Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdravím komunito :),

 

měl bych na Vás dotaz ....

Stal sem mě takový problém, mám vůz Škoda Superb Sportline 2.0 TDI, 110kW, DSG převodovku.

Auto bylo dovezeno ze zahraničí, takže sme pro jistotu měnili všechny filtry, motorový olej a olej v převodovce.

Pokud se dobre pamatuji, tak technik me rikal, ze se musí i po výměně převodového oleje provést i kalibrace. Tedka nevím, zda mechatroniky / ústrojí prevodovky... Asi to tak je že ???

 

Kazdopadně, po techto úkonech, jsem jel asi 200km, a auto resp., prevodovka se prepla od nouzového rezimu, kde auto psalo, že moh pokracovat v jízdě. Prevodovka se chovala tak, že řadila pouze rychlosti 2,4,6 ...

Po nějaké době jízdy sem zastavil, vyplnul auto, byl nejaky cas pryc, pak nastartoval a opet vyjle, jel sem asi 10km, a prevodovka se chovala úplně standardně.

Tak sem si myslel, že je vše OK.

 

Každopádně za 2 dny jsem jel, a opět ta samá chyba, asi po 15km jízdy. Proběhlo opět zastavení zachvíli od nahlášení chyby, chvíli auto stálo, pak sem nastartoval a vše se chovalo správně, ale již mi na palubovce vyskočila kontrolka na palubovce - oranžová kontrolka motoru.

 

Druhý den jsem jel tedy do servisu, pri teto jizde me prevodovka opet skocila do nouzoveho rezimu.

Udělala se diagnostika a vyskočila chyba - P0805  Snímač polohy spojky - chybná funkce elektrického obvodu ...

 

Mechanik priznal, že tuto závadu vidí poprvé, tka sme volali odborníkovi na Škodovky, kde bylo řečeno, že tento snímač je špatný, respektive, že se má udělat kalibrace (tedka nevím čeho :)) a že se uvidí, pokud to nepomůže tak je opravdu snímač špatný.

Nevím zda jde samotný snímač vyměnit, mechanik říkal, že tento snímač je v mechatronice a že ta by se asi musela vyměnit celá, což by asi bylo za vyšší částku.

 

 

Moje otázka je, jestli ste se setkali s takovou zavadou prevodovky?

Zda toto souvisi s případným vadným snímačem polohy spojky?

A případně, jak se řeší závada? Zda je to tak jak jsme cca popsla výše ?

 

Ještě jedna otázka, zda má někdo reálné zkušenosti se spotřebou takového vozu s touto motorizací ??? Tabulkové hodnoty od škody, ok, to není reálný provoz :). Ale co jsem četl články, tak se dá opravdu za těch 5L +  po dálnici nebo okrskách jet :). Mel sem do této doby asi 6,6L a to jsem jezdil na dalnici a po okrskách, i kdyz vetsinou mě aktulaní spotreba opravdu neskala pres 5L.

Akorát sem si vsimnul, že pri rozjezdech na 1 a 2 stupen, aktuální spotreba lita pes 40L ... Nevím zda je to normální :), jsem zvyklý na jiné hodnoty, samozrejme z jiných aut :).

 

Pridávám do přílohy fotky palubovky a obrazovky z diagnostiky.

 

Mockrá děkuji za odpověďi.

 

Tomas

Chyba prevodovka.jpg

Chyba prevodovka_panel.jpg

chyba_motor.jpg

chyba_diagnostika.jpg

Vloženo
před 14 hodinami, Pawouk napsal:

Nevhodně zařazené téma s nesmyslným názvem. Kdo z toho názvu pozná, oč v něm jde? Dodržuj pravidla fora! Přesunuto a přejmenováno.

Cau cau...
OK...Dekuji za upozornění, a omlouvám se za špatné forum .....

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Mas uz nějaké info.

 

Diky

V 14. 12. 2021 na 14:28, Worms11 napsal:

Zdravím komunito :),

 

měl bych na Vás dotaz ....

Stal sem mě takový problém, mám vůz Škoda Superb Sportline 2.0 TDI, 110kW, DSG převodovku.

Auto bylo dovezeno ze zahraničí, takže sme pro jistotu měnili všechny filtry, motorový olej a olej v převodovce.

Pokud se dobre pamatuji, tak technik me rikal, ze se musí i po výměně převodového oleje provést i kalibrace. Tedka nevím, zda mechatroniky / ústrojí prevodovky... Asi to tak je že ???

 

Kazdopadně, po techto úkonech, jsem jel asi 200km, a auto resp., prevodovka se prepla od nouzového rezimu, kde auto psalo, že moh pokracovat v jízdě. Prevodovka se chovala tak, že řadila pouze rychlosti 2,4,6 ...

Po nějaké době jízdy sem zastavil, vyplnul auto, byl nejaky cas pryc, pak nastartoval a opet vyjle, jel sem asi 10km, a prevodovka se chovala úplně standardně.

Tak sem si myslel, že je vše OK.

 

Každopádně za 2 dny jsem jel, a opět ta samá chyba, asi po 15km jízdy. Proběhlo opět zastavení zachvíli od nahlášení chyby, chvíli auto stálo, pak sem nastartoval a vše se chovalo správně, ale již mi na palubovce vyskočila kontrolka na palubovce - oranžová kontrolka motoru.

 

Druhý den jsem jel tedy do servisu, pri teto jizde me prevodovka opet skocila do nouzoveho rezimu.

Udělala se diagnostika a vyskočila chyba - P0805  Snímač polohy spojky - chybná funkce elektrického obvodu ...

 

Mechanik priznal, že tuto závadu vidí poprvé, tka sme volali odborníkovi na Škodovky, kde bylo řečeno, že tento snímač je špatný, respektive, že se má udělat kalibrace (tedka nevím čeho :)) a že se uvidí, pokud to nepomůže tak je opravdu snímač špatný.

Nevím zda jde samotný snímač vyměnit, mechanik říkal, že tento snímač je v mechatronice a že ta by se asi musela vyměnit celá, což by asi bylo za vyšší částku.

 

 

Moje otázka je, jestli ste se setkali s takovou zavadou prevodovky?

Zda toto souvisi s případným vadným snímačem polohy spojky?

A případně, jak se řeší závada? Zda je to tak jak jsme cca popsla výše ?

 

Ještě jedna otázka, zda má někdo reálné zkušenosti se spotřebou takového vozu s touto motorizací ??? Tabulkové hodnoty od škody, ok, to není reálný provoz :). Ale co jsem četl články, tak se dá opravdu za těch 5L +  po dálnici nebo okrskách jet :). Mel sem do této doby asi 6,6L a to jsem jezdil na dalnici a po okrskách, i kdyz vetsinou mě aktulaní spotreba opravdu neskala pres 5L.

Akorát sem si vsimnul, že pri rozjezdech na 1 a 2 stupen, aktuální spotreba lita pes 40L ... Nevím zda je to normální :), jsem zvyklý na jiné hodnoty, samozrejme z jiných aut :).

 

Pridávám do přílohy fotky palubovky a obrazovky z diagnostiky.

 

Mockrá děkuji za odpověďi.

 

Tomas

Chyba prevodovka.jpg

Chyba prevodovka_panel.jpg

chyba_motor.jpg

chyba_diagnostika.jpg

V 14. 12. 2021 na 14:28, Worms11 napsal:

Zdravím komunito :),

 

měl bych na Vás dotaz ....

Stal sem mě takový problém, mám vůz Škoda Superb Sportline 2.0 TDI, 110kW, DSG převodovku.

Auto bylo dovezeno ze zahraničí, takže sme pro jistotu měnili všechny filtry, motorový olej a olej v převodovce.

Pokud se dobre pamatuji, tak technik me rikal, ze se musí i po výměně převodového oleje provést i kalibrace. Tedka nevím, zda mechatroniky / ústrojí prevodovky... Asi to tak je že ???

 

Kazdopadně, po techto úkonech, jsem jel asi 200km, a auto resp., prevodovka se prepla od nouzového rezimu, kde auto psalo, že moh pokracovat v jízdě. Prevodovka se chovala tak, že řadila pouze rychlosti 2,4,6 ...

Po nějaké době jízdy sem zastavil, vyplnul auto, byl nejaky cas pryc, pak nastartoval a opet vyjle, jel sem asi 10km, a prevodovka se chovala úplně standardně.

Tak sem si myslel, že je vše OK.

 

Každopádně za 2 dny jsem jel, a opět ta samá chyba, asi po 15km jízdy. Proběhlo opět zastavení zachvíli od nahlášení chyby, chvíli auto stálo, pak sem nastartoval a vše se chovalo správně, ale již mi na palubovce vyskočila kontrolka na palubovce - oranžová kontrolka motoru.

 

Druhý den jsem jel tedy do servisu, pri teto jizde me prevodovka opet skocila do nouzoveho rezimu.

Udělala se diagnostika a vyskočila chyba - P0805  Snímač polohy spojky - chybná funkce elektrického obvodu ...

 

Mechanik priznal, že tuto závadu vidí poprvé, tka sme volali odborníkovi na Škodovky, kde bylo řečeno, že tento snímač je špatný, respektive, že se má udělat kalibrace (tedka nevím čeho :)) a že se uvidí, pokud to nepomůže tak je opravdu snímač špatný.

Nevím zda jde samotný snímač vyměnit, mechanik říkal, že tento snímač je v mechatronice a že ta by se asi musela vyměnit celá, což by asi bylo za vyšší částku.

 

 

Moje otázka je, jestli ste se setkali s takovou zavadou prevodovky?

Zda toto souvisi s případným vadným snímačem polohy spojky?

A případně, jak se řeší závada? Zda je to tak jak jsme cca popsla výše ?

 

Ještě jedna otázka, zda má někdo reálné zkušenosti se spotřebou takového vozu s touto motorizací ??? Tabulkové hodnoty od škody, ok, to není reálný provoz :). Ale co jsem četl články, tak se dá opravdu za těch 5L +  po dálnici nebo okrskách jet :). Mel sem do této doby asi 6,6L a to jsem jezdil na dalnici a po okrskách, i kdyz vetsinou mě aktulaní spotreba opravdu neskala pres 5L.

Akorát sem si vsimnul, že pri rozjezdech na 1 a 2 stupen, aktuální spotreba lita pes 40L ... Nevím zda je to normální :), jsem zvyklý na jiné hodnoty, samozrejme z jiných aut :).

 

Pridávám do přílohy fotky palubovky a obrazovky z diagnostiky.

 

Mockrá děkuji za odpověďi.

 

Tomas

Chyba prevodovka.jpg

Chyba prevodovka_panel.jpg

chyba_motor.jpg

chyba_diagnostika.jpg

 

  • o 2 měsíce později...
  • o 11 měsíců později...
Vloženo
V 30. 3. 2023 na 9:54, Sined napsal:

 

Dobrý den dneska se mi to stalo také můžete mi někdo poradit ? 

B0046D1C-8F3C-4090-8152-D4F3392CCDCD.jpeg

Ahoj.

Nakonec zjistili, ze byla spatna elektronika v ridici jednotce dsg. Musela se koupit nova mechatronika a vyměnit za tuto spatnou

Vloženo
před 12 hodinami, p2p napsal:

Kolik vysla mechatronika a prace?

Mechatronika kupovana ze Skodovky, pokud se dobre pamatuji tak kolem 39000kč, olej a prace. Neco kolem 49000kč. Orientacne presne uz si nepamatuji.

Kazdopadne prace na tom nic moc neni, staci odsroubit par sroubku, videlat mechatroniku zase nasadit novy blok a je to. Olej je druha nejvyssi položka :(

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Superb III, TDI 140kW, 7st DSG, 4x4 - Při delších cestách (nad 150km) převodovka padá do nouzového režimu - lze řadit jen rychlosti 2-4-6-R. K pádu do nouze dojde většinou při podřazování na nižší rychlostní stupně z rychlé jízdy (po sjezdu z dálnice na odpočívadlo apod). S autem můžu třeba měsíc jezdit "kolem komína" (do 70km/den) a neudělá to, ale při delší cestě (třba víc jak 150km) to udělá spolehlivě. 

Pokud na několik minut vypnu motor (jen vyp/zap nestačí), většinou auto jede normálně, ale po tom, co k chybě dojde se většinou během krátké doby projeví znovu (a to i po vychladnutí, např. následující den). Potom když jezdím kolem komína je zase klidně měsíc klid. 

Auto je letos koupené ojeté, závada se poprvé objevila krátce po výměně všech náplní vč. převodovky, ale na to bych problém nesváděl, olej jsem měnil asi po měsíci a předtím jsem s autem asi žádnou delší cestu neabsolvoval.

Diagnostika ukazuje chyby P0805 a 10666 (Clutch position sensor). K těmto chybám jsem ale nic moc nenašel. 

 

Poradíte co s tím? Autu se nedá věřit na delší cestu, zároveň se ale obávám co za výměny si vymyslí servis. 

  • o 7 měsíců později...
Vloženo

Cus...
Musel jsem nechat vyměnit za novou mechatroniku dsgčka.

Takže oprava asi za 40000 z prací a novým olejem, a bylo to v neautorizovanem servise.

Od té doby klid :)

Vloženo

Já jsem to také řešil strašně dlouho, a pak jsem to dal tomu pánovi, on měl kontakty resp. nějakou formou spolupracuje se Škodovkou, měl by být odborník na automatické převodovky, a měl sem to za 5 dní hotové .... Takže narazit na něj dříve, tak sem měl opravu do týdne a klid....

Vloženo

Dobrý den. Nevím zda to bude pro vás lokálně zajímavé, je to v Ostravě, Automatic Transmission CZ s.r.o. - Automatické převodovky Ostrava Hrabůvka.
Tam mě s mým problémem pomohli.

 

  • o 10 měsíců později...
Vloženo
V 14. 12. 2021 na 16:27, Pawouk napsal:

Nevhodně zařazené téma s nesmyslným názvem. Kdo z toho názvu pozná, oč v něm jde? Dodržuj pravidla fora! Přesunuto a přejmenováno.

Děkuji

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...