Přejít na obsah

Fabia IV a konkurence


Dixik2

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, brrrrm napsal:

Tých mladých rodín ochotných si kúpiť nové holoauto je ešte menej ako seniorov.

Za červenec 2021 je Dacia Sandero nejprodávanější model v Evropě. Tak kdo to vlastně kupuje, když to tak letí na dračku? Na druhou stranu to se to vyrábí a prodává, když těch čipů v autě není tolik potřeba.

https://www.auto.cz/nejprodavanejsi-auto-v-evrope-dacia-sandero-140563?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak o té Dacii co by kombinace SUV, MPV, dodávky a kombíku jsem slyšel, dokonce Vaculík ze Světa motorů radí si na ni počkat a sám se prý na ni těší. Myslím si, že by to mohl být další prodejní trhák Dacie, něco jako dříve Duster. Pokud to bude dobře vypadat, nebude to nějaký moc přetechnizovaný hybrid, nenasadí tomu moc  vysokou cenu a bude to, co se týče praktického využití a prostoru na úrovni, tak mohou tím vyplnit mezeru v těch dnes již mnohými výrobci nevyráběných ale stále žádaných segmentech aut.  Ona to Dacie, respektive Renault celkem umí, záleží taky jak se u toho typu popasují s emisemi, ale LPG jim to asi docela zachraňuje.  Teď jsem se díval na technické údaje u Dusteru se stejným motorem 1.0 turbo s benzínem a s LPG a tam jim emise dělají s pomocí toho LPG až o 20g/km méně a to je tedy celkem dost. Škodovka, alias VW AG na LPG, CNG tzv. kašle a pak musí buď některé modely nevyrábět, rušit nebo zavádět elektromobily. No vydali se na  celkem jednosměrnou cestu, doufejme jen, že to nevzali špatným směrem..... 

 

PS: docela trefně to o konci Fabie IV combi a o konkurenci napsali na webu graz.cz: https://www.garaz.cz/clanek/ctvrta-fabia-combi-nebude-proc-by-vam-to-melo-vadit-21006710

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem i30 pujcene asi mesic (pravda uz starsi 1.6 crdi nebo co to bylo).

Kdyz by mi to vnutili jako sluzebak, asi bych si nestezoval, ale ze sveho bych do toho nesel. 

Divne ovladani. U koncernu mi to prjde vic ergonomicke a prehlednejsi.

Taky zvyk na turbo, i kdyz to by se dalo resit jinym motorem...

Editováno: , autor: epo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ekoteroristi z EU nastavili pravidla, jaká jsou, ostatně i Dacie, jak jsem někde zaznamenal plánuje kolem roku 2025 ukončit výrobu wagenů se spalovacími motory. Embasofirma, resp. koncern, který má emisní šmindlmáslo na hlavě, drží ústa a krok a vydala se aktuálně na cestu vysokých marží a vstříc světlé elektromobilitě zítřka, vše ostatní jde do zadele, combifábka je jen taková první vlaštovka. Já si jen říkám, jestli ta radost ze spojení s koncernem nebyla předčasná a jestli koncern embasofirmu nestáhne ke dnu ... zdá se, že v číně si embasofirma za chvíli ani neškrtne, a tady si každý nebude chtít vysokomaržový Enyaq, Superb, nebo Kodiaq koupit. Já jsem třeba v širším rodiném kruhu poslední mohykán, tedy embéčkář, který mění embéčko za embéčko, ostatní v posledních letech stará embéčka prodali a jako new wagen šli do jiné značky (v kategorii dostupné auto pro běžné hákující lidi s normálním průměrným příjmem). Na druhou stranu embasofirmu, pokud jim 70 % prodejů dělá firemní klientela, názor soukromě nakupujících nemusí dělat vrásky na čele ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cesta vysokých marží bude nakonec cesta všech výrobců aut.

Je třeba se smířit s tím že soukromá automobilová doprava se stane dostupnou jen pro vyšší třídu společnosti tj. nějakých 10% max. 30% populace.

Budou automobilky co vyrábí luxusní vozidla, pak automobilky co vyrábí drahá vozidla a automobilky co vyrábí vozdila pro firmy.

Lidé co nakupují pouze ojetiny a lidé co dosáhnou pouze na novou fabie, asi i octavii, dají do 15 let osobnímu automobilu pápá.

 

Trh s ojetinami a držení starého vozu samozřejmě není řešením. Zdaní to tak že to nebude levnější než elektro vůz.

Já si myslím že cesta je naznačená celkem jasně, kdo si myslí něco jiného je podle mě absolutně slepí. Viz. holandsko atd. tam si už průměrný člověk osobní vůz nemůže dovolit dnes a do roku 2025 tam bude víc jak polovina populace odkázána na MHD.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak cesta naznačená je ... záleží jen jestli ovce budou ochotny skákat, jak bača píská. No a dostupná auta, tu také ještě pár let budou, jen holt ne od embasofirmy ... ukáže až budoucnost, jestli ta sázka vyšla dobře a vyklizení pozic konkurenci bylo smysluplné ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když tedy pomalu bude končit Fabia combi III a IV. řada nebude, tak co např. FIAT 500L?  Pořád to je v nabídce s atmosférou 1,4, nebo dokonce i s  turbodieselem 1.3   a má to  455 litrů zavazadlového prostoru. Já se na něj díval taky tak nějak zeshora, ale jen do té doby co mě bylo umožněno si ho fyzicky prolézt a svést se v něm. Auto uvnitř skoro větší, než se zdá při pohledu zvenku a cenovky taky zajímavé. Osobně si myslím, že vzhledem k EU a emisím taky dlouho nevydrží, ale dokud je, tak to není špatná varianta.  Pořád se tady bavíme jako o náhradě zrušené Fabie kombi IV o Hyundai i30, ale zkuste si někde v autosalonu tu 500L vyzkoušet. pokud ji tedy vůbec budou mít. Budete možná překvapeni. 

 

CZ_Zákaznický_ceník_FIAT 500L_s9_5_7_2021.pdf

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, ben06 napsal:

Velkytom> A já vůl překopal před lety bývalou stáj pro koně na garáže pro moje škodovky a teď to budu asi vracet a se o mám

 

Si děláš srandu, ale nakonec to tak reálně může dopadnout, že se lůza začne prohánět na koních po dálnicích mezi elektro vozy smetánky :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem byl Scalou taky nadšený než jsem viděl její bombastické představení, masáž a cenu. Nakonec jsem si sedl v salónu do horkého kandidáta F3 kombi a tehdy jednoho z posledních Rapidů a bylo rozhodnuto, Rapid (po O1 Tour). Když vidím ty přetrvávající porodní bolesti Scaly tak ani nelituju a Rapid si stále dobře vede, jen už ne u nás.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak máme to za sebou, tedy oficiální videopředstavení Dacie Jogger. Vidím to tak, že je to vlastně taková nová generace Loganu MCV, tedy něco jako kombi od nového Sandera, i když Dacie to propaguje jako nějaká kombinace MPV, SUV, Crossoveru, dodávky a kombi.  Navíc je tam možnost i třetí řady sedaček, tj, až 7 míst. Při plném obsazení to ale má jen kufr o 160litrech, při 5-ti místném  obsazení  něco přes 700 litrů. Jinak vnitřek a přístrojovka  je celá Dacie Sandero. Světlá výška vozu je 200 mm, délka vozu před 4.5 metrů a rozvor cca 2.9 m. Motory pokud jsem v rychlosti pochytil tam prý budou Tce o 81kW, dále kombinace s LPG (výkon si nepamatuji) a později přibyde i hybrid. Cena by měla být cca od 15.000 Euro.

 

PS: Tady je o něco více podrobností  i fotografie z webu Auto.cz:

 

https://www.auto.cz/nova-dacia-jogger-je-tady-sedm-mist-casem-doplni-hybridni-pohon-140684

 

No a když tak vizuálně srovnám novou Dacii Jogger s Dacií Logan MCV 1. generace, tak mám pocit, že se vlastně vrátili k osvědčenému typu auta, vyráběnému  před cca 10-ti lety. Myslím, že početnější rodiny, důchodci co stěhují každý týden 1/2 domácnosti na chatu a živnostníci/řemeslníci apod. ho budou kupovat, čili svoje zájemce si to určitě najde.  

 

 

content_Dacia_Jogger_1.png

Logan MCV 1. generace.jpg

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu mi to připomíná Roomster. Vepředu malé auto (kdysi Fabia II / dnes Sandero), ten hrb s vyššími zadními okny, vzadu spíš velkoprostorové auto, natažený rozvor... Hm, je fakt smutný, že o tato malá/velká auta pro běžné racionálně uvažující lidi už Škodovka vpodst. ztratila zájem :-/. No, s tím se nedá nic dělat a nechci tady zakládat podhoubí pro nějakou off topic debatu, u Škodovky je to prostě dáno a basta.

 

Dacie mě nikdy moc nezajímaly, ale toto není až tak špatný (vystavený "vyšperkovaný" model na mě působí trochu "kolotočářsky", ale bez pár pozlátek je to slušný). Má to své mouchy (interiér není tak nějak pořád moje káva, podvozek i podběhy holý plech atd. atd.), ale se zajímavou cenou to má na zaděláno na fenomenální úspěch. Až se mi nechce věřit, že takto racionální auto ještě v dnešní době vzniklo!! Jogger bude bez pochyb velmi úspěšný model, ale já bych to asi nechtěl.

 

Fabia IV je velmi dobré auto, minimálně o generaci dále než Jogger (spíš o generace dvě), ale bez kombíku ten model bude jak bez ruky :-(. Scala jako náhrada za lidový Rapid míří někam jinam, na to je moc drahá a malá a vzhledem k mechanickému základu vpodst. z Pola si tak trochu hraje na něco čím není. Myslím, že opravdu málokdo přesedne z FIII Combi do FIV hatch, dost lidí přejde prostě jinam a dost jich možná k této Dacii, kde najdou požadovanou užitnou hodnotu na rozumný peníz (a přesně toto krédo Škodovka prostě už opustila).

Editováno: , autor: tom01
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...