Přejít na obsah

Motor 1.6 16V 77 kW


mvh

Doporučené příspěvky

Posledni dobou pozoruju pri rozjezdu divnej jev. Porad nevim jestli se mi to jenom nezda, tak s tim zatim nechci otravovat v servisu. Navic se to blbe popisuje. Stava se to velmi malo a vetsinou kdyz je motor studenej. Nastartuju v pohode, motor ma normalni zvukovej projev, pomalu vycouvam, porad je vse dobry, zaradim jednicku a pomalu dojedu na kraj krizovatky, je to mirne do kopce, porad se zda byt vse ok, jakmile je cesta volna, poustim spojku a pridavam plyn stale zarazenou jednicku a v tuhle chvili se mi zda ze i kdyz pridavam plyn tak motor vubec nezrychluje, auto je sice v pohybu, ale jakoby nebyl vykon a az za chvilku se to rozjede vic, motor jde do otacek a kdyz zaradim dvojku a pak i trojku tak uz se ta prodleva ve zrychleni neobjevi. Motor pak reaguje jak zvukove tak i auto akceleraci presne tak jak slapu na pedal.

Ze zacatku jsem si rikal, ze mam holt zimni boty (silnejsi podrazka, mensi citlivost) a navic ze sem proste na ten plyn slap nejak malo, pak jsem podezrival ESP, protoze to ma kontrolu prokluzu a system ASR by mel kdyz kola zacnou hrabat automaticky snizit otacky motoru, ale nikdy se mi pri tom nerozsvitila kontrolka ESP, tak nevim.

Hlavne je blby, ze se to stava velmi zridka, takze nevim jestli to jenom moc nepozoruju.

Ma nekdo nejakej napad?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

no ja jezdim celej den ale dycky chvili jedu a pak nekdy hodku nekdy dve hodky stojim pak zase chvili jezdim. Ted pres zimu bych rek ze to delalo vic, ale rano to nedela pac parkuju v podzemnich garazich a tam je teplo (15 stupnu), jenze to fakt nechapu protoze nekdy to nedela vubec a stejne je venku zima. Jinak kdyz to udela tak podvedome sundam nohu z plynu a hned zase seslapnu a cim vic slapu tak to zrychluje pomalejs nez obvykle, ale pak to najednou prida a to uz zase slapu spojku a prerazuju a to uz je to v pohode. Dela to prevazne pri rozjezdu na jednicku, kdyz se potrebuju rychle zaradit do provozu. Teplej motor to nedela.

Jestli to jde na vsechny valce to nepoznam. U htp jsem to poznal pac se auto znatelne roztraslo, ale tady se neklepe nic, jen to proste chvili tahne slabe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja ti poradim len tolko ze keby ti to islo na 3 valce tak to poznas. mal som s tym skusenost ze auto jazdilo na 3 valce vynechaval 1 valec. v prvom rade by si zistil ze na volnobezne otacky to vybruje a trase sa cele auto a aj ked ides tak to trase sice menej ale trase. takze by som to nevidel na to ze vynechava valec to by si citil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, mám 1.6 a po ránu úplně to samé, resp. vždy, když je po ránu chladno a motor je studenej. Je ale zajímavý, že jakmile jednou člověk přeřadí z jedničky výš a poté se vrátí zpět na jedničku, tak se tenhle efekt už neobjevuje. Mám taky ESP - taky to podezřívám.

Snížení výkonu motoru je úplně totožný, jako když ESP pracuje.

Přemýšlím , jestli s tím zajdu do servisu, asi časem ano...

Honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska pri studenem motoru vypnul ESP a pak jsem se teprve rozjizdel na jednicku a subjektivne se mi zdalo, ze to ma vetsi odpich i na dvojku a na trojku, ale kdyz jsem pak na krizovatce znova ESP zapnul tak uz jsem zadnej rozdil nevidel, tak nevim, ale je fakt, ze nebyla zadna moc zima. Na druhou stranu jsem si ESP neporizoval proto abych ho mel pak vypnuty ;) Kazdopadne pokud je tam nejaka zavada tak bych ji rad mel odstranenou v zaruce. Jeste zkusim zajet do servisu jestli nebudou nejaky chyby na vypise.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

saga pokracuje:

v servise nezjistili zadny chyby, kontrolovali i nejaky tlaky ci co. Ale kdyz jsem odjizdel zdalo se mi, ze mam nejaky tvrdsi pedaly brzdy i plynu a ze to nejak lip na tu jednicku zabira, ale muze se mi to jenom zdat protoze jsem pred tim jezdil jinym autem. No holt to do dalsi zimy asi nevyresime. Jinak mi pristi tejden vymeni radio (problemy s maxikem) a pristi mesic dostanu "patou hvezdicku" aneb kondiky aby me nedorazily pytliky. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sice mame len 1,2 motor, ale tiez sa mi zda brzdovy pedal nejaky moc makky a treba ho nadoraz stlacat, aby to silnejsie brzdilo (na rozdiel od stareho auta 1,6). Tak som dnes vybehol do servisu, nech to vyskusaju, technik sa previezol a povedal, ze je to ok. Ked som sa ho pytal, ci sa tam da nastavit nejaky tlak na brzdovom pedali, tak povedal, ze nie :huh:

Editováno: , autor: jey-r
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já pozoruji to samé. Děje se to jen při prvním rozjezdu ráno ( studený motor po noci na parkovišti). Nemám ESP, takže vypadává ze hry.

Vypozoroval jsem ale, že když nastartuju, tak má výfuk asi minutu jiný zvuk. Pak se výrazně stiší a již mi to při rozjezdu neudělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zacinam si myslet, ze to je proste vlastnost tohodle motoru, meli by nam tam pridat nejaky vyhrejvani ;)

vzdycky rano pred jizdou bysme zmackli cudlik zhaveni :(

Pristihnul jsem se, ze uz si nechavam delsi mezeru kdyz chci vjet do krizovatky abych mel forotu kdyby se to nahodou dostatecne rychle nerozjelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

nekolikrat jsem schvalne parkoval pres noc venku aby mohl motor pekne "prochladnout". Po nastartovani jsem hned vypnul ESP a hura do provozu. Ani jednou se mi nestalo, ze by to nemelo dostatecny tah. Pokus jsem opakoval asi trikrat. Takze to skutecne vypada na nejaky problem v elektronice vozu. Mozna to blbe vyhodnocuje udaje ktery jdou z cidel ABS. Chyby to zadny nehlasi, ale mozna az bude prodanejch dost R a FII a bude dostatecnej statistickej vzorek, tak na to kuci ze skody prijdou a flashnou nam ridici jednotku aby to nedelalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podobný jev jsem u 1,6 s ASR zaregistroval asi 4x po cca. 3hod. stání v teplotě kolem 2-5 stupňů. Nastartoval jsem, zařadil a motor neměl sílu a nešel do otáček. Vyšlápl jsem spojku a přidal lehce plyn, motor šel neochotně. Další rozjezd to samý. Po několika málo vteřinách se chytl a jel normálně (trochu mi to připomělo zimní rozjezdy se starým karburátorovým motorem bez elektroniky). Vždy to bylo při stání a rozjíždění do mírného kopce. Při stání na rovině na libovolně dlouhou dobu v podobné teplotě se mi nikdy nic takového neprojevilo. Auto má 5400km, já s ním jezdím asi 1300km od závěru zimy. Nemám tedy zkušenost s teplotami 0 a méně. Chystám se do servisu, nechám to prověřit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj.Měl bych dotaz zdali někdo nemáte v nové fabii motor 1.6 16v 77kw.Jak jste snim spokojeni-spotřeba,pružnost atd.Také by mě zajímalo jestli už se montuje do jiných koncernových aut.Popřípadě jaká je spolehlivost tohoto motoru a životnost.Vím že na hodnocení ve fábii je ještě brzo proto mě zajímá ta spolehlivost a životnost v těch koncernových autech.Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ešte som ho netestoval, ale myslím, že so životnosťou by nemal byť problém, ten motor nemá nejaké špecifické súčiastky, ktoré by mali robiť problémy, ani výkon nie je vzhľadom na kubatúru prehaný, takže skôr to bude držiak, navyše si s Fabiou v pohode poradí. Odhadujem, že problémy budú robiť možno zapaľovacie cievky (ako to v súčastnosti u benzínových motorov VW býva zvykom).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.Měl bych dotaz zdali někdo nemáte v nové fabii motor 1.6 16v 77kw.Jak jste snim spokojeni-spotřeba,pružnost atd.Také by mě zajímalo jestli už se montuje do jiných koncernových aut.Popřípadě jaká je spolehlivost tohoto motoru a životnost.Vím že na hodnocení ve fábii je ještě brzo proto mě zajímá ta spolehlivost a životnost v těch koncernových autech.Děkuji.

Zdar, Tento motor mam v Roomsteru, takze jestli se o nem chces neco docist tak doporucuji si projit sekci Roomster ;)

Jinak o te zivotnosti ti taky nic moc nereknu protoze do roomsteru se montuje jen o par mesicu driv. Jinak ve Fabce to bude asi litat jeste o poznani lip nez v Roomu, hlavne ve vyssich rychlostech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nastartuji studený motor, běží na otáčkách něco málo přes 1000, po určité době náhle spadnou otáčky na něco málo přes 500. Toto se děje při stojícím autě. Když se po nastartování hned rozjedu cítím tento jev náhlým poklesem výkonu , ne velkým, ale cítím to. Udělá to jen jednou a jen když se rozjedu se studeným motorem. Máte někdo podobné zkušenosti, kolik vám točí volnoběh studeného motoru po nastartování? Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zjistil jsem, ze ten problem s tahem motoru konci ve chvili kdy se ozve takovy slaby cvaknuti z motoru, to cvaknuti jsem slychaval kdyz jsem parkoval v podzemkach a bylo ticho tak se pokazdy ozvalo po chvilce jizdy a ted nedavno kdyz jsem se rozjizdel do kopce tak to zase netahlo a najednou jsem zaslechl to cvaknuti a hyjo auticko se rozjelo hnedle lip. Tak me jeste napada jestli se nejdriv nemusi nejak ta smes natlakovat a pak teprva to jede naplno ci co.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...