Přejít na obsah

bartasek

Uživatel
  • Počet příspěvků

    25
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení bartasek

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Ahoj, poslední dobou pozoruji, že mám na volantu (při otáčení) vůli cca 1 cm, než se mi začnou hýbat kola. Je to docela nepříjemné, hlavně na dálnici, kdy se auto musí neustále korigovat do daného směru. Zkoušel jsem polohovat volant, vůle pořád stejná. Když jsem zjištoval, co a jak, tak to vypadá, že je to v tyči řízení. Držel jsem kloub na konci této tyči (u pedálů), kroutil volantem v rámci vůle a kloub se ani nehnul. Takže počítám, že to bude v těch dvou do sebe zajížděcích tyčích (průřez vypadá jako čtyřlístek). Dá se s tím něco dělat? Nová tyč stojí cca 13 000 Kč, existuje levnější varianta? Např. vrakoviště, ale jak poznám, že to nebude to samé. Jinak bylo to i zvednuté (na kolech), při vůli se tyče řízení (k čepům) ani nehnuly. Jinak se jedná o Škoda Octavia II, 2.0 TDI CR, najeto 154 000 Km. A hlavně, setkal se s tímto někdo? V práci máme řadu těchto aut (O 2, po fl., najeto 50 - 250 t. km), ale ani u jednoho jsem tuto vůli nepozoroval. Děkuji, Martin
  2. Ahoj, auto už je v servisu. Dle informací servisu (po rozdělání) je prasknutý přítlačný koutouč, v převodovce vyfrézovaná drážka, ale naštěstí je celá. Takže se mění spojka a ložisko. Setrvák je zatím OK. Výrobce všeho je Sachs. Foto nemám ale bude to stejné, jako výše uvedené. Martin
  3. Děkuji za odpověď, toho jsem se bál nejvíc. Když to začalo, tak jsem ujel cca 50 km (3 km v koloně). Za jak dlouho mohu asi udělat (vyfrézovat) díru do převodovky. Teďkom mám strach, abych dojel do servisu (5 km). Jakmile budu něco vědět, dám info. Martin
  4. Ahoj, dneska jsem nastaroval a ihned po nastartování jsem slyšel zvuk podobný tomu, jako když projede kolem auto s povoleným řemenem (třeba k altíku). Když jsem ale sešlápl spojku, tak zvuk přestal, po vyšlápnutí opět začal. To samé to dělalo i při popojíždění v koloně na dálnici, kdy jsem měl zařazenou jedničku a jel bez plynu. Doposud je auto bez závad, spojka zabírá tak jak má, neprokluzuje. Napadl mě přítlačák či vypínací ložisko, ale nejsem mechanik. Děkuji za pomoc, v pondělí se objednám do servisu, ale ať jsem připraven na možnou závadu a její řešení. Jinak typ auta: O2, 2.0 TDI CR (2010, CFHC), najeto 140 000 km. Asi bych s tím asi neměl moc jezdit, že? Martin
  5. Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda-li je všechno OK. Dneska jsem zapnul klimatizaci (na 22 °C, climatronic, venku 28.5°C) a na volnoběh se po stisknutí AC zvýšili otáčky na cca 1000/min, normálně jsou mezi 800-900. Po chvilce, cca 5 minut to kleslo na standartní hodnoty. Je možné, že to chtělo vychladit auto, tzn vyrovnat teplotu a pak se to srovnalo? Jedná se o Octavii 2.0 TDI, rf 2010, facelift. Dříve jsem měl 1.9 TDi (2001), tam taktéž climatronic a nic podobného se nedělo. Děkuji za odpověd, Martin Zvonek
  6. bartasek

    Výběr motoru

    Ta 1.6 je benzín, OII předfacelift. A u té 1.8 TSI došlo k výměně kolem 50 tKm. Proč nevím, to by se zjistilo v systému škodovky.
  7. Ahoj, vzhledem k tomu, že je tady vlákno o výběru motoru, tak bych se taktéž chtěl zeptat, jaký motor zvolit od OII Combi Elegance facelift. Dříve jsme měli OI Combi, motor 1.9 TDI ASV. Auto nám bylo bohužel zcizeno (auto a motor naprosto bez problému, najeto 200 tKm), takže hledáme něco nového. Najedeme ročně max 12 000 Km, podíle je cca 50% dálnice, 30% okresky, 20% město. Jízda rychlejšího charakteru, tzn dálnice 140-150 Km/h, okreska 100 Km/h. Obsazení je 2dospělí + dítě + věci. Máme na to nachystáno kolem 280 000 Km. Co doporučujete? Měl jsem již zamluvenou ojetou (150tKm, cena 289 000) 2.0 TDI CR (jasná servisní historie), ale těsně před odjezdem pro auto jsem dostal strach z oprav. Pokud by se něco stalo (v těch km určitě v brzké dopě FAP) tak by jsme pak byli bez peněz. Takže jsem se znovu vrátil k 1.4 TSI / 1.8 TSI. Ty mají najeto (skodaplus.cz) v této cenové hladině cca 90 - 120 tKm. U těchto motorů počítám, že by se po koupi dělali rozvody+pumpa+napínák a to by teoreticky mohlo stačit. Co se týče oprav, tak tam hrozí max to turbo, jinak by to mohlo být vcelku všechno, že? Jinak v nabídce skodaplus je octavia 1.8 TSI, najeto 118 tKm a už má druhý motor, takže nevím nevím, jak to bude spolehlivé. Nad 1.6 TDI CR neuvažuji, jezdím s ní v práci a moc se mi to nelíbí. U těch benzínů mám zase obavy ze spotřeby auta na dálnici při té rychlosti. Když jedu se služební OII 1.6 z brna do Pha, tak mám výslednou spotřebu 10l / 100 km, což je dost. Kolik bude mít taková 1.8 TSI? Takže opravdu nevím, co vybrat. Jsem z toho celkem rozpolcen. Teoreticky ta 1.4 TSI by mohla stačit u VW Golf Variant, ale tam zase není na výběr výbava (je to holé). Děkuji za radu, Martin
  8. Ahoj, dneska se mi nějak pokazila klimatizace. Co se stalo. Pokud zapnu na climatronicu řežim ECO, nastavím třeba 20 °C, tak to normálně nabíhá od nejnižšího výkonu ventilátoru na nejvyšší. Pokud dosáhnu předposledního a posledního stupně výkonu, tak mi začne "zvuk ventilátoru vibrovat-dunět" jako by se zapojila druhá vrtule ve ventilátoru, která byla trochu mimo osu. Pokud položím ruku na střed palubní desky, tak jsou cítit znatelné vybrace. Pokud zapínám na Climatronicu směr na nohy, na střed, vnitřní okruh, tak to vibruje stále. Při klasickém zapnutí na Auto to nedělá, tedy tam se mi podařilo dostat ventilátor na daný výkon (nejvyšší a druhý nejvyšší). Předcházelo tomu nechtělené zapnutí ventilátoru na plný výkon při zavřených výdecích vzduchu (cca 5 sekund), tak jestli tlak vzduchu s nečím nepohnul.Nevim. Děkuji za jakékoliv info, Martin Jedná se o O I TDI 81 kW
  9. Ahoj, mám takový problém. Nedávno jsem si při jízdě všiml, že když pouštím plyn, tak mezi 1900-1600 jde z motoru divný kovový zvuk, jako když něco dojíždí. Dělalo to při zahřátém motoru. Pokud pustím plyn rychle, tak to dělá, pokud pomalu tak je to v pořádku. Jdu tady na fórum a hledám a zřějmě jde o volnoběžku. Domluvím si servis, že mi to opraví. Dojedu tam, z motoru nic nejde, tak že mám přijít, až to bude dělat pořád. Vcelku logické. Jedu potom nazpátek do brna a znovu to začalo dělat. Shodou okolností jsem potkal známého automechanika (když to dělalo). Koukl na to (poslechl si to) a jasná volnoběžka. Potom jsem jel do zlína, cestou tam i zpět jsem to neslyšel, ale v autě to hrozně duní (při akceleraci kolem 1700) a celkově je to hlučnější. Je to v pořádku, repektive může toto způsobovat ta volnoběžka? S autem jsem potom jel několikrát, kovový zvuk nikde, ale to dunění je šílené. Volnoběžka je tedy neměněná. Poradí někdo, co s tím? Hlavně to dunění. Může to způsobovat nějaký řemen, napínák...? Jedná se o OI 1.9 TDi, typ motoru ASV Děkuji mnohokrát, Martin
  10. mám dotaz, u octávky ( 1.9 TDI 81 kw Combi, rv 2001, najeto asi 150 tisíc km ) mi při zařazeném 4-tém stupni mezi otáčkami 1950-2050 (nebo mezi rychlostí 75-80 km/h) mi silně vibruje řadící páka a je slyčet takoví kolísaví ("převalovací") zvuk (je to jakoby z pravé části vozu). Dělá to jenom na tu 4-ku a u těch otáček. netušíte co by to mohlo být? Nějaké uložené motoru či převodovky, převodovka samotná atd. Nesetkal se s tím někdo? Děkuji za info, martin
  11. Ahoj, chtěl bych se zeptat, zda- li se má začít točit ventilátor (ten malý, vedle ventilátoru chladiče), když na Climatronicu zapnu AUTO. Asi mi totiž nefuguje klimatizace. Vag nic neukazuje, Climatronic taky v pořádku (žádný kód). Dříve po sepnutí AUTO na Climatronicu byl cítit "úbytek výkonu", byl i jiný zvuk motoru. Teďkom se nic takového něděje. I výkon klimatizace mi přijde malý. Jinak všechny pojistky OK (na baterce i v interiéru). Tak nevím, mám - li navštívit servis nebo se mi to opravdu jenom zdá. Děkuji martin
  12. ahoj,chtěl bych se zeptat,všiml jsem si,že při jízdě nad 100 km/h pod plynem do levotočivé zatáčky cítím ve volantu "klepání". Jinak to nevybruje. Pokud pustím plyn, tak to přestane. Může to být poloosa?Děkuji
  13. abych to upřesnil. Odemknu auto, zapnu zapalovani, kontrolky se rozsviti (jako airbag, abs, žhavení atd.) Pak to klasicky postupně zhasíná (i ASR a ABS). Ale když začnu startovat, tak se ty kontrolky (ASR, ABS) rozsvítí. Po nastartování opět zhasnou. Tak se to má. Martin
  14. Ahoj, mám takovou maličkost. Když startuji, tak mi občas problikne kontrolka ABS a trakce. Může být slabá baterka? (při startování dává 10.6 V)Že by slabá baterka a nebo startér měl velký odběr? Máte někdo tip?nechci jít automaticky do baterky, páč řeším finančně jiné věci. Díkec jedná se o O1, TDI 81 Kw, rv.2001, km asi 145000
  15. a ještě bych dodal, že mi to špatně startuje, obzvlášť u teplého motoru, ale zatím dám na repas startér a uvidím. Přesto, mohlo by to mít nějakou souvislost? A ještě sem teďkom vypozoroval, že když startuji, tak mi občas problikne kontrolka ABS a trakce. Že by slabá baterka a nebo startér měl velký odběr? Hm, a to sem si koupil O1 místo Clia, že to bude ok. No nevadí, ale cestovní komfort je někde jinde.
×
×
  • Vytvořit nový...