Přejít na obsah

Dlzka dodania novej octavie


SaHo

Doporučené příspěvky

 "Představa, že tohle celé nemá, cituji, "žádnou logiku a strukturu", je tak naivní a hloupá, jak jen může být a odpovídá myšlení malého dítěte."  Tak nevím jak na to člověk přijde, že je to něčí představa a že to tak je? Bylo to položeno jako řečnická otázka do diskuse, nakonec otazník na konci dané věty je zřejmý. Mohli jsme o tom diskutovat, ale někdo místo diskuse rovnou označil a nazval  druhou stranu, tak jak ji označil a nazval........

 

"Poslední věty o Yarisu ve smyslu "o čem nevím JÁ, to neexistuje", už jen celý obrázek dokreslují."  Snad úvaha člověka,  který napsaný text okomentuje  v duchu vlastního myšlení a vždy neomylně ví, co tím ten druhý chtěl říci a jaká myšlenka  v tom byla? Jestli existuje Bůh, tak určitě on a pak ještě ten jeden bezpečně  vždy ví o co jde.

 

Nikdo není neomylný a všeznalý , ani já a taky občas nesouhlasím  s některými příspěvky. Ale že bych se snižoval k tomu, abych diskutujícího, nebo oponenta mých názorů označoval  slovy, která zde byla použita? No nic, jak sám autor citace již dříve a v jiném tématu napsal, "kdo chce psa být, hůl si vždycky najde."  

 

PS: @BubaqJinak děkuji za vysvětlení a upřesnění logistického řízení v oboru automotive.

 

Editováno: , autor: DušanV
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen prostě nemám rád diletantství a tohle negativní mudrlantství za každou cenu. Nebo když se někdo s evidentně nulovou znalostí byť základů nějaké problematiky k ní vyjadřuje takhle ryze negativním hodnocením. Ať už se jedná tady o logistiku škodovky nebo jinde o vymýšlení nesmyslných scénářů u elektromobility. Všeobecně je lepší mlčet o problematice, o které člověk neví zhola nic, než takhle podsouvat své negativní falešné dojmy opřené o vzduchoprázdno.

 

Vůbec nechápeš, že logistika škodovky je ten úplně poslední, kdo nese vinu za vzniklou situaci a kdo ji může ovlivnit natož predikovat. Že v přímém rozporu s tím, co píšeš, v posledních měsících prošli extrémně těžkou školou a úspěšně čelili dříve zcela nemyslitelným situacím, na které neexistoval žádný skript

 

A jak tak ty lidi znám, kdybys jim své "řečnické otázky" řekl do očí, dostalo by se ti (oprávněně) mnohem ryzejší reakce než je ta moje. Spíš než pokusy o neobratné bonmoty by byla na místě omluva za nemístné komentáře.

Editováno: , autor: Bubaq
  • Pozitivní 7
  • Negativní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super zhrnutie @Bubaq , tak nejak som si to aj predstavoval. A tiez sa mi priecia vsetky tie krcmove neinformovane reci, ktorych je tento topic uplne plny. Ale jedna vec sa stazujucim a cakajucim musi uznat a to je nezvladnuta komunikacia. 

 

1. Preco musim otravovat dealera, aby som si pozrel stav objednavky? Na to moze byt jednoduche webove rozhranie na Skoda stranke, kde presne uvidim v akom je to stave a na aky W zaplanovane.

2. Preco nedostavam proaktivne notifikacie od Skody o zmenach stavu objednavky, bez toho aby som na nejaky web (ktory neexistuje) isiel stav sam skontrolovat?

3. Preco nie je jasnejsie komunikovane, ze vsetky terminy su absolutne orientacne a nech sa na to ludia vobec nespoliehaju a neupinaju? Maly disclaimer zobrazeny v Konfiguratore je absolutne nedostatocny. Toto je ale skor problem dealerov ako samotnej skody, ale verim ze sa da s nimi dohodnut a nastavit profesionalnu a hlavne zjednotenu strategiu komunikovania casovych udajov. Lebo to nie je normalne aby som dosiel 3 roznym dealerom a kazdy mi povedal iny cas, kolko sa aktualne caka na nove auto.

4. Preco som od dealerov dostal rozdielne a zmatocne informacie ohladom garancie ceny? Jeden mi povedal ze cena je garantovana, dalsi dvaja dealero mi povedali, ze garancia plati len na najblizsie 2 zdrazenia. Pri trende menenia cenniku 2-3x rocne a cakania na auto 12-18 mesiacov, by pri takomto pravidle ziadna garancia neplatila. Doteraz som sa nedopatral ako to teda naozaj je. Ale co ma sokovalo, ze ked som si prisiel po auto, tak dealer pozrel do pocitaca do slovami "Este skontrolujem, ci ta garancia naozaj ostala garantovana". Som vyvalil oci, lebo ja som na auto cakal iba 3 mesiace a prebehlo len 1 zdrazenie. Vobec to nepridava na dovere zakaznika

 

Fuckupy sa deju, logistika a vyroba je zlozita, krizy existuju, vsetko sa to da pochopit a prepacit (ak nie je clovek notoricky krcmovy stazovatel na vsetko), ale len ak existuje uprimna komunikacia, dovera medzi predajcom a zakaznikom a hlavne realisticke ocakavania. 

Editováno: , autor: Kamahl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se musím @DušanVtrochu zastat, protože ten příspěvek má pro mě úplně jiný nádech, než pro tebe. Sám píše

 

Citovat

prodejce/výrobce nemá možnost nebo ochotu mi to adekvátně vysvětlit, tak již dávno jsem u jiného výrobce

 

A v tom to celé je. Frustrace lidí a ne jenom zde na fóru je úplně šílená. Auto jsme měli dostat v řádech jednotek (někdy i nižších) měsíců a rok se s rokem sešel a někteří čekají už rok a půl a dočkají se snad po 2 letech. BEZ JAKÉKOLIV KOMUNIKACE.

 

A já jsem si nevšiml, že by Škoda (mimo odhady "z klobouku" v odborářském tisku) k tomuto tématu napsala jedinou čárku. Jasně, situace je špatná, tomu všichni rozumíme, ale když máš termín KT25 a v KT32 tam pořád vidíš 25, dealer krčí rameny a ve škodě mu nejsou schopni nic říct, tak kde je chyba? Logistika končí dodáním auta zákazníkovi a ten ho nedostal. Škoda to nekomunikuje a pak si prostě slízne, co zasela, protože lidi jsou nasraní a nikdo jim to ani nevysvětlí, prostě jako by se nechumelilo.

 

Nebo jako já, vždy se o posunu dozvím těsně před datem dodání, posledně jsem volal dealerovi a ten to zkontroloval a jen tak mimochodem mi auto posunuli o půl roku. 2 týdny dopředu to bylo ještě OK (teda OK už s půlročním zpožděním oproti původnímu termínu).

 

Se škodou jsem to řešil přes support (moji komunikaci jsem tu posílal pár stránek dozadu) a ti mě slušně poslali dop*****. 

 

Pak si tady člověk přečte, jak někomu nedodali výbavu a prachy si nechali a prostě smůla. 

 

A Škoda mezitím představuje koncepty, sponzoruje co se dá, přijímá objednávky jako by se nic nedělo a o tom, že se některým lidem prodloužila doba dodání čtyřnásobě, tak ti si to můžou akorát napsat tak do deníčku nebo si tady pobrečet na fóru. Nebo tady snad někomu od škody přišlo nějaké komuniké k jeho autu?

 

Takže to, že je logistika složitá, mě vůbec nezajímá. Auta nemáme, Škoda k tomu ani nepípne a my se akorát bojíme, abychom auto dostali ve výbavě, kterou jsme si objednali a za smluvní cenu, za kterou jsme ho objednali a za kterou jsme i složili zálohu.

 

edit: Jo a covid a krize s ním tady je již déle než 2 roky a válka na UA je už půl roku. Za tu dobu se mohli i v korporátu rozhýbat a nějakou tu řádku sepsat mezi zprávami o cestě favoritem na MS v hokeji a sponzoringem tour de france.

 

Editováno: , autor: kober
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 4
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Kamahl , @kober: To všechno jsou otázky zcela na místě. Nechci a nemůžu tady vystupovat jako obhájce škodovky ohledně celého systému objednávání a dodání. Reagoval jsem jen na nesmyslné negativistické výmysly ohledně logistiky výroby a její zodpovědnosti za vzniklou situaci. Neumím říct, proč komunikaci mají takhle. Nic o tom nevím. Jedním z důvodů ale může být fakt, že plánování mnohdy skutečně probíhá na týdenní bázi podle toho, jak která chybějící součástka (ne)přijde a v jakém počtu. Takže termíny můžou skákat sem a tam dost nepredikovatelně. Mluví do toho i koncernová politika, protože hafo dílů je shodných pro více značek a jsou distribuovány i podle jiných než čistě věcných kriterií... To ale nic nemění na tom, že i v rámci téhle nejistoty by se dalo komunikovat více.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 53 minutami, Bubaq napsal:

Spíš než pokusy o neobratné bonmoty by byla na místě omluva za nemístné komentáře.

Pokud myslíš omluvu Škodovákům, tak, to bych pak asi musel zapomenout na všechny ty mně známé problémy se Škodovkami  v servisech.

 

Jak tady zrovna teď naznačil Kamahl, já jako zákazník mám  dát obrovskou sumu za auto, mnohdy dopředu nemalou zálohu a dlouhou dobu dostávat neúplné, nedostatečné, nebo rozporuplné informace. Co zákazníka , který kolikrát nemá ani pojem, že existuje nějaká čipová krize, krize s dveřními výplněmi, svazky káblů aj. zajímá, že Škodovka mu nemůže dát relevantní informace, nebo neumí adekvátně komunikovat?

 

Nevím jak to mají ve Škodovce a u svých dealerů a v AS  navzájem nastavené, ale poslední roky svého profesního života jsem dělával ve velké přepravní firmě a pokud měl zákazník něco předplaceno, smluvně zajištěno a byl nějaký problém , tak jsem před ním stál obrazně v "pozoru" . Neexistovalo říct, nevím, zeptejte se později, počítač mně nic neukazuje. Tohle bych udělal max. dvakrát, potřetí bych tam již nebyl.  Dokonce v zájmu zachování dobrého jména podniku jsme pro zákazníka domlouvali plnění smlouvy u konkurence. To co si dnes dovolují (nebo jen je jim to umožněno a nekontrolováno) k zákazníkům mnozí dealeři  a mnohé autorizované servisy Škodovky a jak je vodí za nos, přetěžko před obyčejným a neznalým  zákazníkem vyváží nezměrná snaha logistiky celé fabriky. A teď ještě k tomu to nedodání zasmlouvané a placené výbavy bez zpětné kompenzace, jak to zde někteří popisují? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Bubaq Ano, ale to jsi teda reagoval nepřesně, protože @DušanV psal jasně "současná logika při výrobě a dodání vozu ve Škodovce". Logistika prostě končí u zákazníka  a ty popisuješ logistiku dílů, jejíž JIT složitost nikdo, kdo se o auta trochu zajímá, nezpochybňuje. Ale pak je druhá část té logistiky a to je komunikaci a dodání k zákazníkovi.

 

V tom původním příspěvku se tak nějak ptá, jestli se to náhodou neděje už náhodně, což ty sám potvrzuješ "Ten rozdíl může klidně udělat jedna chybějící součástka za 1 Euro". Jinými slovy "montujeme zrovna to, na co jsou díly".

 

Z wikipedie:

Logistika jako nauka, která se zabývá fyzickými toky zboží či jiných druhů zásob od dodavatele k odběrateli (zákazníkovi) a informačními toky v písemné nebo i ústní podobě.

 

Takže bych klidnil emoce. Škodovce selhává logistika a nezvládají to. To, kde přesně ten problém je, si má odkomunikovat u zákazníka, aby tomu rozuměl a měl pochopení, jinak prostě budou lidi nasraní a budou spekulovat.

 

A mimochodem. Jeden můj velmi dobrý známý je manažerem ve firmě dodávající kabely do Škody a sám mi říkal, že Škoda v tom má taky bordel, že se požadavky mění klidně i obden a objemy se liší i v řádech, byť výroba jede víceméně stejně.

Editováno: , autor: kober
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 minutami, kober napsal:

Jeden můj velmi dobrý známý je manažerem ve firmě dodávající kabely do Škody a sám mi říkal, že Škoda v tom má taky bordel, že se požadavky mění klidně i obden a objemy se liší i v řádech

A když se malilinko zamyslíš, skutečně se domníváš, že to je čistě rozhodnutí škodovky, že si své požadavky mění jen tak z dlouhé chvíle? Ta potřeba změnit odvolávku na kabely klidně mohla vzniknout na druhé straně zeměkoule nebo mít 17 jiných důvodů mimo škodovku a mimo její sféru vlivu... Mudrování na základě "znalosti" jedné věty z Wikipedie vede k podobně nesmyslným závěrům. Nemyslím to ve zlém, jen to chce trochu sebereflexe a uvědomění, kolik toho reálně vím o tématu, o kterém se chci vyjadřovat.

 

Rozhořčení nad nekomunikací a nejasností dodávek je samozřejmě jiná věc. A mě se to taky týká, s 15. měsícem čekání na OIV a stále neznámým termínem a nejistotou, co všechno z výbavy mi tam "zbyde"... A není to zdaleka jen problém automotive. To samé platí třeba pro horská kola, elektroniku, fototechniku... Před skoro třema měsíci jsem si objednal objektiv... Termín na webu do 4 týdnů. Termín po objednání najednou 6 týdnů. Po 6 týdnech nic, tak volám, prý do dalších 10 týdnů by měl být. Nulová garance. A začátkem týdne volali, že objektiv přišel, po cca 11 týdnech... Stejný chaos (a to jsou v objektivu jen desítky součástek na rozdíl od tisíců v autě).

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citovat

Mudrování na základě "znalosti" jedné věty z Wikipedie vede k podobně nesmyslným závěrům.

 

Takže to, co jsem napsal, není pravda? Asi se bavíme o jiných věcech, ale tady jsme zákazníci, a pro ty logistika dodání auta končí jeho přivezením k dealerovi v nějakém avizovaném termínu a předáním.

 

A jak jsem psal, ano situace je špatná, to si asi každý uvědomujeme, ale to ŠA neomlouvá za to diletanství. Když nevím termín, tak ho neříkám...

 

Otec si kupoval Citroen (dodávku) a objednával ho někdy loni s termínem dodání leden 2022. Mezitím mu 2x volali, že se omlouvají ale z důvodu XYZ auto posouvají na později. Auto převzal v červnu letos absolutně bez emocí a s pochopením a byl vlastně rád, že ho dostal. Tak ať mi tady někdo neříká, že Škoda dělá co může, když očividně jinde to jde.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 14 minutami, kober napsal:

Když nevím termín, tak ho neříkám...

Hele tohle jsem si dříve říkal taky... potom přišel covid, já pracoval v maloobchodě a najednou jsem byl v situaci, kdy jsme velkou část zboží neměli a dostávali jsme info od distributora, že to přijde tehdy a tehdy. Ten zase dostával info od výrobce a výrobce od subdodavatelů (například čipů). A Škoda takto dostává info od dalších společností, co pro ni dodávají některé díly. Na základě těch informací potom Škoda dá info, kdy je předpoklad výroby. Takže s tebou v tomto nesouhlasím, protože jsem si podobnou situaci zažil a ono té automobilce ani nic jiného nezbývá, protože co když už jsou ty termíny přesné a díky tomu hromada zákazníků nezruší objednávky?

 

Rozhodně neříkám, že situace, ve které jsem se ocitl v maloobchodě, je stejná jako u Škody, ale dokážu tu situaci pochopit. S čím ale souhlasím, že Škoda měla rozhodně zlepšit, tak komunikaci směrem k zákazníkům. To je něco, co my jsme se snažili dělat, udržovat lidi automaticky co nejvíce informované a i přesto, že to často bylo negativní info, tak to ti lidi začali chápat a byli s tím už v pohodě a byli rádi, že ji dáváme vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi to někteří nebudou chtít slyšet rádi, ale zvykli jsme si na velkou míru jistoty. A dnes se opravdu ve spoustě ohledů neví, co bude zítra. Dělám v oboru, kde je dost věcí jen věštěním z křišťálové koule a prostě se pracuje s neurčitostí. S odstupem je každý generál a najednou každý vidí, že by dodavatelé měli být řešeni i s ohledem na riziko. Jenže pokud se posunute o pár let zpět, tehdy byly nároky a preference někde úplně jinde.

 

A teď ještě jedno píchnutí do vosího hnízda. Asi je blbý, když už někdo prodal auto a nemá čím jezdit. Pokud máte čím jezdit, tak o co jde? Zase jde jen o nastavení životních priorit...

 

Sprosťárna je nedodání auta  s kompletní výbavou a zároveň není o cenu výbavy (alespoň parciálně) snížena cena.

Editováno: , autor: bojler
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trochu přidám svůj pohled.... mám na starost zastřešení/distribuci velké části elektroniky pro CZ.  V tomhle souhlasím s bubaq, že si nikdo neumí představit, co vše do toho zasahuje. Já řeším jen objednání/forecast/situaci na trhu/dovoz/prodej.... a mám z toho hlavu jak balón, co vše mi do toho hází vidle. Chápu, že zákazník si prostě objedná např koloběžku a chce jí a nemůže pochopit, proč jí ještě nemají skladem... Protože když by viděl, co vše za tím je, že není, nevěřil by. Problémy byly vždy, ale v tomto covid ukázal, jak je just-in-time křehký.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, kober napsal:

 

 

 

Otec si kupoval Citroen (dodávku) a objednával ho někdy loni s termínem dodání leden 2022. Mezitím mu 2x volali, že se omlouvají ale z důvodu XYZ auto posouvají na později. Auto převzal v červnu letos absolutně bez emocí a s pochopením a byl vlastně rád, že ho dostal. Tak ať mi tady někdo neříká, že Škoda dělá co může, když očividně jinde to jde.

 

V roce 2014 jsem do výroby objednával a kupoval Fabii II s termínem dodání cca 3 měsíce. Krize tehdy nebyla a auto jsem dostal za cca 6 měsíců. Za celou tu dobu jsem od dealera Škodovky  nedostal ani jedinkrát žádnou zprávu, že se něco posunuje.  Vše jsem si musel obejít a vytelefonovat sám, kdy, jestli a jak. V roce 2018 jsem kupoval ze skladu novou Fabii III zase u jiného dealera, taky nebyla krize. Termín předání vozu i s již zapsáním na DI a předáním SPZ byl dohodnut předem, ráno jsem volal, že již jedu a hle zatím se nestihlo na DI nic vyřídit a proto ani vůz ještě nechystali a že bych měl přijet až na druhý den.  Takže pokud bych pro jistotu nevolal, tak bych tam stál zase jako nějaké jojo a jel domů. Tak je to schopná logistika, nebo diletanství? O servisech Škodovky a jejich úrovni jsem již psal výše.  Toť jen mé dvě malé zkušenosti s nákupem nového vozu u Škodovky. Ale jak jsem psal výše, jejich vozy mám pořád rád, nemám rád jejich přístup k zákazníkům. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Emil-ZŠkoda Auto včetně prodejců a celého dodavatelského řetězce jsou v situaci, ve které nikdy nebyli.

Covid a čipová krize znamená pro automotive obrovské problémy. Všechny automobilky mají problémy s výrobou. Škoda Auto a celá VW teď možná trochu naráží na počty různých kombinací vozů, které si mohou zákazníci objednat. Protože výrobci, kteří mají méně možností konfigurací vozů teď vyrábějí rychleji. Zatím.

A to ještě nepřišla krize ohledně navýšení ceny energií.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pro platící zákazníky je to úplně skandální situace, někdo čeká rok, a nemá nic, syn měl čekat na fábku rok a měl ji za 5 měsíců ... normálně uvažoval, že ji nepřevezme, když nebyl dodržen termín dodání :-), dokonce ji měl dříve, než já ve stejně době objednanou Toyotu ... Taky je třeba si uvědomit, že platící zákazník, tedy ten, kdo je schopen nový wagen koupit, v dnešní době nic neznamená, situace v dodavatelsko-odběratelských vztazích je taková jaká je a nikdo s tím nic neudělá. Když je dělník ze šroubárny schopen přečíst Vergilia v originále, měl by i pochopit, že když není matroš, ani ty šrouby nevyrobí. Dnes už došly zásoby čipů a komponentů i těm, kdož nedávno byly schopni dodat za pár měsíců a jsou ve stejné situaci jako koncern. Špatně to je, ale nikdy není tak špatně, aby nemohlo být ještě hůře ... to byla samá globalizace, teď to bude samá deglobalizace, střižená energetickou krizí a green autoekomagorismem ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

20 hours ago, Kamahl said:

Super zhrnutie @Bubaq , tak nejak som si to aj predstavoval. A tiez sa mi priecia vsetky tie krcmove neinformovane reci, ktorych je tento topic uplne plny. Ale jedna vec sa stazujucim a cakajucim musi uznat a to je nezvladnuta komunikacia. 

 

1. Preco musim otravovat dealera, aby som si pozrel stav objednavky? Na to moze byt jednoduche webove rozhranie na Skoda stranke, kde presne uvidim v akom je to stave a na aky W zaplanovane.

2. Preco nedostavam proaktivne notifikacie od Skody o zmenach stavu objednavky, bez toho aby som na nejaky web (ktory neexistuje) isiel stav sam skontrolovat?

3. Preco nie je jasnejsie komunikovane, ze vsetky terminy su absolutne orientacne a nech sa na to ludia vobec nespoliehaju a neupinaju? Maly disclaimer zobrazeny v Konfiguratore je absolutne nedostatocny. Toto je ale skor problem dealerov ako samotnej skody, ale verim ze sa da s nimi dohodnut a nastavit profesionalnu a hlavne zjednotenu strategiu komunikovania casovych udajov. Lebo to nie je normalne aby som dosiel 3 roznym dealerom a kazdy mi povedal iny cas, kolko sa aktualne caka na nove auto.

4. Preco som od dealerov dostal rozdielne a zmatocne informacie ohladom garancie ceny? Jeden mi povedal ze cena je garantovana, dalsi dvaja dealero mi povedali, ze garancia plati len na najblizsie 2 zdrazenia. Pri trende menenia cenniku 2-3x rocne a cakania na auto 12-18 mesiacov, by pri takomto pravidle ziadna garancia neplatila. Doteraz som sa nedopatral ako to teda naozaj je. Ale co ma sokovalo, ze ked som si prisiel po auto, tak dealer pozrel do pocitaca do slovami "Este skontrolujem, ci ta garancia naozaj ostala garantovana". Som vyvalil oci, lebo ja som na auto cakal iba 3 mesiace a prebehlo len 1 zdrazenie. Vobec to nepridava na dovere zakaznika

 

Fuckupy sa deju, logistika a vyroba je zlozita, krizy existuju, vsetko sa to da pochopit a prepacit (ak nie je clovek notoricky krcmovy stazovatel na vsetko), ale len ak existuje uprimna komunikacia, dovera medzi predajcom a zakaznikom a hlavne realisticke ocakavania. 

Naprosto souhlasím s tím komentářem.

Všichni chápeme zpoždění jako takové, počítal jsem s ním už v době objednání auta, ale to co mě štve je způsob (ne)komunikace.

Mám úplně stejné zkušenosti jako mnozí další diskuzující, pokud si nezavolám nebo nenapíšu, nevím nic.

Aktuálně mám termín dvakrát odložený, vždy jsem se ujišťoval jestli termín platí cca 14 dní dopředu, bylo mi řečeno že platí. A v době kdy auto má být vyrobené opět musím sám volat a dozvím se zpoždění o 3 měsíce. Bez ohledu na komplexnost dodavatelského řetězce tohle je čistý amatérismus.

Objednána RS TDI 2.9.2021, aktuální termín 41-43 KT tedy více než 13 měsíců.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 minutami, Martin_RS_TDI napsal:

Naprosto souhlasím s tím komentářem.

Všichni chápeme zpoždění jako takové, počítal jsem s ním už v době objednání auta, ale to co mě štve je způsob (ne)komunikace.

Mám úplně stejné zkušenosti jako mnozí další diskuzující, pokud si nezavolám nebo nenapíšu, nevím nic.

Aktuálně mám termín dvakrát odložený, vždy jsem se ujišťoval jestli termín platí cca 14 dní dopředu, bylo mi řečeno že platí. A v době kdy auto má být vyrobené opět musím sám volat a dozvím se zpoždění o 3 měsíce. Bez ohledu na komplexnost dodavatelského řetězce tohle je čistý amatérismus.

Objednána RS TDI 2.9.2021, aktuální termín 41-43 KT tedy více než 13 měsíců.

Ten "proaktivní" přístup k zakázkám taky moc nechápu. Prodejci se na salónech kopou do zadku, nemají co dělat, ale že by si projeli zakázky co udělali se svými zákazníky a případně je informovali co se děje, to ne :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, velkytom napsal:

...Když je dělník ze šroubárny schopen přečíst Vergilia v originále, měl by i pochopit, že když není matroš, ani ty šrouby nevyrobí. Dnes už došly zásoby čipů a komponentů i těm, kdož nedávno byly schopni dodat za pár měsíců ...

A není pak minimálně neseriózní brát objednávky a slibovat (a následně odkládat) dodání? Jestli někdo čeká rok a půl, můžou to být i dva modelové roky od objednání produktu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, velkytom napsal:

situace v dodavatelsko-odběratelských vztazích je taková jaká je

Tento termín z roku 1980 přesně vystihuje situaci. Ale vážně, pokud mě paměť neklame, tak v AZNP se dělalo snad úplně všechno, krom asi spojovacího materiálu, karburátorů, skel... možná se mýlím, ale dnes je fakt takový, že to se dělá a to tamhle a v ŠA se to jen smontuje. Na jednu stranu je to výhoda, nemusí se držet zaměstnanci na obsluhu a hlavně servis obrážecích strojů na ozubená kola a mnohé další speciální stroje, bez kterých však nejde smontovat celek (konkrétní skupina, kterou můžu skladovat třeba na paletě). Na druhou stranu výpadek, pokuty až do stropu a stejně se auto nepostaví. Moc nesouhlasím s tím příspěvkem o "zázraku" jménem Just in time. Dělá se to proto, že je to tak nejlevnější a je z toho hezký zisk, ne pro zázraky. Btw zrovna včera jsem něco slyšel o těchto firmách, co mají servisovat, modernizovat, managovat výrobní stroje. Zajímavé svědectví.

Worst case scenario, když jsem uvažoval o objednávce BMW, byl 1 rok. A to když se potká nedostatek dílů, "slot" na objednání, zaplánování do výroby a plavba (v tomto případě/modelu) z USA. 1 rok (365 dní). Automobilka, kam dojedu za 2 hodiny, to není schopná garantovat za 2 roky. A ještě kradou výbavu, aniž by vrátili peníze, a nejsou pak schopni výbavu doplnit kvůli HW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, Emil-Z napsal:

Mě, jako platícího zákazníka nezajímá jaká je logistika ve škodovce. Mě zajímá, kdy dostanu auto!  A ten termín, který bude opravdu platit, mě bohužel není nikdo schopný říci... A to je špatně !!!

 

No je potřeba si říct, že většina lidí dopředu nic neplatí. A druhá věc je odlišné vnímání obou stran. Pro dost lidí je nákup auta velký výdaj, na který často dostáhnou jen s pomocí úvěru, pokud vůbec. Pro automobilku je to zrnko písku. Třískat pěstičkou do stolu nic nevyřeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@bojler A na to, že většinou dopředu zákazník nic neplatí, tak na to jsi přišel jak?  7 x jsem u Škodovky kupoval nové auto, poprvé za starého režimu, tam zálohu nechtěli, 6 x po roce 1989 a zálohu si inkasovali vždycky, někdy méně, někdy více, ale vždy se jednalo o desetitisíce.  Osobně jsem neslyšel, že by zákazník (soukromá osoba) při objednávce vozu do výroby dopředu nic neplatil/nezálohoval. Možná výjimky  v rámci dobrých vztahů a v případě, že u stejného prodejce beru již několikátý vůz, ale jinak asi ne. Ještě jsem se s tím nesetkal a věřím, že v naprosté většině, se záloha stále inkasuje.   Naposledy jsem kupoval novou Škodovku před cca 4 lety, takže dnes je to jinak?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...