Přejít na obsah

Motor 1.6 MPI 75 kW


petrenka

Doporučené příspěvky

Tak dnes jsem se vrátil ze Slovenska, za 3 dny jsem najezdil 860 km.

Průměrná spotřeba 7,1 l/100km. 75% cest dálnice, 4 lidi, plný kufr. Podotýkám, že mám combíka...

Za tuto cestu mohu jenom potvrdit, že auto na 75kw není vůbec líný a nechá se s tím krásně jezdit. Do kopce ve 3 tis.otáček na 5 stupen naprosto v pohodě, motor tahal jak blázen...

Jen mě mrzí ta pokuta za rychlost :kol-44:

Editováno: , autor: mhhory
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prostě je potřeba si na ten motor zvyknout a naučit se s ním jezdit, tak jako s každým jiným motorem. Je možné s ním jezdit s velmi slušnou spotřebou, ale taky na rozdíl od nafty s velmi velkou spotřebou, záleží holt na řidiči... Dynamika myslim dostačující, 75kw musí stačit...

s tím se musím ztotožnit, v práci mám O2 a doma O1 75kw a dá se jezdit se slušnou spotřebou,

za východní hranicí mají alergii na české RZ to je známá věc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem se vrátil ze Slovenska, za 3 dny jsem najezdil 860 km.

Průměrná spotřeba 7,1 l/100km. 75% cest dálnice, 4 lidi, plný kufr. Podotýkám, že mám combíka...

Za tuto cestu mohu jenom potvrdit, že auto na 75kw není vůbec líný a nechá se s tím krásně jezdit. Do kopce ve 3 tis.otáček na 5 stupen naprosto v pohodě, motor tahal jak blázen...

Jen mě mrzí ta pokuta za rychlost :kol-44:

Já mám najeto zatím 13 tis a motor už se trochu zajel.Co ale pozoruji,že motor se musí trošku zahřát a potom jde pěkně za plynem.Jak je studený,tak je trošku línej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já měl na 600km při cestě na Slovensko spotřebu ve 4 lidech 6.4l, mám ale liftback a plný kufr jsem neměl, takže co se týče spotřeby, tak si nemohu stěžovat. Jen 70% město/30% okresky mám 7.4l, tam to asi jen tak stáhnout nepůjde.

Není tady někdo z Prahy nebo okolí, že bychom udělali sraz a srovnání?:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

No ptát se na fóru skodahome jestli golfa nebo oktávku je myslim zbytečné :kol-28:  Co se týká motoru, já najedu 18 – 20 tisíc ročně, a jsem spokojený, diesel by se sice hodil, ale kašlu na to, najedu ještě minimálně 50 tisíc a koupim možná jiné auto. Mám najeto jubilleních 100tisíc km- od novoty. Takže ten motor znám poměrně dost dobře. Má to svoje výhody  a nevýhody, je to prostě něco za něco jako u všeho. Výkonu myslím dostatek, 75kw prostě stačí, akorát jsou položené ve vyšších otáčkách, takže podřadit. Diesel 1.9 má 77kw a taky s tím jezdí většina oktávek. Za těch 100t km žádná porucha, liju tam jenom ten nejlevnější benzín, přemele všecko, na spotřebě a výkonu není znát jestli je tam extra super verva sračka nebo dva roky staré chcánky z kanystru z garáže. Já často jezdím trasu Břeclav- Ostrava, po dálnici, při dodržování limitů se vždy vejdu do 7l/100. Rekord je 6,7l. Ale to jsem měl na tempomatu do 120km/h.

Nevim jak to s klimatizací myslíš, ale klimu mužeš vypnout kdykoli samozřejmě. Prostředním kolečkem, nebo když odstraníš kurvítko tak tlačítkem v prostředním kolečku...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak ja mám z výroby O2 FL 1.6MPI + LPG úplna spokojnosť, som zvyknutý jazdiť len na LPG ked jazdím sám, výkon je dostačujúci, ked prepnem na benzin (tankujem len Shell fuel nitro) tak je to poteší, že to dobre ťahá, no najlepšie na tom je že je to na LPG ;) 8l/100km za nejakých 5-6€ čo je absolutná paráda
Citelný je pokles výkonu pri zapnutej klime, no tých 10 dní do roka, kedy ju nevyhnutne potrebujem sa dá prežiť

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 4 týdny později...

    Ahoj, vzhledem k tomu, že je tady vlákno o výběru motoru, tak bych se taktéž chtěl zeptat, jaký motor zvolit od OII Combi Elegance facelift. Dříve jsme měli OI Combi, motor 1.9 TDI ASV. Auto nám bylo bohužel zcizeno (auto a motor naprosto bez problému, najeto 200 tKm), takže hledáme něco nového. Najedeme ročně max 12 000 Km, podíle je cca 50% dálnice, 30% okresky, 20% město. Jízda rychlejšího charakteru, tzn dálnice 140-150 Km/h, okreska 100 Km/h. Obsazení je 2dospělí + dítě + věci. Máme na to nachystáno kolem 280 000 Km. Co doporučujete?
    Měl jsem již zamluvenou ojetou (150tKm, cena 289 000) 2.0 TDI CR (jasná servisní historie), ale těsně před odjezdem pro auto jsem dostal strach z oprav. Pokud by se něco stalo (v těch km určitě v brzké dopě FAP) tak by jsme pak byli bez peněz. Takže jsem se znovu vrátil k 1.4 TSI / 1.8 TSI. Ty mají najeto (skodaplus.cz) v této cenové hladině cca 90 - 120 tKm. U těchto motorů počítám, že by se po koupi dělali rozvody+pumpa+napínák a to by teoreticky mohlo stačit. Co se týče oprav, tak tam hrozí max to turbo, jinak by to mohlo být vcelku všechno, že? Jinak v nabídce skodaplus je octavia 1.8 TSI, najeto 118 tKm a už má druhý motor, takže nevím nevím, jak to bude spolehlivé.

    Nad 1.6 TDI CR neuvažuji, jezdím s ní v práci a moc se mi to nelíbí. U těch benzínů mám zase obavy ze spotřeby auta na dálnici při té rychlosti. Když jedu se služební OII 1.6 z brna do Pha, tak mám výslednou spotřebu 10l / 100 km, což je dost. Kolik bude mít taková 1.8 TSI? Takže opravdu nevím, co vybrat. Jsem z toho celkem rozpolcen. Teoreticky ta 1.4 TSI by mohla stačit u VW Golf Variant, ale tam zase není na výběr výbava (je to holé).

 

Děkuji za radu, Martin

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím uživatele,

chystám se na výměnu rozvodu u mého motoru 1.6 MPI + LPG 

V autorizovaném servisu ve Frýdku mi nabídli cenu 6000Kč (práce 1800 + 4200 rozvodová sada s vodní pumpou-používají pouze origo díly).

V neautorizovaném servisu za cca 7000Kč (bylo mi zdůrazněno, že používají celokovové čerpadlo-někde jsem četl u origo čerpadla je použitý plast ).

 

Vždycky jsem si myslel, že neautorizovaný servis dokáže být levnější. Na internetu jsem našel cenu Hepu sada rozvodů + čerpadlo(celokovové) 2100kč. Napadalo mě tuto sadu zakoupit a obvolat servisy, kde mi ji namontují. Mohlo by to vyjít levněji. Máte s Hepou zkušenosti. Klidně si nechám doporučit servis v okolí Frýdku-Místku, nevím zdá se mi ta cena 7000 tisíc v neautorizovaném servisu trochu moc...co myslíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hepu, mám zkušenosti, dával jsem na tři auta, nebál bych se , vždy vydržela min. 90 tis. km, s originální pumpou s plastovým pohonem, měnil jsem ji na svým autě po 260000km, vrtule byla v pohodě.

Editováno: , autor: Casy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mám problém s prvním rozjezdem, když je motor studený. Nelze se rozjet plynule, při uvolňování spojky se auto vždy třese jako by se dusilo, ale jen po dobu pouštění spojky. Občas se tak ještě děje při brzy následujícím druhém rozjezdu, ale později je vše v normálu. Najeto 120 tis. km. Netuší prosím někdo, co by mohlo být příčinou tohoto jevu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tuto vadu jsem zpozoroval i u rodinné Felicie 1.3 MPI 50 kW. Přesně jak říkáte, při studeném startu někdy i při dalším. Motor jakoby se dusil, plynový pedál nereaguje dobré dvě nebo tři sekundy. Mechanik si myslel, že by to mohlo být vyjetým olejem (byl tam již dva roky, auto příliš nenajezdilo), ale jeho výměna nic nevyřešila. Také by mě zajímalo, co by to mohlo dělat...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mám to samé už od 90k km, teď mám 120k km. Auto se mi nedusí, ale ta spojka poskakuje tak, že skače v podstate cela palubovka a skače i když se chci rozjet na volnoběh (ač je to slabší). Příčinu netuším, teď mi to dělá i Yaris s 60k km. Pravdou je, že se tento problém po nějaké době jizdy uklidní.

 

Mám v plánu zajet někam do nějakého krpálu a trochu tu spojku proklouznout.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

suri tak jiste.. kdyz zacali davat ve skodovce do fabuli tsi tak sm na ne pel chvalu.. bohuzel postupem casu se zjistilo, co je to za mr*ky takze je nedoporuciji a ja bych si teda Tsi nekoupil, mozna az ted v nove F III nebo O III... proste vse je vyvoj.. co se tyka hodnoceni motoru, tak autor patrne pise hodnoceni a volbu pro lidi, kterym auto ma slouzit a pokud mozno jim jde o to, aby behem pul roku nevyplazli v servisu desetitisice.. Samo ze pokud je nekdo zrucnej, autum rozumi, umi si sehnat dily za polovinu, tak si koupi 2.0 Tdi PD, sezene si dily, motor preventivne opravi s tim, ze vyhaze vsechny potencionalni kurvitka a auto mu bude dalsich 100 000km slouzit, ale tohle proste kazdej nedovede a ne vsichni mame moznost sehnat levne dily, motory, hlavy a podobne veci, rozhodit motor do sroubku doma ve stodole a zase ho slozit s novymi dily.. a pokud nekdo napise OK tento motor je dobrej a za rok-dva se postupem casu zjisti, ze zas takova supa to neni a ten motor ma radu problemu, tak se nediv, ze svoje hodnoceni zmeni.

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj, loni v září jsem koupil Octavii Combi s motorem BGU, r.v.2005 a v podstatě jsem spokojen. Jedinou věcí, na kterou si nemohu zvyknout je prodleva v reakci na plyn. Máte někdo zkušenosti se změnou softwaru s úpravou přechodových stavů? Mr CIMBU bohužel dělá pouze úpravy pro motory jedničkových octavií. Dlouhou dobu jsem jezdil s auty s lankem a tohle je neporovnatelný, obzvlášť teď v zimě na sněhu mě to štvalo, když člověk nemůže kvůli prodlevě plyn kloudně dávkovat. Předem díky za radu.

Editováno: , autor: Millis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Já mám tedy kód motoru BSE,ale zrovna včera jsem psal p.Jandovi (CIMBU),jestli by mi neupravil zpožděnou reakci plynu. Jeho odpověď:"pro kód motoru BSE úpravu neděláme,je o ní malý zájem,mnoho HW,šíleně mnoho SW"....

Tak nevím no,asi mu budu věřit. Nicméně,chystám se motor chipnout+sportovní filtr 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...