petrk1 Vloženo 6. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2006 Máte někdo praktickou zkušenost s motory 1,4 16V a 1,6 16V? Rozhoduju se mezi 1,4 a 1,6, ale nikde nemají 1,6 jako předváděcí. Jel jsem s 1,4 a docela spokojenost. Předtím jsem si říkal, že půjdu do 1,6, ale prodejce mi řek, že když mi neřekne že sedim v 1,6 tak to ani nepoznám. Je to prý znát až když je roomster naloženej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 6. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2006 (editace) Jezdil jsem vsema motorizacema vyjma 1.4 TDi 51kW. Rozhodni se podle toho, jak budes auto vyuzivat a dej si tu praci a zkus se pred koupi projet obema. To ze prodejce tvrdi, ze kdyz ti to nerekne, nepoznas v kterem z tech dvou sedis, to je blabol. Poznas to, proste 1.6 je podle meho vyrazne zivejsi, taky ovsem zere o cca 1l v prumeru vic (samo ze podle stylu jizdy muze byt rozdil vetsi nebo mensi). A pokud nemas problem s financema, ber 1.6 16V. Editováno: 6. Prosinec 2006, autor: Maverick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 6. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2006 Jezdil jsem vsema motorizacema vyjma 1.4 TDi 51kW. Rozhodni se podle toho, jak budes auto vyuzivat a dej si tu praci a zkus se pred koupi projet obema. To ze prodejce tvrdi, ze kdyz ti to nerekne, nepoznas v kterem z tech dvou sedis, to je blabol. Poznas to, proste 1.6 je podle meho vyrazne zivejsi, taky ovsem zere o cca 1l v prumeru vic (samo ze podle stylu jizdy muze byt rozdil vetsi nebo mensi). A pokud nemas problem s financema, ber 1.6 16V. Přesně tak, pokud nejsi omezený financema, ber silnější motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka67 Vloženo 6. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2006 Máte někdo praktickou zkušenost s motory 1,4 16V a 1,6 16V? Rozhoduju se mezi 1,4 a 1,6, ale nikde nemají 1,6 jako předváděcí. Jel jsem s 1,4 a docela spokojenost. Předtím jsem si říkal, že půjdu do 1,6, ale prodejce mi řek, že když mi neřekne že sedim v 1,6 tak to ani nepoznám. Je to prý znát až když je roomster naloženej. Já mám najeto na svým 1.6 už 2200 km a s chodem motoru naprostá spokojenost. Je pravda, že ta spotřeba je zatím asi o 1 l větší (i když podle tabulek má být jen o 0,2 l). Jinak je tu diskuze o spotřebě a tam se porovnávají 1.6 s 1.4. Je pravda, že nemohu srovnávat jízdní vastnosti s 1.4, ale otec má fabii sedan 1.4 55kW. Prostě ta 1.6 táhne víc - a hlavně je to znát v kopci a při vyšších rychlostech, prostě má tam ještě rezervu. Ale taková ta pružnost (zryhlení) z 0 do 50 km se mi zdá skoro stejná, potom už je 1.6 trochu lepší a víc je to znát nad 120 km/h Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MPX Vloženo 6. Prosinec 2006 Sdílet Vloženo 6. Prosinec 2006 Mám taky 1,6 a spokojenost. Měl jsem na 14 dní půjčenou krátkou Fabii 1,4 MPI ( slabší než ta 1,4 16V) a taky se s tím jezdilo docela dobře. Jezdím hlavně sám a po městě, takže jsem to nezkoušel při plném zatížení. Teď o víkendu jsem přes Prahu vezl 4 dospělé a jedno 12 leté dítko a ani mi to při jízdě nepřišlo, že bych musel víc šlapat na plyn. Mě by při rozhodování ovlivňovala ještě jedna věc a to, že 1,6 má vzadu kotouče a ne bubny ( prostě mi to k novému autu už v dnešní době nesedí ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martineQ Vloženo 11. Březen 2007 Sdílet Vloženo 11. Březen 2007 Mám taky 1,6 a spokojenost. Měl jsem na 14 dní půjčenou krátkou Fabii 1,4 MPI ( slabší než ta 1,4 16V) a taky se s tím jezdilo docela dobře. Jezdím hlavně sám a po městě, takže jsem to nezkoušel při plném zatížení.Teď o víkendu jsem přes Prahu vezl 4 dospělé a jedno 12 leté dítko a ani mi to při jízdě nepřišlo, že bych musel víc šlapat na plyn. Mě by při rozhodování ovlivňovala ještě jedna věc a to, že 1,6 má vzadu kotouče a ne bubny ( prostě mi to k novému autu už v dnešní době nesedí ) Pokud je auto vybavené ESP má i 1,4 vzadu kotoučové brzdy... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cedric4z10 Vloženo 11. Březen 2007 Sdílet Vloženo 11. Březen 2007 Jj, doporučuji vzít 1.6 - mám Rooma 1.6, už jsem s ním najel cca 6000 a je to super motor. Motor 1.4 znám z Fabie a proto jsem se rozhodl vzít 1.6. U 1.6 když jedeš klidnou jízdou - hodíš tam pětku a jedeš. Když chceš svižnější jízdu, tak je rozdíl hodně znát. S tou spotřebou to není tak jednodznačné, teď jsem jel do rakouska a zpět na průměr 7,1 což je HODNĚ dobrý výsledek. Přičítám to tempomatu - ten doporučuji pokud jezdíš hodně mimo město. Ve městě se využije málokdy. Rozhodně doporučuji 1.6! Honza Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 11. Březen 2007 Sdílet Vloženo 11. Březen 2007 mnoo., jak psal Jirka 67, tak nastup kroutaku je u obou motoru temer stejny, ale pri vetsich rychlostech, ma 1.6 dostatecny prebytek vykonu na rychle a bezpecne predjeti, coz u 1,4 uz neni.,., Jenze Rumik je prvotne stavenej jako pohodlny, prostorny rodiny auto, kde se nepredpoklada ze budes muset riskantne predjizdet ze? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kudlas Vloženo 12. Březen 2007 Sdílet Vloženo 12. Březen 2007 Já mám 1.4 16V najeto 4500km a sem s tímto motorem naprosto spokojen i nad 130 mi krásně zrychluju, měl sem předtím fábii s motorem 1,2 HTP 40Kw a je to opravdu rozdíl a i pri 5 cestujících sem nepocítil rozdíl v akceleraci... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jetson Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Já mám 1.4 16V najeto 4500km a sem s tímto motorem naprosto spokojen i nad 130 mi krásně zrychluju, měl sem předtím fábii s motorem 1,2 HTP 40Kw a je to opravdu rozdíl a i pri 5 cestujících sem nepocítil rozdíl v akceleraci... Ale v Tvém případě je názor hodně ovlivněn tím, že jsi šel z bezmotoráku do 1.4. Já bych rozhodně volil (a zvolil jsem) 1.6. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 10. Únor 2008 Sdílet Vloženo 10. Únor 2008 Já mám 1.4 16V najeto 4500km a sem s tímto motorem naprosto spokojen i nad 130 mi krásně zrychluju, měl sem předtím fábii s motorem 1,2 HTP 40Kw a je to opravdu rozdíl a i pri 5 cestujících sem nepocítil rozdíl v akceleraci... to je tazko posudzovat u teba jednoducho ta 40kWje slaba v meste je v pohode ale mimo mesto je to slabe. (v kopci je to podlaha) p.s.: rozhodoval by som sa kde budes jazdit ak budes casto jazdit po dialnici tak tam bude lepsia 1,6 a este by som uvazil ako budes nalozeny ak budu jazdy s nalozenym autom tak tiez 1,6 bude lepsie. to si musis stanovit urcite body a porovnat pre a proti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 14. Duben 2008 Sdílet Vloženo 14. Duben 2008 Jezdil jsem s obema motory a oba jsou docela dost bidny.... Ted jsem zkousel 1.4 63kW v Roomsteru a to skoro vubec nejede. Dokonce, dokud me kamarad neupozornil, ze je to 1.4, tak jsem myslel, ze jedu v 1.2 HTP, ma to uplne stejny zvuk. S 1.6 16V 77kW jsem jezdil ve sluzebni Bore a to byla taky bida s nouzi. Ani jeden z techto dvou motoru bych si nekoupil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 15. Duben 2008 Sdílet Vloženo 15. Duben 2008 Jezdil jsem s obema motory a oba jsou docela dost bidny.... Ted jsem zkousel 1.4 63kW v Roomsteru a to skoro vubec nejede. Dokonce, dokud me kamarad neupozornil, ze je to 1.4, tak jsem myslel, ze jedu v 1.2 HTP, ma to uplne stejny zvuk. S 1.6 16V 77kW jsem jezdil ve sluzebni Bore a to byla taky bida s nouzi. Ani jeden z techto dvou motoru bych si nekoupil. jenže pak už nic jiného není Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 15. Duben 2008 Sdílet Vloženo 15. Duben 2008 (editace) jenže pak už nic jiného není no a taky to nesmí Martinoslav porovnávat když přesedne rovnou z načipované FRS Editováno: 15. Duben 2008, autor: pitrs78 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 15. Duben 2008 Sdílet Vloženo 15. Duben 2008 Jakr: Ja vim... Nabidka benzinovych motoru je dost zalostna... pitrs78: Ale prd velebnosti Jenze ty benzinaky jsou takovy nijaky, ani ryba ani rak... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomV Vloženo 15. Duben 2008 Sdílet Vloženo 15. Duben 2008 Jakr: Ja vim... Nabidka benzinovych motoru je dost zalostna... Aaaaa pan je american, ze silneho auta uz se neumi se slabym ani rozjet ale je pravda ze treba 1.4TSi by s tim autem zacvicilo jinak Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 16. Duben 2008 Sdílet Vloženo 16. Duben 2008 Prdlacku Stale mam i 1.4 MPi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 16. Duben 2008 Sdílet Vloženo 16. Duben 2008 Prdlacku Stale mam i 1.4 MPi ale ved to ide urcite lepsie nie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ben Vloženo 17. Duben 2008 Sdílet Vloženo 17. Duben 2008 No jo, ale to se Martinoslav nepochlubil s úpravama co na tom svém 1,4 MPI má Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
houmr Vloženo 17. Duben 2008 Sdílet Vloženo 17. Duben 2008 No jo, ale to se Martinoslav nepochlubil s úpravama co na tom svém 1,4 MPI má nezabudaj ze povodne to tusim mal tu 1,4 44kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 18. Duben 2008 Sdílet Vloženo 18. Duben 2008 obecně mě s politikou benzínových motorů koncern pěkně seee, pro fábku - room není v podstatě nic, 1,4TSI bude stát ranec peněz neadekvátní k tomuto autu (ostatně jako cena 1,9TDI), v octě je jen 1,8tsi resp 2,0tsi ale jen v RS-u, když se podívám ke konkurenci, tak mi je smutno, a nafta pro fábku-room? mimo 1,9 taky hrůza a běs, octy jsou na tom líp, ikdyž za hodně peněz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rosta1.8 Vloženo 19. Duben 2008 Sdílet Vloženo 19. Duben 2008 No je pravda, že oba 16V motory mají ve spodních otáčkách poněkud mrtvolný projev ale stačí jedničku vytočit nad 4200 aby se motor nadechl a pak už běží oba docela pěkně. Toto je ale normální chování všech 16V motorů-potřebují otáčky aby se rozeběhly. Samozřejmě u atmosférikého motoru výrazně platí, že objem ničím nenahradíš a tak vyšší kroutící moment v 1.6 je znát, ale je to o penězích, nákup 1.6 je přeci jen dražší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BOHUS1 Vloženo 25. Duben 2008 Sdílet Vloženo 25. Duben 2008 Tím, že koupíš 1.6 nic nepokazíš a navíc máš vzadu misto bubnu kotouče, který nerezivěj a vypadaj líp. Jen těch 30 tis. navíc. A spotřeba je jen o stylu jízdy.Jinak souhlasím s předešlým příspěvkem a 77KW A 63 KW je znát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jtfcobra Vloženo 3. Květen 2008 Sdílet Vloženo 3. Květen 2008 Mohu všem doporučit 1,6 77KW přeci jenom to auto jede když se tomu šlápne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas M01 Vloženo 15. leden 2009 Sdílet Vloženo 15. leden 2009 Zrovna tento problém řeším a taky se nemohu rozhodnout. Do teď jsem jezdil s atmosferickým dieslem 1,9D/51kW. Podle toho vypadá styl jízdy. Jsem zvyklý řadit v nízkých otáčkách a když jsem jel s předváděčkou 1,4/63kW v roomsteru, dostal jsem se na strašlivou spotřebu podle PPC kolem 10 L/100km. Mám nabídku na skladovou 1,6/77kW za cca 350 000 a tak nevím jestli ji vzít, nebo objednat 1,4/63kW. 60% cest jezdím mimo město, ve čtyřech a s plným kufrem.V rámci rychlostních limitů ČR. Neví tady někdo jak jsou na tom oba motory se spolehlivostí a náročností na údržbu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.