Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

chci si pořídit 1.0 MPI s tažným.

Jaká varianta je nejlepší a nejlevnější :D 

  • nechat udělat z výroby
  • nechat udělat přípravu pro TZ a poté nechat v autorizovaným servisu montáž 

Já bych tedy nejvíc preferoval tažný na pevný šroub, což nevím jestli by mi v autorizovaným servisu dali... Máte zkušenost? 

Jestli máte tu možnost, tak jednoznačně z výroby. Vysvětlím....

 

Příprava je naprosté minimum. V rámci ní budeš mít mimo jiné natažené kábly až do kufru. Takže při případné dodělávce nebude nějaký technik, kterého práce sere rozebírat interiér auta a nahulváta tahat nový svazek. 

 

I tak je ale lepší dát tažné zařízení celé z výroby. To tažné se šroubuje k nosnému plechovému profilu auta, který je pod zavazadlovým prostorem. Tanto plechvý profil je vlastně spodek auta, který je z výroby perfektně protikorozně ošetřen. Ta protikorozní vrstva připomíná silný pogum. Abys mohl tažné namontovat, musíš tento krásný pogum v místě, kam přikdou šrouby proříznout. Tažné namontovat a pak to znovu protikorozně ošetřit. A spoléhej na to, že ti to někdo udělá pečlivě. 

 

Kdežto tažné z výroby se montuje před nanesením této silné a nádherné protikorozní vrstvy.  Výhoda je zřejmá. Tu vrstvu pak máš krásně všude, i na zmýneěných šroubecch, lícech plechů a tažného atd..... 

 

Takže na ty kecy, o montování tažného v servisu po dodání auta, nikomu neskočte!

Jednoznačně z výroby. Když pominu ty připomínky výše, tak už jen proto, že v určitých případech má škodovka předepsané i výměny části chladícího systému, což už budeš mít z výroby pořešený.

PS: dávat na 1.0 MPI tažný je docela sranda. Snad nebudeš tahat nic víc než držák na kolo :-)

  • Autor

Díky za vysvětlení 

 

Mám III MPI a tahám dřevo a když to rozumně naložím, tak to jde... 

Asi tak. Jezdil jsem do kamenolomu i s š105, co měla prý výkon 33kW. A taky jsem to všude totáhl. 

 

1.0 MPI je skvělý motor. S nepřímým vstřikem, bez GPF! Tichý rozvodový řemen.... měl by být absolutně spolehlivý a úsporný. Zvládne provoz na krátkých trasách. Za mě skvělá volba. 

  • Autor

Auto má sloužit mě a ne já jemu, proto chci aspoň ten nejjednodušší motor. Právě na dodatečné montáži TZ mě lákalo TZ napevno, protože i když mám sundavatelny, tak stejně ho pořád mám nasazený... 

To ho tak často používáš? Auto má sloužit řidiči, odnímatelné tažné má být sundané když se nepoužívá...

To je věc názorů. 

1. Je šance že ti tažné zachrání kontakt nárazníku s jiným objektem. 

2. Třeba mě krká, když dole tažné trčí a umažu si o něj kalhoty, když dělám něco v kufru. Takže ho rád kopnu dovnitř. 

  • Autor

Tažný nepoužívám jako couvá i senzor :D Zatim mám důlek v RZ jen vepředu...  Víceméně jsem linej ji sundávat... 

Hlavně bych si pro dodatečnou montáž pohlídal hodnoty v TP. Pokud tam budou nuly v hodnotách zatížení pro TZ je to už problém. Já si vždy montoval TZ sám což je dnes taky problém a s preferencí pevného, které má zpravidla vyšší hodnoty zatížení, různé bajonety se časem stejně vyčvachtají. TZ jsem taky měl i na řadě 105/120, favoritech, feliciích a dokonce na F1 Junior a svou práci si udělaly. Při parkování ve městě slouží TZ i jako ochrana 😀

Upraveno od ben06

V 26. 1. 2023 na 7:33, tomas135 napsal:

Auto má sloužit mě a ne já jemu, proto chci aspoň ten nejjednodušší motor. Právě na dodatečné montáži TZ mě lákalo TZ napevno, protože i když mám sundavatelny, tak stejně ho pořád mám nasazený... 

Můžeš si objednat auto s přípravou a pak si nechat v autorizáku namontovat pevné tažné od škodovky přímo. viz.:

https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/tazne-zarizeni-fabia-iv/p/6VE092101

Já to tak chtěl udělat a co si pamatuju, když jsem se jich ptal v servise, tak cena za práci a vše kolem byla zhruba stejná, jako to odnímatelné z konfigurátoru. Možná malinko levnější.

  • 2 roky později...

Sice Rob_ pisal v 2023 ale dam aktualizaciu daval som robit nedavno. 
Aktualna cena je cca cez 800e  aspon u nas za vsetko v autorizaku - pre odnimatelne tz. 

Cize tazne, kabelaz , elektricky konektor , praca . Musi byt predpriprava

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.