Přejít na obsah

Kabeláž k Lambda sondě


Durannn

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, mám takovou funny storku a zároveň problém, který se v ní naskýtá. 

 

 

Přesně před rokem, když jsem byl na 4leté servisní prohlídce (svíčky atd), jsem převzal ze servisu auto a po kontrole motorového prostoru jsem si všiml, že kabeláž (nejspíše k lambda sondám, viz foto níže) je uvolněná, resp. nedrží ve sponkách a pravděpodobně se to pohybem a vysokými teplotami dostalo do takové fáze, že se izolace kabeláže v místech zlomu natrhla. Bohužel nemám foto tohoto stavu, což teď beru jako chybu. Na toto zjištění jsem obratem volal do servisu, jestli si náhodou nevšimli toho, když už to je servisní prohlídka, že tam kabeláž lítá, není upevněná ve svorce na což se dost pravděpodobně stalo to, že už byla izolace narušená v bodech zlomu kabelu. Na to mi příjímací technik odpověděl ať přijedu, že se to dá do pořádku - auto jsem dovezl do servisu a "oprava" proběhla viz foto (vzhledem k tomu že jsem elektrikář, mohl jsem si tohle udělat sám). A teď k jádru věci:

 

Včera se mi rozsvítil symbol motoru na přístrojové desce (oranžový, bez akustické signalizace), jel jsem dnes ráno hned do servisu a diagnostika jím ukázala problém s lambda sondou. Vzhledem k tomu, že auto má ještě posledních 9 dní záruky (5let/100tkm), chtěl jsem to řešit urychleně. Jenomže chyba lávky. Bylo provedeno prý i nějaké měření a vypadá to na elektrickou chybu u sondy či kabeláže, podezřelé jsou ty vodiče. Jenomže ty mi škodovka prý nevyreklamuje na záruku, protože jsou takhle zaizolované (kdy to ten stejný servis právě takto zaizoloval). Je možnost, že by to rozpletli, ale pokud prý najdou nějaké nakousnutí např. od Kuny, budu si hradit tu práci za odizolování a zároveň samozřejmě celý nový díl sondy, kdy je kabel součástí, plus práci. 

 

Takže jsem teď na rozpacích, řešit to nebo ne ? Chtít ten kabel rozizolovat (teoreticky bych to mohl udělat i sám) a nebo se na to vykašlat ? Píšu to proto, protože cena sondy je prý nějakých 3900kč plus práce, což je za 5tis určitě. Nejvíce mě zaráží fakt, že reklamaci nechtějí poslat ŠA proto, protože je kabel zaizolovaný, což je ale jejích vlastní produkt a teď se to shodou okolností řeší rukou v ruce. 

 

Díky za případné komentáře. 

 

 

IMG_20220329_161836.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně stejný problém jsem řešil u našeho Rapida, jen ten kabel v téměř přesně v tom samém místě nahlodaly kun(d)y. Já to vyřešil tak, že jsem kabel rozstřihl, navlékl bužírky na jednotlivé žíly, sletoval to a pak zabužírkoval a zaizoloval páskou. Vím, že než letovat je lepší lisovat, ale drží to takhle skoro tři roky bez problémů. Práce na půl hodiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno, toť otázka zda to dodrbaly kuny, nebo se to dodrbalo tím, že to bylo volně a lámalo se to do všech úhlů při jízdě. Nicméně pokud je vadná jen kabeláž, taky mi přijde lepší to takhle rozdělat a každou žilu zvlášť zaizolovat něčím pořádným, než kvůli toho měnit celou lambdu. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, 

 

dnes jsem vyzvedl auto ze servisu k Lambda sondě. Proběhla její výměna celého dílu (4700kč celkově). Sondu (viz  výše) před rokem zaizolovali na kabeláži, nyní mi ji předali jakožto starý kus a já už viděl přesně proč dělala problémy. Viz fotky. Tak pro ostatní, třeba to pomůže. Kdybych si to odizoloval sám, tak jako elektrikář si to na parkovišti spravím za 15min plynovou pájkou a mám 5tis ušetřených.

 

 

IMG_20220422_113515.jpg

IMG_20220422_113444.jpg

IMG_20220422_113435.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Důvodů bude asi více, jestli tě to zajímá, je to zřejmě na delší googlování. Dám jen svoje poznatky:
1. kdysi jsem nějakou starou sondu pitval a vodiče nebyly měděné, ale z něčeho jiného - jakoby železné a tedy minimálně špatně pájitelné (možná vy vyřešila nějaká speciální pájeci kapalina.

2. pamatuji, že na nějakém školení před pár lety říkal p. Komárek ze školícího střediska firmy BOSCH, že pájením vodičů dokáže SnPb pájka "navzlínat" po vodiči až do sondy a "otrávit ji" (možná by nevadila bezolovnatá pájka)
3. Lambda sonda se třeba nesmí před montáží ani mazat různými měděnými pastami a podobně, žřejmě ze stejných důvodů, jak píšu v minulém bodu. Ona totiž také prostřednictvím připojovadích vodičů čerpá referenční vzduch, který potřebuje pro svoji správnou funkci ... pravděpodobně na nějaké pro mě nepochopitelné molekulární úrovni - třeba se ještě vyjádří někdo, kdo se vyzná lépe, tak mne prosím nekamenujte

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ono se toho nesmí :).

Sletovaná lambda sonda, o které jsem se zmínil výše, stále funguje. Ono to původně bylo jako oprava rychlovka, aby se s autem dalo jezdit a následně sondu ve vhodnou chvíli vyměnit (horní je naštěstí celkem dobře přístupná, takže fyzickou výměnu bych zvládl sám doma v garáži a legální VAG diagnostiku pro kontrolu stavu sondy mám také). Jenže jak už to bývá u rychlovek, nějak pořád nebyl čas to nahradit trvalým řešením a auto už takhle jezdí skoro šestým rokem, prošlo dvěma STK, emise byly OK, řídicí jednotka je stále spokojená...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...