Přejít na obsah

Problém pokračuje


Milanka

Doporučené příspěvky

Průser. Závada se opakuje. Možná, že to není ani servem. Nemůže to být alternátorem? To už asi sám nezvládnu. Dnes jsem vyjel s rodinou na nákup a zase v tom samém místě při vjíždění na parkoviště otočím volantem vlevo a hned vpravo a už začne svítit kontrolka serva. Kdybych vypnul motor, tak už nenastartuju, startér se ozve jenom jako "uaua" a dost. Toto se mi stalo už třikrát. Dneska jsem motor už nevypínal a hned jsem jel zpátky domů. Servo samozřejmě nefungovalo. Ale když vyměním baterku, tak nastartuju normálně a servo nesvítí. Už jste se někdo s takovým problémem setkal?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hned při prvním "jakoby zkolabování baterky" jsem si koupil novou, silnější. Myslel jsem, že mám vyhráno, jenže za 3 dny se mi stalo to samé i s novou baterkou. Měla zelené oko, a ikdyž nešlo nastartovat, oko svítilo zeleně. Dobil jsem starou a dal zpátky. Všechno se zdálo zase normální. Mezitím jsem dobil novou a dal do auta. Dneska, to je už potřetí, kdy se mi stalo to samé, se mi zas vybila ta nová a to tak, že už ani oko není zelené. Když jsem tam dal zase tu starou, normálně jsem nastartoval a servo šlo normálně, točil jsem volantem nadoraz doleva i doprava a vůbec žádný problém. Teď dobíjím tu novou baterku, oko stále neviditelné. A co mi zjistili v servise, když jsem tam byl při prvním případě? Kluk s kufříkem všechno proměřil a nic nenasvědčovalo problému. Tak jak vlastně mám zjistit, co mi vybíjí baterku a přitom přestává fungovat servo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A abych měl klid, tak jsem odizoloval ten svazek, co o něm všichni mluvíte, jako o největším zlu. Protože jsem nikdy nejezdil v soli, byl jsem celkem klidný. Ale tam jsem měl jít asi nejdřív. Dráty byly šíleně stáhnuté k sobě, úplně slisované. A mezi nimi samozřejmě mokro. Jeden takový oranžový tlustší je nějaký nabobtnalý. Tak jsem nalil trochu vody tou mřížkou, kudy stéká voda z čelního skla a ona tekla přímo po těch káblíkách. Sundal jsem stěrače a vyjmul tu mřížku pod čelním sklem (ty tři špunty jsem protáhnul skrz díru v plastu a pak je vykýval ven. Kolem svazku je díra a po něm a pak tou dírou stéká voda dolů po celém svazku. Na to mohli přijít fakt jen čeští inženýři, největší odborníci. Takže, kdo ještě neměl s tím problémy, určitě na něho dojde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A abych měl klid, tak jsem odizoloval ten svazek, co o něm všichni mluvíte, jako o největším zlu. Protože jsem nikdy nejezdil v soli, byl jsem celkem klidný. Ale tam jsem měl jít asi nejdřív. Dráty byly šíleně stáhnuté k sobě, úplně slisované. A mezi nimi samozřejmě mokro. Jeden takový oranžový tlustší je nějaký nabobtnalý. Tak jsem nalil trochu vody tou mřížkou, kudy stéká voda z čelního skla a ona tekla přímo po těch káblíkách. Sundal jsem stěrače a vyjmul tu mřížku pod čelním sklem (ty tři špunty jsem protáhnul skrz díru v plastu a pak je vykýval ven. Kolem svazku je díra a po něm a pak tou dírou stéká voda dolů po celém svazku. Na to mohli přijít fakt jen čeští inženýři, největší odborníci. Takže, kdo ještě neměl s tím problémy, určitě na něho dojde.

Tak co už ti to nabíji???pane chytréj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím se podívat na tu žárovku, ale pochybuju. Budu mít určitě přerušené dráty ve svazku. Už jsem se orientačně díval na ceny v mototechně. Přibližně 13.000. V servisu jeho výměna příjde prý na 35.000. Už mě to fakt nebaví. Pět roků staré auto a v takovém stavu! :worthy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alternátor je dobrý. Tak jsem ho namontoval zpátky. Zapnu klíček, dobíjení nesvítí. Nastartuju, svítí servo - ale funguje, bliká mazání - ale určitě maže, dobíjení nesvítí, ikdyž možná nedobíjí. Zítra projdu svazek. kol109

Sa mi zda,ze ked zapnem klucik tak ma svietit kontrolka dobijania a ked nastartujem potom pohasne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sa mi zda,ze ked zapnem klucik tak ma svietit kontrolka dobijania a ked nastartujem potom pohasne.

Po otočení klíčku se musí rozsvítit kontrolka nabíjení, znamená to, že se budí alternátor, jakmile se nastartuje, tak zhasne a to znamená, že alternátor je ok a nabíjí. Pokud nesvítí při otočení klíčku, musí se změřit napětí dobíjení - jestli dobíjí (14V) tak je alternátor pořád vybuzenej a nabíjí, teda vlastně ok, ale znamená to, že je v kopru svazek. Pokud nenabíjí, je problém jinde. Já mám aktuálně ten první případ. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samurai - presne tak, tá kontrolka sa po zapnutí zapaľovania musí rozsvietiť. A dokonca ešte tuším u Felicie sa alternátor nabudil priamo cez samotnú žiarovku dobíjania. Takže ak vyhorela žiarovka, tak sa alternátor nenabudil a nedobíjalo sa. U Fabie to ale zrejme už tak nebude, nakoľko neviem o tom, že by prístrojový štít obsahoval nejaké žiarovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Alternátor je dobrý. Tak jsem ho namontoval zpátky. Zapnu klíček, dobíjení nesvítí. Nastartuju, svítí servo - ale funguje, bliká mazání - ale určitě maže, dobíjení nesvítí, ikdyž možná nedobíjí. Zítra projdu svazek. kol109

Na 99% svazek. Známá měla to samé na 4 a 1/2 roku starém SDi. Začalo ji svítit mazání, pak jela motor zdechnul a už nešel nastartovat. Strtér normálně točil. Měnili ji svazek, od té doby klid. To, že nejezdíš v soli je úplně jedno, nejhorší je nemrznoucí směs s ostřikovačů a podobné sajrajty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Pavu: Taky tuším, že je to svazek. Chodím po autoservisech. V jednom mi řekli že za 50 tis. mi to vymění, jinak přemostění za 3.500. Druhý servis že prý zjistí ve Škodovce, jestli bych měl ještě nárok na výměnu, ale že by to tam muselo u nich být nejmíň měsíc. Ve třetím mi řekli, jo, postavte to tu, potom se někdy na to mrkneme. Kdybych měl v ten moment těch padesát, tak to dám do toho prvního. A kolik za to zaplatila? A je teď klid?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Pavu: Taky tuším, že je to svazek. Chodím po autoservisech. V jednom mi řekli že za 50 tis. mi to vymění, jinak přemostění za 3.500. Druhý servis že prý zjistí ve Škodovce, jestli bych měl ještě nárok na výměnu, ale že by to tam muselo u nich být nejmíň měsíc. Ve třetím mi řekli, jo, postavte to tu, potom se někdy na to mrkneme. Kdybych měl v ten moment těch padesát, tak to dám do toho prvního. A kolik za to zaplatila? A je teď klid?

Na opravu to měla v soukromém neznačkovém servisu. Měnili ji komplet svazek za nový, platila kolem 25 tKč. Má to služební, tak ji to bylo vcelku jedno. Od té doby klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...