Přejít na obsah

Nestihá dobíjet?


dvd73

Doporučené příspěvky

Fajn, tak uvidíme jak to zítra a dále dopadne no.

 

Každopádně, jak dlouho by měla zdravá baterka být schopna udržet na Fabii zapnuté zapalování (bez infot. a dalších věcí) aby druhý den nastartovala? Určitě pár hodin ne? 

 

Pamatuju, že na starém Passatu jsem z něho přes hodinu pouštel hudbu a normálně chytnul.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na zítra jsem objednanej do servisu Škoda tady. Prý to je na dva dny, protože auto musí nabít pomalým nabíjením než budou druhý den dělat zátěžový test.

 

Je to správný postup? Četl jsem tu několikrát, že autorizák baterku dobije, změří multimetrem a pak řekne že vše je ok. Jak se má teda dělat zátěžovej test? Na nabité baterce nebo na baterce "z provozu" ? Jsem fakt zvědavej jak to dopadne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rekuperace je při těchto teplotách taky potlačena. Když jsem byl nedávno v servise na první ofic prohlídce tak bylo zrovna -15 a byl jsem rád, že jsem po 10km zahřál olej na 60 a tak jsem auto honil ještě po okolních kopcích. Požádal jsem o změření baterky a nešlo jim to změřit, proč netuším,  protože jsem spěchal a stavím se tam příležitostně, nemám s mým AS nejmenší problém, protože tam mám dobré letité vztahy už s předchozím autem. Mechanik říkal z praxe, že autem klidně vyjedeš a baterka ti umře kdekoliv a kdykoliv bez výstrahy. Já nejezdím víceméně kolem komína, takže potěš koště.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ben06umřiť může bez výstrahy cokoliv. 

Zázěžový test se dělá na nabité baterce, velkým proudem, to by bylo pro vybitou smrt.

A naše automibilové baterky nemají rády nějaké rychlonabíjení. Takže pěkně jak se má nabíjet. Při totálně vybité baterce cca. 10 hodin. 

Co to je to u nás? A země a,b,c? To je ale mimo téma a patři k tobě do Fabia3.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klucí jak dlouhá je záruka na baterku? Já všude četl, že 3 roky a pán mi tvrdí, že jsou to 2 roky. V systému vidí prodlouženou záruku 5 let / 100 000 km, ale říká, že na baterku jsou jen 2 roky. Tak nevím, potřeboval bych mu to případně nečím podložit, ale vůbec nevím čím. Zítra nebo v pátek bych to měl mít hotový a platit se mi to fakt moc nechce ze svýho pokud bude baterka mrtvá. 

 

Podle mně to musí mít společné něco s tou prodlouženou zárukou, protože bez jí jsou na celé auto jen 2 roky, takže by byl nesmysl aby na baterku byly 3 roky v základu a na auto jen dva. Ale fakt to nemůžu nikde najít.

 

Příjde mi, že tam toho moc neví, protože nekdě jsem tu četl, že na strhaná těsnění u dveří je TPI a nic tam o tom nevěděl. Na to a další věci jsem tam objednanej na konec března. Teďka řešíme akutně jen tu baterku, ale tak trochu jsme ten seznam poruch načali. Kdyby někdo to TPI měl tak ať pošle prosím, nenašel jsem to tu. Jen že existuje a že v nějakém autorizáku objednali jen podle fotek a bez keců.

Editováno: , autor: dvd73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jak auto baterie ale typicky notebook, mobily ci akunářadí mají zaruku 24 měsíců ale životnost cca. 6 mesicu (na snižující se kapacitu tak po 6 mes. Reklamaci podat nemůžeš). Takže bych s 5 moc nepočítal. Pokud je problém  jen kapacita.

Editováno: , autor: lumirnavrat
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dobrý den pánové. Hotovo, 220 EUR s 0% DPH. 


Přikládám protokol o měření. Dobili baterii a hned po nabití byla ok, nicméně za 18 hodin byla kaput. Úplně. Reklamace bohužel zamítnuta, protože v autě našli domontovanou GPS. Dobrý vědět, hned to jdu nechat vymontovat. Předchozí majitel byla velká firma a asi to tam měli na sledování zaměstnanců, aby si z toho neudělali soukromé auto. Docela haluz tohle mít v autě a nevědět o tom.


Takže zamítnuto z důvodu, že klidový odběr je 0.24 a normální je 0.11, tedy že toto přispělo k předčasné zkáze baterie.


Zatím jen jedna jízda 15 km, ale hnedka jsem na voltmetru v zásuvce viděl, že padal i na 12.4 V tedy na klidový režim do kterého jsem se s předchozí baterkou nikdy nedostal, občas na 13.3 V a pak zase zpět. Rekuperace 14.9 V, to bylo i předtím. To přebíjení na 16 V jsem zatím neviděl tak uvidíme.


A dobrej konec nakonec. Proplatí mi to původní prodejce v rámci záruky o prodeji použitého vozidla. Tedy né na tovární záruku Škoda, ale na klasickou kupní smlouvu prodávající – kupující.  Teda proplatí... Mám u nich k vyzvednutí novou baterii. Takže kdybyste někdo chtěli novou baterku s vyzvednutím v Praze v jednom zatím nejmenovaném autorizáku a to hodně zalevno tak napiše :-D  Dvě baterky nepotřebuju.

 

 

test_baterie_annonymni.png

Editováno: , autor: dvd73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
V 24. 2. 2021 na 12:44, Lancelot napsal:

Tak obecně se snažím nechávat kvalt co to jde, aby to při brzdění za tepla dobíjelo na max a zatím origo baterky jak u 1.0 TSI (Varta 44 Ah, 3,5 roku. 70 tis.km), tak 1.2 TSI ( Exide 59 Ah, 5,5 roků, 70 tis.km) drží.

Tu u 1.0 TSI jsem dobíjel preventivně letos, jak byly velké mrazy, ale za 3h byla dobita, takže ok. Tu u 1.2 TSI jsem dobíjel na podzim a zimu přežila bez zaváhání.

FIII už nemám, ale ani po skoro 4 letech a necelých 100 tis. nebyl s baterkou problém. Myslím, že zvládne i tuto zimu.

Na co jsem víc zvědav je baterka v Polu, která má už 6 let a 79 tis.km, přičemž poslední dva roky "magické oko" ukazuje, že je po ní. Naposled jsem ji externě dobíjel loni na podzim, od té doby bez zaváhání. V létě otvírání oken DO několikrát týdně, na poslední servisce v srpnu, vyhodnocena VAS jako ok. Fakt jsem zvědav na větší mrazy. Poslední rok mám od chipu trvale deaktivován S&S.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím všechny přítomné.

Prosím o radu, mám Fabii ||| Style 1,2 66 kw TSI 6,5 roků z 2015, spěji k vymněně baterky v servisu mi řekli , že je možnost EKO za 4500 Kč a originál 8000 Kč. Jsem na vážkách, kterou je to hodně peněz. Ta EKO je něco jako repase, tak jsem mu v servisu rozumněla. Prosím o názor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Libac: nemusi ju spravne dobijat ;-) 

Zlata: ja ked som to este menil na Leone tak baterka v origo servise 200 eur + 20 eur nastavenie (zresetovanie povodnych hodnot). 

 

Servis Skoda aj na Eko verziu baterky dava zaruku 2 roky, uz si viem predstavit reklamaciu v Alze ;-) 

Uz je jedno kde tu baterku zozenies, ale za cca 500 Kc by som nechal ju nastavit v servise pre spravne dobijanie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@houmr no 59 a 60 není zas tak propastný rozdíl a zbylé údaje co se zadávají jsou nepodstatné ...

A jezdit kvůli tomu do servisu je blbost ,při další návštěvě servisu mu do udělají s nějakým dalším úkonem a pohoda 👍

Nevím jak u vás na SK a Alza , ale u nás teda aspoň za mě reklamace úplné v pohodě , naopak vše vyřízené v co nejkratší době 😉

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
V 23. 11. 2021 na 19:15, Lancelot napsal:

FIII už nemám, ale ani po skoro 4 letech a necelých 100 tis. nebyl s baterkou problém. Myslím, že zvládne i tuto zimu.

Na co jsem víc zvědav je baterka v Polu, která má už 6 let a 79 tis.km, přičemž poslední dva roky "magické oko" ukazuje, že je po ní. Naposled jsem ji externě dobíjel loni na podzim, od té doby bez zaváhání. V létě otvírání oken DO několikrát týdně, na poslední servisce v srpnu, vyhodnocena VAS jako ok. Fakt jsem zvědav na větší mrazy. Poslední rok mám od chipu trvale deaktivován S&S.

Tak dnes to baterka v Polu, podle očekávání, bez zřejmého varování vzdala (na diag ale už bylo napětí pod 12V). Vydržela bez 3 měsíců 7 let a 82 tis.km. Do konce týdne musím sehnat novou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Lidi, co tu pořád řešíte? Stačí odpojit onen tajemný konektor na minus pólu baterie a nabíjení jede pořád naplno (14,5V palubní napětí), takže baterka je dobíjená pořád, jak u starších aut, kde vydržela 10 let. Navíc vám to i líp v noci svítí (14,5V místo 12,5V při jízdě pod plynem). Proč to tvrdím tak rezolutně? Protože jsem elektroinženýr a přesně vím, jak celý tento eko-kolotoč funguje. A navíc jsem měl ve firmě 9 aut, která měla klasické dobíjení a nikdy jsem nevěděl, že je v nich nějaká baterka. A vydržela celou dobu životnosti služebních aut ve firmě (servis IT techniky).

Jak to tedy funguje? Onen konektor na  -pólu je signál z tzv, Hallovy sondy, která může vyhodnotit proud tekoucí z baterie i do ní a spolu s napětím na +pólu a další jednotkou vyhodnotit jení stav.

Proč tam je? Proto, aby mohlo fungovat ono eko-kurvítko, kterému se honosně říká rekuperace. Rekuperace zde se rozumí využití mech. energie při jízdě z kopce k tomu, aby se dobíjela baterie a při jízdě pod plynem aby alternátor nezatěžovat motor tím, že dobíjí baterii (velice diskutabilní zmenšení produkce CO2). Takže při jízdě "po rovině" auto bere proud z baterky (vstřikování, svícení atd.) a pokud toto napětí klesne pod jistou útoveň (13-12.8V) začne z alternátoru mírně dobíjet (zvýší se pal. napětí na cca 13-13,5V) a toto se stále opakuje a přepíná nabíjí-nenabíjí. Pouze při vyhodnocení brzdění motorem (vypnou vstřiky, je zařazená rychlost, nesešlápnutá spojka, otáčky víc než volnoběh) se celý tento eko-kolotoč vypne a alternátor dodává tolik, kolik je nastaveno v jeho interním regulátoru - tedy 14,5-15V. Regulace alternátoru se děje pomocí proudu v budícím vinutí a funguje tedy tak, jak v starších autech bez rekuperace. Třífázový alternátor je tak výkonný, že dokáže zásobovat auto i na volnoběh (pokud nemáte vytápění sedaček, zrcátek, zadního okna + světla apod. zapnuté dohromady). Opravdová rekuperace má význam u elektromobilů či trolejbusů kvůli masivnímu dobíjení a hlavně kvůli masivnímu brzdnému účinku. Ale zde?

pokud alternátor ve Fabii dodává proud 100A 14,5V (a to při normální jízdě nastává málokdy) pak jeho výkon 1450W, při ne 100% účinnosti, tak "ubírá" cca 1,5kW výkonu vašeho motoru.

Poznáte toto při jízdě autem s 85kW? Kolik pak bere klimatizace v létě? Tato "rekuperace" byla vyvinuta jen na základě buzerace Evropské komise na co nejmenší emise. A konstruktéři v automobilkách si odškrtnou další splněný úkol na snížení CO2, Že se ale recyklují 3 roky staré baterky, které skonaly na sulfáty vlivem nedostatečného nabíjení to "ekology" netrápí. Nevím, kdo taky rozšířil onu obecně přijímanou fámu, že optimální nabití je na 80 %. Vždy jsem nabíjel na 100% ve svých autech i ve svých noteboocích i aku nářadí a vydrželo to co se očekává tj. 8-10 let. Pak stejně jakákoliv baterka jde do kytek. Na mojí Fabii jsem po třetím roce provozu zjistil, že nikdy nedobiji ani při cestě dálnice Brno-Praha, tak jsem odpojil onen konektor z -pólu (z Hallovy sondy) a nemám problém i teď v zimě (po dalších 3 letech) když jezdím jen kolem komína, protože jsem v důchodě. Pokud jedu do značkového servisu, tak je vždy upozorním, že mám toto odpojeno a že si nepřeju, aby to znovu zapojovali, ale aby pouze vynulovali chybové hlášky, které to zahlásí. Mimochodem po 6 letech absolutně žádný problém, jen olej a voda do ostřikovače. Start-stop jsem hned 1. den po koupi auta vypnul (vlastním vyjímatelným udělátkem) a nikdo neprotestovat. Jo a dolepené těsnění stále drží.

 

Dlouho jsem se tady nevykecával, tak mi promiňte, že jsem si to tentokrát vynahradil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Súhlasím, ale nie vo všetkých bodoch máš úplnú pravdu. Auto nejde len čisto na batériu. V tej chvíľu sa udržuje napätie cca 12.5V a auto dodáva toľko energie koľko palubná sieť a manažment motoru potrebuje ale nedochádza k nabíjaniu aku (udržuje ho). Nieje to len taky hlúpy systém popravde ako sa prvotne zdá. 

 

Svetla ti silnejšie svietiť nebudú, keďže ich svit riadi palubná jednotka a z výroby je utlmený výstup na žiarovky na 12v a nejaké drobné. Vyšší výstup vieš zmeniť kódovaním v centralnej jednotke.

 

Píšem to ako človek, ktorý jazdil aj s odpojeným aj zapojeným káblom. Aktuálne mám rekuperáciu opäť aktívnu a nemal som nikdy problem ani s dlhším odstavením auta, že by som nenaštartoval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, DoubleG napsal:

Súhlasím, ale nie vo všetkých bodoch máš úplnú pravdu. Auto nejde len čisto na batériu. V tej chvíľu sa udržuje napätie cca 12.5V a auto dodáva toľko energie koľko palubná sieť a manažment motoru potrebuje ale nedochádza k nabíjaniu aku (udržuje ho). Nieje to len taky hlúpy systém popravde ako sa prvotne zdá. 

 

 

Pak ale to inteligentní nabíjení nedává smysl. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...