Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Tak jsem koukal do měřených hodnot v motoru.

 

Vypočtená hmotnost sazí 23,49g.

Naměřená hmotnost sazí 6,92g.

Km od poslední regenerace 547km.

Doba od poslední reg. 698min.

Spotř. paliva od poslední reg. 25l.

 

Co je důležité??

Vypočtená nebo naměřená hmotnost? Na co koukat?

 

A od kolika gramů to začne cca regenerovat?

  • 1 měsíc později...

Chtěl bych se zeptat místních majitelů jakékoli diagnostiky, jestli už zkoušeli spustit regeneraci na místě.

 

Jde mi o to, kvůli čemu je tam tato funkce.

Jestli čistě z preventivních důvodů, nebo k tomu, až když se rozsvítí kontrolka filtru.

 

Někde jsem četl, že když už se rozsvítí kontrolka, tak je pozdě a auto musí do servisu na výměnu nebo čištění. Ale to je podle mně blbost.

Screenshot_20220324-155716.jpg

Screenshot_20220324-155723.jpg

Co to máš za pěknou apku?

Regenerace je udělaná tak, aby si ji běžný běžný uživatel nemusel nijak všímat, pokud jezdí s autem normální trasy, kdy může regenerace doběhnout. Ten algoritmus na řízení regenerace, je podle toho, co mi bylo řečeno,  poměrně komplikovaný. Detaily  ale neznám. Rozsvícená kontrolka znamená, že stupeň zaplnění DPF je už tak velký, že již auto vyžaduje aktivní spolupráci a jízdní režim se zátěží po tak dlouhou dobu, aby regenerace (spálení sazí) proběhlo úspěšně. Regenerace (spálení) může proběhnout (doběhnout) i při zvýšených volnoběžných otáčkách, ale trvá to neúměrně dlouho, myslím, že těch 30 min. odpovídá. Lepší je si toho nevšímat a užívat si dálniční jízdu s nízkou spotřebou  :-) 

Mám pocit, ze se mi spustila po dvou kilometrech jízdy. Otáčky na volnobeh 1000, větráky jak v parním létě, spotřebiče vypnute, auto studené. Teď potřebuješ odejít a co, babo raď!?

No nic. Vypnes auto. Ono sa to neskor v pohode zregeneruje.

 

Uz som takto jazdil so zapnutymi ventilatormi asi 3-4 dni. Nebola ina moznost. A potom to prestalo, DPF sa zregeneroval a vsekto je Ok.

Netreba zabudat ze tu uz mame AdBlue, co pomaha cisteniu spalin a DPF nie je tak zatazovane ako v dobach,  ked to bola jedina vec, s EGR ktora musela cistit spaliny.

Nj...ale to AdBlue jsou plyny, který se mění akorát na jiný plyny, ne?

Nejsou to pevný částice...

 

Proto by mně zajímalo, jestli ty častý spouštění větráků, atp.

.někdo řeší přes diagnostiku regenerací na místě?

 

 

Co ja viem, regeneraciu na mieste, resp. nutenu regeneraciu mi pri Japonskom aute robili jedine v servise. Robila sa az vtedy, ked z nejakeho dovodu auto nevedelo regenerovat same. 

Bol to posledny pokus, predcrym, ako bolo DPF uplne upchate. 

Ja to chspem, ako poslednu servisnu moznost skusit filter vypalit. Urcite by som to nerobil len tak, lebo mi bezia ventilatory. 

U mazd to bolo proces na cca. 40 min. auto samo od seba prodavalo a uberalo plyn, tiez bezali vetraky a vsetko pri tom smrdelo. Urcite to nie je standardna cesta vypalovania filtra. Ja by som to nerobil

Tiez by som to nerobil. Ak uz budu problemy, tak za cca 200eur si to daj strojovo precistit a mas faranciu dalsich 100k km. Ale ak auto nedusis v meste, tak do min 150, no skor 180-190k km nebudes mat s dpf problemy. Ja som na predchodcovi daval precistit pri 210k km

  • 2 roky později...

Zdarec,mám scalu 1.6 TDI svítí oranžová kontrolka motoru,byl.jsem na diagnostice, hlásí filtr pevných částic, už jsem stim ujel asi 30 km na 2000/o 

A stále kontrolka motoru svítí.Muze mě někdo poradit co mám dělat, znervózňuje mě ta kontrolka..... díky moc

30km je i docela malo pokud sviti kontrolka tak u meho supa 3 to bylo i pres 50km 

před 20 hodinami, Marek Marků napsal:

Zdarec,mám scalu 1.6 TDI svítí oranžová kontrolka motoru,byl.jsem na diagnostice, hlásí filtr pevných částic, už jsem stim ujel asi 30 km na 2000/o 

A stále kontrolka motoru svítí.Muze mě někdo poradit co mám dělat, znervózňuje mě ta kontrolka..... díky moc

Manuál k autu je k čemu? Jistě jsi postupoval podle něj, že?

 

DPF1.thumb.JPG.b5e7f7175afa4013adb4ceb293adb374.JPG

 

DPF2.thumb.JPG.55da2ceb7f8dbfe95de4dfc96444a6dd.JPG

 

 

jeste existuje finta jak poznas ze probiha regenerace: nelze aktivovat start-stop. v infotainmentu napise neco jako "system nedostupny".

po dokonceni regenerace uz pujde aktivovat, respektive ta hlaska "system nedostupny" se sama zmeni na "system aktivni" nebo neco podobneho..

To není směrodatné. SSS nemusí fungovat z třeba deseti důvodů. 

 

Nejjednodušší a efektivní je přes OBD připojit mobil a se soutěž např.  VAG DPF regeneraci sledovat. Toho by měl být schopen každý kdo umí s telefonem a připojit k němu přes BT jiné zařízení. 

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.