Saturnin Vloženo 5. Duben 2018 Sdílet Vloženo 5. Duben 2018 Ahoj, přes rok mi stála Fabie před domem, přičemž byla zabrzděná přes ruční brzdu. Nyní jsem chtěl s autem vyjet, abych obnovil technickou a objevil se problém - auto nechce jet, resp. vypadá to, že se zasekla ruční brzda. Všechna kola, kromě levého zadního, jedou dobře, jen to jedno drhne, jako kdyby bylo zaseknuté. Zkusil jsem auto zvednout na heveru a párkrát kopnout do kola, avšak nic se nestalo. Řešil někdo něco podobného? Případně se to dá řešit? Nerad bych zničil pneumatiky cestou do servisu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 5. Duben 2018 Sdílet Vloženo 5. Duben 2018 Zkus couvnout, povolí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlnka Vloženo 9. Září 2018 Sdílet Vloženo 9. Září 2018 Ahoj všem. Problémy s ruční brzdou jsou tu často. Svého problému jsem se nikde nemohl dočíst. Jedná se o tohle. Na zadní bubnové nápravě na fabii jsem měnil obložení, válečky, samostavy (klínky), pružinky. Po úspěšné stk mi technik doporučil přitáhnout ruční brzdu. Udělal jsem tedy tak, a po čase zabírala zas o něco hůře. Pustil jsem se tedy do výměny lanovodů, jelikož jsem myslel že jsou vytahané, a taky proto, že jsem je ještě neměnil. Po výměně jsem dal lanka do základní polohy, samostavy (klínky) nahoru, po té jsem položil auto na zem, sešlápl jsem několikrát nožní brzdu, a slyšel jsem, jak si samostavy sedly, a zapadly do polohy. Následně jsem šteloval matku na závitu na ruční brzdě. Dostal jsem se do poloviny. Ruční brzda jde ztuha, jak když je dobře seřízená. Avšak nefunguje. Je zatažená, ale je to jako kdyby vůbec nereagovala. Se starýma lankama fungovala přeci jen o dost lépe než po výměně. Poradí někdo, kde jsem udělal chybu ? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 Jestli jsi "slyšel" jak si samostavy sedly, tak se obávám, že máš něco špatně poskládáno. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 A nedotáhl jsi tu matku náhodou moc? Já jsem dával vše nové i s bubnama ( kromě lanovodů) a ta ručka na plno stejně brzdí až úplně nahoře a na první dva zuby nesmí zabírat, takže musí jít lehce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 10. Září 2018 Sdílet Vloženo 10. Září 2018 To jsem zvědav co s tím bude. Tam snad nejde udělat nic špatně - jinak to do sebe nepasuje. Nevyháklo se lano?? To asi ne, to by bylo moc jednoduché. Nebo není obráceně nebo nějak špatně nesedí rozpěrka mezi paknama? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlnka Vloženo 12. Září 2018 Sdílet Vloženo 12. Září 2018 Dělal jsem výměnu podle dílenské příručky a návodu. Dokonce jsem si i tupě vyfotil, jak je poskládaný buben před výměnou. Kdybych udělal něco špatně, asi by to nefungovalo. A ani bych možná neprošel skrz ty brzdy na STK (která následovala pár měsíců po tom). Vše bylo v pohodě až doposud. Jak si sedly samostavy je myšleno tak, že než sundám buben, vytáhnu samostav nahoru. Pak když skončím, nasadím buben, sešlápnu brzdu a samostav se vrátí do polohy pro brždění (to je ten jev který znamená že si samostav sedl). A taky vím, že jdou pakny od sebe, tím pádem není problém v tom, že by se něco nehýbalo. Dosedací plochy jsou očištěné, a nikde není nic přidřeného, nebo zaseklého. Je to opravdu záhada. Nechápu z jakého důvodu nefunguje mechanická věc, kdy se po zatažení lanek roztáhnou od sebe brzdové pakny. Ještě hloupá otázka, protože už fakt nevím a zkouším a hádám. Zátěžový regulátor brzd nemá asi nic společného s ruční brzdou že ? Pouze s brzdou co je na pedálu, je to tak ? A nebo se pletu ? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Září 2018 Sdílet Vloženo 12. Září 2018 Ano, zátěžový regulátor brzd nemá s ruční brzdou nic společného. Brždění ruční brzdou se "účastní" jen páka ruční brzdy, lana, lanovody, páka ruční brzdy na brzdové čelisti a rozpěra (ten železný plocháč pod brzdovým válečkem). Já bych sázel právě na tu rozpěru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 12. Září 2018 Sdílet Vloženo 12. Září 2018 (editace) Když furt píšeš o zacvaknutí samostavů, já si nemyslím, že by mělo být cokoliv slyšet. Sundej bubny a koukej jestli se při zatahování páky roztahujou pakny. (bacha, nešlapej na pedál) Já kdysi měnil prasátka a pakny a matici ručky musím mít dotaženou až na konec, nové pakny prostě nedosáhly na buben. Ale brzdí mi to. edit: jo promiň, teď čtu že samostavy cvaknou, když je strkáš nahoru, to je v pořádku Editováno: 12. Září 2018, autor: tomik.cesko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 12. Září 2018 Sdílet Vloženo 12. Září 2018 Ještě mně napadlo jedna možnost. Lanovody tě prodali správné?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlnka Vloženo 12. Září 2018 Sdílet Vloženo 12. Září 2018 Lanovody jsem kupoval přesně podle VIN. Porovnával jsem starý s novým, a rozdíl nebyl nikde. Jak válečky na konci lanek, pružiny, tloušťka bovdenu, prostě úplně vše. Při sundaných bubnech jsem tahal za ruční brzdu, nejdřív trochu a pak na plno. U spolujezdce jedna pakna (směrem k výfuku) šla malinko hůře (nebyl to podstatný rozdíl), na druhé straně šly obě stejně. Dostal jsem tip od mechanika ze škodovky, abych koupil lanovody originální. Nevím tedy jaký je v tom rozdíl, když ty co jsem tam dával byly naprosto totožné a bez rozdílu. Kupoval jsem TRW. Obecně se o fabkách ví, že ruční brzda zabírá až nahoře, zkusím tedy zatáhnout štelovací matici aspoň na 3/4 závitu, a pak budu postupně přidávat a zkoušet. Napíšu jak to dopadlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomik.cesko Vloženo 12. Září 2018 Sdílet Vloženo 12. Září 2018 Dotáhni lana na doraz, jestli to bude brzdit. Pak si jen zvedni auto na hever, zkontroluj aby kola nebrzdily i povolený. Jak jsem psal výše, po nových paknách jsem musel dotáhnout lana na doraz. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlnka Vloženo 15. Září 2018 Sdílet Vloženo 15. Září 2018 Ruční brzdu jsem utáhnul na doraz. V tu chvíli ruční brzda zabírá jen na prvním zubu, a jde ztuha. Kolo za řidičem po zatažení jde na volno. Jde s ním lehce otočit. Kolo za spolujezdcem jde na volno hodně ztuha, a po zatažení nejde vůbec otočit. Jedna strana tedy brzdí opravdu méně. Tuto závadu bych spíš hádal na vytahaný lanovody. Ale ne, když jsou oba dva nový. Při utahování se "klínek" (ve kterém jsou zaháknutá lanka), stáčel ke straně spolujezdce (tam kde kolo opravdu brzdilo a dost). Teď opravdu nevím kde může být chyba ? Že by to opravdu byla rozpěrná páka mezi brzdovým obložením ? Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 15. Září 2018 Sdílet Vloženo 15. Září 2018 Sundat bubny, podívat se co to dělá. Takhle je to věštění z křišťálové koule. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marfan Vloženo 15. Září 2018 Sdílet Vloženo 15. Září 2018 Dosť podobné problémy mám aj na fabii 2, proste po výmene to na ručnú nebrzdí dobre. Nemám origo bubne ani pakne. Možno v tom je celá chyba. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlnka Vloženo 15. Září 2018 Sdílet Vloženo 15. Září 2018 To si nemyslím. I přesto, že je to druhovýroba, musí být dodrženy určité rozměry. Já lanka přeměřoval staré podle nových. A nikde nic. Je to sice poslední možnost, ale že by to bylo tím, to je mi divné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 15. Září 2018 Sdílet Vloženo 15. Září 2018 Pokud má ručka krok jak mám mít a přitom nebrzdí, tak je možný, že se páka ručky na pakně opírá o náboj kola, resp. o ložisko s nábojem. Dej dolů buben a zatáhni ručku a koukni na to. Taky je dobrý odstranit hranu co je na kraji bubnu aby při jeho demontáži nebylo nutný nadzvedávat klínek. Pak je vidět po demontáži bubnu v jaké je pracovní poloze. Je možný, že ty nový díly jsou zmetkový a klínek už je na dorazu a páka ručky je opřená o náboj. To samozřejmě platí za předpokladu, že máš vše správně poskládaný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexander medko Vloženo 1. Duben 2020 Sdílet Vloženo 1. Duben 2020 (editace) ahojte,auto -fabia1 50kw rok2002-bolo na stk a podla protokolu,ak to dobre chapem,ma problem len rucna brzda na pravej strane,ostatne ok? cim to moze bit? ked som nadvihol koleso,na lavej strane po zatiahnuti rucnej na cca 6 zub uz brzdi dobre,na pravej strane na 6zube vobec a na cca 10zube rucnej trochu... dik za info Editováno: 2. Duben 2020, autor: alexander medko Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mirek 835 Vloženo 2. Duben 2020 Sdílet Vloženo 2. Duben 2020 Četl jsi něco o brzdách? Sundej brzdové bubny a uvidíš,ale asi konkrétně pro tebe bude lepší to dát někomu kdo tomu rozumí. Nic ve zlém,ale vážně to chce trochu znalého člověka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kelso Vloženo 2. Duben 2020 Sdílet Vloženo 2. Duben 2020 ano rucna brzda na pravej strane v podstate vobec nebrzdi, to co tam je ta hodnota 0,23 je v podstate len valivý odpor. treba to dat do servisu len pozor pri opakovanej TK sa budu robit odznova cele brzdy a ked das pozret len to jedno koleso je mozne ze ti to opravia tak ze rozladia sumernost prevadzkovej brzdy na zadnej naprave a neprejde to znova Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 2. Duben 2020 Sdílet Vloženo 2. Duben 2020 Já bych to hádal na lanovod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alexander medko Vloženo 2. Duben 2020 Sdílet Vloženo 2. Duben 2020 dakujem za info--- lanovod myslite ci lanko neni pokazene,roztrhnute,uvolnene? chystam sa zhodit bubon a pozriet aj vnutri auta na pake lanovod,,,potom urobim foto- viem ze najlepsie je dat do servisu nech nastavia cele zadne brzdy a rucnu+vymenit kvapalinu... keby to bolo za 20e ani nehladam pomoc,ale dnes vam ledva vymenia olej za 20eur a to je len jeden srob a filter uvolnit a zatiahnut,,, ale ak sa nieco da pred zaverecnou moznostou skusit svojpomocne tak skusim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 2. Duben 2020 Sdílet Vloženo 2. Duben 2020 Ještě by mohl téci brzdový váleček, ale to uvidíš hned až sundáš buben. Já měnil zadní brzdy asi ve 175 tis. a to již jeden dost prosakoval, ale brzdilo to nějak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 2. Duben 2020 Sdílet Vloženo 2. Duben 2020 Lanovod myslím, že je nepohyblivý. Ale taky už jsem viděl brzdovou páku do které je zaháknuté brzdové lano, opřenou o šroub na štítu. Vzhledem k tomu, že provozní brzda brzdí tak jak má, tak bych to na jinou závadu nehádal. Až sundáš buben uvidíš. Žádná věda. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 2. Duben 2020 Sdílet Vloženo 2. Duben 2020 To je pravda, neuvědomil jsem si, že jinak zadek brzdí, to brzdový váleček vylučuje. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.