Přejít na obsah

Spotřeba


mvh

Doporučené příspěvky

Dnes som isiel do Nitry a asi to moje auto osvitilo tam som to urobil za 5,6 a naspat 5,7 l samozrejme ze som isiel predpisovo.Ale ta ista cesta pred 2 mesiacmi 6,3 a spat 6,7 l.mam uz 6500km mozno to zacina konecne ist tak ako som ocakaval od 1,2. :)

Editováno: , autor: Mikoho
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A toto je moje souprava ,normálně ji tahám za Transitem,kde co se jedná jízdních vlastností nejni až tak znát.Proto jsem chtěl prubnout Rooma ,jak se bude chovat.Já ,pani bytná,syn14let+10kg bomba co2+prázdné velké štěně 11% kozla.Jízdní vlastnosti-Praha-Velké Popovice nic moc,poměrně velké zdvihání zadku po nerovnejch silnicích a při brzdění.Popovice výměna štěněte za plné,zatížená zadní náprava jízdní vlastnosti celkem pohoda až na brzdění (vozejk nebrzděný váha 150kg+sekačka 260kg),trasa Praha-libuš,Velké Popovice,dálnice Loket,Ledeč n. Sázavou,88km,1h31min(zastávka Popovice cca 15min,pro naftu cca 15min ESSO nad Hvězdonicema),průměr 5,9l. Celková 6,6l.Jízda v pátečním provozu cca 16,30 jel jsem tak abych nebrzdil kamiony a neplácal se mezi autama kolem 95km/h.Jinak se už nedivím ,že nikdo nechce jezdit v pravém pruhu po té roletě.Dnes cesta zpět ,z prázdným vozejkem průměr 6,5l ,jízda podle provozu,80 se určitě nedalo jet.dsc00793smallqh2.jpg

,,dsc00794smallao3.jpg,dsc00787smallye7.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes som isiel do Nitry a asi to moje auto osvitilo tam som to urobil za 5,6 a naspat 5,7 l samozrejme ze som isiel predpisovo.Ale ta ista cesta pred 2 mesiacmi 6,3 a spat 6,7 l.mam uz 6500km mozno to zacina konecne ist tak ako som ocakaval od 1,2. :)

To vazne, to je super spotreba :palec2:

A ako jazdis? Ja mam tiez 1,2 a nevytacam ho ale ta spotreba sa pohybuje okolo 7 l a ked mu stupim tak viac

Porad ako na to :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mno ja mam ted kolem 12 000 a pri svizne jizde (90-120 po okreskach) se pohybuju kolem tech 6,5-7 l.

jde o to nejezdit na vypalovaka, ale brzdit motorem klidne na 5 z kopce aby t jen lehce zpomalovalo. predvidat, aby clovek nemusel zbytecne brzdit a prudce pridavat. pokud to jsde, tak se vozidlu odbocujicimu do leva vyhnu z prava a nezastavuju za nim ap.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:D Zapomněl jsem 1.9 TDI :D Ještě jeden postřeh,točivý moment,jakmile klesaly otáčky pod 1800,zvyšovala se rapidně spotřeba,takže než podtáčet,nebo zbytečně vytáčet motor,je lepší držet 1800-2000,TDIčko točák má v dobrých otáčkách .S Transitem to rozjedu s kopce na 185 a vozejk drží jak přibitej,s Roomem na max110-120 a víc kvůli brzdám ani náhodou.Tu samou trasu s plně naloženým Transitem a stejnou soupravou se mě povedlo udělat za 7,2l ,ale to jsem jel za kamionem co mě vcucával za sebe.Díky počítači v Roomovi jsem se naučil jezdit i s Transitem na spotřebu,ta mě klesla tak o 1,5-2 litříky,tak ušetřím na pivo -_-
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nová zkušenost se spotřebou. Dnes celkem 600 km ze severu Čech do Tropical Islands u Berlína. 3 dospělí, většinou po dálnici, průměrná rychlost celkem 87 km/h a průměrná spotřeba 7,6 l. Tak třetinu cesty jsem jel s tempomatem. :)

Velmi milé bylo zjištění, že když mě míjel jiný Roomster, tak jsme se navzájem pípnutím a bliknutím pozdravili. Naneštěstí se to stalo jen dvakrát. :)

Ahoj Aarone,

četl jsem všechny tvé příspěvky týkající se spotřeby roomstera s tiptronicem a vzhledem k tomu, že vážně uvažuji o koupi tohoto auta docela by mě podrodněji zajímal způsob, jakým dosahuješ tak přijatelné spotřeby u 1,6 s automatem. Všechny dostupné zdroje a zkušenosti totiž udávají spotřebu podstatně vyšší. Pokud by mi uvedený způsob jízdy vyhovoval, tak bych určitě neváhal.

Mockrát díky za rychlou reakci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nová zkušenost se spotřebou. Dnes celkem 600 km ze severu Čech do Tropical Islands u Berlína. 3 dospělí, většinou po dálnici, průměrná rychlost celkem 87 km/h a průměrná spotřeba 7,6 l. Tak třetinu cesty jsem jel s tempomatem. :)

Velmi milé bylo zjištění, že když mě míjel jiný Roomster, tak jsme se navzájem pípnutím a bliknutím pozdravili. Naneštěstí se to stalo jen dvakrát. :)

Ahoj Aarone,

četl jsem všechny tvé příspěvky týkající se spotřeby roomstera s tiptronicem a vzhledem k tomu, že vážně uvažuji o koupi tohoto auta docela by mě podrodněji zajímal způsob, jakým dosahuješ tak přijatelné spotřeby u 1,6 s automatem. Všechny dostupné zdroje a zkušenosti totiž udávají spotřebu podstatně vyšší. Pokud by mi uvedený způsob jízdy vyhovoval, tak bych určitě neváhal.

Mockrát díky za rychlou reakci.

Je to jednoduché. Snažím se hlídat otáčky a okamžitou spotřebu. Kašlu na sportovní styl jízdy a snažím se hodně předvídat. Takže málo brzdím, hodně jezdím za nulu a zbytečně nespěchám. Jsem pohodář i v životě a jsem takový i za volantem. Možná někam dojedu o 3-5 minut později než sportovněji jezdící řidiči, ale mě je to jedno. Někdy je lepší si podřadit ručně a ráno když je motor studený, nedoporučuji krátké cesty.

Po čase se naučíš plynovým pedálem "řadit" a pak už budeš v pohodě.

Hezké zážitky s novým autem i s automatem a častou nulu na maxidotu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nová zkušenost se spotřebou. Dnes celkem 600 km ze severu Čech do Tropical Islands u Berlína. 3 dospělí, většinou po dálnici, průměrná rychlost celkem 87 km/h a průměrná spotřeba 7,6 l. Tak třetinu cesty jsem jel s tempomatem. :)

Velmi milé bylo zjištění, že když mě míjel jiný Roomster, tak jsme se navzájem pípnutím a bliknutím pozdravili. Naneštěstí se to stalo jen dvakrát. :)

Ahoj Aarone,

četl jsem všechny tvé příspěvky týkající se spotřeby roomstera s tiptronicem a vzhledem k tomu, že vážně uvažuji o koupi tohoto auta docela by mě podrodněji zajímal způsob, jakým dosahuješ tak přijatelné spotřeby u 1,6 s automatem. Všechny dostupné zdroje a zkušenosti totiž udávají spotřebu podstatně vyšší. Pokud by mi uvedený způsob jízdy vyhovoval, tak bych určitě neváhal.

Mockrát díky za rychlou reakci.

Je to jednoduché. Snažím se hlídat otáčky a okamžitou spotřebu. Kašlu na sportovní styl jízdy a snažím se hodně předvídat. Takže málo brzdím, hodně jezdím za nulu a zbytečně nespěchám. Jsem pohodář i v životě a jsem takový i za volantem. Možná někam dojedu o 3-5 minut později než sportovněji jezdící řidiči, ale mě je to jedno. Někdy je lepší si podřadit ručně a ráno když je motor studený, nedoporučuji krátké cesty.

Po čase se naučíš plynovým pedálem "řadit" a pak už budeš v pohodě.

Hezké zážitky s novým autem i s automatem a častou nulu na maxidotu :)

Aarone,

mockrát díky zy rychlou a vyčerpávající odpověď. Občas mám rád i svižnější jízdu ... jde to s tímto autem?

Váhal jsem mezi tímto tiptronicem a 1,9 TDI PD, ale tédéíčko mi při zkušební jízdě připadlo až moc hlučné (volnoběh a větší přišlápnutí plynu pro zrychlení) ... připadal jsem si tak troch jako v dodávce, i když jelo to samozřejmě velmi dobře, ale není to moc na pohodlnou a pohodovou jízdu.

Teď je jen důležité, aby manželka, která s tím tiptronicem bude jezdit, se naučila používat tu "0" a řadit plynem ... je docela zdatná řidička a myslím,

že to zvládne.

Ještě jeden dotaz: kolik si to asi v průměru vezme na výletě s použitím dálnice při 130 - 150 km/h ?

Dnes to autíčko asi půjdu objednat. Tobě taky přeji hezké zážitky s touto automatickou škodovkou. :)

Ještě jednou díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nová zkušenost se spotřebou. Dnes celkem 600 km ze severu Čech do Tropical Islands u Berlína. 3 dospělí, většinou po dálnici, průměrná rychlost celkem 87 km/h a průměrná spotřeba 7,6 l. Tak třetinu cesty jsem jel s tempomatem. :)

Velmi milé bylo zjištění, že když mě míjel jiný Roomster, tak jsme se navzájem pípnutím a bliknutím pozdravili. Naneštěstí se to stalo jen dvakrát. :)

Ahoj Aarone,

četl jsem všechny tvé příspěvky týkající se spotřeby roomstera s tiptronicem a vzhledem k tomu, že vážně uvažuji o koupi tohoto auta docela by mě podrodněji zajímal způsob, jakým dosahuješ tak přijatelné spotřeby u 1,6 s automatem. Všechny dostupné zdroje a zkušenosti totiž udávají spotřebu podstatně vyšší. Pokud by mi uvedený způsob jízdy vyhovoval, tak bych určitě neváhal.

Mockrát díky za rychlou reakci.

Je to jednoduché. Snažím se hlídat otáčky a okamžitou spotřebu. Kašlu na sportovní styl jízdy a snažím se hodně předvídat. Takže málo brzdím, hodně jezdím za nulu a zbytečně nespěchám. Jsem pohodář i v životě a jsem takový i za volantem. Možná někam dojedu o 3-5 minut později než sportovněji jezdící řidiči, ale mě je to jedno. Někdy je lepší si podřadit ručně a ráno když je motor studený, nedoporučuji krátké cesty.

Po čase se naučíš plynovým pedálem "řadit" a pak už budeš v pohodě.

Hezké zážitky s novým autem i s automatem a častou nulu na maxidotu :)

Aarone,

mockrát díky zy rychlou a vyčerpávající odpověď. Občas mám rád i svižnější jízdu ... jde to s tímto autem?

Váhal jsem mezi tímto tiptronicem a 1,9 TDI PD, ale tédéíčko mi při zkušební jízdě připadlo až moc hlučné (volnoběh a větší přišlápnutí plynu pro zrychlení) ... připadal jsem si tak troch jako v dodávce, i když jelo to samozřejmě velmi dobře, ale není to moc na pohodlnou a pohodovou jízdu.

Teď je jen důležité, aby manželka, která s tím tiptronicem bude jezdit, se naučila používat tu "0" a řadit plynem ... je docela zdatná řidička a myslím,

že to zvládne.

Ještě jeden dotaz: kolik si to asi v průměru vezme na výletě s použitím dálnice při 130 - 150 km/h ?

Dnes to autíčko asi půjdu objednat. Tobě taky přeji hezké zážitky s touto automatickou škodovkou. :)

Ještě jednou díky.

Na dálnici jezdím většinou s tempomatem a vezme si to tak 8.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

overeno i ukazatel paliva se sprazenej s pocitadlem prumerne spotreby.

mel sem prazdnou nadrz, tak sem rumika schvalne honil, aby byla prum spotreba vysoka. ( cca 11l) palivomer ani jedna carka, ukazatel dojezdu 0KM. Nez sem dojel k pumpe tak sem najel cca 10 km, dvakrat to pocuklo, takze uz tam asi fakt nebylo skoro nic. Zajel sem na pumpu a natankoval za 200Kč, schvalne sem se coural aby mel palivomer cas. Po nastartovani palivomer ukazal jednu carku, dojezd 20km. Pumpa je na kopci, takze sem jel na 5 bez plynu pekne z kopecka. po cca 300m pribyla carka na palivomeru (dojezd sem nesledoval) po dalsich 300m (uz skoro rovinka) pribyla treti carka, tedy plna rezerva. Pak sem jel s velice lehkou nohou asi 2 km. a ejhle jeste pribyla jedna carka nad rezervu, dojezd 90km. trvalo to asi 5 minut to pochybuju, ze by palivomer tak dlouho promeroval kolik ze toho v nadrzi je. :p

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

zmar pokracuje. tak mi porad to stou nadrzi, palivomerem a dojezdem neni jasny.

vcera rano palivo 4carky (3 reserva+ a 1 nad) dojezd 120 km, odpoledne pak 3 carky ( sviti kontrolka) dojezd 90 km, po klidne ( spotreba 6,3) 50 km jizde, hlasi dojezd 0km, palivomer 0 carek. dnes rano 0 carek , dojezd 0km, po cca 2 km mestske jizdy ( spotreba 11,1l/km) naskocila jedna carka, dojezd porad 0, za 2 minuty nato, 0 carek dojezd 10 km, po dalsich 2 km, 0 carek , 0 dojezd, dalsi 2 km Z KOPCE 1 carka, dojezd stale 0 km. od prvniho zaznamenani 0 carek a 0 dojezd ( vcera odpoledne) najeto cca 15 km.

V kufru mam kanystr a pockam az to nekde zdechne.

mam pocit, ze nadrz je delana opacne nez bych cekal, tedy ze z kopce se sliva k plovaku a dokopce naopak.

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TAKY JEDEN POSTŘECH. JEZDÍM PRAVIDELNĚ DO ITÁLIE A NA MÝM NOVÝM ROOMSTŘÍKU 1.4 63KW NAJETO 5000KM JSEM MĚL PŘI PLNÝM AUTĚ PŘEDEPSANÝCH 6.8 L SPOTŘEBU CCA 600 KM DÁLNICE. TU SAMOU CESTU S NALOŽENOU OCTÁVKOU I 1.6 75KW 6.2L JINAK S ROOMSTREM SKÁČU PO OKRESKÁCH ZA 6,4L JE TO HODNĚ O STYLU JÍZDY-BRZDIT MOTOREM!!!ČAUKY.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nová zkušenost se spotřebou. Dnes celkem 600 km ze severu Čech do Tropical Islands u Berlína. 3 dospělí, většinou po dálnici, průměrná rychlost celkem 87 km/h a průměrná spotřeba 7,6 l. Tak třetinu cesty jsem jel s tempomatem. :)

Velmi milé bylo zjištění, že když mě míjel jiný Roomster, tak jsme se navzájem pípnutím a bliknutím pozdravili. Naneštěstí se to stalo jen dvakrát. :)

Ahoj Aarone,

četl jsem všechny tvé příspěvky týkající se spotřeby roomstera s tiptronicem a vzhledem k tomu, že vážně uvažuji o koupi tohoto auta docela by mě podrodněji zajímal způsob, jakým dosahuješ tak přijatelné spotřeby u 1,6 s automatem. Všechny dostupné zdroje a zkušenosti totiž udávají spotřebu podstatně vyšší. Pokud by mi uvedený způsob jízdy vyhovoval, tak bych určitě neváhal.

Mockrát díky za rychlou reakci.

Mně moje momentální spotřeba při jízdách do práce v městském provozu docela děsí. Mám 1,6 automat, najeto asi 1000km. Nejezdím jako idiot, přesto se ranní cesty pohybují okolo 10L/100km na jednu jízdu. Dokud jde "sytič", tak se průměrná spotřeba na 1 cestu pohybuje přes 12-13L. Pak to klesá. Odpoledne při vyšší teplotě venku klesne spotřeba na cca 9,0-9,5L. Při dlouhých jízdách jsem dokázal jet trasu PL-Byšice a zpět za 7,1L/100km (tehdy najeto cca 500km). Prostě to auto nerado jezdí ráno a v chladnu :wacko:

Tak jen doufám, že se motor po zajetí umoudří a možná i já víc pochopím styl jízdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže nová zkušenost se spotřebou. Dnes celkem 600 km ze severu Čech do Tropical Islands u Berlína. 3 dospělí, většinou po dálnici, průměrná rychlost celkem 87 km/h a průměrná spotřeba 7,6 l. Tak třetinu cesty jsem jel s tempomatem. :)

Velmi milé bylo zjištění, že když mě míjel jiný Roomster, tak jsme se navzájem pípnutím a bliknutím pozdravili. Naneštěstí se to stalo jen dvakrát. :)

Ahoj Aarone,

četl jsem všechny tvé příspěvky týkající se spotřeby roomstera s tiptronicem a vzhledem k tomu, že vážně uvažuji o koupi tohoto auta docela by mě podrodněji zajímal způsob, jakým dosahuješ tak přijatelné spotřeby u 1,6 s automatem. Všechny dostupné zdroje a zkušenosti totiž udávají spotřebu podstatně vyšší. Pokud by mi uvedený způsob jízdy vyhovoval, tak bych určitě neváhal.

Mockrát díky za rychlou reakci.

Mně moje momentální spotřeba při jízdách do práce v městském provozu docela děsí. Mám 1,6 automat, najeto asi 1000km. Nejezdím jako idiot, přesto se ranní cesty pohybují okolo 10L/100km na jednu jízdu. Dokud jde "sytič", tak se průměrná spotřeba na 1 cestu pohybuje přes 12-13L. Pak to klesá. Odpoledne při vyšší teplotě venku klesne spotřeba na cca 9,0-9,5L. Při dlouhých jízdách jsem dokázal jet trasu PL-Byšice a zpět za 7,1L/100km (tehdy najeto cca 500km). Prostě to auto nerado jezdí ráno a v chladnu :wacko:

Tak jen doufám, že se motor po zajetí umoudří a možná i já víc pochopím styl jízdy.

myslim ze se motor neumoudri jezdom taky s 1.6 ale bez automatu a jezdim s podobnou spotrebou jako Ty.... proste je to zrout! :aggressive:

jo a mam najeto 20000km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No taky zrut to zase nie je. Moja "celkova" 6.7l/100km aj to len pre dialnice. Za normalnych okolnosti bez dialnice mimo mesta pod (okolo) 6l/100km. Dnes Zvolen-Zilina cez slusne kopceky 6.4l/100km aj s 20km dialnicou. Motor 1.6.

No tak to mě podrž. Já měl na 1.6tce nejmenší spotřebu zatím asi 6,8l a to bylo asi 220km převážne mimo obce a lehkou nohou. Jinak dálnice vše kolem 8l. je pravda že jezdím po dálnici 140-150km za hodinu. Neumim jel kilem po rovne ceste. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
myslim ze se motor neumoudri jezdom taky s 1.6 ale bez automatu a jezdim s podobnou spotrebou jako Ty.... proste je to zrout! :aggressive:

jo a mam najeto 20000km

Ono to je spíš tím, že ráno, když je motor studený, tak si prostě vezme víc. Ale tohle myslím platí úplně u každého auta. Chce to plánovat a jezdit spíš delší trasy. Jinak to bude katastrofa vždy a s každým autem.

Já startuji každé ráno i teď v zimě do kopce a protože si dám téměř vždy minimálně 10-20 km, tak se ta spotřeba drží při takhle krátkém ježdění pod 8.

A z Mostu do Bratislavy a zpátky jsem jel v pátek obě cesty po cca 4,5 hodinách s průměrem 100 km/h a 7,7l. Takže můj názor je, že to žrout není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Chvilku jsem začínal propadat optimismu, když jsem četl některé spotřeby 1,6. Říkal jsem si že se to po zajetí zlepší (Zatím 8,8l po 900 km které jsem odtrpěl pomalou jízdou), jenomže potom se ukázalo, že malá spotřeba znamená nejezdit. Jestli tady někdo řeší, že s miminkem by nejel přes 100km/h, tak se mnohé vysvětluje. Já radši (nejen) s dětma jezdím bezpečně místo pomalu a koukám, že s Roomsterem po zajetí až příliš snadno překonám průměr z OI 1,6 kde jsem dlouhodobě držel 8,9l při asi nejneekonomičtější možné jízdě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne sa to teraz v zime zhorsil dlhodoby priemer s 6.8 na 7.4. V lete pri dodrziavani predpisov na dlhsie trasy 6.0l/100km a lemra rozhodne nie som :D . Ale "radši (nejen) s dětma jezdím bezpečně místo pomalu" ma dost velku vypovednu hodnotu :p.

Ano, to byl i záměr.:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...