Přejít na obsah

Co ten benál a nafta?


keras

Doporučené příspěvky

Nedá mi to. Už jste přelezli do střední třídy, kde platy 50K není problém, ale normálně pracující toto nemá! Kolik pracujících rukama musí dělat na jednoho středního? Jaký je poměr střední a nižší střední?

@Bubaq Ano jsou vidět lidé v Alpách a koly za100K, ale nebývají to lidi od pásu, ale zase ta střední a vejš.

 

Před covidem a válkou byl dá se říct blahobyt, který nyní opět rozdělí zrno od plev! A nůžky se rozvírají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je ale kapitalistický systém který si volíme u voleb. Systém je tak nastavený aby silnější vykořisťoval slabšího. Pokud chceš rovnost tak jsi ve špatném státě. Historicky víme že když nastavíš socializmus nebo nějakou formu komunizmu, tak se 99 % lidí má nahovno.

Aktuální systém je nastavený tak že se 30 % lidí ma na hovno 40 % lidí se má dobře 20% lidí se má hodně dobře a 10% neví co už by vymyslelo s prachama. Tak co myslíš že je lepší ?

Když těm 10 % top vezmeš to že se budou mít epicky, tak zdrhnou jinam a všichni se zase budeme mít nahovno ( 99 % ) jako je to v rusku.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja zatiaľ nepozorujem, žeby ľudia menej jazdili. Myslím, že taká morálna hranica na Slovensku bude tak 2,5 € (64 kč) za liter a ak to pôjde na 3 eurá tak tam už myslím to začne byť vidno na cestách. Ale očakávam presne čo tu bolo popisované. Ironicky potom človek skôr stretne drahšie autá ako doteraz, lebo práve tie slabšie príjmové skupiny nebudú mať na palivo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na palivo asi bude. Ale omezí se na nejnutnější cesty...

Koukal jsem na fronty na onu a je to šílený. 

Nafta by mohla v kanďáku asi vydržet dlouho, ale na 1000L bandasku to asi nemá smysl. 

Kdo ví, jestli by to dnes vůbec dovolili načepovat. Adblučko taky v tom výpadku nedávali. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Bubaq napsal:

S tímhle si dovolím nesouhlasit. I běžní zaměstnanci (pokud je tím myšlený člověk s normální pracovní smlouvou) se na takovou mzdu dostanou. VŠ vzdělání, praxe v oboru s velkou přidanou hodnotou, velká stabilní firma, dobré pracovní výsledky a jsi tam. Ano, trochu to zevšeobecňuju, ale lidí, kteří mají v ČR nadprůměrné platy, jsou opravdu spousty.

Stačí třeba zajet v létě na hory a podívat se před jakoukoliv hospodu, kolik je tam horských kol za 100+ tis. Kč. To si nekoupí člověk, který má 25 hrubého.

Nebo v zimě, kolik je Čechů v hezkých hotelích na lyžovačce v Alpách, kde 4člennou rodinu vyjde týden na 70 tisíc bez nějakého rozhazování...

Všichni nemohou být VŠ, respektive kdyby byli kdo by dělal potom ve výrobě, službách, dopravě...? 

Já netvrdím, že i jako zaměstnanec nemůžeš mít i více než těch 50 tisíc měsíčně, ale to je ve výsledku menšina zaměstnanců. 

Ostatně minulý rok osmdesát procent zaměstnanců pobíralo mzdu mezi 17 133 Kč a 58 875 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 29 minutami, keras napsal:

Tak na palivo asi bude. Ale omezí se na nejnutnější cesty...

Koukal jsem na fronty na onu a je to šílený. 

Nafta by mohla v kanďáku asi vydržet dlouho, ale na 1000L bandasku to asi nemá smysl. 

Kdo ví, jestli by to dnes vůbec dovolili načepovat. Adblučko taky v tom výpadku nedávali. 

 

Na tank onu jsem byl svědkem že čepoval 800l/1000l nádrž a měl už z půlky plnou (takové ty plastové nádrže s hliníkovým rámem na zahrady na dešťovku pod okap) asi z toho borec vylil vodu a jel pro naftu. Zatím nevím o žádném známém omezení, které by to zakazovalo, výpadky zatím nejsou a cena roste právě proto že lidi blázní.

 

Pokud 1000L nádrž naplníš po okraj a necháš jen minimum vzduchu a bez přístupu světla, tak ti tam vydrží do konce života. Pár let zpět jsem našel starý sud s naftou na baráku po dědovi a normálně jsem to vyjezdil v motor s CR vstřikovači bez žádných problémů. Odhaduji že to tam muselo být aspoň 20 let, spíš déle.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak už jsem napsal v ČR je v nízkopříjmových pozicích rozšířená šedá ekonomika tj. prachy bokem.

Pokud ti někdo tvrdí že živý rodinu a opravdu má jen těch 40K hrubého na papíře pro celou svojí familii tak ti bude na 90% lhát.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jo,  my důchodci asi  zas takový problém s cenou paliva nemáme, samozřejmě myslím to částečně ironicky.  Holt kromě nutných cest k doktorům, nebo 1 x za týden na větší nákup, není prostě problém nevytáhnout auto a klidně i např. o 50% omezit roční kilometráž. Prostě nebude holt tolik výletů napříč republikou, no a třeba mladé maminky zase nemusí pořád vozit svoje děti denně do školky těch pár set metrů, jak to zhusta vidím a místo toho zvednou pěšky svoje lehce "nakynuté" zadky a udělají něco pro svoje zdraví a zdraví svých dětí. Těch opravdu zbytečných  jízd absolvujeme všichni  hodně, dejme si ruku na srdce.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 minutami, 15degren napsal:

 

Na tank onu jsem byl svědkem že čepoval 800l/1000l nádrž a měl už z půlky plnou (takové ty plastové nádrže s hliníkovým rámem na zahrady na dešťovku pod okap) asi z toho borec vylil vodu a jel pro naftu. Zatím nevím o žádném známém omezení, které by to zakazovalo, výpadky zatím nejsou a cena roste právě proto že lidi blázní.

 

Pokud 1000L nádrž naplníš po okraj a necháš jen minimum vzduchu a bez přístupu světla, tak ti tam vydrží do konce života. Pár let zpět jsem našel starý sud s naftou na baráku po dědovi a normálně jsem to vyjezdil v motor s CR vstřikovači bez žádných problémů. Odhaduji že to tam muselo být aspoň 20 let, spíš déle.

 Silně pochybuji, že se cena paliv zvedá hlavně kvůli tomu, že lidi mají nákupní mánii a jezdí tam se sudy. Vliv to nějaký má , ale spíše minoritní, stačí trochu uvažovat.

 

No a co se týče té výdrže paliv dnes a dříve, tak zkus si dnes dát průměrnou naftu (tím nemyslím paliva bez bio ze státních rezerv) do toho velkého sudu a někde do temna.  Po nějakém delším čase  (rok, možná více) sám uvidíš, co ti tam bude plavat! Složení paliv a různé složky v nich, dnes a před 20-ti lety je dost velký rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, 15degren napsal:

u nás už klasickou naftu pod 46 korun nenatankuješ.

Jede to nahoru hodně rychle - i stále omílané Tank Ono zdražilo za 3 dny o 6 korun na litr.

Kdo jezdí málo bude v šoku, když u dalšího tankování bude platit o 10 Kč za litr víc než při posledním.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je sranda to tu číst po pár hodinách 🤣🤣🤣

Ono teď 46 za naftu☹️

 

Teď o tom mluvili. Pakujou se aniž by "chudáci" museli. 

Ropovod zastavenej zatím není! Ale co kdyby, že jo... 

Přesně co jsem říkal. 

Prej, že si musí vynahradit tu stagnaci v době covidu. No dop*dele fix. 

Nahoru okamžitě, dolů velmi velmi pomalu👹

 

A stát? Přesně jak to tu někdo říkal, hovno!!!

Ten se taky potřebuje napakovat když má ten ku*evskej mínus v rozpočtu... Má totiž na phm 53% daň... 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...