Publikováno Červenec 26, 20232 r Zdravim viete niekto poradit? Fabia 2012 1,2htp CGPB 44kw Za tepla vynechava 2 valec, padne do nudzaku a strati tah. Nove vsetky filtre, sviecky, cievky, premerane konektory na kluke, na vacke, na cievkach. Vymienal som cievky aj medzi sebou, ale stale Vag vypisuje 2. valec. Bol som na kontrolnej EK, vyfukove plyny to ma exkluzivne natolko ze by stym mohli kalibrovat stroje na emisie. Elektrika?
Červenec 27, 20232 r tak prohodit vstřiky, projít kabeláž a konektory od řj do zap. modulu. Potom už repas hlavy, ty tlaky taky nejsou žádná sláva. Upraveno Červenec 27, 20232 r od Alma
Červenec 27, 20232 r Autor skoceny rozvod? Na emisiach to bolo, keby bol podpaleny ventil tak to tam zisti ci?
Červenec 28, 20232 r V 27. 7. 2023 na 16:06, DominikZ napsal: tlaky 8,5 8,5 9,5 Dle kompresních tlaků je pravděpodobný typický, pomalý KO motoru HTP. Tlaky u nového motoru jsou 15, mez opotřebení je 11. Tedy s tlaky 8,5 8,5 a 9,5 je to zralé na větší opravu, máš pravděpodobně z výfukových ventilů udělanou kopretinu (popraskané talířky ventilu do tvaru kvítka), to by ti spolehlivě ukázala kamerka endoskopu strčená do válce. Zrovna nedávno jsem to řešil u HTP svojí sestry, která měla tlaky 7, 9 a 15. U nás na Moravě se to vyřešilo u mechanika , který se na HTP specializuje a to výměnou motoru tzv. kus za kus, kde se přímo v autě měnil starý motor a dodal se repasovaný, kde se měnily pístní kroužky, hydraulická zdvíhátka, nové ventily, měnily se šály motoru, měnily rozvody, dělaly nová sedla ventilů z vhodnějšího materiálu, aj. věci. Celá ta výměna stála 27.000,- Kč za repasovaný motor a 3.500,- Kč za práci za výměnu přímo na vozidle. Podotýkám, že sestra měla najeto pouhých cca 60.000 km, ale bohužel je to obvyklá závada (konstrukční zmetek tvůrců) motorů HTP. Skoro bych si chtěl vsadit, že ten tvůj problém s motorem HTP bude stejný. Upraveno Červenec 28, 20232 r od DušanV
Červenec 28, 20232 r Máš tam napísané možné príčiny chyby P 0302 . Emisnou neprejde keby boli ventily podpalene či sa mýlim?
Červenec 28, 20232 r Někdo dokáže projít emisní prohlídkou s kdečím, ten motor jednoznačně nemá kompresní tlaky.
Červenec 29, 20232 r Evidentní je to, pokud tedy @DominikZ měl dobře naměřené kompresní tlaky (i to někteří umělci mechanici umí zprasit), že se dostal se svým motorem HTP do stavu předklinické smrti. Pokud se nemýlím tak motor HTP, 44 kW rok výroby 2012 je stále 6-ti ventil (později byli i 44 kW motory HTP 12-ti ventily, které tak neumíraly) a špatné kompresní tlaky, tady dokonce na všech 3 válcích, jsou u něj skoro na 100% závadou, kterou jsem popsal v předešlém příspěvku. Dobré emise nemusí vylučovat tuto závadu, pokud takový motor nenajezdil v tomto stavu tisíce kilometrů. Závady typu, že mi to vyhazuje na diagnostice chybu zapalování, chybu zapalovací cívky apod. jsou u tohoto stavu běžné, i u sestřina motoru HTP s touto závadou tomu tak bylo. Opravdu nevím, jestli je vůbec třeba hledat závady jinde, kompresní tlaky jasně ukazují, co s tím motorem je. Upraveno Červenec 29, 20232 r od DušanV
Červenec 29, 20232 r 6 ventil je bmm toto čo riešime je 12v určite je to už po face a tlaky vo valcoch tak keď dobre pamätám tak v dp je že nesmie byť veľký rozdiel medzi valcami 7,9,15 je veľký rozdiel ale 8.5 8.5 9.5 nie je veľký rozdiel takže podľa dp je to ok .
Červenec 29, 20232 r Autor pozeral som ventily kamerou, sacie vyzeraju byt ok, vyfukove taktiez, ale na 2 pieste je vidno cez sviecku nespaleny benzin
Červenec 29, 20232 r Autor bez karbonu, skusim zmerat este raz kompresiu za studena, motor je este teply. nemoze to robit skoceny rozvod? pripadne snimac vacky/kluky?
Červenec 29, 20232 r Autor na kontrolnu emisnu som isiel prave z dovodu aby mi povedal, ci su podpalene ventily a mozem zhadzovat hlavu, lenze emisie boli tip top
Červenec 29, 20232 r Autor dnes sa mi stalo dokonca to ze som ostal stat na cervenej na semafore, svietila kontrolka epc, vypol som kluc, zapol som a nechcelo nastartovat, stal som 4 zelene na semafore a potom naskocil
Červenec 29, 20232 r před 2 hodinami, rizzo napsal: 6 ventil je bmm toto čo riešime je 12v určite je to už po face a tlaky vo valcoch tak keď dobre pamätám tak v dp je že nesmie byť veľký rozdiel medzi valcami 7,9,15 je veľký rozdiel ale 8.5 8.5 9.5 nie je veľký rozdiel takže podľa dp je to ok . Podle DP motoru HTP to není OK. Ano rozdíly mezi válci nesmí být více jak 0.3, MPa (3 bary), což u něj ty rozdíly tak velké nejsou, ale mezní, tedy nejnižší kompresní tlaky jsou dle DP 1,1 MPa (11 barů), což nemá ani u jednoho válce. Pokud tedy nejsou v kytkách ventily, tak klidně mohou být zapečené pístní kroužky, opotřebené stěny válce, nefungující hydraulická zdvihátka ventilů aj. věci, které nedrží aspoň tu minimální kompresi. Tam je ten zakopaný pes, tedy není předepsaná komprese a tam hledejme problém, každopádně to vypadá, že aby se zjistila příčina, tak je to pravděpodobně na rozložení motoru, bohužel..... Ale jak jsem dříve řekl, opakovaně bych si změřil tu kompresi, vícekrát jsem byl svědkem, že to mechanik měřil blbě. Upraveno Červenec 29, 20232 r od DušanV
Červenec 29, 20232 r Já nevím proč tady pořád něco řešíte. Prohodil vstřiky- neprohodil, to zas není tolik práce.Proměřil kabeláž a konektory? Dal motor na přípravky ohledně skočení? To jsou jednoduché věci bez nákladů. Potom už repasovanou hlavu, nový motor, kovošrot. Záleží jak je na tom zbytek auta.
Červenec 29, 20232 r Autor tlaky 9,5 / 9 / 10,5 aktualne, bez katalyzatora a vstrekov, tie som odstrojil
Červenec 29, 20232 r Autor Problem vyrieseny, odisla baterka, po pripojeni na nabijacku a merani kompresie tlaky 12,5/12/14,5 😉
Červenec 30, 20232 r Tak snad každý soudný člověk a aspoň minimálně technicky zdatný (což dle tvých příspěvků asi jsi, pokud ti někdo do textů nenapovídá), pozná, jestli baterie je schopná dodat startéru takovou energii, aby těch potřebných cca 3-5 vteřin byla schopna otáčet motorem a dal se naměřit odpovídající kompresní tlak. @DominikZChceš snad říci, že si měřil kompresi a přitom startér s tou údajně špatnou baterií ti nebyl schopen řádně točit motorem? No a pokud se ti motor nechtěl ochotně točit, tak snad kontrola baterie je na prvním místě ne! Celé mě to přijde, jako kdyby si tady někdo z nás dělal srandu. Ach jo..... Upraveno Červenec 30, 20232 r od DušanV
Červenec 30, 20232 r Ještě bych dodal detail který tu nezazněl, třeba ho berete jako samozřejmost (v přiloženém manuálu od Dušana jsem toto nezaznamenal) a tak upozorňuji zbytečně. Kromě baterie ve výborné kondici je potřeba startovat s naplno sešlápnutým plynovým pedálem. Škrtící klapka nesmí omezovat průtok vzduchu, max měřící hodnoty jsou dosažitelné jen takto. Nebo jinak, hodnoty s přivřenou klapkou budou prostě o něco nižší. Ale to asi víte. Dominik: Problém padání do nouzáku se ale nabitím baterie nevyřešil.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.