Přejít na obsah

1,4 16V vs 1,6 16V


petrk1

Doporučené příspěvky

Zrovna tento problém řeším a taky se nemohu rozhodnout. Do teď jsem jezdil s atmosferickým dieslem 1,9D/51kW. Podle toho vypadá styl jízdy. Jsem zvyklý řadit v nízkých otáčkách a když jsem jel s předváděčkou 1,4/63kW v roomsteru, dostal jsem se na strašlivou spotřebu podle PPC kolem 10 L/100km. Mám nabídku na skladovou 1,6/77kW za cca 350 000 a tak nevím jestli ji vzít, nebo objednat 1,4/63kW. 60% cest jezdím mimo město, ve čtyřech a s plným kufrem.V rámci rychlostních limitů ČR. Neví tady někdo jak jsou na tom oba motory se spolehlivostí a náročností na údržbu?

urcite ber 1.6, pokud jezdis mimo mesto a nalozenej. S 1.6 to budes mit v klidu, budes mit rezervu na vykon a nekdy se urcite hodi ;)

Spolehlivost a udrzba bude nastejno, mozna ta 1.6 bude asi trochu vetsi drzak (Vychazim z toho, ze vetsi vykon, kvalitnejsi motor, ale mozna uz to dnes neplati... :smich: )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím, že by si vzala o trochu víc počítám, na druhou stranu si myslím, že pokud pojedu naloženej a budu se snažit udžet 130km/h "kopec-nekopec" s 1,4 možná bude spotřeba vyšší než s 1,6. Taky jsem vyčetl, že 1,6 má proměnné časování ventilů a dvouokruhové chlazení motoru(dřív se ohřeje?). A samozřejmě bezúdržbový řetěz na rozvodech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6 ma vetsi vydrz co se nalozeni a tahlych stoupani tyce, v nizkych otackach je to skoro na stejno. Tam ma akorat takovej pro moje ucho prijemnejsi zvuk.

Ja sem nemel diesel ale 1.3 Feldu. Byl sem zvyklej brzo radit, protoze pak uz to stejne jenom rvalo. Tady clovek musi motor hnat vic do otacek, takova ctyrka je ve 120ti porad ve svym zivlu... petka v 80ti skoro nejede. Ja sem vzal 1.6 hlavne kvuli tomu, ze jezdim nalozenej. No a rozdil 25k je taky prijatelnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim co myslis v ramci rychlostnich limitu. Divam se dopredu, ne na rychlomer. Ale jezdim na dalnici 140-160, prvni tridu 100-110. Kdyz je na dalnici husto, dupnu na plyn a jedu pravym rychle pryc. Furt se to hejbe kolem osmi, plus minus tri deci. Je to ale s plne nalozenym kufrem a 4-5ti lidma na palube. Po meste se na spotrebu nedivam, stejne to nema smysl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vazne? Tak v tom pripade nemam spravne informace... Kde to pisou? Na oficialnich strankach by se o tom mohli alespon zminit...

pro Crake: noooo, proč to škodovka neuvádí nevím, asi se nechce "chlubit" tím, že to je jen na sacích ventilech... Mimochodem toto kdysi zkoušela na "starém dobrém dvoulitru".

post-2956-1232652957_thumb.jpg

post-2956-1232652984_thumb.jpg

Editováno: , autor: norton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.6 ma vetsi vydrz co se nalozeni a tahlych stoupani tyce, v nizkych otackach je to skoro na stejno. Tam ma akorat takovej pro moje ucho prijemnejsi zvuk.

Tak jsem se konečně svezl 1,6/77kW. Řekl bych, že právě v nízkých otáčkách oproti 1,4/63kW je to velmi příjemné. U 1,4 bylo kolem 2000/min mrtvo, tady to reaguje na plyn pěkně. Není co řešit. Je objednáno. Děkuji všem za rady a podělím se o zkušenosti. Až budou ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem teda 1.6 nezkoušel, i když bych se s ní taky rád projel pro porovnání, ale mám 1.4 a nezdá se mi líná i ve 2000 ot.

I když je pravda, že na čtyřku v těchhle ot. nemůžu očekávat raketový odpich, ale třeba na trojku jde pěkně za plynem

i v těchto ot. a odpich má pěknej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

1.4 16V znám z FI v obou výkonových verzích. Z FII znám jen 1.6 16V, kterou mám.

Motor je relativně tichý a kultivovaný. Pokud se dostane do otáček, jede pěkně svižně. Když se mu šlape na krk, umí jezdit i za 9l, ale průměrně se spotřeba drží na úrovní 7,4l, na dlohých cestách spadne na 6,5l, což je velmi příjemné.

Do FII je to podle mě velmi rozumná volba, pokud na to jsou prodtředky. Jinak musí i 1.4 16V stačit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ze začátku to hlučný bylo, to je pravda. Dneska už mám najeto přes 10 tkm a je to mnohem lepší. Hlučnější to začíná

být někdy po 4500 ot. No ale je to třeba subjektivní pocit. Například když jedu po dálnici 140, tak jí do kopce udržím

v poho, dostanu se někam kolem 4000 ot., když jedu 130 do kopce něco kolem 3500 ot., je to horší tuhle rychlost udržet.

Musím víc šlápnout na plyn. Jinak bych se rád projel s tou 1.6, abych to mohl porovnat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Motor 1,4 63kW je prvních cca 3000km opravdu hlučnější, má "syrový" zvuk. Dříve jsem měl Fabii 1 s motorem 1,4 50kW a pokud mám parametry těchto dvou motorů porovnat, tak 1,4 63kW je daleko živější, akcelerace je nesrovnatelně lepší, jen spotřebu má vyšší o 0,4 l/100km. Pokud jedu sám, tak na dálnici není problém jet konstantních tachometrových 180km/h kopec nekopec...

post-21233-1237050131_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...