Přejít na obsah

Kodiaq - výběr příplatkové výbavy.


Slon19

Doporučené příspěvky

Dobrý den, nenašel jsem pro Kodiaq žádné podobné téma, tak jsem si dovolil založit nové.

Vybírám konfiguraci nového Kodiaqu a tak bych se zeptal na názor  zda by jste zvolili paket Travel Assist Top:

Adaptivní vedení v jízdním pruhu

Prediktivní tempomat

Rozpoznávání dopravních značek

Automatické parkování

 

Vůz bude 1.5 Tsi s manuální převodovkou (vzhledem k rodinnému využití a ročnímu nájezdu o jiném motoru ani neuvažuju).

Nejde mi o ty peníze za paket, ale spíš o to, že s těmi asistenty nemám žádné zkušenosti a nerad bych, aby mi v autě spíš prekáželi. 

Takže moje otázka zní, pokud bych tyto asistenty nevyužíval - dají se v infotainmentu vypnout jako by v autě nebyly? Nebo jak už tam jednou jsou, tak mi budou kecat do řízení? 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám všechny asistenty, ale využívam je občas třeba to automatické parkování asi 4x za 3 roky. Rozpoznání značek-za mě zbytečnost, ukazuje to jen rychlosti a primárně to bere z navigace a koriguje podle aktuálních omezení,snížení u silnice. A pokud budete mít manuál tak bych přemýšlel i nad tím tempomatem a vedením v pruhu.  Ve spojení s automatem to má smysl, ale s manuálem je to tak poloviční. Jinak vypnout to všechno samozřejmě jde

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Adaptivní vedení v jízdním pruhu - Nevím, jestli u face funguje lépe než u předface, ale u předface funguje stylem "ode zdi ke zdi". Pro mne to je zklamání, u předchozího Golfu VII to fungovalo mnohem lépe.

Prediktivní tempomat - mám doděláno do předface, funguje to dobře. Jen mi vadí nemožnost nastavení nějaké tolerance u rychlosti (třeba +10kmh). Takto se striktně drží toho, co si přečte, takže třeba v obci jede tacho 50kmh, v reálu tedy cca 46-48kmh a už dost brzdí provoz a není to příjemné. Takže u predikce mám dodržování maximální rychlosti vypnuté.

Rozpoznávání dopravních značek - za toto jsem rád, je to dobrý pomocník, když člověk nějakou značku přehlédne nebo se "zapomene".

Automatické parkování - funguje perfektně, ale prakticky nepoužívám, většinou zaparkuji rychleji. Ale pro někoho, kdo se moc neorientuje, je to skvělý pomocník. Co určitě doporučím, je 360st kamera.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpovědi. 360st. kamera podle nového ceníku zmizela z nabídky a není ani v žádném příplatkovém paketu 👎

Já problém s parkováním nemám, ten parkovací asistent by byl jen pro manželku, ale stejne si myslím, že s tím nebude umět a nebude ho využívat.  Pokud tedy jdou ty asistenti vypnout, tak to nebudu řešit a ten Travel paket tam dám.

 

Ještě přemýšlím zda DCC nebo ne. Pročetl jsem zde spousty diskuzí a těch lidí, co tu nadávají na různé zvuky a ťukání od těch tlumičů je teda hodně. Radši budu mít obyčejné horší tlumiče, než řešit zvuky a jezdit do servisu. Teď mám O3 na 17, je to lehce tvrdší jízda, ale nic hrozného. Kodiaq má sice o 200kg víc než O3, ale zas má na 19 i 20 kolech vyšší profil pneu, tak by ten komfort nemusel být o tolik horší. Jezdí někdo s Kodiakem bez DCC?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je skoda, ze s novymi cennikmi su prepracovane pakety. Napr. je skoda, ze sucastou paketu nie je asistent zmeny jazdnych pruhov - ten sa dle cenniku neda ani samostatne dokonfigurovat.

 

Travel assist pouzivam hodne na dialniciach - je to naozaj dobry bezpecnostny prvok - otazne je, ci toto bude rovnako dobre fungovat v tomto pakete ako pri pakete Asistovana jizda 2.0.

 

Sucastou Automatickeho parkovania je aj doplnok asistent vyparkovania, co je tiez super vec ak casto parkujes v rade aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem byl v týdnu u dvou prodejců na předváděcí jízdě. Jeden Kodiaq byla nafta na 18 kolech, druhý benzín na 19 a obě auta bez adaptivního podvozku. Musím říct, že obě auta byla neskutečně pohodlná a jízda byla super. Fakt to bylo příjemné svezení a proti Kodiaqu na 19 je O3 na 17 uskákaná koza. 

Takže v mém případě si místo DCC radši zvolím jinou výbavu. 

 

Ale co mě teda vůbec neoslovilo - obě auta byla automat a pro mě, který celý život jezdí s manuálem to bylo peklo. Nemyslím ovládání, s jízdou automatem  nemám problém, ale z hlediska funkčnosti. 

Ty reakce jsou naprosto šílené, sešlápnete plyn a nic, prostě žádná reakce. Po chvilce se teprve auto vzpamatuje a teď neví, jestli podřadit, nebo přidat na stávající rychlostní stupeň a tak chvilku zmatkuje, než se rozjede. Samozřejmě jsem zkoušel i režim sport a to bylo podobné.

Ale rozhodně to nechci pomlouvat, z hlediska ovládání vozu je to pohodlný a pro ty co najezdí spousty km to má určitě své opodstatnění. 

Jsem rád, že u té 1.5 ještě Škoda pro nás obyčejné uživatele nabízí manuál a rád si ho zvolím.

Editováno: , autor: Slon19
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to s automatem spíš o tom naučit se s ním zacházet. Při normální jízdě jsou reakce DSG bezproblémové, člověk ani nevnímá, že auto řadí s jede si, jak potřebuje. Pokud na to chceš šlápnout a vyrazit třeba při předjíždění, stačí dvakrát ťuknout do pádla pod volantem a DSG podřadí o dva stupně výrazně rychleji, než bys to zvládl s manuálem.

 

S DSG máš takové dva v jednom - dobře fungující automat a zároveň možnost řadit manuálně a to mnohem rychleji než s manuální převodovkou.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky zaleží, na jak dlouho ta předvadecí jizda byla, běžně do 15 minut a kolikrat ve velkem provozu. Ja to bral poctive a zkoušel 2.0TDI 110kw manual a DSG, 2.0TDI 140kw DSG, 2.0TSI 140kw DSG.  Kratce jsem mel moznost i na S, ale nebyl cas neco overit.   Ted zpetne po dvou letech na 2.0TSI je mezi D a S tak velky rozdil v reakcich, ze by se tam vlezlo jeste jedno nebo dve pismena.  tj. neverim, ze pokud bys mel klid vyzkouset S rezim na DSG, ze by jsi si stezoval na reakci.     Ano jsou tam jeste specifika Kodiaku, kdy myslim pro 2.0TDI140kw je to na prvni 3 prevodove stupne vyrazne utlumeno a obecne se o tom hovori, ze do 130km/h neni mezi TDI 110kw a 140kw zadny rozdil. Ten se projevi výše.  Ja jsem plne spokojen a TSI 140kw v S rezimu je pro mě raketa...   Jedina vytka je v rezimu S po sundani nohy z plynu, tak pak je to takove uskakane to podrazovani. Pokud to clovek plati za svoje penize, tak akorat si musi rict kolik najezdi a jaky typ jizdy to je zda kratsi trasy nebo dalnice (benzin vs nafta)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Souhlasim s @LeeCe.

Mam take 2.0 TSI 140 KW.

 

Pozor na jednu vec. Neni DSG jako DSG. Dvoulitrove benzinove TSI pouziva jiny typ DSG nez naftaky. 

DSG v benzinu je vyrazne hbitejsi nez v nafte. 

Rezim Sport na DSG u 2.0 tsi je fakt dost ostrej, auto hned reaguje. Super jsou meziplyny pri podrazovani. 

 

K DCC - to je na Kodiaqu ta uplne nejvic nejlepsi vec. Rozdil v rezimech je citelny. Sport pritvrdi tlumice, zmeni citlivost rizeni atd. Razem je z Kodiaqa uplne jine auto.

Komfort zase udela z Kodiaqa ultra pohodlne auto.

 

Automat vs manual. Kodiaq s DSG jako celek funguje paradne.

Manual je podle me takove znasilneni toho auta. Divim se, ze ho jeste nabizi. Manual to auto uplne podela.

Zvyk? Po tydnu s DSG uz manual nebudes chtit - vlastni zkusenost;)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za reakce, určitě s vámi kluci souhlasím, DSG je pohodlná a zvykl bych si, jen jsem psal mé první dojmy s jízdou s DSG. 

Pročetl jsem tu hodně diskuzí, kde si lidi na DSG stěžují a řeší různé zvuky a životnost. Plno odpovědí je typu: životnost neřeš, 60tkm to bez problémů vydrží a stejně to za 3 roky vyměníš za nový vůz. Jenže  já si nekupuju auto na 5 let, ale na 20 a nerad bych pak po uplynutí záruky jezdil do servisu řešit převodovku. Pročetl jsem nějake zahraniční testy a k té 1.5Tsi dost často doporučují manuál. A s mým nájezdem to s manuálem v pohodě zvládnu 😀 

K tomu DCC - zatím jsem jezdil jen s auty bez, takže neumím posoudit. Věřím, že to je příjemné svezení, ale i tak mi přišel Kodiaq na 19 kolech bez DCC hodně pohodlný. Jo kdybych to měl pracovní vůz a jezdil každý den, tak o tom popřemýšlím, ale takhle tuto výbavu asi vynechám.

Už tak jsem s mou konfigurací přes tanovený finanční limit. Původně jsem jako celoživotní uživatel a fanda Škodovek přemýšlel o levnější Octavii, ale O4 se mi vůbec nelíbí - to je nejšerednější auto co kdy Škoda vyrobila a ani Sportline to nezachránil. Kodiaq mě tedy taky nikdy moc nebral a z SUV se mi moc libil Tiguan, ale když vyšel letošní facelift, tak po shlédnutí prvních obrázku se u mě dostavil ten vau efekt a kdyz jsem ho pak poprvé viděl na vlastní oči, tak bylo jasno 😀 Naopak facelift Tiguanu mi přijde dost nepovedený.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud chces mit nizsi naklady na provoz, tak zůstan u manualu a zvol si to bez DCC. Ja sice mam automat a DCC, ale zatim verim, ze to taky vydrzi 10-15 let s rozumnýma nakladama na servis. Vetsi naklady jsou ztrata porizovaci hodnoty. To byl duvod proc jsem nesel do Volva XC60, X3, GLC.   Mám zkušenosti s Volvo a Tuaregem, kde jsou naklady jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

automat je bezproblémový a dnes už i dobře sladěný, DQ381 už vylepšená oproti předešlým ročníkům, jen to DCC stále stejné problémy s klepáním, v Praze to nevydrží ani 30tkm aby nezačal klepat, vše funkční, ale zvuky rušivé. 2021 ročníky jsou již daleko tišší od předchozích modelů. Určitě ale co doporučuji akustická boční okna, sice jsou jen vpředu ale pomůžou v komfortu hodně. Automat volba každého, ale jak jsem všem říkal a vždy mi dali pak za pravdu, jednou automat vždycky pak už automat 😂.tak dobrou ruku při výběru 👍

Editováno: , autor: LEdit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem se bavil s pánem a tomu měnili klepající DCC tlumiče v 53tis.km na záruku, ale plno lidí jako já se na tento nájezd dostanou až po záruce 😀 

Já se zeptám: vyplatí se připlatit Columbus nebo ne? Já ho chtěl kvůli tomu, že byl v paketu s Cantonem.

Jelikož teď bohužel Canton nejde objednat, tak přemýšlím jestli ten příplatek 30tis. stojí za to. Nemám žádnou zkušenost s vestavěnými navigacemi, v Octavii mám jen radio Bolero.

 

A ještě bych se zeptal, jaké části těla chrání příplatkové zadní boční airbagy? Na netu o nich není moc informací a co jsem našel fotky, tak je to spíš jen ochrana těla a ne hlavy. 

 

skoda-kodiaq-airbagy.jpg

Editováno: , autor: Luman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se byl včera konečně svézt Kodiaqem 1.5 Tsi. Sice jsem musel jet přes půl republiky, protože tento motor je vzácné najít v nabídce, ale povedlo se a jízdu mám za sebou.

A musím říct, že nevím proč se všude píše, že je to pro Kodiaq mrtvý motor. 

Vždyť to jede pěkně, jeli jsme 3 dospělí a žádný problém. Před pár lety jsme tu všichni jezdili Favoritem nebo Felicii a teď každý ohrnuje nad 110 kW nos. Já jsem spokojený, jízda se mi líbila a nebudu mít žádný problém ten motor objednat. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Chcel by som sa spýtať pár informácií majiteľov, či majú tieto príplatky zmysel, teda či ich využívate, resp. využívate často alebo sú zbytočné? Mám dosť obmedzený rozpočet, uvítam každý postreh.

1.) Adaptívny tempomat

2.) Ambientné osvetlenie

3.) DSG pádla pod volantom

4.) Akustické okná

5.) Vyhrievané čelné sklo

6.) Parkovacia kamera

7.) Príplatok za Amundsen z Bolera

8.) Príplatok sa výbavu Style oproti Ambition

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Adaptivní tempomat za mě určitě ano, hlavně na dálnici to zapínám a z pohledu bezpečnosti na to nedám dopustit. Nastavím si bezpečnou vzdálenost a auto si to pohlídá. Určitě by to mohlo fungovat i v mlze, když je špatná viditelnost a nedá se bezpečně zastavit někde na pumpě atd..

2) Zbytečnost...., ale nedá se pak asi dodělat.

3) Po roce používání auta jsem je nikdy nepoužil...

4) ?

5) Super věc...jsem línej škrabat námrazu.

6) Parkovací zadní kamera je super....bohužel jsem si nezaplatil za kamerový systém 360 stupňů, byl jen za 18t a teď bych ho bral.

7)  Mám Amundsen....ve výbavě Style a Kolumbus byl za dalších 30t.

8) Mám Style + a nějaké pakety.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky chlapy za odpovede.

Ešte som zabudol, LANE ASSIST využívate alebo ho vypínate?

Full LED svetlá robia výrazný rozdiel v svietení?

 

Toto je trochu OT, ale predsalen.

Tarraco ste neskúšali pred kúpou Kodiaqu? Má lepšiu výbavu v základe vrátane spomínaných Full LED svetiel.

Ak áno, v čom Vás Kodiaq presvedčil? Nedarí sa mi nájsť porovnávačky...

Som dosť vysoký 192cm a mám skôr dlhšie telo ako nohy, nemá Tarraco vyššie vrchnú hranu čelného skla ako Kodiaq?

Tarraco by mal byť veľmi podobný Tiguan Allspace, ale Tarraco nikde na vyskúšanie momentálne nemajú a neviem, či kabína a hlavne sedenie je v Tiguanu Allspace rovnaké...

Editováno: , autor: spree
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lane assist, mám, dokonce ho mám trvale zaplý, už jsem si zvykl, že se s ním občas "peru". Pokud jezdíš převážně dálnice nebo silnice I. třídy tak asi jo, jinak je to o čárách a víme v jakém stavu někde jsou. Klidně bych osobně vypustil. LED světla určitě, záleží jestli myslíš LED klasiky nebo LED Matrix, bral bych Matrix, ty osobně nemám v té době nebyly, ale svítí to líp. Halogeny na takové auto nepatří :-D. 

Mě Kodiaq nepřesvědčil v poměru cena/kvalita zpracování, řešil jsem dost záručních oprav, sice "drobnosti", ale bylo jich dost. To bych řekl, že Tiguan bude na tom líp. Tarraco (i když vyjelo později než jsem auto kupoval) mě nezaujalo interiérem (hlavně palubka a středový panel).  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 21 hodinami, Pitrs 79 napsal:

Chlapi jaký je rozdíl mezi bolero a amundsen ? Mylně jsem se domníval že v kodiaqu bolero nebylo 🤔

Ale je pravda že tady v tom trochu tapu

Hlavní rozdíl je v tom, že Bolero je bez navi. Bolero se dávalo nebo asi ještě dává do těch základních výbav, ale těch si myslím je úplné minimum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 4. 2022 na 18:58, spree napsal:

 

1.) Adaptívny tempomat - ANO

2.) Ambientné osvetlenie - Není potřeba

3.) DSG pádla pod volantom - Není potřeba

4.) Akustické okná - ANO

5.) Vyhrievané čelné sklo - ANO

6.) Parkovacia kamera - ANO

7.) Príplatok za Amundsen z Bolera - ANO

8.) Príplatok sa výbavu Style oproti Ambition - ANO

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...