Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Dobrý den, prosím o radu. Z ničeho nic se mi na budíku objevila hláška " vysoká teplota oleje, zastavte vozidlo". Voda byla v pohodě, 90 'C. Olej myslím na 120' C. Den na to už blbne i voda. Jakmile se olej dostane nad 100'C, jde i voda. Taky se mi zdá, že i když není zapnuté topení, jde od nohou teplo. Když dám tempomat, cítím jak se lehce sníží tah a v tu chvíli jde teplota vody nahoru. Na diagnostice se žádná závada neukázala. Nevíte někdo? Děkuji 

Vloženo

chyba v chladiacom okruhu (Termostat, vodná pumpa tá skor.) A olej skontroluj hladinu ak bude ok tak vadné čidlo ale ak je vodná pumpa v haji tak je to automatika že sa zohrieva nadmerne olej lebo ho nemá čo chladiť. zameraj sa na vodnú pumpu ak más 1,6tdi tak je elektrická .

Vloženo
před 2 hodinami, tateco napsal:

chyba v chladiacom okruhu (Termostat, vodná pumpa tá skor.) A olej skontroluj hladinu ak bude ok tak vadné čidlo ale ak je vodná pumpa v haji tak je to automatika že sa zohrieva nadmerne olej lebo ho nemá čo chladiť. zameraj sa na vodnú pumpu ak más 1,6tdi tak je elektrická .

Jo jo, mám 1,6. 81kW. Dá se to nějak zjistit, nebo prostě vyměnit? 

  • o 3 roky později...
Vloženo

Dobrý deň, 

 

kúpil som Škodu Octaviu III s motorom 1.6 TDi 81kW CXXB. Možno je to iba moja paranoia, lebo som si tento ukazovateľ v aute nikdy nevšimol, ale pri bežnej jazde po okreskách do 100 km/h mi stupne teplota oleja na cca 105, pri pokojnej jazde na diaľnici do 120 km/h mám okolo 112 a pri jazde do 140 km/h som dosiahol hodnoty teploty oleja 120, autu som potom už pre istotu viac nepridával. Pri spomalení teplota oleja klesla na menované hodnoty, pod 100 stupňov som sa za celú dobu jazdy ani nedostal. Auto je po výmene vodnej pumpy. Názory sa v tejto téme dosť rozchádzajú, niekto píše že je to úplne normálne, niekto vraví, ze určite nie. Nemajú vysoké teploty oleja vplyv na jeho rýchlejšiu degradáciu? Navyše remeň olejového čerpadla je v ňom namočený, takže môže mať vplyv aj na jeho rychlejsiu degradáciu. Na druhej strane, dal som tento remeň vymeniť po 210 tisíc (s takýmto nájazdom som teraz kúpil vozidlo) a remeň bol v relatívne dobrom stave, vyzeral že by ešte dlho vydržal. Kamarát ktorý vlastní Audi s 3.0 TDi mi hovoril že jeho hodnoty teploty oleja sa pohybujú v hodnotách 80-90 a musí mu vážne veľa prikladať aby dosiahol 100 stupňov. Ešte mi napadla výmena chladiča oleja, ale nechcem vyhadzovať peniaze do vzduchu.

 

O týždeň ma čaká cesta do Chorvátska a chcem si byt 100% istý, že som nič nezanedbal.  
 

Vopred ďakujem za odpovede. 

Vloženo

Není to normální,  mám stejný motor, tohle mi dělala vodní pumpa, když odešla, pak jedině termostat. mě to dělalo , když bylo  auto ve vyšších otáčkách pod plynem , jel jsem do táhlého kopce, pokud jsem jel pomaleji , kleslo to na normál. , puma originál z výroby, pět let stará, 107 tis najeto, někde na foru je někde rozsáhlá diskuze. fotky atd.  

Vloženo

Vodnú pumpu mám novú v rámci výmeny rozvodov. Dnes pri jazde 140 km/h po diaľnici teplota oleja 128 stupňov, vážne sa mi na to zle pozeralo. Niekde som tu na fóre čítal, že ručička ukazovateľa teploty kvapaliny neukazuje reálnu hodnotu? Nezdá sa mi to, lebo po 90 stupňov pekne stúpa a potom zastane. Keď motor naštartujem po istom čase, tak ukazuje reálnu hodnotu o koľko stihol motor vychladnúť. Tiež si nemyslím, že by voda dokázala byť 1-2 hodiny jazdy v stave 100-120 stupňov a nevyvrela by. Podľa môjho názoru treba tú vysokú teplotu oleja do budúcna riešiť, kým nenájdem príčinu ho kontrolovať a skrátiť cyklus výmeny napr. na 5000 km, ale kým je kvapalina na zdravých hodnotách, motoru nič nehrozí. Na žiadnom predošlom aute som ukazovateľ teploty oleja nemal, mozno boli aj tam takto vysoké, len som mal to šťastie, že som o tom nevedel. Do budúcna plánujem výmenu “veľkého” chladiča (predošlý majiteľ niečo nabral, tak sú všetky 3 za sebou mierne zohnuté dovnútra, ale tesnia a nenašiel sa žiadny únik), keby to nepomohlo tak výmenu chladiča oleja. Tiež som sa tu niekde dočítal, že chladiaca kvapalina G13 robila zlobu, tak možno skúsim vymeniť za G12evo, ale neviem, či by samotný typ chladiacej kvapaliny dokázať urobiť takéto problémy. 

Vloženo

OIII už má teplotu vody jistě zfixlovanou. Mně se zase nezdá, že ať jedu, jak jedu, tak ručička jde nahoru lineárně*. V létě, kdy jede klima, je bod dosažení "90°C"  (od odstátého motoru) ještě asi 2 minuty jízdy předtím, než se objeví informace o teplotě oleje, tedy 51°C. Relevantní je teplota oleje, z osobní zkušenosti vím, že "nové" auto nejde vyhnat nad 112°C, a to jsem kroužil v Mostě. Starší auto už mi ukazuje víc, těžko říct, co je jinak, asi opotřebení, vůle, zanesení chladiče a bloku motoru. Mám ale benzínový motor, jiné teplotní poměry. V návodu se píše, že oleji 5W-30 nevadí provoz do 120°C na oleji (mno). 128°C, kor na oleji a kor u dieselu, je špatně.

"Voda", pokud je dobré víčko, nějakých 105-110°C vydrží (realitu neznáme, není čím změřit).

Zlobu dělala, pokud vím, kapalina G12++, již nedostupná. Tím se dostáváme k tomu hlavnímu - jak vypadá expanzní nádobka, není její obsah nááhodou hnědý, rezavý?? Jestli je v ní i "pytlík" se silikátem, tak s tím ihned pryč! Taky jsem si myslel že mi to nevadí, že se mě to netýká (MY/CW by měl být před tímhle experimentem), ale ne. I přes čištění mám v nádobce fleky, bůhví, co je v chladiči, hadicích, v bloku... dělal se 1+1 flush novou kapalinou, bohužel bez jízdy.

 

*Nikdy jsem bohužel nevlastnil natolik "luxusní vůz", abych měl měřidlo teploty vody... kromě stovky a ta si klidně skočila nad 100°C, když jela 90 a zastavila na křižovatce. A felicie, ale tu jsem neřidil. S otevřeným oknem šlo určit okamžik spuštění ventilátoru, u takových aut vzácně spouštěného.

Vloženo

Expanznú nádobu som musel vymeniť za novú, pretože bol na dne hnedý nános. Takže je dosť možné, že vymeniť nádobu nestačilo a mal by som dať prepláchnuť celý chladiaci systém, ale tu je tiež otázne, či to bude mať po tých rokoch požadovaný efekt. 
 

Ako som spomínal, po zime dám vymeniť celý chladič a vtedy dám určite vyčistiť celý systém. Olej budem zatiaľ dôkladne sledovať, prípadne si ho po 5000 km preventívne vymením a dúfam, že sa nič nestane.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...