Jump to content

Neprešiel som cez STK vysoke CO2


Recommended Posts

Nazdar pánove.

Mam Motor BSE

333000km+-

rozvody vymenene asi -5000km

vymenene tesnenia na sacom potrubí 4ks+4ks

vymenene sviečky, vzduch filter

vyčistená klapka + reset hodnôt

benzín 100okt E5

motor som dobre popreháňal vo vysokých otáčkach 

pred STK motor išiel 1h v kuse (že aby sa dobre zohrial olej)

na STK Lambda hodnoty ok.

otáčky nevedel Pán technik dobre udržať buď mal 2000 alebo 3000+, požadovane 2300+ - bol veľký problém.

ale pri hoci akých otáčkach bola hodnota CO2 vysoká. mal som mat 0,20 ale hodnoty boli stále 0,37-0,59+

výfukový systém je pôvodný. po upchatí  výfuku nikde neuniká po trase. otáčky na voľnobeh nekolísajú.

výpis porúch nič. žiadna chyba.

 

čo by mohlo spôsobovať vysoké CO2?

čo spôsobuje to že sa nedá udržať otáčky na voľnobeh? Vadný pedál? to by asi šklbalo z autom nie?

 

Mňa napadá len katalyzátor ale to by vyhodilo Lambdu 2 nie?

 

Link to post
Share on other sites

aj to som už skúšal. bolo mi poradene že to mam prestriekať čističom na brzdy. a keď to niekde ťahá malo by to ovplyvniť otáčky. a nič sa nedeje.

 

aktívne uhlie? tam je predsa len benzín. či sa mýlim? 

Link to post
Share on other sites

V sani mas tieto otvory.4x otvory pre hlavu otvor na skrtiacu klapku otvor pre aktivne uhlie otvor pre posilovac brzd a maly otvor pre podtllak.Tie spreje su na dva veci.Kazdy by chcel mat na vsetko sprej.

Link to post
Share on other sites

To ze si ju pozrel nic neznamena.jedinym testom je odpojit jednotlive hadicky po jednej na strane sania a zaslepit ich .potom sa trochu povozit a vyskusat zmenu.Mal som pripad ked chceli na jednotkovej octavii menit RJ odbornici.Motor strhaval nic nepomahalo.Potom som spravil svoj test a zistil som ze hadicka na konektore uhlia mala malu prasklinku.Auto odvtedy jazdi ku mne na servis.

Link to post
Share on other sites

ok zajtra to skúsim. narobím si gumených štuplov a skúsim postupne zaslepovať. a skúšať tie otáčky. pri jazde ide auto pekne v akých kolvek otáčkach. len voľnobeh na 2000-3000 sa nedá udržať.

ň

zatiaľ ďakujem zajtra dám vedieť

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

zdravim Vás Pánove mam nove info ohladom mojho problemu. 

kolisajuce otaťky som vyriešil. bola tam prasklina na sani ktora sa prejavila až vo vyššich otaťkach ked bol vyšši podtlav v sani.

 

ale CO2 mam stale vysoko. konkretne hodnotu 0,40+ - 0,02

vymenil som aj katalizator (175eur) a hodnota sa stale nezmenila. 

 

mam mosot BSE a v techničaku mam EURO4  motorovku mam na najnovší soft 9xxx

možete mi prosim pozriet niekto v protokole z emisnej aku mate hodnotu nameranu?

 

už začínam mat podozrenie na to že technik na STK nahodil auto ako EURO5 a tam sa nikdy nedostanem.

 

DAkujem

Link to post
Share on other sites

Co znamena ziva. Chybu nevypisuje a ked ju pozeram cez merne hodnoti je v toleranciach. Skusky lambasondy cez odis prebehlo ok. 

 

Spätne vedenie mysli to kde je ten ventilator?   Mam tie trubky upchat albo ako tam mam hladat chybu. Dakujem

Link to post
Share on other sites

Lambde pisu zivotnost 120 tkm.Ale ak sa vyuziva na kratke trasy tak niekedy je spomalena uz pri 100tkm.Ak tam mas 330tkm mal si tam mat uz tretiu.V kanali 31 je jej hodnota treba ju za jazdy sledovat mala by reagovat do cca sekundy.Ak pridas na plno musi mat 0.7 cca a ak uberies plyn dole kopcom 2.999.Ak sa tieto hodnoty menia kazde tri styri sekundy je spomalena.nova lambda pekne svizne obnovuje data.

 

Na hlave je spatna klapka ,ktora zabranuje aby sa spaliny dostali di sekunadrneho vzduchu.Ak je zla dokaze prepustat a tym padom lambda pracuje zo zlymi udajmi.

 

Ja mam na BFQ 360 tkm a kat je od nova a ak neprejdem emisiami tak ho tiez vymenim no lambdu mam uz tretiu.

Link to post
Share on other sites

Takze dnesne preverovanie.

 

Ventil odvetrania nadrze je ok. Na stole po zapojeni 12V ke prechodny le v aute evidentne moc nepracuje. Za 5minut volnobehu necvakol ani raz. Este skusim diagnostikou ho precvaknut.

 

Co sa tyka lamdy a kanalu 31.

 Pri jazde pise pozadovanu hodnotu cca 0.980 a skutocna hodnota 1.0xx

Pri jazde a menia hodnoty xx asi 3x do sekundy. Pri brzdeni motorom sa to ustali na hodnote 1.999

 

Tera  je to zohriate takze neviem lamdu vymenit. Mam inu z podobneho auta. Ma sice iny index ale na skusku chodu na diagnostike to skusim otestovat.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...