Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Zdar chlapáci,jsem tady nový a potřebuju poradit,nefunguje mi výhřev sedadla řidiče,spolujezdcovo hřeje moc slabě,pokud mám zaplé spolujezdcovo,tak je slyšet,jak relé spíná a rozepíná,ale u řidiče jen cvakne když ho zapnu a pak už je ticho. asi budou v tahu dečky,že? na kolik asi vyjdou? Díky za rady.

Vloženo

zkoušel sem měřit odpor na sedadle spolujezdce a je tam,ale u řidiče to ukazuje 0 ohmů takže to vypadá asi na dečky,ale byl bych rád,kdyby mi to ještě potvrdil někdo zkušenější,koupil jsem octu před měsícem a moc jsem si teda zadek nevyhřál :angry:

  • o 3 týdny později...
  • o 10 měsíců později...
Vloženo

Ahoj, mám takový problém. Domontoval jsem výhřev do auta, vše zapojeno dobře, funguje. Ale zlobí výhřev u sedačky řidiče, když se zapne, tak cvakne a hřeje. Po zahřátí začne blbnout - chvíli hřeje, pak chvíli nic (skoro vystydne). Všiml jsem si, že cvakání relátka souvisí s pohybem na sedačce - stačí se pohnout a relé cvakne, hnu se zpátky, cvakne znovu (vypne). Přerušené dečky by být něměly, to by cvakalo podle pohybu i těsně po zapnutí, když jsou studené.

Tipoval bych to na špatný tepelný nebo elektrický kontakt toho čidla v sedáku (spíš tepelný - jako kdyby se to dotklo přímo toho tělesa a vyplo - myslí si, že už byla teplota dosažená). Když jedu přes hrby, tak to normálně cvaká podle polohy auta, jak se člověk houpe na sedačce.....

Nesetkal jste se s tím už někdo?

Díky za případné rady....

Vloženo
Ahoj, mám takový problém. Domontoval jsem výhřev do auta, vše zapojeno dobře, funguje. Ale zlobí výhřev u sedačky řidiče, když se zapne, tak cvakne a hřeje. Po zahřátí začne blbnout - chvíli hřeje, pak chvíli nic (skoro vystydne). Všiml jsem si, že cvakání relátka souvisí s pohybem na sedačce - stačí se pohnout a relé cvakne, hnu se zpátky, cvakne znovu (vypne). Přerušené dečky by být něměly, to by cvakalo podle pohybu i těsně po zapnutí, když jsou studené.

Tipoval bych to na špatný tepelný nebo elektrický kontakt toho čidla v sedáku (spíš tepelný - jako kdyby se to dotklo přímo toho tělesa a vyplo - myslí si, že už byla teplota dosažená). Když jedu přes hrby, tak to normálně cvaká podle polohy auta, jak se člověk houpe na sedačce.....

Nesetkal jste se s tím už někdo?

Díky za případné rady....

Funkce termistoru (nebo co to je) se dá zjistit na konektoru pod sedačkou. Jsou to ty dva tenčí dráty (hnědá je zem a černo bílá asi) jde k ŘJ. Tam se měří. Se stoupající teplotou klesá napětí na tom černo... drátu. Mačkáním po sedačce se dá přesně zjistit, kde je ten termistor a jestli má studeňák.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo (editace)

Přastalo mi fungovat výhřev předních sedadel, nevíte někdo co v tom může být?? Jedná se o oktu 2000 kombi 1.9TDi 81kw. Budu moc vděčný za radu.

Editováno: , autor: engelhart
Vloženo

Pod sedadlem je konektor, odpoj ho, a změř odpor. Většinou bývá přetržené vlákno v sedáku. Někdy se to dá opravit. Jinak záda a sedák jsou spojeny v sérii, proto nejede celé sedadlo. Pozor na konektor bočních airbagů. Funkčnost elektroniky se dá zkusit třeba tak, že vezmeš 12V žárovku a napojíš ji na ty dva tlusté dráty v konektoru pod sedadlem a zkusíš regulovat teplotu. Na 1 žárovka bliká pomalu, 4 rychle a na 5 žárovka svítí.

Vloženo
Pod sedadlem je konektor, odpoj ho, a změř odpor. Většinou bývá přetržené vlákno v sedáku. Někdy se to dá opravit. Jinak záda a sedák jsou spojeny v sérii, proto nejede celé sedadlo. Pozor na konektor bočních airbagů. Funkčnost elektroniky se dá zkusit třeba tak, že vezmeš 12V žárovku a napojíš ji na ty dva tlusté dráty v konektoru pod sedadlem a zkusíš regulovat teplotu. Na 1 žárovka bliká pomalu, 4 rychle a na 5 žárovka svítí.

Jestliže přestaly najednou fungovat obě sedačky, tak je chyba někde u relátek a podobně, určitě ne v dečkách.

Vloženo

Zase je divné, že mu odešli obě sedadla najednou. To bych na dečky ani na konektory na sedadlech neviděl. Když výhřev pouštíš, cvakají aspoň relátka?

  • o 3 roky později...
Vloženo (editace)

Zdravim pánové poraďte po čem jít, nefunguje výhřev sedačky u řidiče

u spolujezdce když zapnu tak slyším cvaknout relé u řidiče nepravidelné cvakání (spínání a ihned rozpínání relé) po proměření to má snahu při tom náhodném cvakání tam pustit 12 Voltu, ale na 12 to nedojde (podle měřáku)

a teď jednotka i ovladač zkoušen v jiném autě je OK

Tak jsem si udělal kabel (prodlužovací a napojil jsem sedačku od spolujezdce k řidičovo ovládání, a vše OK

při napojení sedačky řidič ke spolujezdci opět nepravidelné občasné cvakání relé a nefukční

závada tedy bude v seačce jako takové kde jsou 2 dečky a v jedné z nich je teplotní čidlo.

a teď mě někdo prosím poraďte jestli jde nějak vyměnit(nahradit to samotné teplotní čidlo nebo se musí opravdu vyměnit celá dečka?

byl bych rád za případnou radu, pomac popřípadě kdo prodává na foru dečky za lepší peníze než škoda servis?

eště plánuju sehnat jeden štekr a napojit samotný vyhřev z jedné sedačky a teplotní čidlo z druhé čímž bych vyřešil stoprocentně v čem přesně je chyba?

rady, nápady? zkušenosti??

auto je škoda octavia 1 - 12/2002

Editováno: , autor: PatrikM6
Vloženo (editace)

Právě jsem to tento týden řešil. Je zvláštní, že to přestává topit v létě:smich:. Je to celkem jednoduché.....změř, jestli mají dečky okruh......jsou to ty dva větší konektory v zelené svorkovnici. Měl bys tam mít odpor nějakých 25 Ohmů.......jestli nebude okruh, je špatná spirála, jestli okruh je, je vadný termistor. Odpor termistoru změř na zbylých konektorech. Měl by mít při 20 stupních 8Kohm. Jestli nemá, je kaput jestli má, je v pořádku. Já měl u termistoru zoxidovaný letovaný spoj a pravděpodobně přechodový odpor....V tvém případě to vidím na vadný okruh spirály, nic méně i to je opravitelné....Když se s tím nebudeš chtít zabývat, v bazaru tady na fóru někde u konce v interiéru je nějaký člen prodává. Komplet na sedadlo za 500,-. Původně jsem je chtěl vzít, ale mám RS sedáky a tam jsou deky jiné, čím se liší nevím......

Zapomněl jsem poznamenat, abys to měřil na rozpojené svorkovnici.....

Editováno: , autor: sejra
Vloženo

mam jiny nazor, typoval bych to na zavadu v okruhu s termistorem, kdyz mu rele nepravidelne spina, tak spina nejspi podle toho jak se obcas termistor dotkne

kdyz se nedotyka, tak to vyhodnoti jako horkou sedacku a vypne napajeni

Vloženo

Těžko soudit, hádat se nebudu. Stejně jako píšeš ty, může problém způsobovat přerušená spirála. Není nic snažšího než to změřit a ne lamentovat:)

Vloženo

No pravě že jsem zkoušel přepojit ty sedačky tak sem zjistil kde to je (závada) co mě ale překvapilo že odpory sem měřil hned ze začátku a světe div se odpor v tlustych dratech zeleneho nonektoru ( vyhrev spirala) je stejny na obou a rovnez i odpor v slabych dratrech (termistor) je taky stejny, proto me to prekvapilo, ze kdyz to překřížuju tak sedačka u řidiče napojena jak na řidič/spolujezdec nejde a spolujezdcova funguje jak u řidiče tak u spolujezdce dobře...

zkusím vyrobit ešte jeden prodlužovák a napojit termistor z jedné a dráty spirály z druhé a budu chtřejší....protože po proměření sem fakt na závadu neodhalil a ruku bych dal do ohně za to že sou sedačky OK ale po tom dalším odzkoušení křížením už sem zjistil že světe div se stejný odpor na měřáku ale jiné chování v systému.......

Vloženo

Skus to normálně zapojit a pomačkej termistor, jestli to bude něco dělat, či ne....u mne nastal problém po vyprání sedaček, pravděpodobně nějaká oxidace na něm...

Vloženo

budeto znit moźna blbe ale v kterych mistech je ten termistor?

vi nekdo jestli jde nahradit za jinej samotnej koupenej treba v ges elektronics?? jaka hodnota se kupuje?

ten kabel zatim z druhym stekrem nemam hotovej potrebuju druhej stekr :-) termistor bude stat par korun jde jen o to vedet hodnotu koupit a zkusit to, pak ho vsunout na misto kde je ten origo a bylo by opraveno ne :-) :-)

Vloženo

Najdeš ho vzadu na sedáku, nechalo by se říci, že pod opěradlem. Když přejedeš po té látce sedáku,narazíš na něj. Nekupoval jsem ho, protože jsem nějak tušil, že bude problém buď s oxidací, nebo že bude utženej. Sedačku ani nemusíš sundávat, stačí vzadu odčalounit a protáhnout potah pod opěradlem a tam ho uvidíš. Koupit se určitě dá, sháněl bych 8Kohm negativ...měřeno při 20 stupních

Vloženo (editace)

Udelam si na aute lecos protoze se ridim ze chces neco mit poradne udelej to sam...

dnes sem vzal dalsi konektor a napojil teplotni cidlo od spolujezdce a vyhrev jako takovy od ridice a pekne to hralo takze ted uz vim ze jedine co musim je dostat se k tomu cidlu, dole je konektor tam je to ok nebo je to este nekde spojene???? takze to cidlo bud odeslo jako takove anebo tam je jinej problem, me ale zarazi ze ohmetrem po promereni ukazovaly po odpojeniz elektoinstalace obe ty cidla stejne.....tak me to matlo......po cem ze jit :-)

nicmene me napadlo nez abych menil decku celou, udajně je teplotni cidlo soucasti decky na sedaku tak ze bych tam dal jen jine cidlo vedle toho co je na decce a bude to fungovat? ne? otazkou je jen co presne koupit mam jim rict ze chci "remistor 8Kohm negativ...měřeno při 20 stupních" nebo lepsi formulace??

ja sem prave octavii koupil je to tyden a neslo to takze sem nepozoroval ze by to nekdy slo nekdy ne, ja proste po koupi vedel ze nehreje ricicova sedacka :-)

dík za rady.....

Editováno: , autor: PatrikM6

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...