Přejít na obsah

Fabia IV a konkurence


Dixik2

Doporučené příspěvky

Jo, ale je třeba si tam přihodit ještě pár příplatků: https://www.opel.cz/content/dam/opel/czech_republic/brochure-library/pricelists/CZ_Corsa_COOL.pdf

1.2 74kW - 350tis

5le záruka 11tis

LED eco - 10tis

barva 13tis

vyhřívaná sedadla 7tis

kožený a vyhřívaný volant 4tis (jen samotná kůže stojí 4.5tis)

parkovací senzory vzadu 8tis

To už jsme kolem 400tis a za autoAC nelze ani připlatit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moderní automaty jsou z mého pohledu OK (a opravdu Fabie ani konkurence nejsou sportovní náčiní kde by byl hřích nemít manuál :D ). Věším že DSG ve Fabii bude naprosto OK, stejně jako je ten hydroměnič od PSA. Jen u DSG v kombinaci s litrem to není uplně ideální (nízké otáčky ten motor nedává), tam je řešení od PSA lepší (ale zase zvyšuje spotřebu...).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 3 týdny později...

V krátkosti: ak má niekto silnú averziu voči trojvalcom a zároveň má obmedzený rozpočet, tak doporučujem okrem Fiat 500L (1.4 atmo, 95 k), Hyundai i30 (1.5 DPi atmo, 110 k), pozrieť aj SsangYong Tivoli a Tivoli Grand (1.5 T-GDI, 163 k). Cenovo je trochu drahšie, ale rozhodne o dosť väčšie a výkonnejšie auto, ako dva hore spomenuté, a stále o dosť lacnejšie ako koncernové autá s podobným objemom (stačí sa pozrieť na cenník Fabie IV s 1.5 TSI). 

Teraz trochu podrobnejšie: mesiac až dva dozadu sme pre budúceho svokra hľadali náhradu za 20 ročnú Fabiu kombi s 1.4 MPI (68 k). Prvý šok bol, keď sme uvideli aké vysoké sú ceny v tomto segmente. Akože zdraželi všetky autá, ale keď je Superb drahší o 2 tisícky to nebije tak do očí, ako keď je o toľko drahšia napr. malá Fabia.
No nič, rozpočet okolo 15, maximálne 16.000 €. Vo výbave sme chce mať tempomat, Android Auto, vyhrievané sedačky, ideálne aj automatickú klimatizáciu a nejaké cúvacie senzory, alebo zadná kamera by tiež potešila. Rovno sme začali u Dacie. Sandero cenovo fajn, ale kvalita spracovania hrozná, fakt šetrili kde sa dalo, ale išli sme na skúšobnú jazdu s Dusterom 1.0 TCe LPG. Bol to ešte Duster pred faceliftom, a budúci svokor sa presvedčil, že tieto malé litrové trojvalce možno majú o valec menej a majú aj malý objem, ale výkon im nechýba. Dovtedy som od neho iba stále počúval slovné spojenie "slabé litrové motory". Jednoducho šesťdesiatnik, a nová benzínová turbo éra išla mimo neho, takže jeho hlava nebrala to, že litrový motor bude o dosť silnejší ako jeho stará 1.4-ka. V jeho časoch bol totiž litrový motor akurát vo Fabii junior a to bolo naozaj slabé.
No nič, požiadali sme o nejakú zľavu, dostali sme 3 %, záruka iba 3 roky / 100.000 km. Išli sme ďalej do Renaultu, tom nejaký Capture sa vošiel do cenového limitu, zľava 5 %, ale budúci svokor nebol z Renaultu moc nadšený.
Boli sme potom ešte v Mazde (2-ka moc malá, 3-ka cez rozpočet) a pozreli sme aj Nissan.
V Nissane bol jeden Juke, litrový trojvalec, predvádzačka za 15.990 €. Previezli sme a budúci svokor bol veľmi nadšený. Musel som ho ale schladiť, že je to trochu drahé za tie peniaze, nakoľko to malo už vtedy nejakých 10-11 mesiacov, t.j. z 3 ročnej záruky ostávali iba 2 roky a necelé 2 mesiace. Síce sa dala priplatiť ďalšia extra dvojročná záruka, ale to bolo nejaký 600-700 € (už neviem presne). Každopádne kvalita spracovania auta dobrá, ale motor bol na môj vkus stále kosačka (ja ten zvuk z Wartburgu moc nemusím).
Išli sme do Suzuki, čakal som, že nejaká Vitara alebo SX4 by sa do ceny vošla. Čakal takmer prázdny autosalón, cenníkové ceny mimo náš rozpočet, zľavy neposkytujú.
Skúsme Toyotu: Yaris Cross veľkosťou prekvapil, aj by to mohlo byť, Corolla sedan zase moc nízke auto. Ceny tiež dosť vysoké a motory aj keď sú 1.5-ky, stále sú to trojvalce, tak pozor na to! Výrobcovia sa nieže nechvália tým, že ich motory sú trojvalce, mám pocit že to naschvál zatajujú. Pri niektorých značkách bolo nemožné sa na webe dopátrať k presným technickým špecifikáciám motorov, alebo počtu valcov.
Ford: Focus je cez rozpočet aj po všetkých zľavách, nula kusov skladom. Puma bola príjemné auto na posedenie, ale tiež drahá, dlho sme neostali.
Opel: Astra je podvozkovo moc nízka, iba jemne cez 9 cm a budúci svokor potrebuje pravidelnej jazdiť po poľnej ceste v horách, a so starou Fabiou to bolo len tak-tak. Astrou by určite chytil spodok. Crossland: výškou podvozku aj sedením ok, motor 1.2 turbo, ale trojvalec. Previezol nás iba predajca, lebo auto už bolo predané. Motor ťahal viac než slušne. Cenovo podľa cenníka najprv mimo rozpočet, ale vďaka známostiam u importéra sme dostali slušnú zľavu. Mne osobne sa toto auto nepáčí, ale to nie je relevantné.
Hyundai: porovnali sme Konu 1.0 T-GDi s i30 1.5 DPi. Kona interiérovo malá, ale motor výkonný, naopak i30 je popri Astre asi prvé normálne auto. Výkonovo je samozrejme cítiť absenciu turba, ale kto doteraz nejazdil s turbo motorom, ten z toho bude nadšený. Kultúra chodu úplne iný level, ticho v interiéri, žiadne hrkotanie a hnusné vrčanie trojvalca. Siahli sme po tretej úrovni výbavy, cena s nejakou zľavou stále veľmi dobrá, stále sa zmestíme do rozpočtu. Silný favorit.
Fiat: pozerám cenník, a neverím svojim očiam, hneď niekoľko modelov ktoré sú zaujímavé. Tipo Cross bol veľkosťou, výškou podvozku najzaujímavejší, ale je trochu drahší. Pozeráme obyčajné Tipo. Cenovo Super, je to naozaj veľké auto, svetlá výška stále perfektná, kvalita spracovania dobrá, som nadšený, akurát tie litrové trojvalce. Predajca na to reaguje, že ešte 500L sa dá kúpiť s 1.4 atmosférickým motorom. Nie je to naša šálka kávy, ale sadáme si do vystaveného auta a padla nám sánka. To auto je OBROVSKÉ. Nie v zmysle, že má dĺžku cez 5 metrov, ale v tom, že sa v ňom sedí trochu vyššie, má vysoké dvere, takže netreba sa zohnúť pri nasadaní ani keď máte 185 cm a keď nasadnete,  ostane vám nad hlavou ešte 15 cm. Nechápal som. Okrem toho celý interiér je veľmi vzdušný, ja osobne si myslím, že to je veľmi dobré rodinné auto. Ale je to 500L, a dizajn je taký aký je, a budúci svokor sa cez to nemohol preniesť, čo aj chápem. Okrem toho má silnú averziu voči Fiatom, evidentne ešte z 90-tych rokov, že to sú vraj šunty. Tadiaľto cesta nevedie.
Škoda: požiadali sme o dve cenové ponuky na Fabiu III kombi, s požadovanou výbavou, v pohode sa zmestila do rozpočtu, ale to už radšej priplatiť za Hyundai a mať o triedu väčšie auto. 
Kia: vzhľadom na to, že majú iba litrové trojvalce vôbec sme tam nešli, tu už sme boli viacmenej naklonení k i30 1.5 DPi.
Začal som pomaly riešiť objednanie i30-ky, s tým že predjaca ešte chcel získať nejakú extra zľavu, nakoľko sme u nich nedávno objednali aj Superba.
Vtedy som si ešte spomenul na Mitsubishi: mimo rozpočet.

Ale predajca Mitsubishi v Bratislave predáva aj autá značky SsangYong, na ktorý som tiež úplne zabudol. A hľa, Tivoli sa zmestí do rozpočtu a je to 4-valec a s turbom, 163 koní (!!!) a Tivoli Grand v lepšej výbave je tiež iba o necelé dve stovky drahší. A pre Tivoli Grand výbava Style+ (signalizácia vzdialenosti pri parkovaní - vzadu, vyhrievanie predných sedadiel, vyhrievaný volant, 16" ALU disky, pneumatiky 205/65 R16, dvojzónová automatická klimatizácia, sklá so zvýšeným tónovaním "PRIVACY GLASS" - sklá v zadných bočných dverách a vo dverách batožinového priestoru, zadný spojler so zabudovaným LED brzdovým svetlom) za 500 € navyše je tiež taká ponuka, že museli by sme byť blázni za ňu nepriplatiť. Resp. v našom prípade to bolo aj potrebné, lebo sme chceli tie vyhrievané sedačky, ktoré boli podmienkou, a zatiaľ pozastavujem predajcu i30-ky.
Tivoli ani Tivoli Grand neboli skladom, ale požičali nám na skúšobnú jazdu Korado (ktoré tiež nie je o moc drahšie). Už samotný spôsob, tu sú kľúče a berte bol fajn, predsa je iné skúšať auto tak, že predajca sedí vedľa vás, alebo za vašim chrbtom, alebo keď sa veziete a viete sa kľudne rozprávať, kritizovať a predajca vás stále nerozptyľuje. Korado bolo veľmi dobre vybavené, mal som pocit ako keby som sedel v korejskom Tiguane. Motor super, príjmené auto. SUV ani korejské autá moc nemusím, ale bral by som, až na spotrebu motor nás presvedčil.
Predajca nás informoval, že do týždňa by mala byť a predvádzačka Tivoli Grand. Počkali sme, a naozaj bola, previezli sme sa a zase príjemné sklamanie. Tentokrát sme sa previezli automatom a ešte lepšie vozenie. Automat vraj klasický hydromeničový Aisin, žiadne CVT, alebo robotizovaná, prípadne dvojspoková prevodovka. Ok, spotreba bude určite vyššia, čo potvrdzujú aj všetky testy, ale ak zvážime, že aké veľké je to auto, aký má výkon a porovnáme to s 20 ročnou Fabiou ktorá veľkú časť svojich kilometrov absolvuje na diaľnici (kde žerie veľa), tak ten rozdiel v spotrebe nebude tak veľký. A prečo tu riešim automat, keď už teraz sme cez rozpočet? Preto, lebo príplatok bol iba 1250 € (pri krátkom Tivoli 1150 €), tak sme s partnerkou budúceho svokra pre Tivoli Grand prehovorili, že za tie peniaze sa to oplatí, a aj keď nemá problém jazdiť s manuálom, predalen si môže na svoje pomaly sa blížiace dôchodkové roky dopriať trochu pohodlia.
Takže sme objednali SsangYong Tivoli Grand vo výbave Style+, priplatili sme ešte za plnohodnotnú rezervu (je na identickom hliníkovom disku) a automatickú prevodovku. Síce sme minuli takmer o dve tisícky viac ako bol pôvodný rozpočet, a aj prevádzkové náklady budú o niečo vyššie (servis na 120 tisíc km oproti Hyundai i30 vychádza o cca. 500 € viac, a registračná daň je tiež vyššia), ale budúci svokor bude mať kus auta. Na druhej strane bolo príjemným prekvapením, keď som zistil, že havarijné poistenie je o niečo lacnejšie ako na lacnejšiu i30-ku. Asi sa kvôli dizajnu tieto autá moc nekradnú. :)
Oproti Hyundaiu je ešte menšia nevýhoda, že záruka je 5 rokov / 100.000 km, kým Hyundai ju má bez obmedzenia kilometrov. Takže ak niekto jazdí ročne viac ako 20 tisíc, tak aj toto treba zvážiť. Svokor je svojim ročným nájazdom niekde na hrane.

Záver: síce sme rozpočet prekročili, ale za tie peniaze auto s automatom, s výkonným 4-valcovím motorom a zároveň s dobrou výbavou inde nekúpite. Treba ale počítať s vyššou spotrebou, na Slovensku s vyššou registračnou daňou a autorizovaný servis je tiež o niečo drahší (cca. 2500 € na 120 tisíc km). Na druhej strane za cenu dobre vybavenej Fabie IV s 1.0 TSI a DSG, prípadne bežne vybavenej 1.5 TSI s DSG sedíte v o dosť väčšom a aj trochu výkonnejšom aute. A ak niekto hľadá rovno crossover alebo SUV, nie je o čom. Jediné čo môže odradiť je dizajn auta, ale to je subjektívna vec.


P.s.: Samozrejme ak niekto chce zámerne malé auto (2, 208, 500, A1, Clio, Corsa, Fabia hatchback, Fiesta, i20, Ibiza, Polo, Rio, Sandero, Yaris) a nerieši motorizáciu, tak celý tento môj elaborát čítal zbytočne. :D

Editováno: , autor: e1.
  • Líbí se mi 1
  • Díky 2
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dizajn je veľmi subjektívna vec, so spotrebou máš pravdu, a spracovanie je úplne v pohode a myslím to vážne. Čo sa týka spracovania, SsangYong nie je nejaká Dacia, alebo Hyundai z deväťdesiatych rokov. Keby si si do neho sadol a nevedel by si, že to je SsangYong, tak by si bez problémov uveril, že to je napr. Opel, alebo niečo od žabožrútov. Akože dizajn interiéru moc nemusím ani ja (moc veľa klavírneho laku), ale kvalitou spracovania sme nemali tomu autu čo vytknúť. Jediné čo som tak trochu zaregistroval, sú priznané skrutky na uchytenie predných sedadiel (vidieť vzadu), ale tie vidieť aj na drahších autách. V tejto cenovej triede to nemôžeš porovnávať s VW alebo Audi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten motor nie je ideálny na úplne krátke trasy ani na jazdenie v meste, to je pravda, ale zase na dlhých trasách sa dá dostať ľahkou nohou aj k ôsmim litrom, možno aj menej. Aspoň podľa PP, čo sme boli na skúšobnej jazde s úplne novým autom, podarilo sa nám so spotrebou ku koncu skúšobnej jazdy pohybovať okolo osmičky. Ale beriem, 9 litrov je priemer aj na spritmonitor.de, čo fakt nie je málo. Obzvlášť nie, ak vedľa postavíme najnovšiu Fabiu s moderným 1.0 TSI, alebo 1.5 TSI, takýmto motorom SY nedokáže konkurovať v spotrebe. Ku všetkému je to veľká krabica, bez normálnej aerodynamiky a fyziku jednoducho neoj*beš. Ak porovnáme s rovnako veľkým autom (napr. Karoq), tak rozdiel je cca. 2 litre v prospech koncernu. Stále dosť, ale ak sa pozrieme na Karoqa, tak ten s takýmto motorom v automate stojí okolo 30 tisíc (čo som videl skladové vozidlá), a menší Kamiq ktorý by asi mal byť konkurentom, je od 21.150 € s manuálom v Ambitione (bez elektrického sťahovania všetkých okien!). Pri SY TG Style+ rozdiel 4.460 €, ak porovnáme verzie s automatom, tak dokonca 5.210 €! Z toho sa ten rozdiel v spotrebe dá financovať po dobu 150-200 tisíc km.
Budúci svokor ale bude štandardne jazdiť trasy od 25 km vyššie. Ak sa bude na diaľnici trochu krotiť (110-120 km/h), nebude to s tou spotrebou tak hrozné. Ďalšia vez je, že presadá, z starého 1.4 MPI, takže to až tak nepocíti. Už len dúfam, že nebudeme mať skúsenosti, ako tvoja kolegyňa. :-)
Ale ak niekto nepotrebuje/nechce SUV, tak i30 1.5 DPi je z finančného hľadiska určite racionálnejšia voľba, o tom ani netreba debatovať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 9. 2021 na 18:26, Martab napsal:

Moderní automaty jsou z mého pohledu OK (a opravdu Fabie ani konkurence nejsou sportovní náčiní kde by byl hřích nemít manuál :D ). Věším že DSG ve Fabii bude naprosto OK, stejně jako je ten hydroměnič od PSA. Jen u DSG v kombinaci s litrem to není uplně ideální (nízké otáčky ten motor nedává), tam je řešení od PSA lepší (ale zase zvyšuje spotřebu...).

Ten AISIN, ktory pouziva Stellantis zamyka hydromenic okamzite, da sa povedat, ze sa snazi hrat na dvojspojkovu prevodovku. Za mna osobne po poslednom SW v 208 je to velmi prijemna prevodovka. Radi pekne hladko a hydromenic zabezpeci hladky rozbeh. Nehrozi tak to co sa deje pri DSG, ze niekedy jej zasibe a nie vzdy je rozjazd rovnaky. Ta prevodovka je velky argument preco rozmyslat nad autom od Stellantisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 11/21/2021 at 11:20 AM, atlan said:

To som zvedavy kde na SK najdes mechanika co vie po cinsky. Na druhej strane ked sa to nebude kazit, a po 10r to pojde do srotu tak je to jedno. 

 

Niekto musi byt odvazny a skusit to. 

Niekedy je lepšie mlčať, ale keď už tu robíš svojim čínskym vedomostiam takú reklamu, tak pre tvoju info: SsangYong je juhokórejská značka, rovnako ako Hyundai, alebo Kia, a jej história siaha až do roku 1954. Má na Slovensku aj v ČR dlhoročné značkové zastúpenie, a importér pre náš región a ešte väčšie zastúpenie značky je v Maďarsku. A kto to bude servisovať? Kým je auto v záruke, tak značkový servis, a potom tiež ten, alebo hocktorý iný servis ktorý zvládne servisovať autá tejto značky aj teraz. Výmena sviečok a pár filtrov nevyžaduje nejakú extra výbavu, kto chce, zvládne to aj doma, fakt k tomu netreba nejaký špecializovaný servis. Čo sa týka automatickej prevodovky, je to japonský Aisin s ktorým si okrem autorizovaného serviseu určite poriadia v hocktorom servise špecializovanom na prevodovky. Áno, servisov je menej ako v prípade Škodovky, ale taký počet servisov nemá žiadna iná značka ani v ČR ani v SR. A povedzme si na rovinu, aj tie servisy Škodovky sú väčšinou iba dielne na výmenu súčiastok, často spôsobom pokus-omyl. Nejakú extra pridanú hodnotu tam nevidím.

Každopádne, o SsangYongu to je reč kvôli tomu, že je to dobrá alternatíva k predraženej Škodovke, resp. k VAG koncernu, obzvlášť, ak sa pozeráme na cenník novej Fabie IV alebo ceny SUV. Samozrejme nie je to pre každého, ale veľa ľudom môže v určitých smeroch vyhovovať ešte viac ako Škodovka. A nakoľko tieto vozidlá majú nadštandardný pomer ceny a výkonu, určite stoja za zváženie aj napriek niektorým svojim horším vlastnostiam. Potom sa už musí každý rozhodnúť sám za seba, čo preferuje, alebo čo mu vyhovuje viac. Ale doporučujem pred tým ako niekto bude nad touto značkou lámať palicu, najprv zájsť do predajne a zobrať to auto na skúšobnú jazdu. Z mojej strany to je všetko, ak nebudú nejaké konkrétne otázky k SY, tak diskusia na túto značku je z mojej strany uzatvorená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zadara si představuji trochu jiné částky. Tedy Jogger, co by nástupce i původní Dacie Logan MCV ve výbavě aspoň s klimatizací, začíná na částce přes 400.000,- Kč a to mě nepřijde jako něco skoro zadara, ta původní Dacia Logan MCV byla za dosti jiné peníze, uznávám bývávalo to holátko!  Na druhou stranu, kdo dnes nabízí fungl nové auto, třeba i se 7 místy za tuto cenu? Jako  auto pro početnější rodiny, nebo přepravník i pro řemeslníky je to dobrá alternativa,  která nezruinuje napnutý rozpočet a odvede svoji práci. Myslím si, že to bude ve stále "zelenější" Evropě docela prodejní hit. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 11. 2021 na 22:34, Romiiken napsal:

Ten AISIN, ktory pouziva Stellantis zamyka hydromenic okamzite, da sa povedat, ze sa snazi hrat na dvojspojkovu prevodovku. Za mna osobne po poslednom SW v 208 je to velmi prijemna prevodovka. Radi pekne hladko a hydromenic zabezpeci hladky rozbeh. Nehrozi tak to co sa deje pri DSG, ze niekedy jej zasibe a nie vzdy je rozjazd rovnaky. Ta prevodovka je velky argument preco rozmyslat nad autom od Stellantisu.

Jel jsem Peugeot 208 74 kW v automatu, nemůžu si stěžovat. Jen nevím zda to bylo i tím automatem, ale přišlo mi to trošku líné.

 

Zatím spíš pro zajímavost, při faceliftu dostane DCT. 

 

@e1. k tomu SY ještě jedna nevýhoda, i když hypotetická. Momentálně jsou v problémech a hledají nového investora, takže scénář, že za 10 let nebude servis úplně snadný, není nemyslitelný.

Editováno: , autor: Twisted
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SsangYong investora už nejaký čas má, má nim byť Edison Motors.
Najnovšia správa je tá, že Korejská rozvojová banka chce od Edison Motors lepší investičný plán, čo sa týka ďalšieho fungovania a rozvoja spoločnosti v budúcnosti. Dúfajme, že ho dodajú a značka nezanikne ako sa to napr. stalo Saabu alebo Daewoo. Aktuálne je ale SY v triede SUV, terénnych áut a pickupov veľmi zaujímavou značkou. V poslednom období prešlo takmer všetko minimálne faceliftom, a majú úžasný pomer toho, že čo dostaneš za daný peniaz. Ak sa trochu polepšia v marketingu, a v budúcnosti ešte v dizajne, verím, že môžu sa u nás rozbehnúť podobne ako Hyundai alebo Kia za posledných 15-20 rokov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...