Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den, po cca 30sec od nastartování za studeneho motoru Fabia 1.2HTP 40kW 2005r.v., začne hned vytékat olej měrko motoru nahoře a pak kape dolu. Kde je problém? Děkuji

Upraveno od karel.blecha

Kolik tam je oleje, hladina na měrce je kde?? Každopádně v motoru by měl být podtlak. Udržuje ho PCV ventil viz přiloha. A hladina oleje by neměla být tak vysoká, aby se olej trubkou měrky tlačil z motoru.

odvětrání.pdf

  • Autor

Děkuji za odpověď, byl jsem se tedy podívat, Olejová měrka ukazuje Maximum, oranzova kulicka , možna tak 1mm nad .... za studena. Chladící kapalina je na rysce minima. 

Ještě jsem dostal zajímavou radu jinde a to zkusit při nastartovaném motoru povolit i víčko od nalévání oleje a to uvolnílo odfouklo přetlak a olej hned z měrky klesnul a nic neteklo.

Takže údajně nějaké odvětrávání víka hlav válců. Nějaký ventil nebo hadice... KDe to tam je? Je nějaká příčina proč by se toto nějak uscpalo?

Děkuji 

Upraveno od karel.blecha

Četl jsi celý post od McMatej? Píše ti tam o tom odvětrání i s .pdf souborem.

Rada dobrá - přičina je jasná, v motoru (klikové skříni) se dělá tlak, to by nemělo. Dost že divím tomu, že vodicí trubka měrky oleje vede (končí) až pod hladinou oleje. Proč???? Nechápu, ale dneska je možné všechno. :-)

 

Obrázek PCV ventilu a hadice je v souboru v příloze mého prvního příspěvku.

Uff, jestli jsem pochopil správně sdělení "Olejová měrka ukazuje Maximum, oranzova kulicka , možna tak 1mm nad .... za studena"" tak je motor přelitý olejem !

Olej musí být v rozmezí sponího prolisu cca 3 cm odspoda.

Upraveno od tomasch

  • Autor

Vyřešeno!!! Tak pánové díky za všechny rady... Problém byl v tom, že nějaký dobrák co to naposled asi opravoval, přehodil směr odvětrávací trubičky z hlavy motoru do sání naopak....a protože je tam zpětný ventil tak to co? nemohlo fungovat a tlakovalo to do měrky.... otázkou je proč to začalo až ted v zimě..... ja s tim jezdil tak půl roku a nic...

odsavani.png

Je to pech, když si někdo z těch dvou možností vybere tu druhou. Ale pak na to přijít....

  • 1 rok později...

Právě jsem měl stejný problém. PCV ventil byl neprůchodný, tak jsem ho rozebral. Jelikož jsou už týden silné mrazy a garáž není vytápěná, tak vodní kondenzát ve ventilu zamrznul a ucpal ho. Tohle si budu muset hlídat.

  • 3 roky později...

Dobrý deň prajem . Chcel by som sa opýtať , alebo poprosiť o radu. 
  Mám Jedničkovú Škodu Fabiu 1.2 htp combi 47kw 2006  ... 
Problém je v tom  , že pred pár dňami som začal cítiť v kabíne auta cez vetranie,  výfukové plyny a akoby nespalený benzín . Odstavil som auto na krajnici a nechal som bežať motor. Otvoril som kapotu motora, a zistil som že : sem tam vyfrkáva motorový olej cez vrch kontrolnej mierky oleja v motore. Pravdaže že ta časť uchytu motora o kasňu a všetko okolo remeňa až dole po bloku motora bolo zababrané od vyfrkaného motorového oleja. Dolial som olej a nechal otvorené vičko nalievania motorového oleja, a cez otvor víčka vyfukuje výfukové plyny, ale len jemňe. Pričom motor štartuje v pohode bez problémov, a aj jazda a chod motora je bez problémov žiadne príznaky že sa niečo deje,ani nekolíšu otáčky a výkon auto má,,,,   len jemňe tlačí výfukové plyny do olejovej vane .... A voda v nadobke chladenia má ružovú farbu a nemizne a ani nemá žiadne olejové škvrny , čiže olej do vody sa nemieša.  .....  ...     .
  Mám svoj názor že čo je zle,a čím to je,... Ale chcel by som vedieť názor odborníkov ,čo sa zaoberajú opravou áut - a motorov . A ako by sa to dalo odstrániť bez vybratia celého motora z auta. Ďakujem za každú dobrú radu,ktorá pomôže .

Pravdepodobne ti nefunguje odvetranie kľukovej skrine . 

Tak to vyzeralo ,keď vystrekoval motorovy olej cez vrch trubky kontrolnej mierky oleja v motore. Všetko zababral . Tyčku nevystrelilo , len prefukovalo cez ňu. No ale ,výfukovy plyn pretláča aj cez vičko nalievacieho otvoru oleja . Ak vyberiem zátku. Vidieť jemne ako sa dym , a ak priložiš ruku ,tak tlakuje olejový priestor..... 

IMG_20211222_175620.jpg

Vrch kontrolnej mierky oleja je ten oranžový krúžok.

  • 2 roky později...

Zdravim, mám podobný problém a chcem sa opýtať, ako ste to vyriešili a kde bola chyba. Ja som demontoval olejový odstreďovač, nechal som len vičko a prestalo tlakovať, hneď ako som namontoval nový, tak sa chyba znova objavila a zasa začalo tlačiť olej von cez mierku oleja a následne ju remeň rozhadzuje po celom motore.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.