Přejít na obsah

Trhanie motora pri otačkach 1800-2000, 1.2TSI 81kw


snicel96

Doporučené příspěvky

Ahojte idem skúsiť sem či sa niekto s niečim podobným nestretol.

Mám fabku 1.2tsi, r.v2015, nabehané 118k km.
CCA 2000km dozadu mi motorom začalo trhať/cukať pri držaní otáčok od 1800-2000 na všetkých prevodových stupňov okrem 6stky, tam to cítiť nie je. Je cítiť cuknutie aj ked auto nechám ísť na zotrvačnosť pri zaradenej rýchlosti a nasledom pridaní plynu. Pri volnobežných otáčkach je tiež citiť nepravidelne trhanie motora .

Ako to začalo na aute robiť tak som dal vymeniť rozvody, sviečky, olej a filtre. Nepomohlo. Diagnostika chybu neukazuje.

Mechanik povedal, že je zbytočné tam meniť všetko možné a nakoniec to bude nejaká somarina za 20€ http://forum.autoskodaklub.sk/images/smilies/new_icon_e_biggrin.gif

-ak sa s niečim podobným niekto stretol budem rád za každú radu http://forum.autoskodaklub.sk/images/smilies/new_icon_e_smile.gif Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 34 minutami, Ort napsal:

Každých 60K kilometrů je interval výměny svíček, ty bych zkusil jako nejlevnější variantu. Jestli jezdíš hodně na spotřebu, budou zakarbonované. Určitě sem dej taky nějaký výpis z diagnostiky.

auto som kupil ked malo nabehané 114 000km, rozvody a sviečky som menil pri 116k ´, na spotrebu nejazdím, dal som aj do nadrže na prečistenie palivového systému.  tankujem len premiový benzín na OMV. Ked idem po dialnici tak valím 140km/ stále.

Editováno: , autor: snicel96
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V diagnostice se podívat na měřené hodnoty, konkrétně výpadky zapalování na jednotlivých válcích.

Osobně bych to tipoval na zapalovací modul nebo moduly, jako další je možné, že je motor zakarbonován (ne svíčky, ale sání a sací ventily), jelikož tyto motory na to trpí.

A to zím spíš, pokud s tím předchozí majitel jezdil klobouka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahojte, len  píšem dodatok.

 

Auto som skúsil dať do druhého servisu kde tiež nevedeli čo stým, kedže diagnostika nič neukauje tak som to skúsil dať do original servisu  škoda. Tam zavadu nezistili :D.

 

Takže mám čakať kým sa to prejaví. Len tolko. Ďalej to už nebudem riešiť .. ak sa niečo zmení napíšem sem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahojte, pridávam nové info...

 

dal som to už do 4tého servisu :D kde mi rozobrali komplet motor, merali hodnoty a všetko okolo toho a prišlo sa na to, že vynechava zapalovanie na všetky valce, nie pravidelne, riadiaca jednotka nezaznamená žiadnu chybu  len proste občas to vypadne a preto to tak začne cukať. Sviečky, cievky, kable všetko OK. Riadiaca jednotka je tiež OK, nikto nevie dalej že čo s tým je . Takže vlastne stále som tam kde som bol :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj. Mám Fabii 1.2TSI 81 kw, taky z roku 2015 a dělá mi to samé. Koupil jsem ji s najetými 35.000 km, teď mám najeto 100.000 a dělala a dělá to pořát. Ale u mě je to ještě trochu složitější. Nedělá to vždycky.

Cuká to a škube při cca 1800 až 2000 otáčkách. Ale jen asi prvních patnáct minut jízdy nezahřátého motoru. A to, že to bude dělat poznám podle toho, že je potřeba v tu dobu větší silou mačkat brzdový pedál. Proto jsem předpokládal závadu někde v podtlaku posilovače. Podtlaková hadice je v pořádku.  Ale stejně jako u tebe se to projevuje výpadky zapalování. Je mi divný, že by zapalování souviselo s brzdami, ale vždy se děje oboje zároveň. Občas se stane, že nasednu do auta, to i studený normálně brzdí a pak se nic nenormálního neděje a necuká nic. Měl jsem to v servisu škoda a tam se závada neprojevila. Proto čekám, jak tady dopadneš, abych věděl, čím to třeba může být. 

Editováno: , autor: pavlas
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaujímavá spojitosť s tými brzdami. Mám podobný kúsok 6/2015 ale DSG, celkovo riešim teraz zvláštne správanie bŕzd, ktoré občas fungujú ako keby bez posilňovača. A raz sa mi po studenom štarte podarilo navodiť výpadky zapaľovania, stačilo mi párkrát rýchlejšie prešlapnúť brzdový pedál. Inak neevidujem žiadne cukanie v spomínaných otáčkach.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterii jsem měnil taky nedávno, dělá to pořád. Protože je to cukání  přesně v otáčkách blízkých rozjezdovým, potom když ráno chytnu hned u baráku kolonu, pak několik kilometrů poskakuju, jako když se učím řídit. Možnost, jak to obejít je přidat výrazně víc plynu, pak se dostanu nad pásmu otáček, kde to už necuká, ale zase mám pocit, že ničím spojku. Jestli jsem se dobře díval, tak tenhle motor nemá vývěvu pro posilovač, podtlak je připojený do sání. Proto nepředpokládám aspoň u sebe závadu v elektrice. Svíčky jsem měnil, to nepomohlo. Cuká to zhruba každou třetí jízdu, vždycky asi 15 minut. Když jedu do servisu, nedělá to nic. Jako naschvál. Diagnostika chybu nehlásí. Sám jsem zvědavý, jestli snicel96 na něco přijde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Vaculik ma nove video o 1.5tsi evo2 priamo s vyvojarom Skody a hovori tam o spojitosti brzd a priamovstrekovych motoroch, ze tieto starsie tsi motory maju problem v niektorych situaciach vytvorit podtlak v sani pre posilovac brzd a musi sa to nepekne riesit v mapach motora. Mozno je to co sa deje vam. Ak to robia iba 2015, tak mozno pomoze update riadiacej jednotky, v Skode by som sa opytal ci im vyskoci na diagu novsia verzia alebo mozno mali neskorsie rocniky aj nejaky iny HW, alebo je to uplne zla stopa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

Zdravím všechny. Právě jsem asi po šesti letech vlastnictví auta konečně vyřešil u sebe záhadu spojenou s cukáním a dušením motoru kolem otáček 1800-2000. Připomínám, že to dělalo naprosto nepravidelně. Postupem času jsem zjistil, že v době, kdy to bude škubat, je potřeba větší silou mačkat brzdový pedál. Ve dvou servisech na nic nepřišli, závada se neprojevila. Nejvíce jsem podezříval podtlakovou hadici mezi motorem a posilovačem. Tak jsem ji vymontoval, zkusil ucpat a pusou vysát vzduch, ucpat konce apod. Všechno v normálu. Zpětný ventil v hadici funguje.

Časem jsem zjistil, že častěji to dělá v létě. Protože motor 1.2 TSI 81kw nemá vývěvu, ale posilovač bere podtlak ze sání, podezříval jsem  prasklé sací potrubí. Dělalo to od úplně nového auta. Minulý majitel byl od nás z rodiny, považoval to za normální chování tohoto motoru a neřešil to. Teď po cca deseti letech stáří auta jsem přestal litovat peněz (4200.-Kč) za novou podtlakovou hadici a koupil jsem novou. Závada přestala.  Jediné možné vysvětlení, co mě napadlo, že v původní hadici byla nějaká trhlina, kterou menším podtlakem, než je ten provozní nedokážu identifikovat. Starou hadici mám schovanou, nenašel jsem na ní nic. Ale teď už to funguje.

Píšu to sem proto, kdyby někdo řešil podobný problém, že řešením může být i tohle. Ale pořád si myslím, že u mě to byla výrobní vada zmíněné hadice a je to jen souhra náhod.

Auto bez problémů procházelo na STK(brzdy) i emisích. Možná, že když to tudy nějak přisávalo vzduch, emisím to nijak nevadilo. Kdyby to někdo řešil, tak číslo dílu je 6C0612041L.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, pavlas napsal:

Zdravím všechny. Právě jsem asi po šesti letech vlastnictví auta konečně vyřešil u sebe záhadu spojenou s cukáním a dušením motoru kolem otáček 1800-2000. Připomínám, že to dělalo naprosto nepravidelně. Postupem času jsem zjistil, že v době, kdy to bude škubat, je potřeba větší silou mačkat brzdový pedál. Ve dvou servisech na nic nepřišli, závada se neprojevila. Nejvíce jsem podezříval podtlakovou hadici mezi motorem a posilovačem. Tak jsem ji vymontoval, zkusil ucpat a pusou vysát vzduch, ucpat konce apod. Všechno v normálu. Zpětný ventil v hadici funguje.

Časem jsem zjistil, že častěji to dělá v létě. Protože motor 1.2 TSI 81kw nemá vývěvu, ale posilovač bere podtlak ze sání, podezříval jsem  prasklé sací potrubí. Dělalo to od úplně nového auta. Minulý majitel byl od nás z rodiny, považoval to za normální chování tohoto motoru a neřešil to. Teď po cca deseti letech stáří auta jsem přestal litovat peněz (4200.-Kč) za novou podtlakovou hadici a koupil jsem novou. Závada přestala.  Jediné možné vysvětlení, co mě napadlo, že v původní hadici byla nějaká trhlina, kterou menším podtlakem, než je ten provozní nedokážu identifikovat. Starou hadici mám schovanou, nenašel jsem na ní nic. Ale teď už to funguje.

Píšu to sem proto, kdyby někdo řešil podobný problém, že řešením může být i tohle. Ale pořád si myslím, že u mě to byla výrobní vada zmíněné hadice a je to jen souhra náhod.

Auto bez problémů procházelo na STK(brzdy) i emisích. Možná, že když to tudy nějak přisávalo vzduch, emisím to nijak nevadilo. Kdyby to někdo řešil, tak číslo dílu je 6C0612041L.

 

Bohužel jsem nenašel na netu tu podtlakovou hadici,máš na ní odkaz popřípadě obrz?Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Janysek napsal:

Ahoj, nepochopil jsem proč při cukání motoru, mačkat silněji brzdový pedál? Mám ten samí problém.... Při 2000 nebo 1800 otáček motor škube.

Není třeba mačkat pedál při cukání, ale nutnost silněji šlapat na brzdy před tím, než se samotné cukání projeví. Tedy, že v posilovači není dostatečný podtlak, který by měl dodáván skrze výše zmíněnou hadici. Problém je tedy zřejmě na cestě mezi sáním motoru a posilovačem, kdy ztráty v hadici pak mají dopad skrze sání i do chodu motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK. Zkusím znovu přesněji popsat, jak u mě souviselo cukání motoru s mačkáním brzdy. Škubání motoru se projevovalo občas, dejme tomu každou třetí jízdu, častěji v létě. A nejčastěji bezprostředně po spuštění zahřátého motoru a ujetí prvních 10 km. Ale ne vždycky. To byla zřejmě ta skutečnost, že když jsem dával auto do servisu, nikdy se jim tato závada neprojevila. (Nebo to nechtěli řešit). Ale to, že to škubání bude právě "aktivní" jsem poznal už dopředu, protože jen a pouze v tuto dobu bylo potřeba v případě brždění vyvinout znatelně silnější sílu na brzdový pedál. Tato situace trvala cca 20 minut, poté se vše vrátilo do "normálu". Motor i brzdy. Tedy po celou tu dobu, kdy závada probíhala bylo i na volnoběh potřeba více dupat na brzdu.  Nejvíce bylo škubání motoru znatelné při otáčkách 1800-2000.  Ve vyšších otáčkách motor už neškubal, ale jakoby se dusil. Proto jsem zcela správně jako první věc šel po podtlakové hadici. Ale pouze ucpáním obou konců jsem na ní nepoznal žádný únik tlaku. Napojení auta na diagnostiku nehlásilo nic. Už dříve jsem chtěl hadici vyměnit preventivně, ale vzhledem k její ceně jsem od toho ustoupil. Moje chyba, mohlo to být vyřešeno dříve. Zvažoval jsem i výměnu posilovače, ale ten by asi nedělal škubání motoru. Navíc po vytažení hadičky z posilovače bylo podle vnikajícího vzduchu slyšel, že podtlak v něm zůstává. Poté, co už jsem se pomalu smiřoval s tím, že už na to nepřijdu, mi jeden mechanik poradil, že by přeci jenom vyměnil tu hadici.  

Závada skončila. Navíc teď celkově jede auto jako vyměněný v celém pásmu otáček. Takže i to, co jsem dříve považoval za "normál" normální nebylo.  Na starý hadici jsem doteď nenašel nic. Je z plastu a možná se v ní odhalí nějaká trhlina až po jejím zařátí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hadice se prodává samostatně s jedním již osazeným těsnícím kroužkem. Na jejím konci u motoru je plastová koncovka, uvolňuje se zmáčknutím a uvnitř této koncovky je již osazený gumový kroužek. Na straně posilovače je  nátrubek, který se zamáčkne do gumového sedla v posilovači. Součástí hadice je zpětný ventil a nějaké čidlo (patrně podtlaku). Na hadici, kterou jsem vyndal jako špatnou, je zpětný ventil funkční a těsnící kroužek pohledově v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...