skáče to i na 70 stúpnu samozrejme led pridám predbieham tak stupne ale akonáhle keď uberem tak sa aj ochladí tak nevím lebo furt hovoria že olej má byt správne zahriatí tiež 

Taktéž to u tohoto motoru pozoruji. Normální jev v tomto počasí.

To co ukazuje teploměr vody nemusí být vůbec realné.

Dnes při -7° byl olej i po 100 km pořád dost pod 90° i v kopcích. Rapid 70kw se zimní clonou, kterou používám po dobré zkušenosti u O1. 

Netreba to zbytocne casto sledovat

 Ono to pracuje. Otvori termostat, nizsia zataz, klesne. Dialnica v lete u mna na diesli permsnentne od 100 do 107. Podstatne je aby dosiahol min. co ukazuje tych 50 aspon, predtym nez zacnete sliapat ostrejsie.

Blbost, podstatné je, aby teplota oleje byla minimálně na 70° - 80°C, pak lze hovořit o tom, že je na provozní teplotě a lze motor plně zatěžovat.

Spoiler

 

Pri 50stupnoch na digitalnom ukazovateli mas 90vodu. Nepisem nakladat podlahu, ale to, ze uz kludne zacnem predbiehat z vacsim plynom. U diesla je to cca 2500-3000ot. Do 50 na digitale ani nepredbieham, ak nemam 1-2 km na pomale predbiehanie. A za dalsie, na starsich autach olej nebol zobrazovany. A tymto stylom som dal 250t km bez vymeny, ci repasu turba a bez akychkolvek zavad na tom aute a jazdi dalej. Ak by som mal auto ohriat na 80c teraz, tak potrebujem 30km jazdy suvisle

Jenomže když ti ukazuje 90° voda a 50° oleje, nejspíš tam těch 90° vůbec není. Ten teploměr je pouhý informativní ukazatel, který již léta letoucí neukazuje skutečnou teplotu chladící kapaliny...

jak píše Pawouk, u 1.2 při 90°C na budíku mám reálně na vodě cca 70-75°C.

  • Autor

Presne totó sok Chcel že aspoň pri tých 60 keď sa ohreje olej nemusím ísť dôchodcovskom tempe už môžem prebiehať samozrejme nechcem tomu nakladať max 3 tisíc otáčok tomu se divím že ten olej max 70 možno dlhšej jazde už 80 stúpnu vtedy dúfam že už môže aj človek trochu nadupnut

A preco vas tak trapi ta teplota oleja.? Okrem toho ze vam tam leju tu vodu. 0w 20, nieje ziaduce aby olej mal vysoke teploty. Moderne oleje si drzia svoju vyskozitu v sirokom rozsahu teplot nie ako pred 40 rokmi. Tak ze po 2-3km jazdy sa da kludne pridat bez obav, kor ked teplota vody bude ukazovat 90st

  • Autor

Aha tak práve preto všade píšu že ke dôležité mat olej tiež zohriaty či to majú tak isto aj ostatný , myslel som si že výrobca vie čo robí olej tiež neni dobre keď má aj príliš vysoké teploty musí mazať diky za radu tak že už nebudem báť pridať a samozrejme možno je to aj tým že som išiel barz kľudne kvôli tomu oleju

Inak bezne sa mne stava aj to, ze olej je uz na 55cca, dojdem na serpentinky smer z kopca a kym ich prejdem 3-4km, olej sa ochladi pod 50, kedze auto nie je v zatazi poriadne a klesne i teplota voda na ukazovateli. Hned na rovinkd dole zase nabehne olej od 50 a teplota zacne stupat. Beriem to ale ako normal, ze nie je zataz.

Rozkaz znel jasne, znizit emisie. Tj zmensit objem, znizit straty trenim. 

Mensi objem, menej valcov menej tepla, redsi olej, vecsie vole, menej tepla. Ale nebojte sa ak by ste tomu nakladali, tak aj olej sa zohreje. 

Dnes jsem jel do AS na výměnu oleje, protože už mi už svítil servis za 9 dní. Venku v 10:00 bylo -15°. Po 10 km jízdy teplota vody dle ukazatele na 80° ani zdaleka nebyla a lítala nahoru a dolů, olej jen a pouze 55°, takže velký špatný. Jezdil jsem po okolí až jsem se dostal aspoň na 80° a nechal motor běžet i před servisem a hned to šlo na zvedák. 

  • Autor
před 4 minutami, ben06 napsal:

Dnes jsem jel do AS na výměnu oleje, protože už mi už svítil servis za 9 dní. Venku v 10:00 bylo -15°. Po 10 km jízdy teplota vody dle ukazatele na 80° ani zdaleka nebyla a lítala nahoru a dolů, olej jen a pouze 55°, takže velký špatný. Jezdil jsem po okolí až jsem se dostal aspoň na 80° a nechal motor běžet i před servisem a hned to šlo na zvedák. 

Menile ste olej po 2 rokoch alebo 1 rok ? Kolík ste mate najeto?

První výměna byla v 6.000 km rovnou při reklamaci kompresoru Sanden, druhá před rokem v 16.000 km, teď třetí při 1. prohlídce 2 roky/30.000km při 27.500 km. Další plánuji za rok při servisu brzdové kapaliny, takže cca po dalších 15.000 km. Mám 70 kw rapida 03/2019, ale to je vlastně jedno. 

Necituj předchozí, admin tě setře. 

Upraveno od ben06

  • Autor
před 47 minutami, ben06 napsal:

První výměna byla v 6.000 km rovnou při reklamaci kompresoru Sanden, druhá před rokem v 16.000 km, teď třetí při 1. prohlídce 2 roky/30.000km při 27.500 km. Další plánuji za rok při servisu brzdové kapaliny, takže cca po dalších 15.000 km. Mám 70 kw rapida 03/2019, ale to je vlastně jedno. 

Necituj předchozí, admin tě setře. 

Tiež rozmýšľam či meniť po roku alebo počkať 2 rok mám len 5600 km neviem či má zmysel meniť olej pri 8 tisíc keby som nal v lete tých 13 tisíc určite by som menil neviem no

Já dneska ráno na 12 km cestě do práce při -17°C olej na necelých 60°C, voda těsně před zastavením ukázala 90, ale celou cestu skoro 50-60 km/h, lidi se báli, přitom silnice úplně v pohodě.

Tak znova, necituj předchozí příspěvek. 

Úplně první výměnu bych udělal určitě dříve a druhou při normální prohlídce. A další, no nevím při tvém tak velmi malém ročním nájezdu bych asi nechal v intervalu 2 roky i když se to mnohým nebude líbit, ale to je fakt na tobě a tvé peněžence. 

Ja jedu 25Km a profil trati je klesajici, voda je podle ukazatele na provozni hodnote cca do 8 km, ale olej se sotva dostane na 80. Pokud sjizdim tahly kopec, tak jeho teplota padne treba ze 74 na 65. Kdyz jedu opacnym smerem, tj. nahoru, tak neni problem se dostat i k 90. Proste normalni stav u malyho efektniho motoru s min. tepelnyma ztratama. Ale prekvapil me, jak rychle zacina topit, klidne bych to seovnal s 1.2TSi s PTC. 

před 11 hodinami, Oskar Burcsak napsal:

Menile ste olej po 2 rokoch alebo 1 rok ? Kolík ste mate najeto?

Na takové otázky běž hledat odpověď do jiného příslušného tématu. Tu se řeší ohřev motora a jiné téma diskuze zde admin nevidí rád.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.