Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

před 5 hodinami, Rapid1.0 napsal:

"Scala je prodejní průšvih" - Martin Vaculík.

Ak porovnám Scalu vs novú Fábiu tak průšvih je Fábia.

  • Autor

Tu bych s tím nesrovnával, je to segment B a na nic si nehraje. Fabie s prodejností nebude mít problem, hlavně umí MPi. Toto stále prezentovali jako levnější Golf 8.

  • 3 týdny později...

To spis vypadá jak facelift F4. 

Ty mlhovky jsou zajímavý.

Hlavně tam už není napasovanej ten svislej černej plast jak máme my. 

A ta spodní tlama jak u Forda, akorát úzká 😀

Upraveno od keras

Bylo by super, když v této podobě klapkou přední světla. To je jediná část se kterou se u té naší nějak nemohu srovnat 😀

Kdyby to vypadalo zepředu jako na té ilustraci, tak by to byl za mě velký posun správným směrem. Scalu máme doma a ten předek prostě nemůžu pořád strávit - světla jsou teď na mě moc do klínu a i ty rozšklebený nádechy dole v nárazníku taky není můj šálek kávy. Oboje je na té malůvce pěkně potlačené... ...Tak uvidíme, jak to v reálu dopadne :-)

Zbytocne vyhodene peniaze za FL, ktory FL ani dokopy nie je, len kozmeticka uprava ak to bude v takejto podobe.

Myslim si, ze scala je uz na odpis a bude s predajnymi cislami i na dalej. Elektromotor, hybrid mu platforma nedovoluje, cena vysoka, do toho ala suv brat vo forme kamzika. Mno logisticky to zvladli na vybornu a zacal by som asi setrit tam vo VW namiesto kvality. Myslim na poziciach co anaylzuju trh a pripravuju/odobruju modely pre jednotlive segmenty.

 

Citovat

 

Žiadna Scala FL nebude. 2023 ju prestanú vyrábať. Bude úplne nové auto hybrid,alebo čistá elektrika.

  • Autor

Kéž by, ale to je pro škodovku i koncern scifi. Čistá elektrika jako Mégané …

Pokud jdou do faceliftu, tak asi vědí proč. Věřím, že týmy lidí, kteří mají na starosti obchodní strategii mají trochu lepší podklady a do problematiky vidí lépe než my... To, že Scala pro nás jako zákazníky nedává v této cenové relaci smysl je bohužel trochu jiný vjem, než data, která mají.

 

Alebo zaslepene tlacia nieco co vyprodukovali a "stale nepochopili" ze si samy spravili konkurenciu v dnesnej dobe vitanejsom baleni scaly vo forme kamzika.

To iste motory. Ved prakticky im nic nezostalo. 1 a 1.5 benzin. Hybrid tam nedaju, elektro nedaju...no hold smola.

Ja som bral 1,6 tdi a teraz keby mam brat nove auto, cisty benzin isto neberiem pri zredukovani dieslov z trhu.

A uprimne. Za cenu slusne vybavenej scaly bude na trhu za par dni dostupna celkom slusna 4 kolka s kufrom sice len 430. ale s hybrid motorom s vybavou srovnatelnou style vybavy a 1,5 tsi motora za cenu "smiesnych" 22500,-

 

Pri suv boome a tuzbe ludi mat crossover a pri mne osobne ryby, vytahovanie clna z vody, by som nikdy scalu za cenu 22000 nekupil.

 

Ved cisla ukazu.

Pojde im fabia a ovca podporovana firmami a slusne auta ako Superb, ktory je fakt za tu cenu pod cenu konkurentov.

 

ale vratme sa k FL, skor to co je na obrazku (samozrejme nie je to ofiko) mi pride skor len zarovnanie dielov s novou fabiou a sposob ako unifikovat cast a usetrit. ved uvidime.

 

Len pre porovnanie, mnou konfigurovana scala style 1,5t, strieborna metaliza, plus adaptivny tempomat aby som dorovnal vybavu vysla cennikovo na ludovych 22317, standardne tak ponuknu 6% zlavu. zaruka 2+3/100000

 

nemenovane suv 4x4 22720 s metalizou. hybrid, 4x4, zaruka 3+7

 

ak by som siel porovnat 2 kolku, tak scala zostane tazko cenou za.

 

A teraz, kto si kupi natiahnuty htb, daku medzikategoriu medzi fabiou a golfom?

len taky blazni ako my :D

 

Upraveno od csabac

  • 5 měsíců později...

Já jsem někde četl,  že by se mohla ukázat letos v červnu.  Ovšem kdo ví. 

  • 5 týdnů později...
  • 2 měsíce později...

Ví už někdo něco bližšího? Kdy by se mohla ukázat?

  • 3 měsíce později...

ako tu bolo napisane, da sa predpokladat, ze Scala ako rebrik ci vzostup predajne nefunguje a facelift ci nova generacia nebude.

Ma to logiku.

Auto je to drahe a kvalita spracovania je slabsia, hoci uzitkova hodnota je stale vysoka (priestor, asistenti).

 

bude to uz len o dostatocnej amortizacii vyrobnych zariadeni - teda sa da predpodkladat, ze ak aj nejaky facelift predsa len bude, tak to budu len minimlane zmeny - aby sa nemuselo investovat. Cielom to bude potiahnut cca do roku 2025, ked sa predpoklada nasadenie elektrifikovanych modelov VW.

 

Rad by som veel, ci v skodovke nieco uz zacali pytlikovat, lebo takto to na pohlad vyzera, ze okolo roku 2025 dopadnu ako Fiat - nebude co predavat. 

Fabia/Scala/Kamik budu uz vybehove modely. Octavia bude dozivat - nehovoriac o tom, ze predaje budu slabe, Superb bude len facelift sucasneho modelu. Zostava novy Karok v elektrike, ale ten bude vrarzedne drahy.

 

Otvorte si pukance, sledujete dejinne zmeny skodovky ako zaciatok 90tych rokov.

 

 

Takto ale nevím, komu budou prodávat. Jsem Škodovkář, ale auto za milion, které v reálu nezvládne ani 400 km si prostě neporidim i kdybych na to měl. Kolem komína ty dojezdy elektrik stačí, ale pořád ta investice nedává smysl, pokud budou na trhu jiné značky nabízet konvenční pohony, které ujedou 800-1200 km, jsou levnější, a za 5 minut po natankovani ujedou zase to samé a jen tak mi nezapali garáž. 

Nu a Scala facelift...jsem zvědav,  jestli bude. Letos už ji asi ale fakt nepredstavi. 

Otázka nie je komu to budú predávať, ale kto si to bude môcť dovoliť.

myslím si, že my ex východný blok s danými smiešnymi dotáciami si to dovoliť nebudeme môcť (elektromobily ani neviem aká je dotácia, fotovoltaika smiešnych 1500eur oproti tomu čo je v ČR).

Po novom aby vytlačili naše spalováky, chcú zavádzať rôzne obmedzenia, vstupy, emisné poplatky, znížené rýchlosti na diaľnici.

Ako od stola na zapáde si ale asi neuvedomujú kúpyschopnosť produktívnej vrstvy u nás a to, že bez dotácii toto bude viesť len k tomu, že sa budú buď zákony "ignorovať", alebo ľudia čo cestujú za prácou s autom sa na to vyserú.

Ja napr. robím v prérii, kam keby mám ísť busom, či vlakom, tak to je tak na 3 prestupy a 3h cesty miesto 1h autom.

Som zvedavý, kto bude dochádzať sem ak to bude obmedzené elektromobilitou, inými sankciami bez kompenzácie.

A to teda chcem sakra vidieť, koľko kvalifikovaných ľudí na dostavbu atómky dokáže dať región.

 

Takže myslím si, že celkovo to padne na hubu, lebo síce tlačiť budú, ale väčšina z našincov si to dovoliť nebude môct.

 

A teraz k FL. ŠA by bola dobre sprostá, keby šla faceliftovať ten predajný prepadák.

Podľa mňa auto má stále fajn design a pár drobných zmien-maska, kruhové výduchy ala fábia a iné drobnosti to nedvihnú.

Chyba nie je vo FL ale v zle nastavenej politike a konkurencieschopnosti a kanibalizácie čísel vo vlastných radoch.

A úprimne, naši skončili pri hyundai nedácno. Mali mať i20 ale nakoniec nedočkavý moji rodičia zobrali i10. Ak porovnám tú nákupnú tašku zo scalou, tak ten interiér, materiáli sú v mnohých miestach hodnotnejšie spracované.

V podstate tá malá srágora má všetky asistenty, prepínanie diaľkových, a interiér s materiálou ako i30. Tak ak toto porovnám s mojimi plastovými madlami a inými časťami, tak asi niekde soudruzi z MB urobili chybu. v dnešnej dobe už nestačí stavať na logo a históriu, ale treba držať krok aj s konkurenciou a ponukami trhu. Cena/kvalita, spracovanie.

A hľavne odpálením motora 1,6tdi to auto ako služobák stratilo zmysel aj do firemnej flotily.

Preto aj u nás je plný areál i30v crdi verzii rámci služobákov.

Tak a teď se vrátíme k původnímu tématu. Téma o elektrice a Hyundai tady nepatří. 

Facelift bude určite ale minimálny ako u Rapidu. Tie zadné svetlá Scaly je veľký hnus. Ohľadom elektromobility je to slepá cesta, pár rokov a krachne to celé. Je to nereálne pre produktívnu časť obyvateľstva ako píše csabac. Si neviem predstaviť dať trojnásobok ceny za auto na dochádzanie do práce a teda aj vozenie nejakých vecí čo pešo nejde. To je čistá magória ekofanatikov, rôznej lobby a liberálno progresívnych magorov.

Facelift bude. Dajú silnejšie žiarovky do kufru a do spiatočky 😁

Neviem či to práve nieje zámer aby na auto mala len určita skupina ľudí a znížil sa počet áut.

Tie žiarovky by pomohli, takisto aj na základné zadné na Fab4. Keď to nie je celé LED tak aspoň žiarovkové nech to spravia normálne. Aj žiarovky do svetiel v 5 dverách na obidve strany. Súčasné zadné čo sa dávajú do FAB-SCALA-KAMIQ-OCTAVIA je fakt hrôza. Hnusne škaredé malé.

Přesně. Ať svítí I ta část na kufru. Ona i Octavka do výbavy Ambition. Sice je to celo LED,  ale na kufru to nesvítí. Vypadá to blbě.

  • 2 měsíce později...

Dnes na D10. Asi nic noveho, ale dam to sem.

7F9DD676-1E7B-4624-83E1-744F8ADE9E35.jpeg

7DFCAEBC-9D8F-4AC9-B821-2AC897AEBBF9.jpeg

82304E17-FB7E-4B69-A0C9-69CEC0A44DF6.jpeg

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.